مذاکره با OpenAI به نتیجه رسید؛ سم آلتمن به مایکروسافت پیوست

منبع: تکراتو

5

1402/8/29

15:24


بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد. طی اتفاقی که هیچ‌کس انتظارش را نداشت اِمِت شیر (Emmett Shear)، یکی از بنیانگذاران Twitch به عنوان مدیر عامل جدید OpenAI معرفی شد.

مذاکره با OpenAI به نتیجه رسید؛ سم آلتمن به مایکروسافت پیوست

بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد. طی اتفاقی که هیچ‌کس انتظارش را نداشت اِمِت شیر (Emmett Shear)، یکی از بنیانگذاران Twitch به عنوان مدیر عامل جدید OpenAI معرفی شد.

پس از مذاکراتی که برای بازگرداندن سم آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI انجام شد، هیئت مدیرۀ این شرکت مسیر دیگری را در پیش گرفت و مدیر عامل سابق و یکی از بنیانگذاران Twitch، امت شیر را به عنوان فردی که با این تکنولوژی آشناست به سمت مدیر عامل موقت OpenAI منصوب کرد.

امت شیر جایگزین میرا موراتی خواهد شد که به‌صورت موقت به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شده بود. از سوی دیگر، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت از پیوستن سم آلتمن و گرگ براکمن به تیم هوش منصوعی مایکروسافت خبر داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد

به گفته منابع متعدد، انتصاب غافلگیرکنندۀ امت شیر وقتی انجام شد که هیئت مدیره چهارنفرۀ این شرکت اجازۀ بازگشت سم آلتمن به OpenAI را صادر نکردند. این خبر را ابتدا سایت خبری اینفورمیشن منتشر کرد و گفت که در روز یکشنبه به کارمندان اعلام شد که برکناری آلتمن تنها راهی است که از طریق آن می‌توان به شکلی سودمند به هدف شرکت در حوزه هوش مصنوعی دست پیدا کرد.

بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد

سخنگوی OpenAI و مایکروسافت، بزرگترین سرمایه‌گذار آن، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. هیئت مدیرۀ چهارنفره OpenAI نیز از موضع خود کناره‌گیری نکردند.

به نظر می‌رسد استخدام امت شیر جلوی بازگشت سم آلتمن به OpenAI را می‌گیرد. هیئت مدیره اعلام کرد که آلتمن در مورد اتباطات خود صادق نبوده است. همانطور که در خبر قبلی اعلام شد، هیئت مدیره تحت فشار سرمایه‌گذاران و تهدید کارمندان برای استعفا فورا با آلتمن وارد مذاکره شدند.

گروه آلتمن تا ساعت 5 بعدازظهر روز شنبه به وقت غرب آمریکا به هیئت مدیره مهلت داده و اعلام کرده بودند در صورتی که آلتمن و گرگ براکمن، یکی دیگر از بنیانگذاران OpenAI که پس از اخراج آلتمن استعفا داده بود، به شرکت بازنگردند همه با هم استعفا خواهند داد؛ اما هیئت مدیره این مهلت را نادیده گرفت و پس از پایان مهلت مقرر تعداد زیادی از کارمندان OpenAI شروع کردند به حمایت از آلتمن در شبکه‌های اجتماعی.

آلتمن روز یکشنبه به دفتر OpenAI بازگشت و گفت که این اولین و آخرین باری است که از نشان مهمان استفاده می‌کند و این یعنی یا به عنوان مدیر عامل باز خواهد گشت یا دیگر به این ساختمان پا نخواهد گذاشت. ضرب‌الاجل بعدی که برای ساعت 5 بعدازظهر روز یکشنبه تعیین شده بود نیز نادیده گرفته شد.

هیئت مدیره OpenAI که بر شرکت مادر نظارت دارد، شامل چهار نفر می‌شود: ایلیا ساتسکور (Ilya Sutskever)، دانشمند ارشد، آدام دی آنجلو(Adam D’Angelo)، مدیر عامل Quora، تاشا مک‌کاولی (Tasha McCauley)، مدیر عامل سابق GeoSim Systems و هلن تونر (Helen Toner)، مدیر استراتژی مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور جورج‌تاون. ایلیا ساتسکور یکی از برجسته‌ترین محققان در زمینه هوش مصنوعی در جهان است که نقش مهمی را در برکناری آلتمن ایفا کرد.

از آنجا که امت شیر به عنوان یک رهبر در این حوزه شناخته نمی‌شود، انتصاب او به عنوان مدیر عامل یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های هوش مصنوعی در جهان یک سورپرایز به حساب می‌آید. او در ماه مارس، درست قبل از آغاز دورۀ اخراج‌ها، از شرکت Twitch جدا شد. توییچ در ماه اکتبر شاهد دور دیگری از اخراج‌ها بود. شرکت آمازون این سرویس پخش زنده را در سال 2014 به قیمت یک میلیارد دلار خریده بود.

از زمان عرضه ChatGPT که تقریبا یک سال از آن می‌گذرد شهرت OpenAI به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. سم آلتمن در اوایل این ماه اعلام کرد که این سرویس بیش از 100 میلیون کاربر هفتگی دارد و این موضوع آن را به یکی از سرویس‌هایی تبدیل کرده که رشد فوق‌العاده سریعی دارند.

پس از انتشار این اخبار، ساتیا نادلا با انتشار یک پست در پلتفرم اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که سم آلتمن و گرگ براکمن به تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی مایکروسافت می‌پیوندند. او در پست خود نوشت:

… سمم آلتمن و گرگ براکمن به‌همراه همکاران‌شان به مایکروسافت خواهند پیوست تا یک تیم تحقیقاتی جدید پیشرفته هوش مصنوعی را رهبری کنند. ما مشتاقیم تا سریعا منابع مورد نیاز برای کسب موفقت آنها را فراهم کنیم.

به نظر شما این تغییر مدیرعامل چه تأثیری بر روند فعالیت OpenAI خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخباره تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو