7 کشور برتر دنیا در زمینه گردشگری سلامت

7 کشور برتر دنیا در زمینه گردشگری سلامت


منبع: ساعد نیوز

4

1402/8/30

00:21


گردشگری سلامت از جمله شاخه ها و انواع صنعت گردشگری است که در سال های اخیر رشد و توسعه قابل توجهی نیز پیدا کرده و دولت ها و بخش خصوصی در کشورهای مختلف جهان، توجه ویژه ای را به آن معطوف کرده اند. دراین راستا، اگر برای مقاصد درمانی قصد سفر به کشوری دیگر را دارید، بهتر است برترین کشورهای دنیا در این حوزه را بشناسید.

گردشگری سلامت در سال‌های اخیر موجب سرازیر شدن تعداد زیادی از افراد نیازمند درمان به کشورهای مختلف شده است. اگر قبل از این بیماران مجبور بودند در بیمارستان‌هایی میان شهرهای شلوغ خودشان بستری شوند، حالا آمارها نشان می‌دهد بیش از 11 میلیون نفر در یک سال گذشته فقط برای استفاده از امکانات درمانی به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند، چه برسد به شهرهای مجاورشان. البته آمارهای غیر رسمی تعدادی فراتر از این مقدار را اعلام می‌کنند.

رایج ترین مواردی که مردم به عنوان گردشگری سلامت برای آن به کشوری دیگر سفر می کنند: عمل زیبایی، دندانپزشکی (عمومی، ترمیمی و زیبایی)، و عمل قلب است. سایر خدمات پزشکی که متقاضی زیادی دارد شامل موارد زیر می باشد: اورتوپدی (مفصل و ستون فقرات؛ پزشکی ورزشی)؛ سرطان (معمولا پیشرفته)؛ تولید مثل (باروری، ای وی اف، و بیماری های زنان)؛ کاهش وزن (LAP-BAND و بای پس معده)، عکس برداری، آزمایشات مختلف، معاینات پزشکی و مشورت با پزشکان دیگر است. بهترین کشورهای گردشگری سلامت سعی می‌کنند علاوه بر این که بیمارستان‌هایشان امکانات درمانی و کادر متخصص داشته باشند، محل‌هایی برای تفریح و تقویت روحیه هم باشند. در ادامه مطلب با 7 کشور معروف و برتر در زمینه گردشگری سلامت آشنا شوید:

مالزی


مالزی بهترین امکانات درمانی نسبت به هزینه را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. بیشتر گردشگران سلامت مالزی از جنوب شرق آسیا هستند چون تفاوت هزینه در آنجا بسیار بالا است و علاوه بر آن، مردم کشورهای مسلمان به واسطه‌ی فرهنگ اسلامی مالزی ترجیح می‌دهند برای درمان به مالزی بروند. بیماران در بیمارستان‌هایی با اتاق‌های زیبا که بیشتر شبیه هتل هستند تا بیمارستان، بستری می‌شوند. برخی بیمارستان‌ها دارای استخر آب‌درمانی هستند. در صورت درخواست بیمار، افراد متخصص و کمک‌کننده از فرودگاه تا رسیدن به بیمارستان بیمار را همراهی می‌کنند. این کشور در سال 2015 و 2016 جایزه شماره یک مجله پزشکی بین المللی سفر پزشکی را برای "مقصد گردشگری بهداشت و درمان سال" را به دست آورد.

مسافران سلامتی که مالزی را بازدید می کنند هزینه های بهداشتی در مقایسه با هزینه های ایالات متحده 65 تا 80 درصد صرفه جویی می کنند. در هر دو فرودگاه بین المللی پنانگ و فرودگاه کوالالامپور، شورای سفر بهداشتی مالزی (MHTC) خدماتی را برای گردشگران پزشکی فراهم می کند که خدمات سالن و سرو غذا را از لحظه ای که به مالزی وارد می شوند، فراهم می کند.

مالزی

هند


اخیرا در گزارشی پیش بینی شده که بازار گردشگری سلامت هند تا حدود 4 میلیارد دلار رشد خواهد داشت، که در واقع دو برابر ارزش آن در 3 سال گذشته است. از 250000 بیمار بین المللی، بسیاری از آنها به شهرهای بنگالور، چنایی، حیدرآباد، بمبئی و دهلی نو می روند.
یکی از دلایل گسترس توریسم گردشگری در شهری مثل حیدرآباد، آمدن بیماران از کشورهای خارجی همسایه مانند پاکستان، بنگلادش و میانمار است. مردم از سایر نقاط مثل آفریقا، خاورمیانه، کانادا و ایالات متحده آمریکا به دلیل اختلاف فاحشی که بین خدمات درمانی هند و کشورشان وجود دارد، ترجیح می دهند که به هند سفر کنند و مورد معالجه قرار بگیرند.

علاوه گردشگران سلامت در هند می‌توانند از تورهای گردش به جاذبه‌های مشهوری مثل تاج‌محل به صورت همزمان با دوره‌ی درمانشان بهره‌مند شوند. خدمات گردشگری سلامت بیمارستان‌های هندی شامل خدمت‌رسانی و حمل و نقل از فرودگاه تا بیمارستان، وای فای در اتاق‌های بیمارستان و آشپزهای مخصوص برای پخت غذاهای دلخواه، اما رژیمی است. خدمات پزشکی رایج در هند عبارتند از: باروری، اورتوپدی، بیماری های قلب و غدد و پیوند اعضا.

هند

ترکیه


ترکیه که شهرهای گردشگر پذیری مثل استانبول و ازمیر را در خود دارد و نقطه‌ی تلاقی غرب و شرق به شمار می‌رود یکی دیگر از بهترین کشورهای گردشگری سلامت است. در اکثر خدمات پزشکی، زمان انتظار در حد صفر است و خدماتی مثل پیوند اعضا، تست‌های ژنتیک و جراحی مغز و اعصاب پرطرفدارترین مواردی هستند که بیماران برای دریافت خدماتشان به ترکیه مراجعه می‌کنند. مسافرانی که به قصد درمان به ترکیه سفر می‌کنند، تخفیف بلیط هواپیما شاملشان می‌شود. همچنین در کنار خدمات پزشکی مجهز، گردشگران می‌توانند از آبگرم‌های معدنی و حمام‌های سنتی هم لذت ببرند.

ترکیه قویترین مددکار در بازار گردشگری پزشکی است. این کشور دارای صفر زمان انتظار، ارائه خدمات پزشکی با کیفت و مقرون به صرفه است. به طور خاص، در زمینه جراحی پیوند، پرتو درمانی برای سرطان، جراحی ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و ژنتیک مقصد مورد توجه بسیاری از بیماران بین المللی می باشد. همچنین هزینه دریافت مراقبت های بهداشتی در ترکیه 50٪ تا 65٪ در ترکیه کمتر از ایالات متحده است.

ترکیه

سنگاپور


سنگاپور هم مثل دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا، از نظر خدمات پزشکی در سطح بالایی قرار دارد. از آنجایی که زبان انگلیسی زبان تجاری در سنگاپور است پس از نظر ارتباط کلامی مشکل زیادی وجود ندارد. بیمارستان‌‌های بزرگی مثل Farrer Park Hospital و Gleneagles دارای بیش از 300 پزشک متخصص هستند و خدماتشان در سراسر زمان سفر، حتی شامل اخذ ویزا و هتل بعد از دوره درمان هم می‌شود.کشور سنگاپور برای انتخاب به‌عنوان مقصد گردشگری پزشکی، ارزان‌ترین گزینه در آسیا نیست، اما مطمئنا بهترین است.

سیستم بهداشتی سنگاپور در جایگاه ششم در جهان قرار دارد. در سال 2019 گزارش شد که بیش از 500 هزار گردشگر بین‌المللی پزشکی به سنگاپور وارد شده‌اند، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در سنگاپور نسبت به ایالات‌متحده و انگلیس بسیار کمتر است. سنگاپور به دلیل ارائه درمان موثر سرطان به طور گسترده‌ای شناخته شده است و می‌توان در این کشور متخصصان برجسته درمان سرطان را یافت. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سنگاپور ششمین سیستم بهداشتی و درمانی در سطح جهان و اولین در آسیا را دارد. برخی از بیمارستان‌های این کشور از جمله Gleneagles در گروه بهترین‌ها در جهان رتبه بندی شده است.

سنگاپور

تایلند


تایلند به خاطر مهمان نوازی منحصر به فرد و سواحل عجیب و غریب، شناخته شده است. تایلند تعداد زیادی از بیمارستان های معتبر بین المللی در جنوب شرقی آسیا دارد که در هر سال تعداد زیادی از مسافران پزشکی را به خود جذب می کند. تایلند بیشتر برای کارهای دندانپزشکی پیشرفته و همچنین روشهای زیبایی و پوستی شناخته شده است. بیمارستان بین المللی Bumrungrad در بانکوک، با اعتبار مجوز بهداشت جهانی برای خدمات پزشکی، یکی از بهترین بیمارستان های تایلند است که سالانه به بیش از 400،000 گردشگر پزشکی خدمات ارائه می دهد.

فرهنگ و زیبایی غنی از تایلند نیز بیمه خصوصی باغ های بهبودی، ماساژ تایلندی و سایر روش های آرامش بخش تایلند را برای شما به ارمغان می آورد. خدمات پزشکی در تایلند موجب صرفه جویی 50٪ تا 75٪ در هزینه های پزشکی برای خدمات مشابه در ایالات متحده می باشد.

تایلند

برزیل


سازمان بهداشت جهانی (WHO) خاطرنشان می کند که برزیل بهترین خدمات درمانی در آمریکای لاتین را به خود اختصاص می دهد. برزیل دارای 43 بیمارستان معتبر JCI است و دارای جراحان مشهور جهان می باشد. برزیل مرکز پزشکی جراحی زیبایی و پلاستیک است، که سومین کشور بازدید کننده برای شهروندان ایالات متحده و چین است، برای بیماران نیاز به این روش ها. برزیل خدمات جراحی زیبایی و پلاستیکی با مقرون به صرفه ارائه می دهد که باعث جذب بیشتر و بیشتر مسافران بهداشتی به کشور می شود.

فلورینوپولیس و سائو پائولو دو شهر در برزیل هستند که بیشتر به فناوری پیشرفته پزشکی، پیشرفت های پزشکی و نوآوری شناخته می شوند. برزیل همچنین برای بیمارانی که به دنبال روش های ویژه مانند زیبایی اندام به روش رزیلی ، یا سایر خدمات تخصصی از جراحان مشهور جهان هستند، مورد علاقه است. مسافران سلامت از ایالات متحده با دریافت خدمات پزشکی در برزیل حداقل 20 تا 30 درصد هزینه های پزشکی درمانی خود را صرفه جویی می کنند.

برزیل

تایوان


تایوان در سالهای اخیر به تدریج گسترش گردشگری پزشکی را تجربه کرده است. با پیشرفت در درمان بیماری های قلبی و ارتوپدی در کشور، تایوان در آستانه تبدیل شدن به یک مرکز در این زمینه های پزشکی است. تایوان به عنوان اولین بار در پیوند کلیه در آسیا است. بیمارستان دانشگاه ملی تایوان ، که این روش در آن انجام میشود، درمان های مقرون به صرفه و با کیفیت بالا را برای گردشگران پزشکی فراهم می کند.

همچنین، اولین پیوند کبدی کودکان در آسیا توسط جراحان بیمارستان Memorial Chang Gung انجام شد و تاکنون بیش از 400 پیوند انجام شده است. بیماران معمولا در هزینه های مراقبت های بهداشتی در تایوان 40 تا 55 درصد صرفه جویی در هزینه خدمات مشابه در ایالات متحده را حفظ می کنند.

تایوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو