خطرناک ترین و عجیب ترین پل های جهان+معرفی 10 پل

خطرناک ترین و عجیب ترین پل های جهان+معرفی 10 پل


منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/1

08:26


در طول زمان پل های حیرت انگیز و عجیبی در سراسر جهان ساخته شده اند، که از طرفی جاذبه ی گردشگری محسوب می شوند و از طرفی دیگر عبور از آنها به شدت ترسناک است که بیشتر افراد جرئت عبور از روی آن ها را ندارند.با ما همراه باشید تا 10 مورد از ترسناک ترین پل های جهان را بررسی کنیم.

پل از بهترین اختراعات معماری در تاریخ بشر محسوب می‌شود که موجب دسترسی به نقاط دور از دسترس یا صعب‌العبور یا کوتاه‌شدن مسیرها می‌شود. اما نکته اینجاست که همه این پل ها، ظاهر معمولی ندارند و عبور از همه آن ها ساده نیست. واقعیت این است که یک سری پل در دنیا وجود دارد که به قدری ترسناک هستند که بیشتر افراد جرئت عبور از روی آن ها را ندارند. پل هایی که هر کدامشان به یک دلیل ترسناک و گاه خطرناک به نظر می رسند. با ما همراه باشید تا با هم با ترسناک ترین پل های جهان آشنا شویم و ببینیم که هر کدامشان چه ویژگی هایی دارند که در لیست ترسناک ترین و خطرناک ترین پل های دنیا جای گرفته اند.

پل معلق حسینی؛ پاکستان


پل معلق حسینی پاکستان خطرناک‌ترین پل در جهان محسوب می‌شود و دلیل آن نیز در تصویر پایین کاملا مشخص است. این پل طنابی روی دریاچه بوریت یعنی در قسمت بالایی رودخانه هنزه قرار دارد. پل حسینی بسیار سست است و وقتی از روی آن عبور می‌کنید، به‌شدت تکان می‌خورد؛ یعنی اگر یک گام اشتباه بردارید، به رودخانه هنزه زیر پل سقوط می‌کنید. بااین‌حال افراد شجاع (یا نادان) دوست دارند با عبور از این پل شجاعت خود را محک بزنند.

پل

پل‌های ریشه‌ درختان سبز؛ هند


این پل‌ها از بزرگ‌ترین جاذبه‌های مگالایا (از ایالت‌های شمال‌شرق هند) به شمار می‌روند و تقریبا دو قرن رشد کرده‌اند. طایفه خان این پل‌ها را از ریشه‌های درخت کائوچو ساخته‌اند. آنها ریشه‌های درخت را، تا زمانی که به سمت دیگر رودخانه گسترش یافتند، تغذیه کردند. با گذشت زمان، ریشه‌ها به یکدیگر گره خوردند و به‌اندازه‌ای محکم شدند که بتوانند وزن زیادی را تحمل کنند.در واقع این پل‌ها زنده هستند و در 10 تا 15 سال می‌توانند به طول بیش از 30 متر برسند! وقتی ریشه‌ها کاملا رشد کنند، می‌توانند تا 500 سال دوام بیاورند.

پل تریفت؛ سوئیس


در کوه های گادمن در سوئیس، پل تریفت واقع شده که ارتفاعی معادل 110 متر و طول آن 180 متر یکی از بلندترین پل های سوئیس و خطرناک ترین پل های دنیا محسوب می شود. در سال 2004 این پل ساخته شد و در سال 2009 آن را بازسازی کردند. برای عبور از این پل باید خیلی مراقب بود چرا که ایمنی زیادی ندارد. طناب های حفاظتی که برای آن در نظر گرفته اند نیز از امنیت زیادی برخوردار نیست.

پل

پل جاودانه‌ها؛ چین


پل جاودانه‌ها رشته‌کوه‌های هوانگ‌شان (Huangshan) در استان آنهویی (Anhui) جنوبی در شرق چین را به هم متصل می‌کند. عبور از این پل سرگیجه‌آور بسیار ترسناک است، ولی چشم‌اندازهای زیبایی دارد.

پل دیگری نیز در کناره این کوه وجود دارد که صرفا از چند تخته چوبی ساخته شده است. عبور از این پل بسیار هیجان‌انگیز است، ولی توصیه می‌کنیم که هنگام عبور از آن به پایین نگاه نکنید!

پل

پل معلق شیشه ای؛ چین


پل معلق شیشه ای چین یکی از ترسناک ترین پل های دنیاست. این پل بین دو کوه ساخته شده است، حدودا 430 متر طول دارد و حدودا 300 متر از زمین ارتفاع دارد. تصورش را بکنید که اگر روی سطح این پل قرار بگیرید، می توانید از کف شیشه ای آن چنین عمقی را تماشا کنید. حالا با این اوصاف شما هم قبول دارید که چنین پل شیشه ای که حالت معلق دارد، باید در لیست ترسناک ترین پل های جهان جای داشته باشد یا نه؟

پل

پل بامبو؛ کمبوجیه


«پل بامبو» واقع در شهر «کامپونگ‌چام»، یکی از راه‌های اصلی ارتباطی بین جزایر نزدیک به این شهر در فصل‌های گرم سال است. نکته عجیب این سازه چوبی آن است که هرساله این پل از ابتدا ساخته می‌شود و البته باید تحمل وزن هزاران نفر همزمان با هم را داشته باشد. این پل از تعداد زیادی چوب درخت بامبو ساخته می‌شود که زیر هر کدام از آن‌ها صفحه‌ای تشکیل شده از قوطی‌های فلزی قرار دارد. این قوطی‌ها برای حفظ تعادل و فشار وارده بر اثر عبور ماشین‌ها در آن جا کار گذاشته‌ شده‌اند. شاید به نظر این کار بسیار ابتدایی به نظر برسد اما بر خلاف ظاهر، ایده‌ای مبتکرانه به شمار می‌رود.

پل

پل اشیما اوهاشی؛ ژاپن


این پل حال و هوای اصلی Inception را به ما می دهد. ما معمار نیستیم، اما به نظر می رسد این پل قوانین فیزیک را شکسته است. این پل 144 فوت ارتفاع دارد و شیب آن 6.1 درصد است. ساخت این پل هفت سال طول کشید و بزرگترین پل با قاب سخت در ژاپن و سومین پل بزرگ جهان است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه در این هیولا رانندگی کنند، شنا کنند! اینکه چگونه اتومبیل ها از چنین شیب تند پایین می آیند، ثابت می کند که فیزیک جادو است.

پل

پل رویال گرج؛ آمریکا


فقط نگاه کردن به این پل باعث سرگیجه می شود. پل رویال جورج مرتفع ترین پل معلق در کل ایالات متحده است. این پل در ارتفاع 955 فوتی بالای رودخانه آرکانزاس قرار دارد و از سال 1929 تا 2001 عنوان بلندترین پل جهان را به خود اختصاص داده است.اکنون این پل یک جاذبه گردشگری است و در پل و پارک رویال گرج قرار دارد. این یک پارک تفریحی 360 هکتاری است که بازدیدکنندگان جسور می توانند با تله کابین سوار مناظر خیره کننده کلرادو شوند.

پل

پل آسمان لنگکاوی؛ مالزی


این پل ترسناک در مالزی 122 متر ارتفاع دارد و بارها برای تعمیرات بسته شده است. بسیاری جرئت عبور از این پل را ندارند. 2 سال بسته‌بودن این پل به‌دلیل ناامنی آن، به شهرتش آسیب زده است. این شایعه نیز وجود دارد که این پل می‌تواند فرو بریزد. پل معلق اسکای بریج، یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی لنکاوی است. این شاهکار مهندسی دیدنی، در سال 2005 ساخته‌شده است و بزرگراهی برای عابران پیاده در دل کوه‌های مات سینچانگ است.

این پل بر بالای کوه مات سینچانگ قرارگرفته است به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از کوه، جزیره و دریا را از بالای آن تماشا کنند. مسیر پیاده‌روی این پل بیش از 2000 فوت بالاتر از سطح دریا است و توسط یک ستون عظیم و کابل‌های فولادی ضخیم به زمین متصل شده است. برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند ممکن است کمی این پل ترسناک به ‌نظر برسد این پل 1.8 متری دارای دو سکوی مثلثی است که مانند ایستگاه» عمل می‌کند و جایی برای استراحت و تماشای مناظر خیره‌کننده است.

پل

پل راه چوبی در آسمان؛ چین


این پل شامل تخته‌هایی چوبی است که در لبه قله کوه قرار گرفته‌اند. باتوجه‌به اینکه این پل در ارتفاع 2134 متر بالای سطح زمین قرار دارد، تعجبی ندارد که برای عبور از آن باید از هارنس ایمنی استفاده کنید. اگر مجبور شوید از کنار فرد دیگری عبور کنید، باید هارنس خود را باز کنید و پس از عبور از کنار او دوباره آن را وصل کنید.

پل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو