10 شغل پردرآمد و عالی در سفر؛  هم درآمد هم سفر

10 شغل پردرآمد و عالی در سفر؛ هم درآمد هم سفر


منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/1

09:07


سفر رفتن بسیار هیجان انگیز است و بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم بیشتر سفر کنیم باید درآمد بیشتری نیز داشته باشیم. شغل های زیادی وجود دارد که می توانید در حین سفر کردن، درآمد هم داشته باشید. در این مطلب 10 شغل عالی برای افرادی که سفر را دوست دارند معرفی کرده ایم. اگر شما هم دوست دارید سفر کنید و هم کسب درآمد کنید، این مطلب را بخوانید.

سفر کردن و دیدن نقاط مختلف دنیا با مردمانی که هرکدام فرهنگ، زبان، مذهب، پوشش و آداب‌ورسوم خاص خود را دارند، یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات زندگی است. بسیاری از افراد آرزوی گشتن به دور دنیا را دارند اما به دلایل مختلفی چون وضعیت مالی، نداشتن مرخصی، ترس از دست دادن کار و ... از سفر بازمی‌مانند و قید رویاهای خود را می‌زنند. احتمالا این افراد نمی‌دانند که در سفر هم می‌توانند شاغل باشند و پول درآورند. شما می‌توانید با هزینه بسیار کم سفر خود را شروع کنید و در هر کشور و شهری که اقامت دارید، کسب درآمد کرده و خرج روزانه خود یا حتی بیشتر از آن را درآورید. شاید برایتان این سوال ایجاد شود که چگونه می‌توان در سفر شغلی پیدا کرد و از آن پول در آورد. اگر برای دانستن جواب این سوال کنجکاو هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با این شغل ها آشنا شوید.

بلاگر سفر


وبلاگ نویسی در مورد هر موضوعی ، یک راه عالی جهت داشتن مشاغل خانگی می باشد ، اما برای مسافران می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. بومرهایی وجود دارند که در مورد ماجراهای خود در جاده ها و مسیرهای سفر وبلاگ می نویسند. از آنجا که وبلاگ ها در اصل ژورنال های آنلاین هستند، می توانید در مورد سفر خود وبلاگ نویسی کنید و درآمد کسب کنید. مانند همه وبلاگها ، کسب درآمد به عنوان یک وبلاگ نویس مسافرتی ، نیاز به مهارت در نوشتن دارد.

کسب درآمد با وبلاگ نویسی می تواند از طریق برنامه های وابسته ، حامیان مالی ، فید تبلیغات یا فروش فضای تبلیغاتی باشد. بسته به نوع وبلاگ نویسی که انجام می دهید و تعداد دنبال کنندگان نیز می توانید چیزهای رایگان دریافت کنید. به عنوان مثال ، اگر در سراسر ایران دوچرخه سواری می کنید ، ممکن است یک شرکت دوچرخه سازی به شما دوچرخه داده و به عنوان حامی مالی برایتان عمل کند.

وبلاگ

عکاسی


دو روش برای کسب درآمد از عکاسی مسافرتی وجود دارد؛ برای گرفتن عکس در یک شرکت معمولاً استخدام می شوید، یا عکس های خود را بعد از این واقعیت به نشریات ، از طریق سایت های عکاسی دیجیتال آنلاین و یا با ایجاد کالاهایی مانند پوستر بفروشید. توجه کنید امروزه کسب درآمد از اینترنت با عکاسی رونق زیادی یافته است. عکاس بودن نیز می تواند بازار شما را به عنوان یک نویسنده مسافرتی افزایش دهد.

اگر یک دوربین عکاسی نسبتا حرفه ای دارید و علاقه مند به عکاسی هم هستید، شما از جمله کسانی هستید که می توانید جهانگرد شوید. در گذشته های نه چندان دور کسب درآمد از راه عکاسی کمی دشوار بود، اما در حال حاضر و در دنیای پیشرفته امروز، همراه با ظهور شبکه های اجتماعی و گسترش تکنولوژی این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید عکس هایتان را بفروشید و از آن ها کسب درآمد نمایید. همچنین می توانید نمایشگاهی از آثارتان برپا نمایید و از طریق شبکه های اجتماعی برای آن تبلیغات نمایید.

عکاسی

راهنمای تور


برای اینکه یک راهنمای تور از خانه باشید ، باید در مکانی یا در نزدیکی مکانی که مایل به بازدید از آن هستید زندگی کنید. با این حال، سرویس تور فقط لازم نیست در مورد مکان های تاریخی باشد. یا اگر از مکان های عالی در فضای باز برخوردار هستید ، می توانید پیاده روی های دیدنی داشته باشید. اگر بهترین موسسات غذایی را می شناسید ، می توانید تورهای غذایی ترتیب دهید.

اگر می خواهید که یک راهنمای تور یا تور لیدر موفق باشید باید مهارت های بالایی در ارتباط برقرار کردن با دیگران داشته باشید. یکی دیگر از پارامترهای این شغل داشتن اطلاعات جامع و کامل در خصوص مکان هایی است که می خواهید به دیگران نشان دهید. درست است که این کار زحمت زیادی دارد اما در عوض با داشتن چنین مهارت هایی می توانید به بسیاری از مکان های توریستی دنیا سفر کنید و جهانگردی کاملی را تجربه نمایید.

راهنما

مترجم


یکی از راههای کسب درآمد اینترنتی از عاشقان سفر انجام کار مترجمی برایشان است . اگر توان صحبت کردن با یک زبان خارجی به صورت روان را دارید ، می توانید توانایی خود را به عنوان مترجم ارائه دهید. ترجمه می تواند نه تنها به صورت مکتوب ، بلکه از طریق ارتباط کلامی نیز انجام شود.

در سفر ، بسیاری از مدیران کسب و کار به مترجم نیاز دارند تا به آنها در مذاکره و عقد قرارداد در معاملات کمک کند. مهارت مترجم می تواند به عنوان یک راهنمای تور نیز مفید باشد. حتی می توانید در یک رستوران برای ترجمه منو، برای راهنمای تور یک تور توریستی یا ارائه خدمات ترجمه رایگان به صورت آنلاین را انجام دهید تا درآمد اینترنتی داشته باشید.

مترجم

مهماندار هواپیما


مهمانداری ممکن است واضح ترین شغل مرتبط با سفر باشد، اما در خارج از کشور این یکی از قابل دسترس ترین هاست. نیازی به درجه تخصصی برای تبدیل شدن به یک مهماندار هواپیما ندارید و اکثر خطوط اصلی تنها نیاز به تجربه خدمات به مشتری و گواهی از سازمان هواپیمایی دارند. مهماندار هواپیما بودن همیشه آسان نیست، در بعضی مواقع ممکن است بی وقفه کار کنید و زمان برای استراحت کافی نداشته باشید. اما در این کار شما به صدها شهر در سراسر جهان سفر خواهید کرد. پاداش این کار چیست؟ پروازهای رایگان یا تخفیف برای شما و خانواده تان.

مهمانداری هواپیما یکی از بهترین و ارزان ترین انتخاب ها برای سفرهای همیشگی و دائمی است. کسانی که شغل آن ها مهمانداری است معمولا در آسمان به سر می برند و کمتر در شهر یا کشور خودشان هستند. این افراد معمولا چند ساعتی را هم در شهرهای مقصد استراحت می کنند و این گونه لذت سفر را برای خود دو برابر می نمایند. برخی از خطوط هوایی در ایران و جهان به مهمانداران و خانواده هایشان تخفیفات قابل توجهی ارائه می دهند که به وسیله آن مهمانداران به همراه خانواده می توانند سفرهای خوب و مقرون به صرفه ای را تجربه نمایند. اگر عاشق سفر هستید و دوست دارید با شهرهای مختلف از نزدیک آشنا شوید مهمانداری هواپیما می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مهماندار

غواص حرفه ای


اگر علاقمند به حضور در مناطق گرمسیری ساحلی، جنگل های بارانی و جزیره های توریستی مانند شرق آسیا و آمریکای جنوبی هستید، غواصی یکی از بهترین شغل هایی است که می توانید آن را امتحان کنید. شما می توانید از طریق این شغل به ویژه در فصل های گرم و شلوغ سال درآمد بسیار بالایی نیز کسب کنید.

شاید باورتان نشود که چه تعداد جهانگرد در کشورهای مختلف به شغل غواصی می پردازند. شما برای این که غواص حرفه ای شوید، پس از گذراندن یک دوره باید یک مدرک معتبر نیز کسب کنید. البته این شغلی نیست که با استفاده از آن بتوانید ثروتمند شوید. بلکه حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که ضمن مسافرت در سراسر جهان در جوار اقیانوس زندگی کنید.

غواص

فریلنسینگ


اگر هر مهارتی دارید که می توانید از طریق رایانه کسب درآمد کنید، بی نهایت شغل برای شما در حوزه فریلنسینگ وجود دارد. طراحی گرافیک، ساخت اپلیکیشن، توسعه وب، سئو، بازاریابی یا هر چیز دیگری که فکرش را می کنید از طریق فریلنسینگ برای شما درآمدزا خواهد بود. تنها چیزی که نیاز دارید یک اینترنت و یک لپ تاپ مسافرتی است.

در حال حاضر فریلنسینگ شغل ایده آل کسانی است که عاشق سفر به تمام نقاط جهان هستند. این روش جزو معدود روش های کسب درآمد هنگام سفر است که درآمد بسیار بالایی هم دارد. البته باید همواره در پی یادگیری تخصص های جدید و کسب مهارت های پیشرفته باشید تا بتوانید در دنیای در حال تغییر امروز شغل فریلنسری پردرآمدی داشته باشید.

فری

سفرنامه نویس


از بعضی جهات ، سفرنامه نویسی و وبلاگ نویسی مشابه هم هستند. تفاوت این است که در هنگام سفرنامه نویسی ، مقالات خود را به مجله یا وبلاگ دیگری می فروشید. بسیاری از مجلات آنلاین و غیرفعال هستند که نه تنها هزینه مقاله را می پردازند بلکه حتی می توانند صورتحساب سفر را نیز بپذیرند. بعلاوه ، برخی ناشران نویسندگان را برای نگارش کتابهای مسافرتی استخدام می کنند. چالش تبدیل شدن به یک نویسنده مسافرتی آزاد ، در یافتن کار است. ممکن است این شغل ساده ترین راه برای تامین مخارج زندگی نباشد، اما اگر شما در نوشتن مهارت داشته باشید، می توانید اطلاعات خود را در مورد مقاصد سفر محبوب به اشتراک بگذارید.

اگرچه موقعیت های سفر نویسی تمام وقت نیز وجود دارد، بیشتر کارهایی که می توانید انجام دهید، آزادانه است. انتشارات به طور معمول افرادی را می خواهند که می توانند اطلاعات دست اول را از موقعیت مکانی که در حال نوشتن هستند، ارائه کنند. می توانید برای اطلاع از وظایف نوشتن سفرهای آزاد در سایت هایی مانند Freelancer.com و Upwork و سایت های ایرانی مثل پونیشا و پارسکدرز جستجو کنید.

سفرنامه

کار روی کشتی


کار بر روی یک کشتی تفریحی رویای عاشقان سفر است و همچنین یکی از راههای کسب درآمد از سفر می باشد. شما در حال سفر، کسب درآمد می کنید در حالی که غذا و اقامت رایگان دارید. تفاوتی ندارد که شما خدمات رسان رستوران، کارمند فروشگاه و یا بخش سرگرمی کشتی هستید، فرصت های زیادی برای افراد در همه زمینه ها برای کار در کشتی وجود دارد. وبسایت هایی مانند Cruise Line Jobs لیست مشاغل برخی از خطوط کشتی های تفریحی جهان را نشان می دهد.

خدمه کشتی می تواند یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که علاقه مند به سفرهای دریایی هستند. کشتی ها روزها و گاهی هفته ها روی دریا هستند و به شهرهای مختلف ساحلی می روند و حتی ممکن است در بین راه هم در کنار شهرهای مختلف توقف کنند. خدمه و کارکنان کشتی ها دسته بندی های مختلفی دارند؛ مانند: خواننده ها، آشپز ها، نظافتچی ها و… شما در هر یک از موارد بالا که سررشته دارید می توانید آن را برای خود انتخاب کنید و لذت کسب و کار و جهانگردی را همراه با هم تجربه کنید.

کشتی

آموزش زبان انگلیسی


اگر شما به زبان انگلیسی مسلط هستید باید بدانید که جزو افراد خوش شانس به حساب می آیید. زیرا تقاضا برای یادگیری زبان انگلیسی در طی سالیان اخیر روز به روز در حال افزایش است و شما قادر خواهید بود از این راه پول در بیاورید. با سفر کردن به هر نقطه از دنیا می توانید به افرادی که به شخص انگلیسی زبان نیاز دارند کمک کنید و در ازای آن پول دریافت کنید و هزینه سفرتان را در بیاورید.

حتی گاهی آن قدر پولدار شوید که می توانید از درآمد خود پس انداز کنید. بسیاری از افراد در دنیا وجود دارند که به کشورهای مختلف سفر می کنند اما به صورت کامل به زبان انگلیسی تسلط ندارند و این دقیقا همان چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید و از آن به نحو احسن استفاده نمایید.

آموزش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو