لغو آزمون آیلتس به دلیل لو رفتن سوالات امتحانی [+واکنش سازمان سنجش]

منبع: تکراتو

7

1402/5/7

19:00


در شرایطی که با برنامه قبلی قرار بر برگزاری آزمون آیلتس امروز 7 مرداد بود، ناگهان خبر از لغو آزمون آیلتس به دلیل لو رفتن سوالات امتحانی رسید!

لغو آزمون آیلتس به دلیل لو رفتن سوالات امتحانی [+واکنش سازمان سنجش]

در شرایطی که با برنامه قبلی قرار بر برگزاری آزمون آیلتس امروز 7 مرداد بود، ناگهان خبر از لغو آزمون آیلتس به دلیل لو رفتن سوالات امتحانی رسید!

آزمون آیلتس امروز، شنبه هفتم مرداد ماه، از سوی سازمان سنجش لغو شد. بر اساس آن‌چه یکی از سنترهای برگزارکننده در اطلاعیه‌ای اعلام کرده دلیل لغو آزمون امروز لو رفتن سوال‌ها بوده است. بعضی از شرکت‌کنندگان در این آزمون هم این مساله را تایید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس‌ ادامه فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ را غیرقانونی دانست!

لغو آزمون آیلتس به دلیل لو رفتن سوالات امتحانی

هنوز مشخص نیست که آزمون امروز آیلتس در کدام سنترها و مراکز برگزاری لغو شده اما شنیده‌ها حاکی از آن است که علاوه بر لغو آزمون در یکی از سنترهای برگزاری آزمون آیلتس واقع در هتل اوین تهران در دیگر مراکز برگزاری این آزمون در کشور هم لغو شده است. در اطلاعیه‌ای که یکی از سنترهای رسمی برگزارکننده آزمون آیلتس درباره لغو آزمون امروز منتشر کرده، آمده است:

متقاضیان گرامی آزمون آیلتس

با احترام، با توجه به لغو آزمون امروز ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان محترم سنجش موارد ذیل به آگاهی می‌رسد:

علی رغم این که موسسات برگزاری نقشی در لغو آزمون امروز نداشته‌اند، اهتمام جدی موسسات بر این است که آزمون جایگزین به کلیه افراد در سریع‌ترین زمان ممکن و با هماهنگی موسسه IDP تخصیص یابد.

از کلیه همراهان موسسه خواهشمندیم هر گونه اطلاعات در خصوص افشای سوالات را به موسسات یا سازمان محترم سنجش اطلاع دهند تا ضمن بسته شدن دست سودجویان، برگزاری آزمون‌ها طبق روال صحیح خود پیش برود.

امیدواریم با به کار بستن کلیه تمهیدات لازم در همکاری با سازمان‌های ناظر، دیگر شاهد چنین شرایطی برای آزمون‌دهندگان عزیزمان نباشیم.

پس از تایید IDP، جزییات نحوه انتقال متقضیان ۷ مرداد به سایر آزمون‌ها به اطلاع کلیه آزمون‌دهندگان این آزمون خواهد رسید. بدیهی است در صورت تمایل به انتقال به یکی از آزمون‌های کامپیوتری (CD) پیش رو، همین حالا این امکان برای متقاضیان از طریق پنل کاربری موجود است.

توضیح سازمان سنجش در خصوص لغو آزمون آیلتس

لغو آزمون آیلتس به دلیل لو رفتن سوالات امتحانی

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای در خصوص لغو آزمون امروز آیلتس توضیحاتی ارائه داد. به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در متن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است:

به اطلاع داوطلبان می‌رساند آزمون آیلتس توسط سه سنتر اصلی به نمایندگی از موسسه IDP (به عنوان صاحب امتیاز آزمون) و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

در ساعات منتهی به برگزاری آزمون مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۲ (۲۹ جولای ۲۰۲۳) بر اساس گزارش ناظرین این سازمان به دلیل افشای سؤالات و با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان، با اطلاع موسسه IDP آزمون‌ مذکور لغو گردید.

بدیهی است داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز مجری برگزاری آزمون نسبت به دریافت هزینه آزمون و یا انتخاب تاریخ جدید اقدام نمایند.

لازم به یادآوری است راهبرد این سازمان در فرایند نظارت (طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی) صیانت از حقوق داوطلبان و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و تقلب مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین دستورالعمل‌های حفاظت آزمون است.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما دلیل لغو آزمون آیلتس امروز 7 مرداد چه بود؟ آیا شما از جمله داوطلبان آزمون بودید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منابع: ایسنا و زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو