برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان از کنترل سازمان سنجش خارج خواهد شد

منبع: تکراتو

3

1402/5/28

23:01


بنابر اعلام معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، امسال آخرین سال برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان تحت نظر سازمان سنجش کشور خواهد بود.

برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان از کنترل سازمان سنجش خارج خواهد شد

بنابر اعلام معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، امسال آخرین سال برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان تحت نظر سازمان سنجش کشور خواهد بود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «قاسم احمدی لاشکی»، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در مورد کمبود نیروی خدماتی و برنامه آموزش و پرورش جهت جذب نیروی خدماتی در مدارس، بیان داشت: «کمبود ما در نیروی خدماتی مدارس خیلی زیاد است. در این راستا، وزیر صحبت‌های لازم را با رئیس جمهوری انجام داده‌ و امیدواریم به نتیجه برسد؛ البته اینکه برای این امر تا چه اندازه مجوز گرفته‌اند را پس از نهایی شدن باید خود شخص وزیر اعلام کنند.»

وی در واکنش به این پرسش که آیا سال جاری هم مدیر و ناظم موظف به تدریس در کلاس‌ها هستند؟، تصریح کرد: «اگر کمبود نیرو داشته باشیم، مجبوریم از هر روشی استفاده کنیم تا کلاسها را خالی نگذاریم. دانش آموز نباید بدون معلم باقی بماند. اگر کمبود نداشته باشیم از این ظرفیت استفاده نمی کنیم و مدیران و ناظم‌ها برای کار مدیریتی خود آزاد تر می شوند. اگر هم کمبود پیدا کنیم مجبوریم زحمت این عزیزان را زیاد کنیم.»

بیشتر بخوانید: ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان [+مخالفت آموزش پرورش]

آخرین آزمون دانشگاه فرهنگیان تحت نظر سنجش

لاشکی همچنین ضمن اشاره به اینکه امسال آخرین سالی خواهد بود که آزمون دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، اظهار داشت: «در حال حاضر پس از برگزاری آزمون، آموزش و پرورش 10 روز بیشتر فرصت برای گزینش افراد ندارد تا متوجه شود این فرد به درد معلمی می‌خورد یا خیر. شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در 22 فروردین امسال دارد که طبق آن اجازه برگزاری آزمون اختصاصی به ما داده شده است.»

آزمون دانشگاه فرهنگیان

وی همچنین افزود:

«یعنی ما اعلام می کنیم تعداد مشخصی معلم می خواهیم و برای این تعداد آزمون اختصاصی برگزار می کنیم. در این بین ممکن است فرآیند ارزیابی، معاینات پزشکی و مصاحبه ما 4 ماه هم طول بکشد. به همین خاطر از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان را بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مستقل برگزار می‌کنیم. از طرفی این امر برای دوستان سازمان سنجش هم راحت‌تر است و دیگر برایشان دردسر نیست که بخواهند نتایج را اعلام کنند اما منتظر اتمام گزینش ما باشند. فصل الخطاب ما برای جذب نیرو از سال آینده یعنی 1403، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند سال جاری آن دسته از بازنشستگان آموزش و پرورش که رتبه سه به بالا دارند به‌منظور همکاری و جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش به کار گرفته خواهند شد اما وزیر آموزش و پرورش این موضوع را به تایید نرسانده‌اند، سرانجام امسال کدام بازنشسته‌ها به کار گرفته خواهند شد؟، خاطرنشان کرد: «این‌ها در اختیار آقای وزیر است. حرف آقای وزیر هم حرف اول و آخر در وزارتخانه است و هرچه زیر نظر وی باشد، دنبال می‌شود.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص خروج برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان از وظایف سازمان سنجش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو