معاونت علمی رئیس جمهور: امریه مقطع کارشناسی در حال پیگیری است

منبع: تکراتو

4

1402/7/18

20:30


براساس گفته‌های معاونت علمی رئیس جمهور، موضوع ارائه امریه مقطع کارشناسی در حال پیگیری است و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

معاونت علمی رئیس جمهور: امریه مقطع کارشناسی در حال پیگیری است

براساس گفته‌های معاونت علمی رئیس جمهور، موضوع ارائه امریه مقطع کارشناسی در حال پیگیری است و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که ستاد کل نیروهای مسلح قول مساعدت داده است که امریه مقطع کارشناسی را برای مشمولین فعال دانش‌بنیان فراهم کند. حدود دو هفته پیش بود که ستاد نیروهای مسلح از لغو امریه سربازی برای مقطع کارشناسی خبر داد و گفت که این امریه دیگر به هیچ‌یک از ارگان‌ها داده نخواهد شد. اما ظاهراً این امر برای دانش‌بنیان‌ها همچنان جاری است.

بیشتر بخوانید: امریه سربازی مقطع کارشناسی لغو شد

امریه مقطع کارشناسی احتمالاً به دانش‌بنیان‌ها تعلق خواهد گرفت

«رضا اسدی‌فرد»، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی با دیجیاتو اعلام کرد درحال رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح برای حل مشکل امریه سربازی دانش‌بنیان‌ها در مقطع کارشناسی هستند.

به گفته وی، لغو امریه تمامی دستگاه‌های اجرایی تصمیمی است که ستاد کل نیروهای مسلح دو هفته پیش آن را اعلام کرد. علت چنین تصمیمی نیز نیاز به نیروهای مسلح نیرو در بخش‌های مختلف، چه ستاد کل و چه نیروهای دیگر، عنوان شده است:

«با توجه به اینکه مثل قدیم تعداد نیروها زیاد نیست، تصمیم گرفته شد تا دیگر سهمیه کارشناسی برای امریه دستگاه‌های اجرایی که بخش دانش‌بنیان هم شامل آن می‌شود، اختصاص نیابد و فقط فارغ‌التحصیلان مقطع ارشد و دکترا بتوانند از این امریه استفاده کنند.»

امریه مقطع کارشناسی احتمالاً به دانش‌بنیان‌ها تعلق خواهد گرفت

آنطور که اسدی‌فرد اعلام کرد، معاونت علمی رئیس‌جمهور در زمان اعلام این ماجرا، با «محمد باقری»، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح نامه‌نگاری و اعلام کرده است که این تصمیم برای شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مسئله‌ساز می‌شود: «بسیاری از بنیان‌گذاران و همکاران کلیدی این مراکز مدرک کارشناسی دارند و این تصمیم برایشان مشکل‌ساز می‌شود.»

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در بخش دیگری از سخنان خود به قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت:

«در حاشیه جلسه روز گذشته، سردار باقری قول مساعد دادند تا این محدودیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود.»

به گفته وی، قرار است معاونت علمی ریاست‌جمهوری با معاون منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در روزهای آینده جلسه‌ای داشته باشد تا بتوانند این مسئله را حل کنند. اسدی‌فرد ابراز امیدواری کرد مسئله امریه با مدرک کارشناسی برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود و متعاقباً خبر آن را اعلام خواهند کرد.

گفتنی است خبرگزاری فارس نیز به نقل از «موسی کمالی»، مشاور ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کرد باقری دستور داده است که موضوع امریه سربازی مقطع کارشناسی دانش‌بنیان‌ها با همکاری معاون علمی رئیس‌جمهور ظرف ده روز بررسی شود و مشکل را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه امریه مقطع کارشناسی به فعالان دانش‌بنیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو