اجرای الکترونیکی کنکور 1403 به طور آزمایشی

منبع: تکراتو

3

1402/7/15

16:59


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح شرایط کنکور 1403 از اجرای الکترونیکی کنکور 1403 در دو نوبت به‌صورت آزمایشی خبر داد.

اجرای الکترونیکی کنکور 1403 به طور آزمایشی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح شرایط کنکور 1403 از اجرای الکترونیکی کنکور 1403 در دو نوبت به‌صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، «دکتر عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دیشب 14 مهرماه 1402 طی برنامه گفتگوی ویژه در شبکه خبر صدا و سیما، ضمن اشاره به شرایط کنکورهای سراسری 1402 و 1403 عنوان کرد: «امسال یک کنکور ویژه را پست سر گذاشتیم هم برای ما و هم برای داوطلبان تازه بود. تجربه بسیار موفقی بود برای داوطلبان بود. دو بار برگزار شد. اثر 40 درصدی سوابق تحصیلی تفاوت بسیار مهم نسبت به گذشته بود. حذف دروس عمومی از آزمون سراسری و انتقال به سوابق تحصیلی با تأثیر 26 درصدی و حذف زیرگروه‌ها هم از دیگر تغییرات امسال بود.»

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور 1403 اعلام شد

اجرای الکترونیکی کنکور 1403 به‌صورت آزمایشی

پورعباس ضمن تشکر از دولت سیزدهم اظهار داشت: «امیدواریم با فرآیند شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور 1403 کار به نحو بهتری ادامه پیدا کند.»

وی درباره سوالات و نحوه اعتراضات داوطلبان کنکور سراسری عنوان کرد: «چیزی تحت عنوان اعتراض پیش بینی نکردیم چرا که همه فرآیند ماشینی است و امکان هیچ اشتباهی وجود ندارد. اما با این وجود ما پذیرای سوالات داوطلبان به صورت الکترونیکی هستیم و به سوالات آنها قطعاً پاسخ داده می‌شود. ضمن اینکه ستادی هم مشترک با آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است که پاسخگوی سوالات داوطلبان خواهد بود.»

رئیس سازمان سنجش ضمن اشاره به تمام تغییرات کنکور 1403 افزود: «ملاک قطعی کار سازمان سنجش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. داوطلبان متوجه باشند که ماده واحده پیشنهادی مجلس چون در شورای نگهبان رد شد این موضوع منتفی است و آزمون سراسری فقط از دروس تخصصی است.»

وی همچنین اضافه کرد: «کنکور 1403 دوبار در اردیبهشت ماه و تیرماه 1403 برگزار می‌شود. سهم سوابق تحصیلی شامل 28 درصد دروس عمومی و 22 درصد دروس تخصصی است که مجموع آن 50 درصد با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است. دروس تخصصی آزمون سراسری هم 50 درصد تأثیر دارد.»

پورعباس اعلام داشت: «داوطلبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بدانند که هر میزانی که نمره بگیرند در نمره کل کنکور داوطلب تأثیر گذار است.»

اجرای الکترونیکی کنکور 1403

وی درباره اجرای الکترونیکی کنکور 1403 به‌صورت آزمایشی بیان داشت: «ما در مسیر الکترونیکی کردن آزمون‌ها حرکت کردیم و شرکت‌های دانش بنیان پیشنهادهایی خوبی آورده اند که در حال کار روی آن هستیم. نرم افزارهای مورد نظر آماده است و باید شرایط سخت افزاری آن آماده شود. قصد داریم علاوه بر پاسخنامه‌ها، دفترچه‌ها را هم رقومی و دیجیتالی کنیم کنیم و شخصی سازی کامل را اجرا کنیم.»

رئیس سازمان سنجش در این رابطه ادامه داد: «اجرای کامل آن بستگی به بودجه دارد و بسته به کمک دانش بنیان برای اجرای کامل آن دارد. از سوی دیگر در سراسر کشور باید سالن‌های مجهز تهیه شود که در برخی از استان‌ها اجرا شده اما در برخی دیگر از استان‌ها کار باقی مانده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «کنکور 1403 الکترونیکی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. البته برای داوطلبانی که داوطلب این موضوع هستند این آزمون به صورت الکترونیک اجرا می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اجرای الکترونیکی کنکور 1403 به‌صورت آزمایشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو