میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول لیورپاور

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/4

10:55


کپسول لیورپاور تشکیل شده از مواد موثر گیاه خار مریم و آرتیشو است که بر روی کبد تاثیرگذار است و در طب سنتی بسیار مفید است. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول لیورپاور بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

کپسول لیورپاور تشکیل شده از مواد موثر گیاه خار مریم و آرتیشواست که بر روی کبد تاثیر گذار است و در طب سنتی بسیار مفید است. سیلی مارین ماده موثر در ترکیبات گیاه خارمریم است که در کپسول لیورپاور به کار رفته است که در محافظت کردن از کبد نقش دارد دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمندی است و همچنین قدرت خنثی کردن رادیکال های آزاد را دارد.

میزان مصرف کپسول لیورپاور


  • روزی 3 بار و هر بار 1 کپسول

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر کپسول لیورپاور


لیورپاور بر روی صفرا به عنوان پک کننده متابولیک، محرک فونکسیون کبدی، باز کننده انسداد مجاری، انرژی و اشتها تاثیر گذار است. مطالعه و تحقیقات فارموکولوژیکی و بالینی که بر روی آن انجام شده است مهر تاییدی بر آن است. وظیفه صفرا در بدن دفع موادی مانند بیلی روبین و کلسترول در خون است و همچنین کار متابولیسمی داروهایی مانند پنی سیلین، آمپی سلیلین، اریترومایسین، سولفونامید و شل کننده عضلانی وریدی بر عهده کبد است. مهمترین و اصلی ترین ماده موثر در گیاه خار مریم سیلی مارین است که متشکل از فلانولیگنان ها مانند سیلی بین، سیلی دیانین و سیلی کریستین است که بر روی کبد اثرات محافظتی داشته است، لیورپاور برروی عملکرد کبد موثر است و همچنین تانن های که در آن موجود است مانع از میتوز سلولی پروتئین های مورد نیاز از باکترهای که سیستم دفاعی بدن برای مهار آنها توانایی ندارند جلوگیری می کند. ساپونین ها به کار رفته نقش باز کنندگی مجاری که انسداد پیدا کرده اند را دارد و از دیگر توانایی این مواد خاصیت ضد التهابی، کاهش چربی خون و همچنین تولید انرژی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو