درمان خط اخم

درمان خط اخم


منبع: آرگا

2

1402/9/4

11:37


در سنین بالا با کاهش تحریک پذیری کلاژن و الاستین، چین و چروک در صورت به خوبی نمایان می شود. خط اخم، این خط عمودی بین چشم ها همانطور که از نامش پیدا است در صورت حالات اخم کردن مداوم قابل شکل گیری است و برای درمان هم روش های خانگی و هم روش های کلینیکی وجود دارد که بسته به توان مالی و آستانه درد می توانید از آن ها بهره بگیرید.

نگرانی های زیبایی تنها در زنان با نگاه های هر باره به آینه احتمال پیشآمد ندارد، چون بسیاری از آقایان هم به حفظ این زیبایی اهمیت می دهند. با گذر از سن جوانی، چین و چروک ها در نواحی متنوع صورت شروع به شکل گیری کرده و در سلامت پوست مزاحمت ایجاد می کنند. این چین و چروک ها چه به صورت خفیف و چه به صورت خطوط عمیق اختلالات روحی روانی بسیاری به بار می آورد که بهتر است هر چه سریعتر افراد نگران به دنبال چاره درمانی آن باشند. در این مقاله به درمان خط اخم پرداخته می شود که بهتر است همراه ما تا پایان آن باشید.

خطوط خوش نشسته بین دو ابرو و پیشانی چهره، هر آدمی را با هر نسبت جنسیتی ای آزرده خاطر می کند. اما گاه برخی آدم ها این تغییرات زیبایی خود را دوست دارند و با نگاه به آینه از وجود آن لذت می برند. زیبایی در سادگی است و این چین ها نشان از گذراندن لحظات خوش و چه تلخ زندگی دارند که افراد هم نیازی به درمان آن در صورت خود به ذهن نمی بینند.

خط اخم و درمان خط اخم

پیش از درمان خط اخم، علت پیشآمد آن چیست؟

  • علت اول: سن

با گذران زندگی هر چه به عمر آدمی افزوده می شود، پوست هم انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. در نتیجه با بازگشت سخت این چین و چروک ها شروع به شکل گیری می کنند.

  • علت دوم: ژن

گاه در هر آدمی خارج از محدوده سن و سال، باز هم چین های صورت شکل می گیرند. از لحاظ ژنتیکی در برخی پوست ها مقاومت کمتری وجود دارد و به راحتی قابلیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و چروک می شوند.

  • علت سوم: شکل دهی صورت

گاه در برخی افراد خطوط اخم نشان از انجام اخم در حالات روحی متفاوت است و می تواند شامل تنگ کردن چشم، لبخند و حتی خنده های از ته دل باشد.

  • علت چهارم: نور خورشید

نور خورشید در هر حالتی به پوست آسیب می رساند. اشعه فرابنفش کلاژن و الاستین پوست را در خود درگیر می کند و قابلیت انعطاف پذیری را از او می گیرد. در نتیجه با نبود این پروتئین های حیات بخش، چین و چروک ها نمایان می شوند.

  • علت پنجم: استرس و فشار عصبی

استرس به معنای پایان بخشی روح است و اگر تشدید شود به جسم هم آسیب می رساند. در معرض استرس بودن افراطی، پوست را به مرحله نابودی می کشاند و چین و چروک را شکل می دهد.

  • علت ششم: سیگار کشیدن

سیگار کشیدن جدای از آسیب های وارد کننده به شش و دیگر اندام داخلی، در شکل دهی چین و چروک صورت هم تاثیر گذار است.

چه توصیه هایی برای پیشگیری از درمان چین های اخم پیشنهاد می شود؟

برای پیشگیری از چین های افتاده بر پیشانی و جلوگیری از درمان خط اخم توصیه های زیر پیشنهاد می شود:

رژیم غذایی سالم داشته باشید و آب فراوان در طول شبانه روز بنوشید تا همواره خود را هیدراته و شاداب نگه دارید.

حداقل ۶ یا ۷ ساعت خواب کافی، برای انرژی بیشتر برنامه ریزی داشته باشید.

اصطکاک پوست را خشک می کند، پس بهتر است هنگام خواب از رو بالشتی های نرم و تمیز استفاده کنید.

برای به پشت خوابیدن، خود را عادت دهید.

پوست را همواره مرطوب نگه دارید و به خوبی آبرسانی کنید.

پیش از خارج شدن خانه، از کرم ضد آفتاب برای پوست بهره بگیرید.

برای آرامش بخشی و خلاصی از چین های صورت، ماساژ درمانی را امتحان کنید.

از تنگ کردن چشم ها به هنگام مشاهده اطراف خودداری کنید.

برای پیشگیری از برخورد اشعه فرابنفش، عینک آفتابی را به روی چشم ها استفاده کنید.

استفاده از اسکراب و لایه بردار های پوستی، سلول های مرده را از میان می برد.

مولتی ویتامین های سرشار از امگا ۳ برای هیدراته نگه داشتن پوست بسیار مفید هستند.

با پوست خود مهربان باشید و به آن اهمیت دهید.

سیگار را ترک کنید.

به صورت شبانه از کرم های ضد چروک استفاده کنید.

از بین بردن چروک پیشانی و چین های اخم به چه صورت هایی قابل انجام است؟

درمان خط اخم هم به روش خانگی و هم کلینیکی قابل انجام است:

  • لیزر:

برای رفع چین های پیشانی از لیزر فرکشنال استفاده می شود. در این روش درمانی اشعه های لیزر به عمیق ترین لایه های پوست صورت نفوذ کرده و سلول ها را تحریک می کند و با افزایش کلاژن سازی و الاستین، پوست را چندین درجه روشن می سازد. با روش های روشن سازی پوست با اشاره به لینک قرار داده شده بیشتر آشنا شوید.

  • ترماژ:

در این روش درمانی از فرکانس های رادیویی بهره گرفته می شود. به گونه ای که با نفوذ به لایه های عمیق پوستی، ایجاد حرارت می کند و با تحریک کلاژن، چین ها را از میان می  برد.

روش ترماژ برای درمان خط اخم

  • بوتاکس:

سم بوتولینوم در روش درمانی بوتاکس، با تزریق به پوست باعث فلج شدگی لایه ها می شود و با هر حرکات احساسی، چینی به صورت نمی اندازد و باید هر ۳ یا ۴ ماه تکرار شود.

بوتاکس برای درمان خط اخم

  • فیلر:

فیلر حاوی اسید هیالورونیک بوده که با پر کردن خطوط چین چروک و تحریک تولید کلاژن، آن ها را به کلی از بین می برد و تنها بین ۶ ماه تا ۳ سال دوام عمر دارد.

  • نخ:

تکنیک لیفت نخ برای درمان افتادگی پوست با زاویه سازی نخ های دندانه ریز به همراه افزایش کلاژن پوست انجام می گیرد.

  • پی آر پی:

در این روش درمانی پلاسمای غنی از پلاکت، از بدن شخص گرفته شده و برای درمان او بدون هیچ ضرری استفاده می شود.

روش پی آر پی بسیار مناسب برای درمان خط خانم ها و آقایاناخم

  • لایه برداری:

اگر پوست در زمان های طولانی لایه برداری نشود، با تشکیل سلول های مرده به تشکیل چین و چروک و کدری ظاهری نا زیبا را به پوست هدیه می آورد.

  • درم آبریژن:

نوعی از لایه برداری پوست بوده که با ابزاری چرخشی سلول های مرده، لکه و آکنه را از میان می برد. میکرودرم صورت به گونه دقیق تر چگونه انجام می شود؟

  • جراحی:

این روش پر هزینه به گونه ای است که قسمتی از پوست برداشته می شود و ظاهری کشیده را به پوست نواحی پیشانی و ابرو ها به همراه می آورد.

روش های خانگی و کم هزینه برای درمان چین های اخم

  • ماسک خیار و آلوئه ورا:

برای این روش کافی است مقداری از ژل و آبلیمو را به دو قاشق ماست افزوده و با یکدیگر ترکیب کنید. حال برش های خیار را با این خمیر آغشته کنید و به روی پیشانی قرار دهید.

  • ماسک عسل و پودر کاکائو:

یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و دو قاشق چایخوری شیر را با هم ترکیب کنید و پس از ۲۰ دقیقه ماندگاری به روی پوست، صورت را شست و شو دهید.

  • ماسک زردچوبه و کشک:

یک قاشق چایخوری کشک را با مقداری زردچوبه ترکیب کنید و به روی پوست مالش دهید . در نهایت پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت را با آب شست و شو دهید.

  • روغن زیتون:

روغن زیتون با دارا بودن مواد معدنی و اسید های چرب طبیعی در از میان بردن چین و چروک ها با روش ماساژ درمانی تاثیر گذار است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو