5 دمنوش گیاهی بدن را در طول زمستان گرم می کنند!

منبع: خبرنما

3

1402/9/5

08:01


ما به شما 5 دمنوش گیاهی را معرفی کرده ایم که می‌توانند بدن شما را در فصل سرما گرم نگهدارند، خارش گلوی شما را تسکین دهند و اگر سرما خورده اید و آبریزش بینی دارید، سریع آن را متوقف کنند…

5 دمنوش گیاهی بدن را در طول زمستان گرم می کنند!

یک صبح سرد زمستانی و یک فنجان چای داغ، آیا این دو ترکیب فوق العاده‌ای نیستند؟ همانطور که به زمستان نزدیک می‌شویم، بیشتر هوس می‌کنیم چای و دمنوش‌های داغ و لب سوز بنوشیم. چنانچه می‌دانید اگر در فصل زمستان احتیاط نکنید، خیلی زود گرفتار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوید، پس نه تنها باید لباس گرم بپوشید، بلکه باید غذاها و نوشیدنی های گرم و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز مصرف کنید تا سلامت بدن تان را تضمین کنید.

دمنوش هایی که بدن تان را گرم می کنند!

برای همین ما فکر کردیم به شما 5 دمنوش گیاهی را معرفی کنیم که می‌توانند بدن شما را در فصل سرما گرم نگهدارند، خارش گلوی شما را تسکین دهند و اگر سرما خورده اید و آبریزش بینی دارید، سریع آن را متوقف کنند. اگر مایلید در فصل زمستان همیشه گرم بمانید، موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

چای ماسالا

چای ماسالا - دمنوش هایی که بدن تان را گرم می کنند!

چای ماسالا، یک نوشیدنی هندی فوق العاده پر طرفدار است. این چای ترکیبی بی‌نظیر از چای سیاه، ادویه‌های مانند هل، دارچین، میخک، زنجبیل و فلفل سیاه با شیر است. عطر و طعم چای ماسالا در کنار خواص بی‌نظیر آن برای فصل سرما فوق العاده است. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی قوی داشته باشید، حتما در طول روز 2 فنجان چای ماسالا بنوشید. زیرا ترکیبات گیاهی آن برای سلامت بدن فوق العاده است. به طور مثال زنجبیل به درمان گلودرد کمک می‌کند و دارچین نیز بدنتان را گرم نگه می‌دارد. این چای را می‌توانید در وعده صبحانه قبل از خارج شدن از خانه بنوشید تا در طول روز کمتر احساس سرما کنید.

دمنوش فلفل و لیمو

لیمو در فصل سرما یک داروی قوی برای سرماخوردگی محسوب می‌شود. این ماده غذایی نه تنها طعم و عطر فوق العاده‌ای دارد بلکه با داشتن ویتامین سی یک دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آید. فلفل سیاه هم خاصیت گرم کنندگی عالی دارد که برای مقابله با هوای سرد بسیار موثر است. این چای هم خوش طعم است و هم خوش عطر، اما مهم‌تر از همه اینکه این دمنوش گیاهی انرژی زا است. با نوشیدن دمنوش فلفل لیمویی تمام روز پرانرژی خواهید بود.

دمنوش زنجبیل و نعناع

دمنوش زنجبیل و نعناع

مسلما در طول فصل پاییز و زمستان هیچ کسی نیست که چای زنجبیل و نعناع ننوشد. در واقع دمنوش ترکیبی زنجبیل و نعناع بهترین مسکن برای سرماخوردگی و آنفولانزا شناخته می‌شود. گرمای تند زنجبیل با طراوت خنک کننده نعناع می‌تواند هم از شما در مقابل ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت کنند، هم اگر به این دو بیماری مبتلا شدید، درمان‌تان کند.

سعی کنید این دمنوش را از زنجبیل تازه و برگ نعناع تازه یا خشک تهیه کنید. مقداری زنجبیل را خرد کنید یا آن را رنده کنید و بجوشانید، سپس مقداری برگ نعناع تازه یا خشک نیز به جوشانده زنجبیل اضافه کنید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا عطر نعناع آزاد شود و دم بکشد. در نهایت مقداری عسل به آن اضافه کنید و قبل از این که سرد شود، بنوشید.

زنجبیل نه تنها طبع گرم دارد، بلکه دارای خاصیت ضد التهابی است و خیلی سریع سرماخوردگی و گلودرد شما را از بین می‌برد. نعناع نیز به هضم بهتر غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

دمنوش هل و دارچین

دمنوش هل و دارچین - برای گرم شدن بدن این 5 دمنوش را بنوشید

اگر به دمنوش هل و دارچین، زنجبیل هم اضافه کنید، معرکه می‌شود. دارچین دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به پیشگیری از ابتلای شما به هرگونه آنفولانزا یا عفونت کمک کند. هل نیز خواص آنتی اکسیدانی دارد و به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده، باعث می‌شود در طول روز احساس گرمای بیشتری داشته باشید. با ترکیب این دو ادویه می‌توانید یک مسکن آرامبخش تهیه کنید که هم گرم‌تان می‌کند، هم به کاهش استرس و اضطراب‌تان کمک می‌کند.

دمنوش دارچین و بابونه

آخرین و بهترین دمنوش برای گرم کردن بدن، دمنوش بابونه و دارچین است. بابونه به عنوان یک آرامبخش عمل می‌کند و استرس شما را از بین می‌برد. اگر این دمنوش را قبل از خواب بنوشید، خواب بهتری خواهید داشت. دارچین نیز به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و باعث می‌شود بدنتان در مقابل ابتلا به بیماری‌ها مثل سرماخوردگی و آنفولانزا مقاوم شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو