بهترین فیلم های ایمی آدامز (Amy Adams)؛ معرفی 18 عنوان برتر [+بیوگرافی]

بهترین فیلم های ایمی آدامز (Amy Adams)؛ معرفی 18 عنوان برتر [+بیوگرافی]


منبع: تکراتو

5

1402/9/13

19:59


ایمی آدامز از محبوبترین بازیگران زن آمریکایی است که نقش‌آفرینی‌های درخشانی در سالیان اخیر داشته است. در اینجا بهترین فیلم های ایمی آدامز را معرفی می‌کنیم.

بهترین فیلم های ایمی آدامز (Amy Adams)؛ معرفی 18 عنوان برتر [+بیوگرافی]

ایمی آدامز از محبوبترین بازیگران زن آمریکایی است که نقش‌آفرینی‌های درخشانی در سالیان اخیر داشته است. در اینجا بهترین فیلم های ایمی آدامز را معرفی می‌کنیم.

ایمی آدامز متولد 20 اوت 1974 یکی از محبوب‌ترین بازیگران آمریکایی است که عمده شهرتش را به خاطر ایفای نقش‌هایی کمدی و البته درام دارد. او سه بار در رده‌بندی‌های سالانه بازیگران زن، پردرآمدترین بازیگر زن دنیا معرفی شده و موفق به کسب افتخاراتی چون دو جایزه گلدن گلوب، نامزدی شش اسکار و هفت جایزه بفتا نیز شده است. در معرفی بهترین فیلم های ایمی آدامز با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های ایمی آدامز

ایمی آدامز از 1994 تا 1998 به عنوان یک رقاص در تئاتر دینر فعال بود و نخستین حضور او در سینما هم مربوط به ایفای یک نقش مکمل در فیلم کمدی سیاه آخر خوشگل‌ها در سال 1999 است.

با نقل مکان به لس‌آنجلس او به تدریج در مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی به عنوان بازیگر مهمان ظاهر شد و در فیلم‌های بلند کم بودجه‌ هم نقش دختر بدجنس به او داده می‌شد.

بهترین فیلم های ایمی آدامز

بهترین فیلم های ایمی آدامز

نخستین نقش بلند او در فیلم معروف اگه میتونی منو بگیر استیون اسپیلبرگ در کنار بزرگانی چون لئوناردو دیکاپریو جوان و تام هنکس بود. بعد از این فیلم اما آدامز تا یکسال هیچ تجربه کاری نداشت. در ادامه یکی از مهمترین ایفای نقش‌های او به فیلم کمدی، درام و مستقل جون‌باگ مربوط است که در سال 2005 ساخته شد و در آن به خاطر ایفای نقش یک زن باردار وراج حتی نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

اولین فیلم موفق ایمی آدامز در نقش اول، فیلم فانتزی افسون‌زده محصول سال 2007 بود که او در آن نقش دختری مسرور و شاد را ایفا می‌کند. او این روند موفق را با بازی در نقش زنانی ساده و خوش‌مشرب در فیلم‌هایی مانند درام تردید در سال 2008 ادامه دارد و سپس در فیلم‌هایی مانند مبارز محصول سال 2010 و استاد محصول سال 2012 نقش‌های جدی‌تری ایفا کرد و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

در ادامه و برای بازی در نقش یک زن شیاد اغواگر در فیلم حقه‌باز آمریکایی محصول 2013 و مارگارت کین در فیلم بیوگرافی چشمان بزرگ محصول 2014 دوبار پیاپی برنده گلدن گلوب شد. او همچنین برای بازی در نقش یک زبان‌شناس در فیلم علمی تخیلی ورود محصول 2016، یک گزارشگر خودزن در مینی سریال چیزهای تیز محصول 2018 و لین چینی در فیلم معاون در سال 2018 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

ایمی آدامز در سال 2014 از سوی مجله تایم به عنوان یکی از 100 شخص موثر در دنیا انتخاب شد و نامش هم در فهرست 100 ستاره ثروتمند فوربس قرار گرفت. در ادامه به معرفی برخی از بهترین فیلم های ایمی آدامز می‌پردازیم.

اگه میتونی منو بگیر (Catch Me If You Can)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، تام هنکس، ایمی آدامز، مارتین شین، ناتالی بای، کریستوفر واکن
  • ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام
  • سال پخش: 2002
  • IMDb:‌ نمره 8.1

همانطور که گفتیم در مراحل آغازین کار ایمی آدامز، یکی از مهمترین نقاط عطف، حضور در فیلم معروف و موفق اگه میتونی منو بگیر، به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. ایفای نقش در کنار ستارگان محبوب و معروفی چون دیکاپریو، تام هنکس، مارتین شین، ناتالی بای و کریستوفر واکن بی‌تردید در روند رشد ایمی آدامز جوان بسیار موثر عمل کرده است.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی و از زندگینامه فرانک آبیگنل که به قلم خودش با همین نام نوشته شده ساخته شده است. داستان آن هم مربوط به دوران جوانی فرانک است. کسی که شهرت خود را به خاطر سابقه فعالیتش به عنوان جاعل چک، کلاهبرداری و انواع حقه‌های فرار از دست ماموران پلیس به دست آورد.

در طول فیلم ماموران پلیس به سرکردگی تام هنکس به دنبال دستگیری فرانک جوان و فراری با بازی لئوناردو دیکاپریو هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های مارول 2023

جون باگ (Junebug)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: فیل موریسون
  • بازیگران: ایمی آدامز، امبت دیویتس، آلساندرو نیوولا، بنجامین مک‌کنزی، سلیا وستون، اسکات ویلسون
  • ژانر: کمدی، درام
  • سال پخش: 2005
  • IMDb:‌ نمره 6.9

جون‌باگ از بهترین فیلم های کمدی ایمی آدامز است. جون‌باگ یک فیلم کمدی درام آمریکایی به کارگردانی فیل موریسون بوده که در سال 2005 منتشر شد. در این فیلم بازیگرانی چون ایمی آدامز، امبت دیویتس، آلساندرو نیوولا، بنجامین مک‌کنزی، سلیا وستون و اسکات ویلسون به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم درباره مردی است که در حوزه خرید و فروش آثار هری فعالیت دارد. او برای دیدن بستگانش از شیکاگو به کارولینای شمالی می‌رود اما طولی نمی‌کشد که آرامش خانه آن‌ها برهم زده می‌شود. گفتنی است که ایمی آدامز برای این فیلم موفق به نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و از همین نظر این فیلم از بهترین فیلم های ایمی آدامز و نقطه عطفی در ابتدای کارنامه کاری او محسوب می‌شود.

افسون‌شده (Enchanted)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

برترین فیلم های ایمی آدامز
  • کارگردان: کوین لیما
  • بازیگران: پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن، تیموتی اسپال، ایدینا منزل، سوزان ساراندون
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، فانتزی،‌ لایواکشن، انیمیشن
  • سال پخش: 2007
  • IMDb:‌ نمره 7.1

افسون‌شده به عنوان یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز در سال 2007 به کارگردانی کوین لیما و در ژانر لایواکشن، کمدی و ماجراجویی منتشر شد. داستان فیلم که در آن جز ایمی آدامز ستارگانی چون پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن، تیموتی اسپال، ایدینا منزل، ریچل کاوی و سوزان ساراندون حضور دارند درباره یکی از پرنسس‌های دیزنی به نام جیزل با بازی ایمی آدامز است که ناگهان از دنیای انیمیشنی خود وارد دنیای لاو اکشن نیویورک می‌شود.

گفته می‌شود آدامز یکی از 250 داوطلبی بوده که برای نقش محبوب جیزل تست بازیگری داده و در نهایت انتخاب شده است. حتی گفته می‌شود که استودیو با یکی از ستارگان بزرگ برای این نقش توافق می‌کند اما شخص کارگردان به دلیل وفاداری آدامز به نقش و توانایی‌اش در عدم قضاوت قبلی شخصیت جیزل، بر انتخاب او اصرار می‌ورزد.

بعد از ساخت و اکران فیلم، با توجه به استقبال خوب مخاطبان و البته نظرات مثبت منتقدان، آدامز به یکی از بازیگران برجسته هالیوود بدل شد و فیلم نیز بیش از 340 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. افسون‌شده در مراسم گلدن گلوب و اسکار هم نامزد دریافت دو جایزه شد و این سبب می‌شود تا از بهترین فیلم های کمدی ایمی آدامز باشد. برای این فیلم بعدها دنباله‌ای تحت عنوان افسون‌نشده با حضور ایمی آدامز نیز ساخته شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

او (Her)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران:واکین فینیکس، ایمی آدامز
  • ژانر: درام، عاشقانه، علمی تخیلی
  • سال پخش: 2013
  • IMDb:‌ نمره 8

یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز بی‌تردید حضور او در کنار واکین فینیکس در فیلم Her است. در این فیلم با تئودور با بازی درخشان واکین فینیکس مواجه می‌شویم که شغلش نوشتن نامه‌های عاشقانه برای افرادی است که این توانایی را ندارند.

او که شکست عشقی خورده و بیش از همیشه منزوی شده، به تدریج با یک ابزار هوش مصنوعی با قابلیت گفتگو و وقت‌گذرانی آشنا می‌شود که می‌تواند خود را با نیازهای کاربرش تطبیق دهد. تئودور به تدریج به این هوش مصنوعی خو می‌کند و بیش از حد با او ارتباط می‌گیرد. به نوعی که وابسته او می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

بهترین فیلم های کره ای 2023

ورود (Arrival)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ، تزی ما
  • ژانر: علمی تخیلی، معمایی، درام
  • سال پخش: 2016
  • IMDb:‌ نمره 7.9

ورود از جمله بهترین فیلم های ایمی آدامز است که یک اثر درخشان در کارنامه کاری او محسوب می‌شود. این فیلم علمی تخیلی به کارگردانی دنی ویلنوو در سال 2016 اکران شد. این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه به نام داستان زندگی تو نوشته تد چیانگ ساخته شده است.

در این فیلم ایمی آدامز نقش یک زبان‌شناس توانا را ایفا می‌کند که ارتش ایالات متحده او را استخدام می‌کند تا پیش از اینکه تنش‌ها به جنگ منجر شوند، با بیگانگان فرازمینی که به زمین آمده‌اند ارتباط برقرار کند. جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ و تزی ما در نقش مکمل حضور دارند.

این فیلم که از بهترین فیلم های ایمی آدامز است با بودجه‌ای 47 میلیون دلاری تولید شده بود و در سراسر جهان 203 میلیون دلار فروخت. ایفای نقش آدامز، کارگردانی ویلنوو و اکتشاف در ارتباط با هوش فرازمینی از جمله موارد ستایش منتقدان بود. این فیلم یکی از موفق‌ترین آثار سال 2016 بود و از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال برگزیده شد.

این فیلم در هشتادونهمین جشنواره جوایز اسکار نیز نامزد دریافت هشت جایزه برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلمنامه اقتباسی و مواردی دیگر شد که در نهایت جایزه اسکار بهترین تدوین صدا را دریافت کرد. آدامز نیز نامزد دریافت جوایز بفتا و گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن سال شد اما عدم نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن یکی از نکات عجیب در اسکار هشتادونهم برای آدامز بود.

مشت‌زن (The Fighter)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

بهترین فیلم های سینمایی ایمی آدامز
  • کارگردان: دیوید او راسل
  • بازیگران: ایمی آدامز، مارک والبرگ، کریستین بیل، ملیسا لیو، پال کمپبل
  • ژانر: اکشن، بیوگرافی، درام
  • سال پخش: 2010
  • IMDb:‌ نمره 7.8

مبارز یا مشت زن یکی از بهترین فیلم های اکشن ایمی آدامز است که او در آن در کنار ستارگانی چون کریستین بیل حضور داشته است. این فیلم بیوگرافی ورزشی به کارگردانی دیوید او. راسل در سال 2010 پخش شد و داستان آن درباره زندگی حرفه‌ای یکی از قهرمانان بوکس، ایریش میکی و برادر بزرگ او است.

داستان این مورد از بهترین فیلم های ایمی آدامز از این قرار است که بوکسور نوپا و جوان می‌کوشد از سایه برادر بزرگ خود که یک بوکسور بسیار معروف است خارج شود. او برای این هدف از تمام فرصت‌هایش استفاده می‌کند.

این فیلم نخستین بار به طور محدود در آمریکای شمالی به نمایش درآمد و سپس به بریتانیا نیز رسید. این اولین فیلم مهم او راسل محسوب می‌شود که سبب شد او نامزد اسکار بهترین کارگردانی و گلدن گلوب بهترین کارگردانی شود.

حیوانات شب‌گرد (Nocturnal Animals)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: تام فورد
  • بازیگران: ایمی آدامز، جیک جیلنهال، آرون تایلر-جانسون، مایکل شنون، آیلا فیشر، آرمی همر، لورا لینی، مایکل شین
  • ژانر:اکشن، درام
  • سال پخش: 2016
  • IMDb:‌ نمره 7.5

حیوانات شب گرد به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن ایمی آدامز به نویسندگی و کارگردانی تام فورد در سال 2016 منتشر شد. این فیلم اقتباسی از رمان تونی و سوزان نوشته آستین رایت در سال 1993 است. در این فیلم علاوه بر آدامز، بازیگرانی چون جیک جیلنهال، آرون تایلر-جانسون، مایکل شنون، آیلا فیشر، لورا لینی و آرمی همر ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم بعد از انتشار مورد تحسین عموم منتقدان قرار گرفت و در گیشه هم نسبتا موفق بود. این فیلم در سه رشته گلدن گلوب نامزد شد و در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم درام را برای آرون تایلر جانسون صاحب شد.

از نقاط قوت این فیلم که از بهترین فیلم های ایمی آدامز است باید به داستان جذاب و پرپیچ‌وخم و بازی درخشان بازیگران خصوصا تایلر جانسون اشاره کرد. در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار، مایکل شنون برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد اما این جایزه را نبرد.

داستان حیوانات شب‌گرد از این قرار است که سوزان با بازی آدامز یک گالری‌دار موفق است که از شوهر سابقش ادوارد که نویسنده بود جدا شده است. با این حال سوزان وقتی با کتاب جدید همسرش که هنوز چاپ نشده به طور اتفاقی مواجه می‌شود، شروع به خواندن آن می‌کند و متوجه شباهت‌های فراوان داستان خشن کتاب با زندگی واقعی خود شده و گمان می‌برد که شوهرش در اندیشه قتل او است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های DC در سال 2023

بهترین فیلم های عاشقانه 2023

تردید (Doubt)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: جان پاتریک شنلی
  • بازیگران: ایمی آدامز، مریل استریپ، فیلیپ هافمن، ویولا دیویس
  • ژانر: درام، معمایی
  • سال پخش: 2008
  • IMDb:‌ نمره 7.5

یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز به نام تردید در سال 2008 اکران شد. این فیلم در نهایت موفق شد در 4 رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش اول زن برای مریل استریپ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلیپ سیمور هافمن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ایمی آدامز و ویولا دیویس نامزد اسکار شود.

داستان از این قرار است که پدر فلین با بازی هافمن در سال 1964 موعظه‌هایی درباره شک بیان می‌کند که در نتیجه آن خواهر بوویر با بازی مریل استریپ، جویای برداشت‌های دیگران از این صحبت‌ها می‌شود.

خواهر جمیز که آدامز نقش او را بازی می‌کند در ادامه متوجه رابطه مشکوک پدر فلین با دانش‌آموزان سیاه‌پوست می‌شود و از آنجایی که به شک می‌افتد مسئله را به خواهر بوویر گزارش می‌کند. پیگیری خواهر بوویر اما سبب می‌شود که پدر فلین از او بخواهد به این مسئله وارد نشود. با این حال بوویر دست بردار نیست.

این شک و تردیدها نهایتا به ترک کلیسا توسط پدر فلین منجر می‌شود. در پایان فیلم، ایمان خواهر بوویر شک درونی او را هویدا می‌کند و او با اشک می‌گوید:‌مشکوکم، به کاری که کردم بسیار مشکوکم!

حقه‌بازی آمریکایی (American Hustle)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

بهترین فیلم ایمی آدامز

 

  • کارگردان: دیوید او راسل
  • بازیگران: ایمی آدامز، کریستین بیل، بردلی کوپر، جرمی رنر، جنیفر لارنس
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • سال پخش: 2013
  • IMDb:‌ نمره 7.2

حقه‌بازی یا کلاهبرداری آمریکایی یک فیلم اکشن، جنایی در ژانر کمدی سیاه است که در سال 2013 منتشر شد. فیلمنامه فیلم با الهام از یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آمریکا در اواخر دهه 1970 و اوایل 1980 نوشته شده است. از ستارگان این فیلم باید به کریستین بیل، بردلی کوپر، ایمی آدامز، جرمی رنر و جنیفر لارنس اشاره کرد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن ایمی آدامز باید گفت فیلم حقه‌بازی آمریکایی با استقبال گسترده مخاطبان و نظرات مثبت منتقدان همراه شد.

این فیلم در نهایت در ده رشته در هشتادوششمین دوره جوایز اسکار کاندید شد که از جمله آن‌ها باید به رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، بهترین بازیگر مرد برای کریستین بیل، بهترین بازیگر زن برای ایمی آدامز، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بردلی کوپر، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای جنیفر لارنس اشاره کرد. فیلم اما در هیچ رشته‌ای برنده اسکار نشد.

حقه‌بازی آمریکایی البته در نهایت سه جایزه بفتا و سه گلدن گلوب از جمله جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کرد. داستان فیلم از این قرار است که دو شیاد ایروینگ روزنفیلد و دوست دخترش سیدنی پروسر در تله یکی از ماموران FBI به نام ریچی دی‌مازو گیر می‌افتند. این دو مجبور می‌شوند در ازای آزادی خود در دستگیری سیاستمداران رشوه‌خوار با این مامور همکاری کنند.

ریچی این دو را وادار می‌کند تا در دورن ساختار مافیای پولشویی سیاستمداران صاحب قدرت نیوجرسی وارد شوند. یک از این سیاستمداران، شهردار کارمین پولیتو با اصلیت ایتالیایی است که ایروینگ با جلب اعتماد و دوستی او به درون ساختار مافیایی شهر وارد می‌شود. این فیلم از بهترین فیلم های ایمی آدامز محسوب می‌شود.

معاون (Vice)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: آدام مک‌کی
  • بازیگران: ایمی آدامز، کریستین بیل، استیو کارل، تایلر پری، الیسون پیل، لیلی ریب،‌جسی پلمونس، سم راکول
  • ژانر:بیوگرافی، کمدی،‌ درام
  • سال پخش: 2018
  • IMDb:‌ نمره 7.2

معاون از بهترین فیلم های کمدی ایمی آدامز محسوب می شود که به کارگردانی و نویسندگی آدام مک کی در سال 2018 منتشر شد. در این فیلم ایمی آدامز در کنار کریستین بیل، استیو کارل، سم راکول، الیسون پیل، جسی پلمونس و تایلر پری به ایفای نقش پرداخته است.

داستان معاون به روند صعود سیاسی دیک چنی تا بدل شدن به قدرتمندترین معاون رئیس جمهور در تاریخ آمریکا می‌پردازد. ایفای نقش هنرمندانه بیل‌ بی‌تردید نقطه‌عطف این فیلم است اما نباید از بازی درخشان دیگر بازیگران خصوصا ایمی آدامز غافل شد.

این فیلم که از بهترین فیلم های ایمی آدامز محسوب می‌شود، در گیشه فروشی 76 میلیون دلاری داشت و بعد از فیلم دبلیو اثر الیور استون دومین فیلمی به شمار می‌رود که موضوع آن دوران ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های واکین فینیکس

بهترین فیلم های وینونا رایدر

استاد (The Master)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: پاول توماس اندرسون
  • بازیگران: ایمی آدامز، واکین فینیکس، فیلیپ هافمن، امبر چایلدرز، مدیسن بیتی
  • ژانر: درام، تاریخی
  • سال پخش: 2012
  • IMDb:‌ نمره 7.1

استاد یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز است که در سال 2012 توسط پاول توماس اندرسون ساخته شد. در این فیلم علاوه بر آدامز بازیگرانی چون واکین فینیکس و فیلیپ هافمن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم استاد به روایت داستان فردی کوئل، یک سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا می‌پردازد که با پایان جنگ جهانی دوم به خانه بازگشته اما خود را درگیر مشکلات روانی شدیدی می‌بینید.

او به خاطر اختلالات روانی خود از جامعه فراری است و در این بین با شخصی به نام لنکستر داد آشنا می‌شود که خود را استاد فردی معرفی می‌کند می‌کوشد با برخی روش‌های متافیزیکی خاص خود او را درمان کند.

فیلم اساسا بر رابطه و تقابل بین عقل و غریزه در انسان متمرکز است و دارای اشارات مستقیمی به فرقه‌ای به نام ساینتولوژی است.
فیلم استاد عملکرد خوبی در بخش بازیگری داشت و هر سه بازیگر اصلی فیلم یعنی فینیکس، هافمن و آدامز در هشتادوپنجمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه شدند اما هیچ‌یک صاحب این جایزه نشدند.

چشمان بزرگ (Big Eyes)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

فیلم های برتر ایمی آدامز
  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران:ایمی آدامز، کریستف والتز، دنی هوستون، کریستن ریتر، جیسون شوارتزمن، ارتس استامپ، بریت اروین
  • ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام
  • سال پخش: 2014
  • IMDb:‌ نمره 7

چشمان بزرگ یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز است که در ژانر بیوگرافی و درام در سال 2014 به کارگردانی تیم برتون ساخته شد. در این فیلم جز آدامز بازیگرانی معروف مانند کریستف والتز، دنی هوستون، کریستین ریتر و ترنس استامپ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم در واقع الهام‌گرفته از ماجرای واقعی یک کلاهبرداری هنری بزرگ است که در دهه 1960 در آمریکا رخ داد و افشای آن سال‌ها بعد بسیاری را به حیرت واداشت. در آن زمان تابلوهای نقاشی که والتر کین از کودکان سرراهی با چشمانی بزرگ و اشک‌آلود تصویر می‌کرد در میان منتقدان واکنش‌های منفی زیادی داشت اما عموم مردم از آن‌ها استقبال می‌کردند.

والتر کین اما به برکت همین اقبال عمومی و با فروش تابلوها ثروت کلانی به هم زده بود. سال‌ها بعد اما پرده از واقعیت ماجرا برداشته شد و مشخص شد این تابلوها را مارگارت کین همسر والتر کشیده و این زوج آن‌ها را با اعتبار نام والتر کین به فروش رسانده‌اند.

ماپت‌ها (The Muppets)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: جیمز بابین
  • بازیگران: ایمی آدامز، جیسون سیگل، کریس کوپر، رشیدا جونز
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی، خانوادگی
  • سال پخش: 2011
  • IMDb:‌ نمره 7.1

ماپت‌ها به عنوان یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز یک فیلم کمدی محصول 2011 است که به کارگردانی جیمز بابین ساخته شد. داستان فیلم درباره والتر یکی از طرفداران سرسخت ماپت‌ها است که می‌خواهد این گروه از هم متلاشی شده را مجددا گرد هم بیاورد. والتر در کنار برادرش گری و دوست دختر گری، مری به کرمیت قورباغه کمک می‌کنند تا ماپت‌های دیگر را به هم پیوند دهد. آن‌ها برای جلوگیری از نابودی تئاتر ماپت توسط تگز ریچمن که یک تاجر نفت بزرگ است، 10 میلیون دلار جمع‌آوری کنند.

گفتنی است در سال 2014 قسمت دوم این فیلم هم ساخته و منتشر شد که موضوع آن از این قرار است که کنستانتین به عنوان خطرناکترین قورباغه جهان خود را به جای کرمیت جا زده، با خانم پیگی ازدواج می‌کند تا از زندان رفتن در امان باشد. پلیس‌ها اما گمان می‌کنند که کرمیت، کنستانتین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های کیت بلانشت

مرثیه هیل‌بیلی (Hillbilly Elegy)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: ران هاوارد
  • بازیگران: ایمی آدامز، گلن کلوز، گابریل باسو، هیلی بنت، فریدا پینتو
  • ژانر: درام
  • سال پخش: 2020
  • IMDb:‌ نمره 6.7

مثریه هیل‌بیلی یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز است. مرثیه هیل‌بیلی فیلمی محصول 2020 به کارگردانی ران هاوارد بوده که اقتباسی از رمانی به همین نام به قلم جی دی ونس است. داستان این از این قرار است که جی دی ونس یک دانشجوی حقوق اهل یکی از شهرهای جنوب ایالت اوهایو در آستانه به دست آوردن شغل رویایی‌اش وارد یک بحران خانوادگی می‌شود.

به خاطر این اتفاق ناگوار او مجبور است به خانه بازگردد و شغل رویایی‌اش را فراموش کند. جی دی ونس حالا باید چالش‌هایی مانند رابطه سرد خود با مادرش را اصلاح کند. فیلم یک حماسه خانوادگی درباره زندگی طبقه کارگر است. فیلمی به ظاهر ساده و انسانی اما به شکل حساب‌شده‌ای، فراری از واقعیت!

لیگ عدالت زک اسنایدر (Justice League Snyder Cut)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

پرفروشترین فیلم های ایمی آدامز
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: ایمی آدامز، گل گدوت،‌ هنری کویل، بن افلک، ازرا میلر، جیسون موموآ، امبر هرد، ری فیشر
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانی، فانتزی
  • سال پخش: 2021
  • IMDb:‌ نمره 7.9

لیگ عدالت زک اسنایدر که با نام مستعار اسنایدر کات هم شناخته می‌شود یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز است. البته آدمز در این فیلم نقش مهمی ندارد اما در هر حال این چیزی از ارزش تماشای شاهکار اسنایدر کم نمی‌کند.

این فیلم در ژانر ابرقهرمانی در واقع پنجمین فیلم از دنیای ابرقهرمانی دی سی است و در دنباله فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت ساخته شده است.

در این فیلم که از فیلم های ایمی آدامز محسوب می‌شود، همان بازیگران قبلی در نقش ابرقهرمانان دنیای دی‌سی ظاهر شده‌اند. بتمن با بازی بن افلک، زن شگفت‌انگیز با بازی گل گدوت، سایبورگ با بازی ری فیشر، آکوامن با بازی جیسون موموآ و فلس با بازی ارزا میلر. در این فیلم همه ابرقهرمانان دی‌سی متحد می‌شوند تا با تهدید خطرناک یک فاتح کیهانی به نام استپن ولف و ارتش پارادیمون‌های او مقابله کنند.

استپن ولف این بار از ارباب بزرگ و قدرتمند خود دارک ساید دستور می‌گیرد که زمین را نابود کند، اما ابرقهرمانان با احیای سوپرمن با بازی هنری کویل به مقابله با او می‌پردازند.

زنی پشت پنجره (The Woman in the Window)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: جو رایت
  • بازیگران:جولیان مور، وایت راسل، گری اولدمن، برایان تایری هنری، آنتونی مکی
  • ژانر: جنایی، درام، معمایی
  • سال پخش: 2021
  • IMDb:‌ نمره 5.7

زنی پشت پنجره به عنوان یکی از فیلم های ایمی آدامز محصول 2021 بوده و فیلمنامه آن بر اساس رمانی به همین نام نوشته شده است. ایمی آدامز، جولیان مور، وایت راسل، آنتونی مکی و گری اولدمن از مهمترین ستارگان این فیمل هستند.

جالب است بدانید این فیلم برای انتشار در سال 2019 برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل بازخورد منفی در پیش‌نمایش آزمایشی آن و خوش‌شانسی عوامل با شیوع کرونا، اکران آن به سال 2021 موکول شد تا سازندگان کمی روی فیلم کار کنند.

داستان درباره آنا فاکس یک روانشناس متخصص کودک و نوجوان است. او بعد از طلاق گرفتن از همسرش ادوارد در طبقه دوم آپارتمانی پوشیده از ماسه سنگ در منهتن نیویورک زندگی می‌کند و ادوارد نیز با الیویا، فرزندی از آنا دارد زندگی می‌کند.

او از بیماری آگورافوبیا رنج می‌برد و روزانه مقادیر زیادی دارو استفاده می‌کند. وی همچنین معتاد مشروبات الکلی است و این مسائل سبب شده تا زندگی در آپارتمان کوچکش از نظر روانی برایش دشوار شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

بهترین فیلم های جورج کلونی

ایوان هنسن عزیز (Dear Evan Hansen)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

  • کارگردان: استیون شباسکی
  • بازیگران: ایمی آدامز، بن پلت، جولیان مور، کیتلین دیور، دنی پینو، آماندلا استنبرگ
  • ژانر: درام، موزیکال
  • سال پخش: 2021
  • IMDb:‌ نمره 6.1

یکی از بهترین فیلم های ایمی آدامز فیلم ایوان هنسن عزیز است که در سال 2021 به کارگردانی استیون شباسکی ساخته و اکران شد. فیلمنامه این فیلم توسط استیون لونسن و بر مبنای یک تئاتر موزیکال به همین نام نوشته شده است.

داستان این فیلم که از فیلم های ایمی آدامز محسوب می‌شود درباره یک دانش آموز دبیرستانی است که از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برد و بعد از اینکه یکی از دوستانش خودکشی می‌کند، درگیر یک ماجرای عجیب و غریب می‌شود. بازیگران فیلم همان گروه بازیگری نسخه اصلی تئاتری داستان هستند. یعنی بن پلت، جولیان مور، کیتلین دیور، ایمی آدامز، دنی پینو و آماندلا استنبرگ همگی در نسخه تئاتری حضور داشتند.

این فیلم در سپتامبر 2021 توسط یونیورسال پیکچرز منتشر شد و با واکنش نسبتا متوسط منتقدان همراه شد. منتقدان صحنه‌های موزیکال، موسیقی و عملکرد بازیگران را تحسین کردند اما روایت کند داستان از جمله موارد نقص فیلم قلمداد شد.

افسون‌نشده (Disenchanted)

بهترین فیلم های ایمی آدامز

فیلم های جدید ایمی آدامز
  • کارگردان: آدام شنکمن
  • بازیگران: ایمی آدامز، پاتریک دمپسی، مایا رودولف، ایدینا منزل، جیمز مارسدن
  • ژانر: کمدی،‌ انیمیشن، ماجراجویی، فانتزی
  • سال پخش: 2022
  • IMDb:‌ نمره 5.6

افسون‌نشده، دنباله‌ای از فیلم محبوب و موفق افسون شده و از جدیدترین فیلم های ایمی آدامز است که در ژانر رمانتیک فانتزی در سال 2022 ساخته و پخش شد.

از جمله بازیگران این فیلم باید به پاتریک دمپسی، جیز مارسدن و ایدینا منزل اشاره کرد که همان نقش‌های خود در فیلم نخست را تکرار می‌کنند. البته گابریلا بالداچینو در این فیلم جایگزین نقش ریچل کاوی می‌شود. مایا رودولف، ایوت نیکول براون، جیما مایز، اسکار نونز و گریفین نیومن نیز از دیگر بازیگران جدید این فیلم هستند.

برخلاف نسخه اول فیلم، افسون‌نشده نقدهای بسیار ضعیفی از منتقدان دریافت کرد اما نقش‌آفرینی ایمی آدامز همچنان مورد تحسین قرار گرفت.

سوالات متداول

بهترین فیلم های کمدی ایمی آدامز کدامند؟

جون باگ و افسون شده از بهترین فیلم های کمدی ایمی آدامز هستند.

بهترین فیلم های اکشن ایمی آدامز کدامند؟

مشت‌زن، حیوانات شب‌گرد و حقه‌بازی آمریکایی از بهترین فیلم های اکشن ایمی آدامز هستند.

‌بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های ایمی آدامز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو