بهترین فیلم های ساندرا بولاک (Sandra Bullock)؛ معرفی 20 عنوان برتر

بهترین فیلم های ساندرا بولاک (Sandra Bullock)؛ معرفی 20 عنوان برتر


منبع: تکراتو

2

1402/9/16

19:43


اگر از دوستداران ساندرا بولاک هستید یا به تازگی با او آشنا شده‌اید، شناخت بهترین فیلم های ساندرا بولاک می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد.

بهترین فیلم های ساندرا بولاک (Sandra Bullock)؛ معرفی 20 عنوان برتر

اگر از دوستداران ساندرا بولاک هستید یا به تازگی با او آشنا شده‌اید، شناخت بهترین فیلم های ساندرا بولاک می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد.

ساندرا بولاک که این روزها از او به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زن هالیوود یاد می‌شود، اولین بار با فیلم سرعت در سال 1994 مورد توجه قرار گرفت و از همان زمان تا امروز با تصاحب جایگاه دلبر آمریکایی از جولیا رابرتز، در مجموعه بزرگی از فیلم‌های پرفروش کمدی، عاشقانه و حتی بعضا اکشن ایفای نقش کرده است.

بولاک در جایگاه محکم و مطمئن خود، ضمن کسب اسکار و گلدن گلوب، تمجیدهای بی‌نظیر منتقدان و مخاطبان را نیز دریافت کرده است. در این مطلب به بهترین فیلم های ساندرا بولاک می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه:

‌بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های ساندرا بولاک

از جمله جوایزی که بولاک موفق به کسب آن‌ها شده باید به یک اسکار، یک گلدن گلوب و دو جایزه انجمن بازیگران سینما اشاره کرد. این بازیگر در مجموع دو بار نامزد اسکار، پنج بار نامزد گلدن گلوب و سه بار نامزد جایزه انجمن بازیگران سینما شده است.

او در سال 2009 و با فیلم نقطه کور بالاخره موفق به کسب اسکار، گلدن گلوب و جایزه SAG شد. او همچنین یک جایزه SAG دیگر هم با گروه خود برای فیلم تصادف در سال 2005 دریافت کرده بود.

ایفای نقش به عنوان شخصیت اصلی فیلم جاذبه در سال 2013 هم بار دیگر سبب شد تا او نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شود. گلدن گلوب همچنین سه بار دیگر او را برای فیلم‌های وقتی خواب بودی سال 1995، دختر شایسته اخلاق سال 2000 و خواستگاری سال 2009 نامزد کرده است. در این مطلب ما بهترین فیلم های ساندرا بولاک را معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

مرد خرابکار (Demolition Man)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

بهترین فیلم های ساندرا بولاک
  • کارگردان: مارکو برامبلا
  • سایر بازیگران: سیلوستر استالونه، وسلی اسنایپس، نایجل هاثورن
  • سال پخش: 1993
  • IMDb: نمره 6.7

نقطه شروع درخشش ساندرا بولاک در سینما را باید از فیلم مرد خرابکار پیگیری کرد. البته که او بعدها با سرعت بیشتر شناخته شد اما مرد خرابکار قطعا یکی از بهترین فیلم های اکشن ساندرا بولاک است که او در آن به خوبی توانایی خود در ایفای نقش‌های جدی را در کنار استاد تمام نقش‌های اکشن، سیلوستر استالونه جوان به نمایش گذاشت.

فیلم در یک آینده دیستوپیایی جریان دارد که در آن هر چیزی که بد باشد از الکل و سیگار گرفته تا رابطه جنسی غیرقانونی است و برادر بزرگ مراقب همه چیز است. داستان و برخی نام‌ها از رمان دنیای قشنگ نو آلدوس هاکسلی الهام گرفته شده است.

در این شرایط یک جنایتکار خطرناک با نام سایمون فینیکس و با بازی وسلی اسنایپس از زندان فرار می‌کند و ماجراهای بعدی را شکل می‌دهد. منتقدان فیلم را به عنوان یک اکشن قوی که لحن طنز خاصش آن را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، ستودند.

کشتی با ارنست همینگوی (Wrestling Ernest Hemingway)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: راندا هاینس
  • سایر بازیگران: ریچارد هریس، شرلی مک‌لین، پایپر لوری
  • سال پخش: 1993
  • IMDb: نمره 7

بولاک بیهوده اینقدر محبوب و موفق نشده چون در همان اوایل کار خود، مشق بازیگری را در کنار ستارگان بزرگی چون رابرت دووال و ریچارد هریس انجام داد و با بازی در فیلمی همچون کشتی با ارنست همینگوی خود را تقویت کرد.

در این درام جذاب، دووال و هریس نقش دو بازنشسته تنها به نام والتر و فرانک را بازی می‌کنند که در پیری و انزوای خود، به هم رسیده‌اند و در شرایطی که بر سر هر چیز کوچکی درگیری دارند، یک تعامل و ارتباط خاص بین‌شان جاری است.

فرانک که یک ملوان خشن بوده مدعی است که خودش با ارنست همینگوی کشتی گرفته در حالی که والتر که سابقا یک آرایشگر حرفه‌ای بود از ارتباط خود با پیشخدمتی به نام الین با بازی بولاک به شیرینی یاد می‌کند. این دو پیرمرد صحنه‌های جذابی را شکل می‌دهند که واقعا هر مخاطبی را جذب می‌کند و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک تماشا کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جانی دپ

بهترین فیلم های کیت بلانشت

سرعت (Speed)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

فیلم های سینمایی اکشن ساندرا بولاک
  • کارگردان: یان ده بونت
  • سایر بازیگران: کیانو ریوز، دنیس هاپر، ساندرا بولاک
  • سال پخش: 1994
  • IMDb: نمره 7.2

بولاک خود می‌گوید که تصور نمی‌کرده این فیلم احمقانه در اتوبوس به یکی از بهترین فیلم‌های سال بدل شود. اما در نهایت سرعت به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن ساندرا بولاک در شهرت او و کیانو ریوز به عنوان دو سوپراستار جدید موثر افتاد.

داستان فیلم درباره یک حمله تروریستی با بمب‌گذاری در اتوبوسی است که در صورت رانندگی با سرعت کمتر از 50 مایل در ساعت منفجر می‌شود. پلیس قهرمان داستان به نام جک تریون با بازی کیانو ریوز در کنار مسافربری به نام آنی پورتر با بازی بولاک می‌کوشند اتوبوس را از این سرنوشت شوم نجات دهند.

فیلم بدون اینکه بتوان آن را یک اثر معمولی و پیش‌پاافتاده قلمداد کرد یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک است که تعلیق فوق‌العاده، اکشن قوی و عاشقانه‌‌های جذابش بر کیفیت آن افزوده‌اند.

 وقتی خواب بودی (While You Were Sleeping)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: جان ترتلتاب
  • سایر بازیگران: بیل پولمن، پیتر گلگر، پیتر بویل
  • سال پخش: 1995
  • IMDb: نمره 6.7

این درام کمدی که از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی ساندرا بولاک یاد می‌شود را معمولا به عنوان فیلمی می‌شناسند که اولین نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای بولاک به ارمغان آورد. اما این تمام چیزی نیست که فیلم به سبب آن مورد توجه قرار گرفت.

بولاک در این فیلم نقش لوسی النور مودراتز را ایفا می‌کند که یا در حال کار در عوارضی ایستگاه راه‌آهن یا در حال وقت‌گذرانی با گربه خود یا در حال خیال‌پردازی درباره مسافر جذاب قطار، پیتر کالاگان با بازی پیتر گالاگر است.

هالیوود ریپورتر از این فیلم به عنوان یک داستان شگفت‌انگیز کلاسیک و ملودرام بی‌نظیر یاد کرد، در حالی که اس اف گیت فیلم را برای عرضه پیچش‌های تمام‌نشدنی طنزآمیزش ستود. وقتی خواب بودی قطعا یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اشتون کوچر

بهترین فیلم های کیانو ریوز

 زمانی برای کشتن (A Time to Kill)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: جوئل شوماخر
  • سایر بازیگران: ساموئل ال جکسون، متیو مک‌کانهی، کوین اسپیسی
  • سال پخش: 1996
  • IMDb: نمره 7.5

در این فیلم پرستاره و هیجان‌انگیز که از بهترین فیلم های ساندرا بولاک محسوب می‌شود، وکیل جیک بریگنس با بازی متیو مک‌کانهی دفاع از کارل لی هیلی با بازی ساموئل ال جکسون را که مرتکب یک جنایت مبهم شده می‌پذیرد.

ماجرا از این قرار است که وقتی دختر کارل لی هیلی به طور وحشیانه‌ای مورد ضرب‌وشتم و تجاوز قرار می‌گیرد او به قدیمی‌ترین شیوه برقراری عدالت یعنی انتقام متوسل می‌شود. بریگانس حالا برای دفاع از او نه فقط در یک نبرد حقوقی که در نبردی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌جنگد. او به هر کمکی نیاز دارد و اینجاست که الن روارک با بازی بولاک برای کمک به او از راه می‌رسد.

دختر شایسته‌ اخلاق (Miss Congeniality)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

برترین فیلم های ساندرا بولاک
  • کارگردان: دونالد پتری
  • سایر بازیگران: مایکل کین، بنجامین برت، ویلیام شاتنر
  • سال پخش: 2000
  • IMDb: نمره 6.3

نخستین قسمت دختر شایسته اخلاق برخلاف دنباله‌اش بسیار جذاب، کمدی و پرتعلیق است. به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی ساندرا بولاک از این فیلم به عنوان یک تفسیر مدرن و سینمایی از نمایشنامه پیگمالیون از جورج برنارد شاو یاد می‌کنند.

داستان درباره یک مامور ویژه پلیس فدرال آمریکا به نام گریسی هارت بوده که در مبارزه با جرم و جنایت عالی است اما در دیگر جنبه‌های زندگی وضعیت افتضاحی دارد. با این حال زمانی که او ناگزیر می‌شود به عنوان یک سوپر مدل مخفی شود، وضعیت پیچیده شده و همه چیز تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ملیسا مک کارتی

بهترین فیلم های جولیا رابرتز

مهلت دو هفته‌ای (Two Weeks Notice)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: مارک لارنس
  • سایر بازیگران: هیو گرانت، آلیشیا ویت، دینا آیوی
  • سال پخش: 2002
  • IMDb: نمره 6.2

مهلت دو هفته‌ای یکی از بهترین فیلم های کمدی ساندرا بولاک محسوب می‌شود که در آن دو ستاره کمدی یعنی بولاک و هیو گرانت نقش‌آفرینی می‌کنند.

مهلت دو هفته‌ای یکی از محبوب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های بولاک در کارنامه حرفه‌ایش محسوب می‌شود که توانایی او به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در نقش‌های متفاوت را نشان می‌دهد.

در این فیلم وکیلی به نام لوسی کلسون با بازی بولاک در سمت خیر ماجرا می‌جنگند و جورج وید با بازی گرانت دقیقا نقطه مقابل هر چیزی است که کلسون برای آن مبارزه می‌کند. در نهایت اما با ترکیبی از اتفاقات عجیب، این دو در یک ساید می‌ایستند.

تصادف (Crash)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: پل هگیس
  • سایر بازیگران: دان چیدل، مت دیلون، جنیفر اسپوزیتو
  • سال پخش: 2004
  • IMDb: نمره 7.7

ساندرا بولاک را معمولا با ایفای نقش‌های غیرمتعارف و عادی که همه را متعجب می‌کند می‌شناسیم اما حتی با این پیشفرض هم دیدن او در نقش زنی خانه‌دار و نژادپرست از طبقات بالای جامعه کمی شگفت‌انگیز بود. تصادف در نهایت برنده اسکار بهترین فیلم در سال 2004 شد تا به عنوان یک اثر موفق در فهرست بهترین فیلم های ساندرا بولاک جای بگیرد.

این فیلم در فهرست 500 فیلم برتر تمام دوران مجله امپایر و فهرست 30 فیلم مستقل و مهم اتحادیه فیلم و تلویزیون مستقل (IFTA) از سال 1980 تا 2010 قرار گرفت.

داستان تصادف حول‌محور شخصیت‌هایی با پس‌زمینه نژادی، اجتماعی و اقتصادی جریان دارد که تعصبات، افراط و اضطراب‌های خود را به دنیای واقعی آورده و به هم نشان می‌دهند. سازندگان به یک موضوع کلیشه‌ای شور و هیجان خاصی داده‌اند و آن را تماشایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال

بهترین فیلم های رایان گاسلینگ

خانه‌ای روی برکه (The Lake House)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

فیلم های عاشقانه ساندرا بولاک
  • کارگردان: آلخاندرو اگرستی
  • سایر بازیگران: کیانو ریوز، دیلن والش، شهرا آغداشلو
  • سال پخش: 2006
  • IMDb: نمره 6.8

خانه‌ای روی برکه شاید محبوب منتقدان نبود اما با موفقیت در گیشه و جلب نظر مخاطبان به یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک بدل شد که به سادگی بودجه ساخت خود را جبران کرد.

در خانه‌ای روی برکه، بولاک بار دیگر با ریوز جوان همکاری می‌شود و این زوج به خاطر سابقه درخشان سرعت، جذابیت زیادی برای تماشاگران داشتند. با این وجود و گرچه فیلم بسیار دیدنی است، منتقدان نقدهای تندی علیه آن داشتند.

بدنام (Infamous)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: داگلاس مک‌گراث
  • بازیگران: توبی جونز، دنیل کریگ، جف دانیلز
  • سال پخش: 2006
  • IMDb: نمره 7

ترومن کاپوتی با خونسرد که درباره قتل عامی در کانزاس است به شهرت رسید و فیلم بدنام که از بهترین فیلم های ساندرا بولاک محسوب می‌شود داستان‌های پشت آن را به ما نشان می‌دهد. بولاک در این فیلم نقش دوست و محرم اسرار ترومن را با بازی توبی جونز بازی می‌کند که به او در انجام تحقیقاتش یاری می‌رساند.

فیلم گرچه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، با فاصله یکسال بعد از فیلم کاپوتی اکران شد که همین داستان را از زاویه‌ای کمی متفاوت روایت می‌کرد. بازی بولاک از هر نظر برجسته بود اما فیلم آنطور که باید دیده نشد و در عوض کاپوتی شدیدا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رایان رینولدز

بهترین فیلم های اما استون

خواستگاری (The Proposal)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: آن فلچر
  • سایر بازیگران: رایان رینولدز، مالین اکرمان، مری استینبورگن
  • سال پخش: 2009
  • IMDb: نمره 6.7

خواستگاری که از بهترین فیلم های کمدی ساندرا بولاک محسوب می‌شود که در گیشه موفقیت چشمگیری داشت و ساندرا بولاک را به بهترین آخر هفته افتتاحیه خود در آن زمان رساند. این فیلم البته هرگز شایسته اسکار نبود اما در جوایز کمتر معتبر و مردمی‌تر مانند جوایز منتخب تماشاگران و جوایز منتخب نوجوانان درخشید.

داستان درباره یک رئیس جدی، سرسخت و خشن به نام مارگارت با بازی بولاک است که راه ورود به زندگی شخصی خود را به روی هیچکس باز نمی‌کند. از طرف دیگر، اندرو با بازی رایان رینولدز یک کارمند مهربان و زیردست او است که ناگهان مارگارت مجبور می‌شود به او پیشنهاد بدهد! نقش‌ها حالا عوض می‌شود و چالش‌های خنده‌آوری شکل می‌گیرد که فیلم را به یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک بدل کرده است.

نقطه کور (The Blind Side)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

معروف ترین فیلم های ساندرا بولاک
  • کارگردان: جان لی هنکاک
  • سایر بازیگران: کوینتون آرون، لی‌لی کالینز، تیم مک‌گرا
  • سال پخش: 2009
  • IMDb: نمره 7.6

شاید نقطه اوج کارنامه هنری بولاک از نظر جوایز، نقطه کور باشد. فیلمی که او در آن با ایفای نقش لی آن توهی مورد تحسین عموم منتقدان قرار گرفت و نهایتا اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

البته برخی منتقدان و محققان فیلم را به عدم وفاداری به زندگی واقعی شخصیت اصلی متهم کردند اما مجموعا درخشش بولاک، تحسین منتقدین و موفقیت فیلم در گیشه سبب شد تا فیلم به یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک بدل شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آدام سندلر

بهترین فیلم های کریستین بیل

فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک (Extremely Loud & Incredibly Close)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: استیون دالدری
  • سایر بازیگران: توماس هورن، ماکس فون سیدو، تام هنکس
  • سال پخش: 2011
  • IMDb: نمره 6.9

بولاک در این فیلم نقشی کوتاه، اما موثر و تعیین‌کننده در پایان‌بندی داستان دارد. داستان فیلم که از بهترین فیلم های ساندرا بولاک محسوب می‌شود درباره پسری باهوش اما مبتلا به اوتیسم به نام اسکار و ارتباط عاطفی عمیق او با پدرش توماس با بازی تام هنکس است. توماس برای اینکه اسکار به تدریج ارتباط بهتری با مردم برقرار کند، او را در چالش‌های ساختگی و ماموریت‌های از قبل تعریف شده قرار می‌دهد.

اسکار اما در حمله 11 سپتامبر پدرش را از دست می‌دهد و در نتیجه این اندوه بزرگ بسیار منزوی می‌شود. او اما غم و اندوه خود را به تدریج به کشف آخرین رازها و ماموریت‌هایی که ممکن است پدرش برایش گذاشته باشد هدایت می‌کند. در تمام این مدت تلاش‌های مادر اسکار به نام لیندا با بازی بولاک برای برقراری ارتباط با اسکار بی‌نتیجه است. فیلم در نهایت نامزد اسکار بهترین فیلم شد و برخی معتقدند این نامزدی سزاوار نبود.

مخمصه (The Heat)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: پاول فیگ
  • سایر بازیگران: ملیسا مک‌کارتی، مایکل راپاپورت، دمیان بیجر
  • سال پخش: 2013
  • IMDb: نمره 6.6

مخمصه را می‌توان از جمله بهترین فیلم های اکشن ساندرا بولاک نامید که در آن او به عنوان یک کارآگاه باهوش در تلاش برای شناسایی حلقه فروشندگان مواد مخدر و نابود کردن آن است. همکار او پلیس محلی شانون مولینز با بازی ملیسا مک‌کارتی است که نقش مقابل و مکمل اشبرن را ایفا می‌کند.

فیلم در عین جدی و اکشن بودن، طنز خاصی هم دارد که حاصل معادلات بین بولاک و مک‌کارتی است و فیلم را با موفقیت تا پایان پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جورج کلونی

بهترین فیلم های واکین فینیکس

جاذبه (Gravity)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

بهترین فیلم ساندرا بولاک
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • سایر بازیگران: جورج کلونی، اد هریس، بشیر سویج
  • سال پخش: 2013
  • IMDb: نمره 7.7

آلفونسو کوارون از موفق‌ترین کارگردانان معاصر است که واقعا هرچه می‌سازد می‌درخشد و جاذبه نیز از این قاعده مستثنی نیست. او با این فیلم هم در گیشه، هم در فصل جوایز و هم در نظر منتقدان درخشید. به حدی که رولینگ استون درباره فیلم نوشت: این چیزی فراتر از یک فیلم است؛ نوعی معجزه.

در این فیلم ساندرا بولاک و جورج کلونی به عنوان رایان استون و مت کوالسکی ایفای نقش می‌کنند. این دو فضانوردانی خارج از جو هستند که برای زنده‌ماندن می‌جنگند. بولاک بار عمده فیلم را بر دوش دارد و در این کار فوق‌العاده ظاهر می‌شود، به حدی که وال استریت ژورنال آن را بهترین اجرای حرفه‌ای بولاک نامیده است.

بحران برند ماست (Our Brand Is Crisis)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: دیوید گوردون گرین
  • سایر بازیگران: بیلی باب تورنتون، آنتونی مکی، خواکیم دی آلمیدا
  • سال پخش: 2015
  • IMDb: نمره 6.1

یکی از ماندگارترین نقش‌های بولاک بی‌تردید نقش دکتر کالامیتی جین در بحران برند ما است که تقریبا مورد تحسین جهانی قرار گرفت. گرچه فیلم موفقیتی در نظر منتقدان یا گیشه نداشت اما عملکرد بولاک به عنوان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او قلمداد شد. نکته جالب درباره این عنوان از بهترین فیلم های ساندرا بولاک اینکه نقش دکتر کالامیتی ابتدا برای یک بازیگر مرد یعنی جورج کلونی طراحی شده بود اما بولاک بعد از پذیرش نقش، به خوبی توانست از اجرای آن برآید.

در این فیلم دکتر کالامیتی جین وظیفه دارد یک تغییر نگرش سیاسی در نامزد انتخابات ریاست جمهوری بولیوی، پدرو کاستیلو با بازی خواکیم دی آلمیدا ایجاد کند. جین شدیدا از کاستیلو متنفر است، اما با ترفندهای خاص خود با پت کندی با بازی بیلی باب تورنتون که برای مخالفان کاستیو کار می‌کند مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

بهترین فیلم های کودکانه

هشت یار اوشن (Ocean’s 8)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: گری راس
  • سایر بازیگران: کیت بلانشت، ان هتوی، میندی کالینگ
  • سال پخش: 2018
  • IMDb: نمره 6.3

یکی از بهترین فیلم های اکشن ساندرا بولاک هشت یار اوشن است. او در این فیلم در کنار ستارگانی چون کیت بلانشت، آن هاتاوی، سارا پالسون و ریحانا نقش‌آفرینی می‌کند و این ستارگان به حدی خوب با هم ترکیب می‌شوند که به گفته راجبر ایبرت، یک کیمیاگری غیرقابل پیش‌بینی اما بی‌نظیر رخ می‌دهد.

در این فیلم تمرکز به جای دنی اوشن با بازی جورج کلونی، بر خواهر او دبی با بازی بولاک و گروه دزدان مخصوص او است. این بار دبی به دنبال یک سرقت جاه‌طلبانه است، سرقت گردن‌بندی گرانقیمت در مراسم مت‌گالا.

دبی به تمام ترفندهای حیله‌گرانه برادرش آشناست اما به اندازه او به امتیازات مردانه و اکشن مجهز نیست. در عوض اما او دزدی‌ها را با تمایل زنان به حاشیه‌رانده‌شدن انجام می‌دهد.

جعبه‌ پرنده (Bird Box)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

برجسته ترین فیلم های ساندرا بولاک
  • کارگردان: سوزان بیر
  • سایر بازیگران: تراوانته رودز، جان مالکوویچ، دانیل مک‌دونالد
  • سال پخش: 2018
  • IMDb: نمره 6.6

ماجرای این فیلم آخرالزمانی که از بهترین فیلم های ساندرا بولاک است درباره جهانی بوده که مورد تهاجم هیولاهای آخرالزمانی وحشتناکی قرار گرفته که تنها دیدنشان می‌تواند شما را در حد مرگ بترساند. بولاک نقش مالوری، یک مادر باردار و صاحب دو فرزند دیگر را ایفا می‌کند که باید سفری خطرناک را آغاز کند. آن‌ها با چشمان بسته سفر خود را آغاز می‌کنند.

فیلم تنها چند روز بعد از اکران در صدر جدول پرتماشاگرترین فیلم‌های نتفلیکس قرار گرفت و در هفته نخست اکران 45 میلیون بیننده داشت.

البته که جعبه پرنده آنطور که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، مدنظر منتقدان واقع نشد. موجودات ترسناک فیلم را ما به عنوان تماشاگر هرگز و نه حتی از طریق عکس و تصویر نمی‌بینیم اما به ما گفته می‌شود به حدی ترسناک‌ هستند که فقط دیدنشان به مرگ می‌انجامد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های دنزل واشینگتن

شهر گمشده (The Lost City)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

 

  • کارگردان: آرون نی، آدام نی
  • سایر بازیگران: برد پیت، چنینگ تیتوم، پتی هریسون، اسکار نونز، داوین جوی رندولف، دنیل ردکلیف
  • سال پخش: 2022
  • IMDb: نمره 6.1

شهر گمشده یک کمدی اکشن جذاب آمریکایی است که در سال 2022 و با کارگردانی برادران نی اکران شد. فیلمنامه فیلم بنابر داستانی از ست گوردون طراحی شد و در آن بولاک و تیتوم نقش یک رمان‌نویس و مدل روی جلد کتاب را ایفا می‌کنند که با فرار از چنگ میلیاردی با بازی ردکلیف می‌کوشند به شهر باستانی گمشده‌ای که در یکی از کتاب‌هایش به تصویر کشیده شده راه پیدا کنند. در این فیلم داواین جوی راندوف و برد پیت هم نقش‌های کوتاهی دارند.

فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک مجموعا نقدهای مثبتی دریافت کرد و در گیشه نیز با توجه به بودجه 68 میلیون دلاری، با 192 میلیون فروش در سراسر جهان نسبتا موفق عمل کرد.

قطار سریع‌السیر (Bullet Train)

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • سایر بازیگران: برد پیت، جوئی کینگ، آرون تیلور جانسون، برایان تایری هنری، اندرو کوجی، هیرویوکی سانادا، مایکل شنون
  • سال پخش: 2022
  • IMDb: نمره 7.3

قطار سریع‌السیر یکی از بهترین فیلم های ساندرا بولاک است که در سال 2022 منتشر شد. فیلمنامه این فیلم را زک اولکویچ بنابر رمانی از کوتارو ایساکا تهیه کرده است و در آن برد پیت نقش قاتلی سیاسی و حرفه‌ای را ایفا می‌کند که در شرایطی که بر نسخه تخیلی از توکایدو شینکانسن سوار است بایستی با قاتلانی همرده خود مبارزه کند.

داستان درباره پنج آدمکش حرفه‌ای است که در یک قطار ژاپنی با هم مواجه می‌شوند و متوجه می‌شوند ماموریت‌های هر کدامشان به دیگری مربوط است و در نتیجه درگیری رخ می‌دهد.

فیلم نقدهای متوسطی از طرف منتقدان دریافت کرد اما با بودجه 90 میلیون دلاری خود در گیشه موفق ظاهر شد و مجموعا 230 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن ساندرا بولاک کدامند؟

مرد خرابکار، سرعت، مخمصه و هشت یار اوشن از بهترین فیلم های ساندرا بولاک در ژانر اکشن هستند.

بهترین فیلم های کمدی ساندرا بولاک کدامند؟

وقتی خواب بودی، دختر شایسته اخلاق، خواستگاری و مهلت دو هفته‌ای از بهترین فیلم های ساندرا بولاک در ژانر کمدی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برترین آثار ساندرا بولاک چیست؟ شما کدام‌یک را دیده‌اید و به نظر شما بهترین فیلم این بازیگر کدام اثر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو