بهترین فیلم های بن استیلر (Ben Stiller)؛ معرفی 12 عنوان برتر [+بیوگرافی]

بهترین فیلم های بن استیلر (Ben Stiller)؛ معرفی 12 عنوان برتر [+بیوگرافی]


منبع: تکراتو

3

1402/9/14

20:43


بهترین فیلم های بن استیلر که از بازیگران محبوب هالیوودی به شمار می‌رود از جمله عناوین ماندگار و به یادماندنی سینمای هالیوود هستند.

بهترین فیلم های بن استیلر (Ben Stiller)؛ معرفی 12 عنوان برتر [+بیوگرافی]

بهترین فیلم های بن استیلر که از بازیگران محبوب هالیوودی به شمار می‌رود از جمله عناوین ماندگار و به یادماندنی سینمای هالیوود هستند.

بن استیلر از ماندگارترین چهره‌های کمدی هالیوودی در سالیان اخیر است. اوج فعالیت هنری او در دهه 2000 بود و تنها در سال 2005، پنج عنوان فیلم از او اکران شد. استیلر فراتر از یک بازیگر توانا، کارگردانی ماهر نیز هست و آثار زیادی را کارگردانی کرده است. این مطلب به معرفی بهترین فیلم های بن استیلر می‌پردازد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های بن استیلر

پیش از معرفی بهترین فیلم های بن استیلر مروری گذرا به بیوگرافی و فعالیت حرفه‌ای این بازیگر و کارگردان سینمای هالیوود داریم. بن استیلر متولد 30 نوامبر 1965 در نیویورک آمریکا است و پدر و مادرش جری استیلر و ان میرا از مشهورترین کمدین‌های آمریکایی هستند. این پدر و مادر بن نوجوان را برای پیشرفت در حوزه‌های هنری و بازیگری یاری کردند تا او راه خود را در حوزه بازیگری پیدا کند.

بن نوجوان به دلیل شهرت پدر و مادرش و رفت‌وآمدهای آن‌ها، همواره در این سنین ستارگان هالیوودی را می‌دید و بعضا با آن‌ها در ارتباط بود. بن در همین سنین به همراه خواهر خود امی استیلر با لباس‌های عجیب و غریبی در خانه نمایش به اجرای نمایش‌نامه‌های شکسپیر می‌پرداختند.

بهترین فیلم های بن استیلر

بهترین فیلم های بن استیلر

اندکی بعد از این تجربه، بن تصمیم گرفت به آن سوی دوربین برود و با یک دوربین 8 میلی‌متری، کار ساخت فیلم را آغاز کرد. فیلم‌های اولیه او بسیار ساده هستند و موضوع محوری آن‌ها انتقام است.

بن استیلر پیش از ورود رسمی به دنیای هالیوود، مدتی در تئاتر مشغول بود اما چون از تئاتر اخراج شد، مجددا به سراغ ساخت فیلم رفت و اسپوف رنگ پول مارتین اسکورسیزی را ساخت. اسپوف از جمله فیلم‌های ارزان و کمدی هستند که در هالیوود برای تمسخر فیلم‌های بزرگ هالیوودی ساخته می‌شوند.

او در اسپوف رنگ پول به جای تام کروز در نقش اصلی ظاهر شد. این اسپوف به‌حدی بامزه و خنده‌دار از آب درآمد که لورن مایکلز، مجری معروف شو پرطرفدار شنبه شب زنده، آن‌را خریداری و پخش کرد و اجازه داد استیلر یکسال در برنامه مجری‌گری کند.

اولین فیلم سینمایی استیلر، امپراتوری خورشید استیون اسپیلبرگ بود. او اما بعد از بازی در این فیلم معروف دوباره به سراغ ساخت فیلم رفت و بازگشت به بروکلین را برای شبکه ام تی وی ساخت. این فیلم هم موفق بود و منجر به شهرت بیشتر استیلر در این کانال شد.

محبوبیت بن سبب شد تا ام تی وی برنامه‌ای اختصاصی برای استیلر درنظر بگیرد و بالاخره در سال 1992 بن استیلر شو روی آنتن رفت و موفق هم ظاهر شد. بعد از مدتی اما ام تی وی پخش این برنامه را متوقف کرد و برنامه به کانال فاکس منتقل شد. فاکس هم با گذشت اندک زمانی و به دلیل کم‌بیننده شدن برنامه، آن را متوقف کرد. نکته جالب در این بین اینکه استیلر برای اجرای این برنامه برنده جایزه امی شد.

استیلر برای مدتی در برنامه‌های مختلفی حضور یافت و به تدریج در همین حین با جمع‌آوری پول، بودجه ساخت یک فیلم دیگر را جمع کرد. او فیلم گزش واقعیت را با بودجه شخصی تهیه و کارگردانی کرد و پسر کابلی را نیز با حضور جیم کری ساخت.

بن استیلر در زمینه بازیگری با فیلم چیزهایی درباره مری است شناخته شد و بعد از آن با بازی‌های موفقی در کمدی‌های مطرح آمریکایی، بیش از هرچیز به عنوان یک کمدین مطرح شناخته شد. او در سال 2000 با کریستین تیلور ازدواج کرد، اما در سال 2017 از او جدا شد. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های بن استیلر با ما باشید.

دوستان و همسایه‌ها (Your Friends & Neighbors)

بهترین فیلم های بن استیلر

  • سال ساخت: 1998
  • کارگردان: نیل لابیت
  • سایر بازیگران: ایمی برنمن، آرون اکهارت، کاترین کینر، ناستاسیا کینسکی، جیسون پاتریک
  • IMDb: نمره 6.3

دوستان و همسایه‌ها به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی سیاه بن استیلر بن استیلر با محوریت دو زوج است که هر دو از ازدواجشان ناراضی هستند.

در این فیلم موضوع اصلی این زندگی و روابط زوجین است در حالی که موضوع خیانت بررسی می‌شود. استیلر در این فیلم نقش جری، یک مربی تئاتر را بازی می‌کند که با تری با بازی کاترین کینر که یک نویسنده است ازدواج کرده اما با دوستش مری با بازی امی برنمن، به او خیانت می‌کند.

در شرایطی که فیلم شخصیت‌های نه‌چندان دلپسندی را توصیف می‌کند، کلیت فیلمنامه لذت‌بخش است، چراکه شبکه‌ای از خیانت را می‌بافد که همه سرنخ‌ها را درگیر می‌کند. منتقدان از این فیلم به دلیل انتقاد شدید از سیاست جنسی ستایش کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های کمدی 2023

وضعیت برد (Brad’s Status)

بهترین فیلم های بن استیلر

بهترین فیلم های سینمایی بن استیلر
  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: مایک وایت
  • سایر بازیگران: مایکل شین، ارین آگوستینو
  • IMDb: نمره 6.5

یکی از فیلم های بن استیلر فیلم وضعیت برد است که به او اجازه داده تا توانایی‌های خود در نقش‌های درام را به نمایش بگذارد. در این فیلم داستان بر برد با بازی استیلر متمرکز است که می‌کوشد پسرش را برای دانشگاه آماده کند در حالی که در ذهن خود درگیر این پرسش است که در زندگی واقعا به کجا رسیده است.

او که یک سازمان غیرانتفاعی را اداره می‌کند با دیدن دوستان خود و موفقیت‌هایشان، نگران این می‌شود که نکند تمام زندگی خود را تلف کرده باشد.

فیلم با وجود داستان درامش، همچنان بسیار دوست‌داشتنی و تماشایی است و همراهی استیلر با آستین آبرامز که نقش پسرش تروی را بازی می‌کند، از نکات برجسته فیلم به شمار می‌رود که آن را به یکی از بهترین فیلم های بن استیلر بدل کرده است.

خانواده اشرافی تننبام (The Royal Tenenbaums)

بهترین فیلم های بن استیلر

  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: وس اندرسون
  • سایر بازیگران: دنی گلاور، جین هکمن، آنجلیکا هیوستون، بیل مری، گوئینت پالترو، لوک ویلسون، فرانک وود
  • IMDb: نمره 7.6

خانواده اشرافی تننبام یکی از بهترین فیلم های بن استیلر به کارگردانی وس اندرسون، کارگردان برنده اسکار است که با سبکی نامتعارف و شخصیت‌هایی ماندگار ساخته شد. ماجرای فیلم به خاندان اشرافی تننبام تمرکز دارد که با اعلام پدرشان مبنی بر اینکه در حال مرگ است، سه خواهر و برادر بالغ که هر یک استعدادهای منحصر‌به‌فرد و موفقی دارند مجددا با خانواده متحد شده و ارتباط برقرار می‌کنند.

استیلر که نقش پسر بزرگ خاندان با نام چس را بازی می‌کند، تاجری موفق است که بعد از مرگ همسرش تمام تلاشش معطوف به حفاظت از دو پسرش شده است. علاوه بر استیلر، این فیلم دارای گروهی از بازیگران شناخته شده از جمله جین هکمن، آنجلیکا هیوستون، لوک ویلسون و گوئینت پالترو است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

بهترین فیلم های کره ای 2023

تندر استوایی (Tropic Thunder)

بهترین فیلم های بن استیلر

بهترین فیلم های اکشن بن استیلر
  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: بن استیلر
  • سایر بازیگران: رابرت داونی جونیور، جی باروشل، متیو مک‌کانهی، تام کروز، کریستین تیلور، توبی مگوایر، جک بلک
  • IMDb: نمره 7.1

تندر استوایی یکی از پرستاره‌ترین و بهترین فیلم های کمدی بن استیلر است که از جمله موفق‌ترین این ژانر در 15 سال اخیر به شمار می‌رود. تندر استوایی حول محور مجموعه‌ای از فیلم‌های جنگی جریان دارد که بازیگران اصلی آن برای تضمین توانایی‌هایشان در جنگل رها می‌شوند.

استیلر این تقلید از فیلم‌های جنگی را کارگردانی می‌کند و این یکی از بزرگترین موفقیت‌های او در دنیای کارگردانی و بازیگری به شمار می‌رود. استیلر علاوه بر کارگردانی، در این فیلم نقش تاگ اسپیدمن، یک قهرمان دنیای اکشن که به دنبال شناخت بازیگران دراماتیکش است، ایفای نقش می‌کند. بازیگران مکمل نیز نام‌های بزرگی مانند تام کروز، متیو مک‌کانهی، رابرت داونی جونیور و جک بلک هستند و فیلم را به یکی از بهترین فیلم های بن استیلر بدل کرده‌اند.

چیزی درباره مری (There’s Something About Mary)

بهترین فیلم های بن استیلر

 

  • سال ساخت: 1998
  • کارگردان: پیتر فارلی، بابی فارلی
  • سایر بازیگران: کامرون دیاز، مت دیلون، لی ایوانز، کریس الیوت، جفری تامبر، مارکی پوست، کیث دیوید، دبلیو ارل براون
  • IMDb: نمره 7.1

در فیلم چیزی درباره مری، بن استیلر نقش تد را ایفا می‌کند که به دلیل اتفاقی غیرمنتظره، نمی‌تواند دختر رویایی‌اش مری با بازی کامرون دیاز را به مهمانی ببرد.

سیزده سال از این ماجرا می‌گذرد و تد همچنان عاشق مری است پس یک محقق خصوصی برای یافتن او استخدام می‌کند. تد و مری هم را پیدا می‌کنند اما همانطور که عنوان فیلم حاکی است، چیزهایی درباره مری وجود دارد و مردانی شروع به جدال با هم می‌کنند تا قلب مری را به دست آورند.

این فیلم با اینکه از فرمول کمدی‌های دهه 2000 پیروی می‌کند، عاشقانه شیرینی در بطن خود دارد و با پیوند زیبای دیاز و استیلر، جذاب‌تر هم شده است و این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های کمدی بن استیلر بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های DC در سال 2023

بهترین فیلم های عاشقانه 2023

تا وقتی جوانیم (While We’re Young)

بهترین فیلم های بن استیلر

بهترین فیلم های عاشقانه بن استیلر
  • سال ساخت: 2014
  • کارگردان: نوا بامباک
  • سایر بازیگران: نائومی واتس، آدام درایور، آماندا سایفرد
  • IMDb: نمره 6.3

در این فیلم که یک اثر کلاسیک از نوا بامباک محسوب می‌شود، بن استیلر برای کارگردان نامزد اسکار، نقش جاش را بازی می‌کند. داستان این فیلم از این قرار است که جاش مستندسازی بوده که با همسر تهیه‌کننده‌اش کورنلیا با بازی نائومی واتس دچار بحران میانسالی شده است.

این دو به طور اتفاقی با زوج جوان و عاشق، جیمی و داربی با بازی آدام درایور و آماندار سایفرید آشنا می‌شوند و ارتباطی دوستانه بین دو زوج شکل می‌گیرد که منجر به بازگشت شور و نشاط به زندگی جاش و کورنلیا می‌شود. این فیلم از بهترین فیلم های بن استیلر محسوب می‌شود.

ملاقات با والدین (Meet the Parents)

بهترین فیلم های بن استیلر

  • سال ساخت: 2000
  • کارگردان:جی روچ
  • سایر بازیگران: رابرت دنیرو، تری پولو، بلایث دانر، اوون ویلسون، نیکول دی‌هاف
  • IMDb: نمره 7.1

یکی از بهترین فیلم های کمدی بن استیلر فیلم ملاقات با والدین محسوب می‌شود. این فیلم مبتنی بر یک تجربه ترسناک و اعصاب خردکن است، خصوصا وقتی پدرشوهر فرد رابرت دنیرو باشد!

زمانی که گرگ با بازی استیلر تصمیم می‌گیرد از دوست دخترش پم با بازی تری پولو در خانه والدین خواستگاری کند، مجموعا اتفاقات ناگواری آغاز می‌شود چراکه گرگ در هر مرحله در تحت‌تاثیر قرار دادن خانواده خود شکست می‌خورد.

فیلم ملاقات با والدین در باکس آفیس موفقیت چشمگیری داشت و هنوز هم از بهترین فیلم های بن استیلر محسوب می‌شود. ستاره فیلم اما بی‌تردید رابرت دنیرو است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های واکین فینیکس

بهترین فیلم های وینونا رایدر

معاشقه با فاجعه (Flirting with Disaster)

بهترین فیلم های بن استیلر

فیلم های سینمایی کمدی بن استیلر
  • سال ساخت: 1996
  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • سایر بازیگران: جاش برولین، مری تایلر مور، لیلی تاملین، پاتریشا آرکت، آلن آلدا، تیا لئونی
  • IMDb:نمره 6.7

یکی از بهترین فیلم های کمدی بن استیلر فیلم لاس زدن با فاجعه با کارگردانی دیوید او راسل است که به داستان مل و همسرش نانسی با بازی پاتریشیا آرکت و شماری از شخصیت‌های مختلف می‌پردازد. مل برای یافتن والدینی که او را به فرزندخواندگی داده‌اند، سفر جاده‌ای مهمی را آغاز می‌کند.

معاشقعه با فاجعه همچنین یکی از اولین فیلم‌هایی بود که استیلر در آن نقش اصلی را ایفا کرد. این فیلم ضمن استقبال تماشاگران مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت و توانایی‌های این بازیگر را برای ثبات در محیطی پرهرج و مرج نشان داد.

داستان‌های مایروویتز (The Meyerowitz Stories)

بهترین فیلم های بن استیلر

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: نوا بامباک
  • سایر بازیگران: اما تامپسون، داستین هافمن، دانیل فلاهرتی
  • IMDb: نمره 6.9

یکی از فیلم های بن استیلر داستان‌های مایروویتز است که سومین همکاری بن استیلر با بامباک بعد از گرینبرگ و وقتی جوانیم محسوب می‌شود. داستان‌های مایروویتز به داستان‌های سه فرزند بالغ هارولد مایروویتز با بازی داستین هافمن می‌پردازد که هریک در حالی که در زیر سایه او زندگی می‌کنند، می‌کوشند با پدر خود ارتباط برقرار کنند.

داستان‌های مایروویتز از جمله بهترین فیلم های بن استیلر است که بسیار تحسین شده و نقش‌های عمیقی به بازیگران کمدی معمولی مانند بن استیلر و سندلر می‌دهد. هر دو با چالشی مواجه می‌شوند و سندلر و استیلر نمایشی فوق‌العاده دارند.

شبی در موزه (Night at the Museum)

بهترین فیلم های بن استیلر

فیلم های کمدی بن استیلر
  • سال ساخت: 2006
  • کارگردان: شاون لوی
  • سایر بازیگران: کارلا گوجینو، رابین ویلیامز، دیک ون دایک، ریکی جرویس، اوون ویلسون، پاتریک گلگر، رامی ملک، شارلی مورفی
  • IMDb: نمره 6.5

شبی در موزه یکی از بهترین فیلم های بن استیلر است که به عنوان بخش اول فرنچایزی با همین عنوان به یکی از آثار موفق ژانر فانتزی کمدی بدل شد. این فیلم که در دسامبر 2006 اکران شد در سراسر جهان بیش از 574 میلیون دلار فروخت و دنباله‌های بعدی آن ساخته شد.

داستان فیلم به لری دیلی می‌پردازد که مرد بیکاری است که شغل نگهبانی شب موزه به او پیشنهاد می‌شود. نکته عجیب ماجرا این است که اشیا و مجسمه‌های موزه با قدرت جادویی لوحی که در موزه قرار دارد شب‌ها بیدار می‌شوند و به جنب‌وجوش می‌پردازند.

وظیفه لری این است که از خروج این اشیا و حیوانات از موزه جلوگیری کند چراکه در صورت طلوع خورشید قبل از ورود این اشیا به موزه، آن‌ها خاکستر می‌شوند. در همین حین اما لری متوجه اتفاق مهمی توسط دیگر نگهبانان موزه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های کیت بلانشت

زندگی پنهان والتر میتی (The Secret Life of Walter Mitty)

بهترین فیلم های بن استیلر

  • سال ساخت: 2013
  • کارگردان: بن استیلر
  • سایر بازیگران: شان پن، کریستین ویگ
  • IMDb: نمره 7.3

زندگی پنهان والتر میتی یکی از فیلم‌های بن استیلر است که در ژانر فانتزی و در سال 2013 منتشر شد. والتر میتی در مجله لایف به عنوان مئول آرشیو تصاویر کار می‌کند، اما از آنجایی که قرار است مجله انتشار نسخه فیزیکی را متوقف کند، تعدیل نیروی شدید در حال اجرا است.

اوکانل که از بهترین عکاسان مجله محسوب می‌شود برای آخرین نسخه چاپی یک عکس بسیار زیبا برای والتر می‌فرستد که معتقد است روح زندگی را به خوبی نشان می‌دهد، اما جعبه حاوی نگاتیو خالی است. والتر که نگران اخراج است به دنبال اوکانل به اروپا سفر می‌کند. سفری پرچالش که از جذابیت‌های زندگی والتر می‌شود و فیلم را به یکی از بهترین فیلم های بن استیلر بدل کرده است.

زولندر (Zoolander)

بهترین فیلم های بن استیلر

برترین فیلم های بن استیلر
  • سال ساخت: 2001
  • کارگردان: بن استیلر
  • سایر بازیگران: اوون ویلسون، ویل فرل، کریستین تیلور، میلا یوویچ، جری استیلر، دیوید دوکاونی، جان ویت، وینس وان، جاستین ثرو، الکساندر اسکاشگورد
  • IMDb: نمره 6.5

زولندر یکی از بهترین فیلم های بن استیلر است که در سال 2001 منتشر شد و بعدها دنباله‌ای نیز برای آن ساخته شد. در نیویورک، درک زولندر مدل مردی است که در نقطه پایینی قرار دارد و توسط ستاره نوظهوری به نام هانسل محو می‌شود.

در همین حین اتفاقات عجیب دیگری در دنیای مد در حال رخ داد است و موگاتو غول مد درک را استخدام می‌کند تا در نمایش بعدی باند بازی کند و در طرح شستشو مغزی حضور داشته باشد.

ماتیلدا جفریس که در حال نگارش مقاله‌ای انتقادی در تایم است نسبت به پیشنهاد موگاتو به درک ابراز نگرانی می‌کند و توضیحاتی به او ارائه می‌کند اما درک این توصیه‌ها را نادیده می‌گیرد. موضوعی که چالش‌های بعدی را به دنبال دارد.

سوالات متداول

آخرین فیلم های بن استیلر کدامند؟

داستان‌های مایروویتز، تا وقتی جوانیم و وضعیت برد از آخرین فیلم‌های بن استیلر محسوب می‌شوند.

بهترین فیلم های کمدی بن استیلر کدامند؟

عمده آثار کارنامه کاری بن استیلر در ژانر طنز و کمدی هستند و حتی شخصیت و کاراکتر شوخ‌طبع او بعضی فیلم‌های جدی را هم با نوعی طنز آغشته کرده اما از بهترین فیلم های کمدی استیلر باید به تندر استوایی، چیزهایی درباره مری، دوستان و همسایگان، ملاقات با والدین و معاشقه با فاجعه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های بن استیلر چیست؟ شما کدام‌یک از این فیلم‌ها را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو