طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان | پیش غذای خوشمزه برای مهمانی

منبع: زرین بانو

1

1402/9/17

09:03


در این پست طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان که یکی از پیش غذاهای خوشمزه ی بین الملی است، به صورت قدم به قدم آموزش داده شده است. دعوت می کنیم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام، امیدوارم حالتون عالی باشه. در بخش آموزش آشپزی  زرین بانو با ” بیورینگ مرغ و بادمجان” در خدمتتونم.

طرز تهیه بورینگ مرغ و بادمجان زرین بانو

عکس از _r_sh_sh

یک پیش غذای فوق العاده خوشمزه  که مطمئنم خیلی خوشتون میاد.

اگر شما هم علاقمندید این خوشمزه رو درست کنید؛ دعوت می کنم در ادامه با من همراه باشید.

مواد لازم بیورینگ بادمجان

سینه مرغ 1 عدد بزرگ
بادمجان 4 عدد بزرگ
سیب زمینی خلالی سرخ کرده مقداری برای تزیین
پیاز 1 عدد متوسط
جعفری خرد شده مقداری
گردوی خرد شده 1 فنجان
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست  4 قاشق غذاخوری
سیر 3 حبه
مواد لازم برای مزه دار کردن سینه مرغ آویشن، فلفل سیاه، 1 قاشق غذاخوری مایونز ، نمک ، 1 حبه سیر ، 1 عدد پیاز خلالی خرد شده

رسپی بیورینگ مرغ و بادمجان

مرحله اول :

برای درست کردن این پیش غذای خوشمزه ابتدا سینه مرغ رو به صورت نواری برش می زنیم و داخل کاسه ای می ریزیم. پیاز خلالی خرد شده ، سیر له شده، سس مایونز و ادویه ها شامل نمک ،فلفل سیاه و آویشن رو اضافه می کنیم و با دست خوب چنگ می زنیم و ورز می دیم تا مرغ ها مزه دار بشه و بعد روشو سلفون می کشیم و در یخچال استراحت می دیم.

مرحله دوم :

چندتا سیب زمینی بزرگ رو پوست می گیریم و با رنده آلمانی خلالی خرد می کنیم. داخل آبکش می ریزیم و روشون آب می گیریم تا نشاستشون از بین بره و بعد روی دستمال تمیزی پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه داخل تابه ای مقدار نسبتا زیاد روغن سرخ کردن می ریزیم و روی حرارت ملایم می زاریم تا داغ بشه و بعد سیب زمینی خلالی ها رو داخلش می ریزیم و اجازه می دیم سرخ شوند.

کمی نمک هم اضافه می کنیم. هر از گاهی هم می زنیم تا همه قسمت هاشون یکدست سرخ بشه و بعد از اینکه ترد و چیپسی شدند، خارج کرده روی دستمال آشپزخونه می ریزیم تا روغن اضافیشون کشیده بشه.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده آموزش متبل لبنانی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه متبل مجلسی

مرحله سوم :

بادمجان ها رو پوست می گیریم و لایه ای برش می زنیم . داخل ظرفی مقداری آب می ریزیم و کمی نمک می پاشیم و بعد بادمجون ها رو به مدت 30 دقیقه داخل آب نمک قرار می دیم تا تلخی اضافش کشیده بشه و بعد آبکش می کنیم و روی پارچه ی تمیزی پهن می کنیم تا خشک بشن.

در ادامه داخل تابه ای کمی روغن مخصوص سرخ کردن می ریزیم و روی حرارت ملایم می زاریم تا داغ بشه و بعد بادمجون ها رو داخلش می چینیم. یک طرف بادمجون ها سرخ شد، برمی گردونیم تا طرف دیگشون هم سرخ بشه و بعد از تابه خارج کرده و روی دستمال آشپزخونه قرار می دیم تا روغن اضافیشون کشیده بشه.

مرحله چهارم :

یک عدد پیاز رو خلالی خرد می کنیم و داخل تابه ای می ریزیم. کمی روغن اضافه می کنیم و پیاز رو تفت می دیم تا سبک بشه. کمی فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دیم. حالا سیر رنده یا له شده رو اضافه می کنیم و چند ثانیه دیگه تفت می دیم تا عطرش آزاد بشه.

در ادامه مرغ های مزه دار شده رو تفت می دیم. درب تابه رو می بندیم تا مرغ ها آب بندازن و پخته بشن و بعد از اینکه آبش کشیده شد سرخ بشن و در آخر از روی حرارت برمی داریم.

مرحله پنجم :

مواد مرغی رو داخل ظرف گودی می ریزیم. بادمجون های سرخ شده رو روی تخته آشپزخانه ساطوری می کنیم و  به مواد مرغی اضافه می کنیم. گردوی خرد شده و جعفری خرد شده رو هم می ریزیم و همه رو با هم ترکیب می کنیم. برای سس ، ماست، مایونز و یک حبه سیر رو ترکیب و به مواد بیورینگ اضافه و ترکیب می کنیم.

مرحله ششم :

بیورینگ خوشمزمون رو داخل ظرف سرو می کشیم و روشو با سیب زمینی خلالی سرخ کرده و چند برگ جعفری تزیین می کنیم. به همین راحتی پیش غذای لذیذ ما آماده میشه. حتی می تونید در شات های تک نفره سرو کنید.

زمان آماده سازی : 30 دقیقه

زمان پخت : 45 دقیقه

بیورینگ مرغ و بادمجان رو می تونید به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و دورهمی ها  سرو کنید و یا با نان برای شام میل کنید.

امیدوارم درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده آموزش سالاد خسرو شاهی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه سالاد خسرو شاهی

لحظاتتون به کام

حق یارتون

# مجله خانوادگی زرین بانو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو