سلامت ریه در دست طبیعت: ۱۲ میوه برای مقابله با عفونت‌ تنفسی

سلامت ریه در دست طبیعت: ۱۲ میوه برای مقابله با عفونت‌ تنفسی


منبع: خبرنما

2

1402/9/20

12:01


هوای آلوده شهر، دود سیگار و سایر آلودگی‌ها می‌توانند بر سلامت ریه ها تاثیر بگذارند و دچار عفونت ریه شوید. اگر با بیماری و عفونت ریه دست و پنجه نرم می‌کنید، مصرف میوه های مفید برای عفونت ریه می‌تواند ایده خوبی باشد….

سلامت ریه در دست طبیعت: ۱۲ میوه برای مقابله با عفونت‌ تنفسی

هوای آلوده شهر، دود سیگار و سایر آلودگی‌ها می‌توانند بر سلامت ریه ها تاثیر بگذارند و دچار عفونت ریه شوید. اگر با بیماری و عفونت ریه دست و پنجه نرم می‌کنید، مصرف میوه های مفید برای عفونت ریه می‌تواند ایده خوبی باشد.

میوه برای عفونت ریه

فهرست 12 میوه مفید برای درمان عفونت و پاکسازی ریه‌ها را در زیر می‌بینید:

میوه برای عفونت ریه؛ انار

میوه برای عفونت ریه؛ انار

انار سرشار از ویتامین آ و ای است. همچنین این میوه مواد معدنی فراوانی چون کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، اسید فولیک، نیاسین، تیامین، فولات و ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) دارد. از همه این‌ها گذشته این میوه منبع فوق العاده ویتامین سی است که به درمان عفونت ریه، التهاب، آسم، سرفه و خس خس و گلودرد کمک می‌کند.

خرمالو

همانطور که می‌دانید خرمالو یک میوه پاییزی است که تاثیر فوق العاده‌ای بر درمان آسم دارد. اگر دو تکه خرمالو خشک را درون مقداری کمی آب بجوشانید تا بپزد، سپس آن را پوره کنید، با دو قاشق عسل مخلوط کنید و بخورید، از شر سرفه و بیماری آسم خلاص خواهید شد. این میوه بهترین دارو برای عفونت ریه به حساب می‌آید.

پرتقال

پرتقال از دیگر میوه ها برای عفونت ریه است. زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C، آهن و ویتامین B6 است که برای سنتز گلبول‌های قرمز خون ضروری به حساب می‌آیند. همانطور که می‌دانید وظیفه سنتز گلبول‌های قرمز انتقال اکسیژل به سراسر بدن است.

پرتقال نه تنها به کاهش فشار خون در افراد کمک می‌کند بلکه تاثیر مستقیم بر عملکرد ریه ها دارد. همچنین بر اساس تحقیقات ویتامین سی موجود در پرتقال به درمان و پیشگیری از عفونت های مزمن ریوی نیز کمک می‌کند.

میوه برای عفونت ریه؛ موز

موز یکی از میوه های مفید برای بیماری تنفسی است که بر عملکرد ریه‌های شما تاثیر می‌گذارد. خوردن موز می‌تواند باعث تسکین آسم شود. اگر کودک تان به آسم مبتلا است و از خس خس سینه رنج می‌برد، به او موز بدهید. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم است که عفونت ریوی را از بین می‌برد.

سیب

سیب

بی جهت نیست که می‌گویند خوردن یک سیب شما را از پزشک دور نگه می‌دارد. در واقع سیب به پاسکازی و بهبود عملکرد ریه‌ها کمک می‌کند. بنابراین اگر سیگار می‌کشید یا دچار عفونت ریوی هستید، حتما سیب بخورید.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف 5 عدد سیب یا بیشتر در طول یک هفته، باعث تقویت عملکرد ریه ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) می‌شود. همچنین سیب از بروز آسم و سرطان ریه جلوگیری می‌کند.

سیب قرمز

سیب قرمز هم رنگ و طعم فوق العاده‌ای دارد، هم شیرین و آب دار است. علاوه بر این مزایا، سیب قرمز حاوی ترکیباتی مفید برای درمان آسم است. زیرا این نوع سیب سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از ریه در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سعی کنید سیب را همیشه با پوست بخورید، زیرا پوست سیب حاوی نوعی فلاونوئید به نام کوئرستین است، که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک کند. همچنین سیب به درمان آسم کمک کرده و واکنش های آلرژیک را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید از خاصیت ضدالتهابی سیب برای تقویت سیستم ایمنی و رفع عفونت ریه‌هایتان بهره مند شوید، این میوه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

میوه برای عفونت ریه؛ سیب زرد و سبز

نه تنها سیب قرمز بلکه سیب زرد و سبز نیز بر درمان اختلال آلرژیک و بیماری‌های تنفسی به خصوص آسم تاثیر دارد. اگر سیب زرد و سبز را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید می‌توانید خطر ابتلا به آسم را تا 23 درصد کاهش دهید. همانطور که قبلا نیز یادآور شدیم، افراد سیگاری باید حتما در طول روز سیب بخورند، زیرا سیب های سبز و زرد هر دو به درمان اختلالات تنفسی چون گرفتگی قفسه سینه، آسم، گلودرد، آنفولانزا، سرماخوردگی، تنگی نفس و برونست کمک می‌کنند.

پاپایا

پاپایا - میوه برای عفونت ریه

پاپایا حاوی بتاکاروتن است که به جلوگیری از بروز بیماری آسم کمک می‌کند. مصرف کافی ویتامین آ باعث کاهش التهاب مجاری تنفسی به خصوص در کودکان و بزرگسالان می‌شود.

انگور قرمز

دیگر میوه مفید برای عفونت ریه انگور قرمز است. انگور قرمز به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کرده و باعث افزایش رطوبت ریه ها و در نهایت منجر به درمان بیماری آسم می‌شود. اگر مبتلا به آسم هستید و در طول فصل بهار و پاییز با افزایش باد و گرده درختان از آلرژی و حساسیت رنج می‌برید، حتما انگور قرمز بخورید. این میوه به رفع عفونت ریه ها کمک می‌کند.

گریپ ‌فروت

برای درمان عفونت ریه گریپ فروت بخورید. بله این میوه برای عفونت ریه، درمان سرطان ریه و آسم فوق العاده است، زیرا ویتامین سی موجود در گریپ فروت به بهبود عملکرد ریه‌ها و مجاری تنفسی کمک می‌کند.

بلوبری و انواع توت‌ها

در کنار بلوبری، انواع توت‌ها به سلامت کلی بدن کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید عملکرد قلب و مغز‌تان را بهبود بخشید حتما انواع توت‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. انواع توت‌ها سرشار از ویتامین آ، سی، آنتی اکسیدان‌ها و فلاوونودئیدها هستند که نه تنها به پاکسازی ریه ها ناشی از اثرات مضر آلودگی هوا کمک می‌کنند، بلکه باعث تقویت و بهبود عملکرد ریه‌ها نیز می‌شوند. همچنین این نوع میوه به پاکسازی کل بدن، مهار رشد تومور و پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه کمک می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو