باغ پرندگان کیش کجاست؟

باغ پرندگان کیش کجاست؟


منبع: همگردی

1

1402/9/22

23:21


باغ پرندگان کیش یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کیش است و روزانه بیش از 500 گردشگر را به سوی خود جذب می کند. در باغ پرندگان کیش بیش از 57 گونه از پرندگان مختلف از قاره های آسیا، استرالیا، آفریقا و آمریکا نگهداری می شوند.

برکه وسط باغ پرندگان میزبان فلامینگو ها، پلکان های پاخاکستری، درنا سفید تاج دار، ایبیس، قوها و انواع لک لک های مارابو و سدلبیلد در محیطی کاملا طبیعی و زیبا است و منظره ای خیره کننده را در برابر دیدگان گردشگران ارائه می دهد. پارک دلفین ها و سیرک آکروبات از دیگر بخش های این مجموعه است که لحظات شادی را برای گردشگران به همراه می آورد.

باغ پرندگان

آشنایی با بخش های مختلف باغ پرندگان کیش

این پارک وسعتی معادل 100 هکتار دارد و از بخش های متنوع پرندگان، دلفین ها و آکواریوم تشکیل می شود. باغ پرندگان کیش 3 هکتار از پارک دلفیناریوم را تشکیل می دهد و حدود 10 هزار پرنده از 57 گونه پرنده مختلف در این باغ زندگی می کنند. در این باغ از انواع پرندگانی چون پلیکان، شتر مرغ، طوطی ماکائو، طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو، قو، پنگوئن و انواع جانوران نادری چون کروکودیل نگه داری می شوند.

باغ پرندگان

این پارک دارای 2 بخش پرندگان در قفس و آزاد است. پرندگان حبس شده در قفس از دسته پرندگان وحشی هستند و به عنوان بخش پرنده های محبوس باغ پرندگان کیش در نظر گرفته می شوند.

در بخش آزاد این پارک نیز معمولا پرندگانی اهلی زندگی می کنند که امنیت انسان ها را به خطر نمی اندازند و در چند قدمی گردشگران بدون هیچ گونه بند و حصاری پرواز می کنند. زیستگاه این پرندگان مشابه با محل سکونت آن ها طراحی شده است و به صورت کاملا آزادانه زندگی می کنند و به هر سمت و سو می توانند پرواز را تجربه کنند.

باغ پرندگان

وجود پنگوئن های پا سیاه در بخش سردسیری این باغ جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. این پنگوئن ها بسیار باهوش هستند و طریقه راه رفتن آن ها در نظر بازدیدکنندگان بامزه جلوه می کند.

باغ پرندگان کیش کجاست؟

در بخش دیگر این باغ سرسبز، قوهای عاشق با دلربایی تمام در برکه مصنوعی شنا می کنند و توجه بازدیدکنندگان را به خوبی به سوی خود جلب می کنند.

در قسمت آزاد باغ جذاب پرندگان، فلامینگوهای سفید و خاکستری و درناهای تاج دار به دور برکه گرد هم پرواز می کنند و آوای دلنشینی سر می دهند.

آهوها، میمون ها و تمساح گاندو از دیگر حیوانات این باغ هستند که به صورت گروهی در حال بازیگوشی هستند و برای ساعت ها گردشگران را سرگرم می کنند.

باغ پرندگان

ساعات بازدید و بلیط باغ پرندگان کیش

ساعت های بازدید از باغ پرندگان کیش در نیمه اول و دوم سال با یکدیگر متفاوت است. در فصول پاییزی و زمستان این باغ در بازه زمانی 16 الی 18 فعالیت می کند و در نیمه اول سال ساعات کاری آن به بازه زمانی 18 تا 20 تغییر می کند. اسکله تفریحی کیش، برج ایفل کیش، پارک ساحلی کیش، شهر حریره و خانه ایران از دیگر جاذبه های نزدیک به باغ پرندگان به شمار می روند.

باغ پرندگان

جاذبه های اطراف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد و گردشگران می توانند علاوه بر تماشای پرندگان زیبا به سراغ دیگر جاذبه های این مجموعه بزرگ چون آکواریوم و پارک دلفین بروند.

آکواریوم کیش

اگر به دنیای زیر آب و ماجراجویی در زیستگاه آبزیان علاقه مند هستید اما امکان غواصی ندارید؛ می توانید از آکواریوم کیش در نزدیکی باغ پرندگان بازدید کنید. مجموعه آکواریوم کیش دارای دو بخش است که انواع ماهی های رنگارنگ، جانوارن دریایی کمیاب و زیبا و آبزیان بزرگ و کوچک در آن نگه داری می شوند. علاوه بر ماهیان و جانوران دریایی مختلف، در بخش حیوانات تاکسیدرمی می توان به تماشای حیوانات چون تمساح، مار و پرندگان گوناگون پرداخت. ساعت بازدید مجموعه آکواریوم کیش از ساعت 8 صبح الی 8 شب فعالیت می کند.

باغ پرندگان

پارک دلفین کیش

در مجموعه دلفیناریوم کیش می توان به تماشای انواع پستانداران دریایی چون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن پرداخت. در مجموع حدود 21 پستاندار دریایی در استخرهایی با حجم 18 هزار متر مکعب پر شده از آب دریا نگهداری می شود.

یکی از جذاب ترین بخش های این مکان تفریحی، اجرا برنامه ها و حرکات دیدنی توسط دلفین ها با کمک مربیان است. تماشای هنرنمایی دلفین های بازیگوش برای گردشگران به ویژه کودکان بسیار مهیج و دوست داشتنی است. از دیگر بخش های مجموعه دلفیناریوم کیش می توان به تونل خزندگان، آکواریوم آب شور، کلاسیک شو، رستوران و کافه ها وسالن آمفی تئاتر اشاره کرد.

باغ پرندگان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو