قیمت دلار امروز همه را نگران کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

2

1402/9/23

10:59


قیمت دلار امروز همه را نگران کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار

بروزرسانی قیمت ارزها: پنجشنبه 23 آذر - 10:45

ارز

قیمت (ریال)

دلار 503,480

یورو 543,700

درهم امارات 137,870

پوند انگلیس 633,720

لیر ترکیه 17,400

فرانک سوئیس 575,900

یوان چین 70,500

ین ژاپن 350,050

وون کره جنوبی 380

دلار کانادا 371,800

دلار استرالیا 331,900

دلار نیوزیلند 310,400

دلار سنگاپور 376,900

روپیه هند 6,050

روپیه پاکستان 1,775

دینار عراق 385

لیر سوریه 200

افغانی 7,280

کرون دانمارک 72,900

کرون سوئد 48,500

کرون نروژ 46,400

ریال عربستان 134,550

ریال قطر 138,500

ریال عمان 1,313,900

دینار کویت 1,637,500

دینار بحرین 1,347,000

رینگیت مالزی 108,000

بات تایلند 14,370

دلار هنگ کنگ 64,500

روبل روسیه 5,590

منات آذربایجان 296,500

درام ارمنستان 1,250

لاری گرجستان 190,700

سوم قرقیزستان 5,640

سامانی تاجیکستان 46,600

منات ترکمنستان 150,500

به نقل از خبر آنلاین، این اسکناس در یک ماه گذشته در کف کریدرو ۵۰ هزار تومانی جا خوش کرده است.

با اینکه بارها اشاره شده که محدوده فعلی منطقه متبوع سیاست‌گذار است، اما برخی معامله‌گران معتقدند بازارساز با ارزپاشی در صدد است قیمت دلار را به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند. آنها می‌گویند این فشار تقاضاست که مانع برگشت دلار به کریدور پایین‌تر شده است.

کارشناسان اقتصادی تاکید می‌کنند که ۱۵ آذر تا ۱۵ دی منطقه مهم زمانی برای بازار ارز از جهت تسویه حساب‌های ارزی تجار است.

آنها با معامله‌گران هم‌عقیده‌اند و می‌گویند بانک مرکزی هر چه عرضه‌ها را زیاد و به کف کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک می‌کند، اما فشار زیاد تقاضا، قیمت را بالا می‌برد.

دلار در حال کف‌سازی است

تحلیلگران اقتصادی با علم به چالش‌های کلان اقتصادی، دلار زیر ۵۰ هزار تومان را توجیه‌پذیر نمی‌دانند اما با این وجود احتمال برگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی را می‌دهند؛ آنها می‌گویند در دو دوره گذشته که دلار سقف زده معمولا حرکت‌های دلار اول یک پایین قوی داشته و فاصله با ارزش ذاتی از ۱۵ درصد فراتر رفته و به ۲۰ درصد رسیده است.

در آن منطقه کف اصلی دلار شکل گرفته و منجر به سقف زنی این اسکناس شده است.

بنابراین باید در نظر داشت که با سیاست‌های بانک مرکزی، احتمال برگشت قیمت به کانال ۴۷ و ۴۸ هزار تومانی نیز وجود دارد.

زیرا هم‌اکنون اسکناس آمریکایی با ارزش ذاتی فاصله ۱۵ درصدی دارد و تلاش بازارساز نیز برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی است.

در اینجاست که کف قطعی دلار شکل می‌گیرد و حرکت بعدی با روند صعودی و زدن سقف ایجاد می‌شود.

چشم‌انداز دلار با نگاه بازارساز

تکنیالیست‌ها نیز بازار ارز را کم‌نوسان و کم‌خبر می‌دانند. آنها معتقدند محدوده ۵۰ هزار تومان کماکان تحت سیطره کنونی بازار است .

تسلط بازار در این محدوده مشخص است و حمایت‌هایی که در این سطح انجام می‌شود نشان‌دهنده ارزیابی بازارساز از منطقه جدید قیمتی است.

بنابراین چشم‌انداز فعلا با نگاه بازارساز پیش‌ می‌رود.

گفتنی است امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند یکدستی نداشت.

قیمت دلار هرات کاهش ۱۴۰ تومانی داشت و در کف کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

دلار سلیمانیه کاهش ۱۲۰تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۲۴۰ تومانی معامله شد. درهم امارات با افت ۱۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار روز گذشته با کاهش محدودی همانند روزهای گذشته معامله شد. نوسانات محدود دلار در تلاش بازارساز و افزایش تقاضا به جنگی کسالت‌بار برای بازار ارز تبدیل شده است. محدوده‌ای که سیاست‌گذار با ارزپاشی در تلاش است شکسته شود اما روند تقاضا سد راه شده است.

قیمت دلار روز گذشته نوسان کاهشی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد. این اسکناس در یک ماه گذشته در کف کریدرو ۵۰ هزار تومانی جا خوش کرده است. با اینکه بارها اشاره شده که محدوده فعلی منطقه متبوع سیاست‌گذار است، اما برخی معامله‌گران معتقدند بازارساز با ارزپاشی در صدد است قیمت دلار را به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند. آنها می‌گویند این فشار تقاضاست که مانع برگشت دلار به کریدور پایین‌تر شده است.

کارشناسان اقتصادی تاکید می‌کنند که ۱۵ آذر تا ۱۵ دی منطقه مهم زمانی برای بازار ارز از جهت تسویه حساب‌های ارزی تجار است. آنها با معامله‌گران هم‌عقیده‌اند و می‌گویند بانک مرکزی هر چه عرضه‌ها را زیاد و به کف کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک می‌کند، اما فشار زیاد تقاضا، قیمت را بالا می‌برد.

دلار در حال کف‌سازی است

تحلیلگران اقتصادی با علم به چالش‌های کلان اقتصادی، دلار زیر ۵۰ هزار تومان را توجیه‌پذیر نمی‌دانند اما با این وجود احتمال برگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی را می‌دهند؛ آنها می‌گویند در دو دوره گذشته که دلار سقف زده معمولا حرکت‌های دلار اول یک پایین قوی داشته و فاصله با ارزش ذاتی از ۱۵ درصد فراتر رفته و به ۲۰ درصد رسیده است. در آن منطقه کف اصلی دلار شکل گرفته و منجر به سقف زنی این اسکناس شده است.

بنابراین باید در نظر داشت که با سیاست‌های بانک مرکزی، احتمال برگشت قیمت به کانال ۴۷ و ۴۸ هزار تومانی نیز وجود دارد. زیرا هم‌اکنون اسکناس آمریکایی با ارزش ذاتی فاصله ۱۵ درصدی دارد و تلاش بازارساز نیز برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی است. در اینجاست که کف قطعی دلار شکل می‌گیرد و حرکت بعدی با روند صعودی و زدن سقف ایجاد می‌شود.

چشم‌انداز دلار با نگاه بازارساز

تکنیالیست‌ها نیز بازار ارز را کم‌نوسان و کم‌خبر می‌دانند. آنها معتقدند محدوده ۵۰ هزار تومان کماکان تحت سیطره کنونی بازار است . تسلط بازار در این محدوده مشخص است و حمایت‌هایی که در این سطح انجام می‌شود نشان‌دهنده ارزیابی بازارساز از منطقه جدید قیمتی است. بنابراین چشم‌انداز فعلا با نگاه بازارساز پیش‌ می‌رود.

گفتنی است روز چهارشنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه روند یکدستی نداشت. قیمت دلار هرات کاهش ۱۴۰ تومانی داشت و در کف کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش ۱۲۰تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۲۴۰ تومانی معامله شد. درهم امارات با افت ۱۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو