معرفی فیلم ویلای ساحلی | اجتماعی یا کمدی؟ مسئله این است!

معرفی فیلم ویلای ساحلی | اجتماعی یا کمدی؟ مسئله این است!


منبع: پلازا

1

1402/9/23

11:17


معرفی فیلم ویلای ساحلی | اجتماعی یا کمدی؟ مسئله این است!

فیلم ویلای ساحلی یکی از جدیدترین آثار اجتماعی سینمای ایران است که این روزها شاهد اکران آن در سینماها هستیم. در ادامه مقاله پیش رو قصد داریم تا با معرفی کامل ویلای ساحلی همراه شما باشیم.

این روزها در سینما و خصوصا فیلم های کمدی ایرانی با شنیدن اسامی برخی بازیگران می‌توانیم حدس بزنیم که میزان فروش آنها در گیشه چگونه خواهد بود. یکی از این نام‌های آشنا رضا عطاران است که نه تنها در سال‌های اخیر، بلکه از دهه 80 تا کنون تاثیر عمیقی بر ذهن مردم گذاشته و جز محبوب‌ترین بازیگران ایران محسوب می‌شود. نام بعدی که زیاد می‌شنویم، پژمان جمشیدی است که با اختلاف جز پولسازترین بازیگران ایران به شمار می‌آید و از اواسط دهه 90 تا کنون طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی و نویسندگی کیانوش عیاری ساخته شده و رضا رخشان تهییه‌کنندگی آن را برعهده دارد. این اثر محصول سال 1401 است که در آذر 1402 به مرحله اکران رسید و در اولین روز نمایش خود با استقبالی کم‌نظیر روبه‌رو شد. رضا عطاران، پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر بازیگران اصلی این اثر هستند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم ویلای ساحلی رضا عطاران همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم ویلای ساحلی

ژانر فیلم ویلای ساحلی اجتماعی، خانوادگی و کمدی سیاه است. تولید این اثر از سال 1401 با نام اولیه رکر شروع شد و سرانجام در آخر بهار 1402 ساخت فیلم به پایان رسید. پس از تغییر نام رکر به ویلای ساحلی در 15 آذر 1402 شاهد اکران این فیلم بر روی پرده سینماها بودیم. مدت زمان فیلم سینمایی ویلای ساحلی 105 دقیقه است.

داستان فیلم ویلای ساحلی

داستان فیلم ویلای ساحلی

خلاصه فیلم سینمایی ویلای ساحلی درباره یک خانواده روستایی است که سرپرست آن‌ها یونس به همراه همسر و سه فرزندش به یک ویلا برای سرایداری به مدت شش ماه، نقل مکان می‌کنند‌. صاحب ویلا، چاوش، برای تحصیل فرزندش به خارج سفر می‌کند. همه چیز مرتب است تا اینکه فرخ، برادر زن یونس، به ویلا می‌آید و ایده درآمدزایی از آن را در سر خانواده می‌اندازد. یونس مخالف شدید این ماجراست اما حریف فرخ نمی‌شود و وسوسه پول درآوردن پای مسافران زیادی را به آنجا باز می‌کند و ماجراهای جدیدی رخ می‌دهد.

بازیگران فیلم ویلای ساحلی

این بخش را به معرفی هنرپیشگان فیلم اختصاص می‌دهیم. این فیلم فقط سه بازیگر کلیدی و اصلی دارد که بار روایت داستان بر دوش آن‌ها است.

رضا عطاران

خلاصه فیلم سینمایی ویلای ساحلی

رضا عطاران بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل کشور ایران در 20 اردیبهشت سال 1347 متولد شد. او بازیگری را از سال سال 1360 و تئاتر شروع کرد تا اینکه در سال 1369 با مجموعه تلویزیونی بیداران کار تلویزیونی را آغاز کرد. این هنرپیشه سپس در دو کار پرواز 57 و ساعت خوش با مهران مدیری همکاری کرد تا اینکه اولین تجربه کارگردانی خود را با سریال سیب خنده گذراند. رضا عطاران بازیگری بود که نمک خاصی در دیالوگ‌ گویی‌ها و اکت‌هایش دیده می‌شد و در سال‌های 1383 و 1384 با دو سریال مناسبتی خانه به دوش و متهم گریخت تبدیل به یکی از مشهورترین کارگردانان تلویزیونی شد. او دو کار پرطرفدار ترش و شیرین و بزنگاه را نیز تولید کرد و از تلویزیون فاصله گرفت

آقای عطاران پس از آن در سینما فعالیت‌های خود را آغاز کرد. خروس جنگی، ورود آقایان ممنوع، اسب حیوان نجیبی، طبقه هساث، نهنگ عنبر 1 و 2، هزارپا جز کارهای کمدی مشهور این هنرپیشه، فیلم‌ دهلیز نیز از کارهای جدی معروف این بازیگر بودند. این بازیگر سه بار برنده سیمرغ بلورین شده و اکنون سریال شبکه نمایش خانگی دفتر یادداشت او مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

پژمان جمشیدی

بازیگران فیلم ویلای ساحلی

پژمان جمشیدی بازیگر و فوتبالیست سابق اهل ایران در 20 شهریور 1356 به دنیا آمد. او بین سال‌های 1372 تا 1388 بازیکن فوتبال بود و در تیم پرسپولیس حضور داشت. همچنین توانست یک گل ملی بزند. سپس از سال 1392 با سریال پژمان توجهات بر روی بازیگری آقای جمشیدی متمرکز شد. این هنرپیشه خیلی زود به سینما پا گذاشت و در فیلم‌های شاخصی همچون 50 کیلو آلبالو، خوب، بد، جلف، تگزاس، دینامیت، جهان با من برقص، علفزار، بخارست، شهر هرت و هتل حضور پیدا کرده است. پژمان جمشیدی بازیگر پولساز و سودآوری است. او برای فیلم یادگار جنوب برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شد و برای فیلم‌های شیشلیک، سوتفاهم و علفزار نامزد سیمرغ بلورین شده است. سریال زیرخاکی او در تلویزیون با استقبال زیادی روبه‌رو بود.

ریما رامین فر

هنرپیشه های فیلم سینمایی ویلای ساحلی

ریما رامین‌فربازیگر و نویسنده ایرانی متولد 5 فروردین 1349 است. او بازیگری را از تئاتر در سال 1376 شروع کرد و در سال 1380 با فیلم نان، عشق و موتور 1000 وارد سینما شد. خانم رامین‌فر در سال 1383 توانست ایفای نقشی در سریال من یک مستاجرم داشته باشد و این اتفاق باعث دیده شدن او شد. این بازیگر برای بازی در فیلم یک حبه قند دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. ریما رامین‌فر بیشتر برای نقش هما سعادت (معمولی) در سری پایتخت مشهور است. او با امیر جعفری ازدواج کرده و از فیلم‌های معروفش باید به ابد و یک روز، ملاقات خصوصی و هتل اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی ویلای ساحلی عبارتند از:

  • فرگل فربخش
  • یوسف خسروی
  • علی پناهی
  • شووار کریم‌زاده
  • علی سرتیپی
  • با حضور کوتاه زنده یاد کیومرث پوراحمد

نقد فیلم ویلای ساحلی

ویلای ساحلی به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری ساخته شد. کارگردانی که پیش از این از او آثاری همچون فیلم‌ آبادانی‌ها و سریال روزگار قریب را دیدیم. او به ساخت آثار واقع‌گرایانه مشهور است! بله واقع‌گرایانه! پس چرا در تبلیغات، ویلای ساحلی به ما اثری طنز نشان داده شده است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم، قطعا با دیدن نام بازیگران اصلی افراد فکر می‌کنند که یک فیلم طنز روبه‌رو هستند. مشابه فیلم‌هایی که همچون فسیل یا هتل که با استفاده از هر عنصری آنها را بخنداند! خب اگر به این دلیل به دنبال تماشای ویلای ساحلی می‌روید، پیشنهاد می‌‌کنیم فیلم دیگری را برای تماشا انتخاب کنید.

نقد فیلم ویلای ساحلی

ژانر اصلی این اثر اجتماعی است که فضا و بازیگران آن یک کمدی سیاه (تاکید می‌کنیم سیاه) را به نمایش می‌گذارند‌. با دیدن ویلای ساحلی قرار نیست صرفا بخندید، در واقع همانطور که خود کیانوش عیاری گفته: «ویلای ساحلی یک فیلم کمدی نیست و در نهایت فقط می‌توانم بگویم یک فیلم شیرین است؛ یک فیلم قصه‌گو که داستانی مفرح را تعریف می‌کند.»

خب حال به سراغ بررسی فیلم می‌رویم. نمرات فیلم سینمایی ویلای ساحلی متوسط هستند، ویلای ساحلی در اولین روز اکران خود رکوردهای فروش اولین روز در طی چهار سال اخیر را جابه‌جا کرد و تا کنون فروش خوبی داشته است. فیلم روند کندی دارد و تنها یک روایت ساده را به نمایش می‌گذارد. نکته بعدی دعوا‌ها و شلوغی‌های میان فیلم است که بیش از حد در آن دیده می‌شود و گاهی باعث می‌شود این اثر مانند یک ساز ناکوک که خارج می‌نوازد، از ریتم بیافتد. بازی بازیگران عالی نیست اما باز هم با سه تن از هنرپیشه‌های خوب روبه‌رو هستیم و زیبایی‌هایی برای دیدن داریم. در کل با ویلای ساحلی همراه یک اثر اجتماعی نه چندان قوی، چند لحظه مفرح و بدون ابتذال روبه‌رو خواهیم بود.

سخن پایانی

تریلر فیلم سینمایی ویلای ساحلی

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم سینمایی ویلای ساحلی همراه شما بودیم. یکی از نکات مهم این اثر، تریلر فیلم سینمایی ویلای ساحلی و بعد از آن بازیگران هستند که مخاطب را به اشتباه می‌اندازد که با اثری کاملا طنز روبه‌رو هستند. در مجموع اگر یک فیلم اجتماعی آرام با حضور بازیگران خوب را می‌پسندید، ویلای ساحلی یک انتخاب خوب است و لحظات شما را زیبا می‌کند. اما اگر به دنبال کمدی که برایش قهقه بزنید به سینما می‌روید، این اثر را انتخاب نکنید. در پایان از همراهی شما متشکریم. آیا ویلای ساحلی تجربه خوبی برای شما بود؟ لطفا دیدگاه‌های خود را درباره این فیلم با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو