معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی (طرز تهیه و خواص)

معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی (طرز تهیه و خواص)


منبع: خبرنما

1

1402/9/23

14:01


در طول زمستان، تهدید بیماری‌های فصلی پایان ناپذیر به نظر می‌رسد. حتی اگر موفق به فرار از آنفولانزا شده باشید سرمای هوا، سرفه و گلودرد تقریباً به طور قطع گاهی درگیرتان می‌کند! به منظور اجتناب از مصرف دارو، به جز در موارد بسیار ضروری، بد نیست یک درمان طبیعی مثل معجون شلغم و عسل را امتحان کنید. در میان “داروهای مادربزرگ گونه” یکی از دستور العمل های موثر در برابر سرفه و مشکلات گلو همین ترکیب بی‌نظیر است…

معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی (طرز تهیه و خواص)

وقتی سرفه می‌کنید یا اولین علائم گلودرد را احساس می‌کنید، بهتر است برای خرید مقداری شلغم به بازار بروید! در طول زمستان، تهدید بیماری‌های فصلی پایان ناپذیر به نظر می‌رسد. حتی اگر موفق به فرار از آنفولانزا شده باشید سرمای هوا، سرفه و گلودرد تقریباً به طور قطع گاهی درگیرتان می‌کند! به منظور اجتناب از مصرف دارو، به جز در موارد بسیار ضروری، بد نیست یک درمان طبیعی مثل معجون شلغم و عسل را امتحان کنید. در میان “داروهای مادربزرگ گونه” یکی از دستور العمل های موثر در برابر سرفه و مشکلات گلو همین ترکیب بی‌نظیر است!

ترکیب شلغم و عسل، جادوی سلامتی!

ترکیب شلغم و عسل، جادوی سلامتی!

شلغم غنی از فیبر است و در کنار آن مواد معدنی متعددی دارد، اما مقدار آن در مقایسه با سبزیجات دیگر زیاد نیست، اگرچه دارای دوز مناسبی از ویتامین C است. بهترین راه برای استفاده حداکثری از این سبزی، تهیه جوشانده آن است. آماده کردن جوشانده شلغم هم کار چندانی ندارد. 150 گرم شلغم را که از قبل پوست گرفته و تکه تکه کرده اید را داخل قابلمه با یک لیتر شیر روی اجاق بگذارید.

اجازه بدهید مخلوط به جوش بیاید و بعد هم صبر کنید تا دست کم به مدت 40 دقیقه بپزد. پس از اتمام این زمان، قبل از نوشیدن صبر کنید تا کمی خنک شود. در این مرحله یک قاشق چای خوری عسل به جوشانده اضافه کنید. نتیجه کار، نوشیدنی است که در برابر هر نوع سرفه ای فایده دارد. زیرا مواد گوگردی موجود در شلغم به ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و از بین بردن خلط کمک می‌کنند. البته درمان های خانگی سرفه فراوان هستند و می‌توانید هر یک را بسته به موادی که در خانه دارید امتحان کنید!

طرز تهیه شربت شلغم برای درمان سرماخوردگی

طرز تهیه شربت شلغم برای درمان سرماخوردگی

برای آماده کردن یک داروی موثر دیگر با شلغم، می‌توانید شربت شلغم درست کنید. این شربت هم به اندازه معجون شلغم و عسل در برابر سرفه و گلودرد مفید است. آماده سازی این شربت را با پوست کندن و برش زدن شلغم به ورقه های نازک شروع کنید. ورقه‌های شلغم را در حالی که شکر (ترجیحا شکر قهوه ای) بین‌شان می‌ریزید، لایه لایه روی هم قرار دهید. پس از اتمام کار، ظرف را با پلاستیک بپوشانید و اجازه بدهید حداقل 12 ساعت استراحت کند. پس از آن، ترکیب را صاف کنید و مایع حاصل از آن را در یک بطری بریزید. این شربت طعم شیرینی دارد، اما با کمی عصاره لیمو طعم بهتری خواهد داشت. این شربت شلغم فوق العاده موثر را هم خودتان می‌توانید مصرف کنید و هم برای درمان سرماخوردگی در کودکان کاربرد دارد.

کلام پایانی

این هم ترکیب معجزه آسای شلغم و عسل که با هم دیدیم. شلغم از قدیم‌الایام بین ایرانیان از برترین درمان های خانگی سرماخوردگی بوده تلقی می‌شده است. عسل هم خاصیت نرم کنندگی گلو دارد و افراد زیادی هنگام گلودرد و سرفه از آن استفاده می‌کنند. با این حال، ترکیب این دو ماده می‌تواند اثری بسیار مطلوب تر بر اوضاع گلو داشته باشد. بد نیست این بار که دچار سرماخوردگی شدید، معجون شلغم و عسل را آماده کنید و از تاثیر شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو