بهترین فیلم های سیرشا رونان (Saoirse Ronan)؛ معرفی 16 عنوان برتر

بهترین فیلم های سیرشا رونان (Saoirse Ronan)؛ معرفی 16 عنوان برتر


منبع: تکراتو

2

1402/9/23

20:44


سیرشا رونان از اعجوبه‌های سینما در سالیان اخیر بوده و با نمایش‌های خیره‌کننده خود از نوجوانی به یک ستاره بدل شده است. اما بهترین فیلم های سیرشا رونان کدامند؟

بهترین فیلم های سیرشا رونان (Saoirse Ronan)؛ معرفی 16 عنوان برتر

سیرشا رونان از اعجوبه‌های سینما در سالیان اخیر بوده و با نمایش‌های خیره‌کننده خود از نوجوانی به یک ستاره بدل شده است. اما بهترین فیلم های سیرشا رونان کدامند؟

سیرشا رونان جوان که تا به حال چندین بار نامزد اسکار شده، در حال حاضر از جمله مهمترین بازیگران نسل خود محسوب می‌شود و از او به عنوان یک ستاره آینده‌دار در سینما یاد می‌شود. این بازیگر جوان، در حالی که تنها 13 سال داشت برای بازی در فیلم تاوان برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بعد از آن نیز با حضور در آثار کارگردانان مشهور، استعداد خود را بیشتر به نمایش گذاشت تا ضمن کسب چندین جایزه معتبر، برای چندین بار دیگر نامزد اسکار شود.

یکی از مهمترین خصیصه‌های سیرشا رونان از نظر منتقدان، انعطاف‌پذیری و توان تطبیق‌پذیری بالای او به تناسب نقش‌هایی است که به او سپرده می‌شود. این موضوع را به خوبی می‌توان در حرکات بدن رونان فهمید و او می‌تواند به سادگی و بدون کمترین اشتباهی، بامزه، دل‌شکسته و غمگین، اغواکننده و دوست‌داشتنی باشد.

جوانی که در کمتر از دو دهه فعالیت حرفه‌ای خود چشم تمام سینماگران را خیره کرده، قطعا در آینده نیز بیشتر خواهد درخشید و به یکی از موفق‌ترین بازیگران هالیوودی بدل می‌شود. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های سیرشا رونان با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های سیرشا رونان

سیرشا رونان بازیگر اصالتا ایرلندی اما زاده آپریل 1994 در آمریکا است. او از دوران نوجوانی خود با بازی در فیلم‌های تاریخی شهرت یافت و تا امروز ضمن نامزدی 4 جایزه اسکار و پنج جایزه فیلم بفتا، یک جایزه گلدن گلوب به دست آورده است.

رونان فعالیت حرفه‌ای خود را با سریال درمانگاه در سال 2003 آغاز کرد. سپس و در سال 2007 در فیلم سینمایی من هرگز نمی‌توانم همسر تو باشم ظاهر شد و در همان سال نیز نقش بسیار مهمی در فیلم عاشقانه تاوان ایفا کرد که سبب شد او در 13 سالگی نامزد دریافت اسکار شود.

رونان بعد از این در فیلم استخوان‌های دوست‌داشتنی در نقش دختری به قتل رسیده، در هانا در نقش یک قاتل حرفه‌ای، در هتل بزرگ بوداپست در نقل یک نانوا ظاهر شد و برای بروکلین در سال 2015 بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بعد از این، سیرشا دو همکاری با گرتا گرویگ برای فیلم‌های لیدی برد در 2017 و زنان کوچک در 2019 داشت که برای هر دو نقش عالی ظاهر شد و ضمن نامزدی اسکار برای هر دو فیلم، برای لیدی برد جایزه گلدن گلوب را هم کسب کرد.

در سال 2016 نیز سیرشا رونان در تئاتر برادوی نقشی را در نمایش بوته آزمایش ایفا کرد که سبب شد در همان سال فوربس نام او را در فهرست 30 شخص زیر 30 سال خود قرار داد که به برترین چهره‌های تجاری و صنعتی اشاره دارد. نیویورک تایمز نیز در سال 2020 او را در رده دهم فهرست بزرگترین بازیگران قرن بیست و یک قرار داد. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های سیرشا رونان می‌پردازیم.

تاوان (Atonement)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

بهترین فیلم های سیرشا رونان
  • کارگردان: جو رایت
  • سایر بازیگران: جیمز مک‌آووی، کیرا نایتلی، ونسا ردگریو، رامالا گری، بندیکت کامبریچ، پاتریک کندی، نیل مسکل
  • سال پخش: 2007
  • IMDb: نمره 7.8

رونان از زمان آغاز دوران بازیگری تا حضور در فیلم تاوان آنچنان مشهور نبود اما تاوان بزرگترین گام کارنامه‌ کاری او تا سال 2007 محسوب می‌شود که نه فقط شهرتی جهانی برای او به ارمغان آورد، بلکه نامزدی اسکار را به همراه داشت.

تاوان اقتباسی از رمانی به قلم ایان مک‌یوون است و داستان زوجی با بازی جیمر مک‌آووی و کایرا نایتلی را روایت می‌کند که زندگی و رابطه عاشقانه‌شان با دروغی که یک دختر دیگر با بازی سیرشا رونان می‌گوید، از هم می‌پاشد.

البته رونان تنها در نیمه ابتدای فیلم حاضر است ولی آنقدر نقش مهم و درخشانی ایفا می‌کند که اثر شخصیتش‌ تا پایان فیلم همراه مخاطب است. منتقدان بازی او را به اندازه ستارگان اصلی فیلم ستوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2023

استخوان های دوست داشتنی (The Lovely Bones)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: پیتر جکسون
  • سایر بازیگران: ریچل وایس، مارک والبرگ، استنلی توچی، رز مک‌ایور، رابین مالکوم
  • سال پخش: 2009
  • IMDb: نمره 6.6

استخوان‌های دوست‌داشتنی به عنوان یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پیتر جکسون با اقتباس از رمانی پرفروش به همین نام به قلم آلیس سبالد است. این فیلم در نیوزلند و آمریکا فیلمبرداری شده و در دسامبر 2009 هم در آمریکا اکران شد.

داستان فیلم درباره قتل یک دختر چهارده‌ساله به نام سوزی توسط همسایه‌شان است. او پس از مرگ و در جایی مانند بهشت یا برزخ به تماشای خانواده خود می‌نشیند تا ببیند چطور با مسئله قتل او کنار می‌آیند. او همچنین قاتل خود را که در تلاش برای پنهان‌کردن مدارک جرم است زیرنظر دارد.

راه بازگشت (The Way Back)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: پیتر ویر
  • سایر بازیگران: جیم استرجس، کالین فارل، اد هریس، مارک استرانگ، سباستین اورزندوسکی، گوستاف اسکارشگورد
  • سال پخش: 2010
  • IMDb: نمره 7.3

در راه بازگشت که از بهترین فیلم های سیرشا رونان محسوب می‌شود او تجربه بازی با بازیگران چون اد هریس و کالین فارل را تجربه کرد.این فیلم بنابر یک داستان واقعی ساخته شده و به ماجرای گروهی از زندانیان اردوگاه کار اجباری در گولاگ روسیه می‌پردازد که از آنجا فرار کرده و باید در اوج جنگ جهانی دوم و در وضعیتی دشوار به خانه بازگردند.

در شرایطی که منتقدان معتقد بودند فیلم می‌توانست بهتر از این باشد اما عملکرد تیم بازیگری را بسیار ستودند.

هانا (Hanna)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: جو رایت
  • سایر بازیگران: اریک بانا، کیت بلانشت، اولیویا ویلیامز، تام هالند
  • سال پخش: 2011
  • IMDb: نمره 6.7

قطعا یکی از بهترین فیلم های اکشن سیرشا رونان که استعداد بازیگری او برای اجرای نقش‌های متفاوت را نمایان کرد، فیلم هانا محصول 2011 است که بعدها بر اساس آن یک سریال نیز ساخته شد.

داستان این فیلم درباره دختری است که از کودکی توسط پدرش در مکانی دور از دیگران و در تنهایی آموزش دیده تا به قاتلی حرفه‌ای بدل شود و انتقام مرگ مادرش را بگیرد.

هانا که همواره در یک محیط محدود و خلوت زندگی کرده هیچ شناختی از دنیای خارج ندارد و با بسیاری از ابزارها و عادات رفتاری انسان‌های دیگر غریبه است، اما واقعا یک قاتل حرفه‌ای است.

آنچه این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان بدل کرده اینکه او به عنوان یک بازیگر جوان آینده‌دار در این نقش به زیبایی توانست سادگی بعضا خنده‌آور هانا در مواجهه با دنیای واقعی به نمایش بگذارد، در حالی که در صحنه‌های اکشن نیز مانند بهترین بازیگران اکشن دوران خود ایفای نقش کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

بیزانتیوم (Byzantium)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: نیل جوردن
  • سایر بازیگران: جما آرترتون، جانی لی میلر، سام رایلی، تام هالندر، کلب لندری جونز، کیت اشفیلد
  • سال پخش: 2012
  • IMDb: نمره 6.5

بیزانتیوم یک درام فانتزی به کارگردانی نیل جوردن است که در سال 2012 با حضور ستارگانی چون سیرشا رونان، سام رایلی و تام هالندر اکران و به یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان بدل شد.

داستان فیلم درباره حضور ناگهانی دو زن مشکوک در یک شهر ساحلی است در حالی که به دنبال نوعی پناهگاه هستند. حضور این دو اما عواقبی مرگ‌بار برای شهروندان به دنبال دارد.

هتل بزرگ بوداپست (The Grand Budapest Hotel)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: وس اندرسون
  • سایر بازیگران: رالف فاینز، تونی ریوولوری، افو موری آبراهام، آدرین برودی، ویلم دفو، ادوارد نورتون، تیلدا سوینتن
  • سال پخش: 2014
  • IMDb: نمره 8.1

هتل بزرگ بوداپست از موفق‌ترین و بهترین فیلم های کمدی سیرشا رونان محسوب می‌شود. او در سال 2014 برای اولین بار با وس اندرسون، کارگردان مطرح و موفق هالیوودی همکاری کرد.

فیلم هتل بزرگ بوداپست داستان دربانی با بازی رالف فاینز را روایت می‌کند که در هتلی بزرگ و لاکچری در شمال اروپا مشغول کار است و همراه با یک پیشخدمت دیگر درگیر توطئه‌ای مربوط به یک نقاشی گرانقیمت می‌شود. رونان در این فیلم در واقع در نقش معشوقه پیشخدمت ظاهر می‌شود.

جلوه‌های بصری جذاب، طنز دوست‌داشتنی و خنده‌آور، شخصیت‌پردازی مناسب و برخی نکات دیگر از مهمترین عوامل موفقیت فیلم محسوب می‌شود که نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد.

بروکلین (Brooklyn)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: جان کراولی
  • سایر بازیگران: اموری کوئن، دامنل گلیسون، جیم برودبنت، جولی والترز، جسیکا پره، فیونا گلسکات
  • سال پخش: 2015
  • IMDb: نمره 7.5

سیرشا رونان به عنوان یک ایرلندی‌الاصل شاید بهترین انتخاب برای این فیلم بود. او در بروکلین که برای ایفای نقش در آن برای دومین بار نامزد اسکار شد نقش یک زن جوان ایرلندی را ایفا می‌کند که زندگی خود را رها کرده و به نیویورک دهه سی میلادی آمده است. او در این شهر عشق زندگی خود را پیدا می‌کند اما با این مسئله درگیر است که کشور واقعی او کدام است؛ ایرلند یا آمریکا؟

بروکلین که از بهترین فیلم های سیرشا رونان محسوب می‌شود نظر مثبت منتقدان را به خاطر داستان شیرین و دلگرم‌کننده‌اش به خود جلب کرد. از طرفی فضاسازی تاریخی فیلم و بازیگری رونان از دیگر نقاط برجسته فیلم در نظر منتقدان و کارشناسان عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره قاتل های سریالی

بهترین فیلم های برنده اسکار

لیدی برد (Lady Bird)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • سایر بازیگران: لاری میت کالف، تریسی لتس، لوکاس هجز، تیموتی شالامی، استیون هندرسون، لوئیس اسمیت
  • سال پخش: 2017
  • IMDb: نمره 7.4

لیدی برد هم اولین فیلم گرتا گرویگ و هم اولین همکاری رونان و گرویگ بود که به یکی از بهترین فیلم های کمدی سیرشا رونان بدل شد.

داستان فیلم در سال 2001 جریان دارد و رونان در آن نقش دختری در سال آخر دبیرستان را بازی می‌کند که با مسائلی چون روابط ناامیدکننده و اخذ بورسیه دانشگاه کلنجار می‌رود.

رونان برای ایفای نقش در این فیلم برای بار سوم نامزد جایزه اسکار شد و گرویگ هم با کارگردانی این فیلم استعداد بالای خود را نمایان ساخت. این فیلم سرشار از لحظاتی تلخ و شیرین و اثری ارزشمند در دسته فیلم‌های نوجوانان محسوب می‌شود.

در ساحل چزیل (On Chesil Beach)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: دومینیک کوک
  • سایر بازیگران: امیلی واتسون، آن. ماری داف، ساموئل وست، آنتون لسر، آدریان اسکوربورو
  • سال پخش: 2017
  • IMDb: نمره 6.3

در ساحل چزیل نیز از جمله بهترین فیلم های سیرشا رونان محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد سیرشا رونان به داستان‌های مبارزه زنان علیه عرف جامعه و به چالش کشیدن عرف رایج علاقه خاصی دارد چراکه داستان در ساحل چزیل هم تقریبا همین است.

این فیلم بر اساس رمانی به قلم ایان مک‌یوون ساخته شده و داستان آن درباره زوج جوانی در انگلستان در سال 1962 است که زندگی فعلی و ایده‌آل خود را محدود‌کننده می‌بینند و به‌نظرشان فشار زیادی از طرف جامعه به آن‌ها تحمیل می‌شود. به همین دلیل هر دو تصمیم می‌گیرند درباره ضعف‌ها و آینده رابطه خود با هم گفتگو کنند و این سرآغازی برای یک راه سخت و طاقت‌فرسا می‌شود.

ماری ملکه اسکاتلند (Mary Queen of Scots)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: جوزی رورک
  • سایر بازیگران: مارگو رابی، دیوید تننت، گای پیرس، جک لودن، جو آلوین، جما چان، ایان هارت
  • سال پخش: 2018
  • IMDb: نمره 6.3

ماری ملکه اسکاتلند یک درام تاریخی به کارگردانی جوزی رورک است که فیلمنامه آن را بو ویلیمن به رشته تحریر درآورده است. در این فیلم علاوه بر رونان، چهره‌های سرشناسی چون مارگو رابی، دیوید تننت، جک لودن و جو آلوین نیز ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم که از بهترین فیلم های سیرشا رونان محسوب می‌شود، داستان یکی از مهمترین شخصیت‌های تاریخ اسکاتلند، ماری استوارت را روایت می‌کند که در حالی‌که تنها 16 سال دارد ملکه فرانسه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های غم انگیز

بهترین فیلم های خانوادگی

مرغ دریایی (The Seagull)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: مایکل میر
  • سایر بازیگران: آنت بنینگ، کوری استول، الیزابت ماس، میر وینینگهم، جاون تنی، گلن فلشلر، مایکل زیگن، بیلی هوول، برایان دنهی
  • سال پخش: 2018
  • IMDb: نمره 5.7

سیرشا رونان در طول کارنامه کاری خود در نقش‌های اصلی فیلم‌های زیادی بازی کرده اما او در مرغ دریایی که از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی سیرشا رونان یاد می‌شود توانایی خود در ایفای نقش‌های مکمل را نیز نشان داد.

داستان این فیلم درباره خانواده‌ای در قرن نوزدهم میلادی است که زندگی‌شان با حضور یک رمان‌نویس مشهور شدیدا دستخوش تغییر و تحول می‌شود. این فیلم گرچه در مجموع در جلب نظر مثبت منتقدان موفق نبود، اما تیم بازیگری و خصوصا بازی رونان توسط منتقدان تحسین شد.

زنان کوچک (Little Women)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • سایر بازیگران: اما واتسون، فلورنس پیو، الیزا اسکانلن، لورا درن، تیموتی شالامی، مریل استریپ، تریسی لتس، باب ادنکیرک، جیمز نورتون، لویی گارل، کریس کوپر
  • سال پخش: 2019
  • IMDb: نمره 7.8

بار دیگر همکاری با گرویگ یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان و گرویگ را به دنبال داشت که به خاطر آن، رونان برای بار چهارم نامزد اسکار شد. این فیلم موفق اقتباسی از رمان معروف زنان کوچک است که داستان تعدادی خواهر را روایت می‌کند که در دنیایی که زنان در اولویت دوم جامعه قرار دارند، می‌کوشند راه خود در زندگی را پیدا کنند.

منتقدان شدیدا گرویگ را به خاطر تهیه فیلمنامه این اثر ستودند و در عین حال از عملکرد تیم بازیگری نیز ستایش کردند. این فیلم در نهایت موفق شد جایزه بهترین طراحی لباس را در مراسم اسکار به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما

بهترین فیلم های مافیایی

آمونیت (Ammonite)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: فرنسیس لی
  • سایر بازیگران: کیت وینسلت، شارلوت مورچیسون، جما جونزف جیمز مک‌آردل، الک سیکاریانو، فیونا شو
  • سال پخش: 2020
  • IMDb: نمره 6.5

آمونیت یک درام عاشقانه محصول سال 2020 و به کارگردانی فرنسیس لی است. این فیلم که در واقع بیوگرافی دیرینه‌شناس بریتانیایی ماری انینگ محسوب می‌شود، بر روی یک رابطه عاشقانه بین ماری انینگ و شارلوت مورچیسون به ترتیب با بازی کیت وینسلت و سیرشا رونان متمرکز است. البته که این رابطه عاشقانه همیشه در حد حدس و گمان بوده و هیچگاه اثبات نشده است.

گفتنی است که همین مسئله، یعنی حدس و گمان بودن رابطه همجنسگرایانه ماری انینگ و فقدان هیچ سند مشخصی برای آن موضوعی بود که انتقاد منتقدان و حتی اعتراض و شکایت بستگان شخصیت واقعی فیلم را به دنبال داشت. با این وجود توصیه می‌کنیم تماشای آمونیت به عنوان یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان را از دست ندهید.

گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: وس اندرسون
  • سایر بازیگران: تیموتی شالامی، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، آدرین برودی، جفری رایت
  • سال پخش: 2021
  • IMDb: نمره 7.1

گزارش فرانسوی که دومین همکاری رونان با وس اندرسون محسوب می‌شود از بهترین فیلم های کمدی سیرشا رونان است که توسط والت دیزنی منتشر شد. وس اندرسون برای ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارمندان مجله نیویورکر الهام گرفته است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره کن 2021 به نمایش درآمد و همانجا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

داستان فیلم درباره کارمندان یک نشریه در یک شهر تخیلی در فرانسه به نام گزارش فرانسوی است که تصمیم دارند به مناسب فوت سردبیر نشریه و برای بزرگداشت او در یک نسخه یادبود به چهار واقعه مهم شهر در یک دهه گذشته بپردازند. این چهار واقعه عبارتند از گزارش یک دوچرخه سوار از شهر، حبس ابد یک نقاش، شورش‌های دانشجویی و داستان یک گروگان‌گیری.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بر اساس رمان و کتاب

بهترین فیلم های حوادث طبیعی

ببین چگونه می‌دوند (See How They Run)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

  • کارگردان: تام جورج
  • سایر بازیگران: سم راکول، آدرین برودی، روث ویلسون، ریس شیراسمیت، هریس دیکینسون، دیوید اویلوو
  • سال پخش: 2022
  • IMDb: نمره 6.5

ببین چگونه می‌دوند یک کمدی معمایی است که توسط تام جورج کارگردانی شده و داستان آن را مارک چیل به رشته تحریر درآورده است. در این فیلم بازیگران متعددی از جمله سم راکول، آدرین برودی، روث ویلسون، ریس شیراسمیت، هریس دیکینسون و دیوید اویلوو ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم بعد از انتشار، به عنوان یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان بعد از انتشار مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

داستان این فیلم در دهه 1950 میلادی جریان دارد که یک تهیه‌کننده فیلم تصمیم می‌گیرد تا از نمایشنامه محبوب و مشهور تله موش اثر آگاتا کریستی در فیلمی اقتباس کند اما وقعی اعضای گروه تولید فیلم به قتل می‌رسند همه چیز به هم می‌ریزد و او در شوک می‌رود. بازرس استوپارد و پلیس تازه‌کاری به نام استاکر حالا خود در ماجرای قتلی گیج‌کننده به سبک داستان‌های آگاتا کریستی می‌یابند.

دشمن (Foe)

بهترین فیلم های سیرشا رونان

بهترین فیلم های سیرشا رونان در سال 2023
  • کارگردان: گارث دیویس
  • سایر بازیگران: پل مسکال، آرون پیر
  • سال پخش: 2023
  • IMDb: نمره 5.3

فیلم دشمن به عنوان یکی از بهترین فیلم های سیرشا رونان در سال 2023 منتشر شده است. این فیلم با کارگردانی گارث دیویس و بنابر فیلمنامه‌ای مشترک از دیویس و آیین رید ساخته شده است. داستان اصلی فیلم در واقع مبتنی بر رمانی به همین نام اثر آیین رید است که در سال 2018 چاپ شد.

داستان این فیلم به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های سیرشا رونان به یک زوج متاهل و خوشبخت می‌پردازد که یک غریبه به محل زندگی آن‌ها وارد شده و به شوهر اطلاع می‌دهد که قرار است به یک ایستگاه فضایی بزرگ فرستاده شود و همسرش در جمع ربات‌ها رها می‌شود. موضوعی که زندگی این دو را کاملا دگرگون می‌کند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن سیرشا رونان کدامند؟

هانا محصول 2011 از جمله بهترین فیلم های اکشن سیرشا رونان است که استعداد بازیگری او در نقش‌های متفاوت را به نمایش گذاشت.

جدیدترین فیلم های سیرشا رونان کدامند؟

جدیدترین فیلم های سیرشا رونان عبارتند از، ببین چگونه می‌دوند محصول 2022 و فیلم دشمن محصول 2023.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برترین فیلم های سیرشا رونان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو