سامسونگ گلکسی بوک 4 اولترا رسما معرفی شد

منبع: تکراتو

1

1402/9/24

03:52


گلکسی بوک 4 اولترا سامسونگ رسما توسط این شرکت معرفی شد. این سری از لپتاپ‌های تازه نفس کره‌ای‌ها با جدیدترین نسل از پردانزده اینتل از راه رسیده‌اند.

سامسونگ گلکسی بوک 4 اولترا رسما معرفی شد

گلکسی بوک 4 اولترا سامسونگ رسما توسط این شرکت معرفی شد. این سری از لپتاپ‌های تازه نفس کره‌ای‌ها با جدیدترین نسل از پردانزده اینتل از راه رسیده‌اند.

گلکسی بوک‌های جدید سامسونگ با نام Meteor Lake و با پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل، سرانجام عرضه شدند. این نسل جدید از گلکسی بوک‌ها، با تغییرات فناوری‌های سخت‌افزاری خود، به عنوان هوشمندترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ معرفی شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گلکسی بوک 4 اولترا

سامسونگ از نسل بعدی لپ تاپ فوق پریمیوم خود با نام گلکسی بوک 4 اولترا رونمایی کرد. همراه با مشخصات بهتر برای عملکرد بهتر، لپ‌تاپ جدید پیشرفت‌های دیگری از جمله صفحه نمایش لمسی، بهره‌وری انرژی بهبود یافته، خنک‌کننده بهتر و شارژ سریع‌تر را به همراه دارد. این شرکت کره جنوبی همچنین یک ویرایشگر ویدیوی داخلی و برنامه‌های اکوسیستم گلکسی موجود را بهبود داده است.

Galaxy Book 4 Ultra از پردازنده نسل چهاردهم Intel® Core™ Ultra 9 ، حداکثر 64 گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر 2 ترابایت PCIe NVMe SSD پشتیبانی می‌کند. برای پردازش گرافیکی، این لپ تاپ دارای یک GPU اختصاصی است، درست مانند نسل قبلی خود که در اوایل سال جاری عرضه شد. گلکسی بوک 4 اولترا با یک پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 4050 و 6 گیگابایت GDDR6 VRAM و یا همچنین یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 470 لپ تاپ با 8 گیگابایت GDDR6 VRAM، بسته به نوع انتخاب شما، عرضه می‌شود. یک اسلات SSD اضافی برای افزایش فضای ذخیره سازی نیز وجود دارد. همچننی، کانفیگ پایه لپ تاپ دارای پردازنده Core™ Ultra 7 نسل چهاردهم اینتل، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است.

سامسونگ گلکسی بوک 4 اولترا رسما معرفی شد

پردازنده‌های جدید اینتل عملکرد سریع‌تر و NPU داخلی را برای پردازش سریع‌تر هوش مصنوعی روی دستگاه ارائه می‌کنند. این شامل بیش از 100 ISV (فروشندگان مستقل نرم افزار) است که قابلیت‌های هوش مصنوعی، از جمله توانایی ایجاد تصاویر در چند ثانیه با اعلان‌های متنی ساده را ارائه می‌دهند. این ویژگی توسط Nvidia Studio و Stable Diffusion بهینه سازی شده با RTX پشتیبانی می‌شود. پردازنده جدید همچنین دارای راندمان بهبود یافته است. سیستم خنک‌کننده جدید سامسونگ دارای یک سیستم محفظه بخار 11 درصد عریض‌تر و یک فن دوگانه با طراحی جدید فاصله بین تیغه‌ها است. سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که لپ تاپ پرچمدار جدیدش دارای گواهینامه Intel Evo Edition است.

لپ تاپ جدید سامسونگ دارای صفحه نمایش 16 اینچی Dynamic AMOLED 2x با رزولوشن QHD (2880 x 1800 پیکسل)، نسبت تصویر 16:10 برای نمایش محتوای بیشتر، روشنایی 400 نیت، پوشش 120% وسعت رنگ DCI-P3 و نرخ نوسازی متغیر 48-120 هرتز است. علاوه بر این، صفحه نمایش موجود در این سری از نوع لمسی است که نسبت به Galaxy Book 3 Ultra ارتقا یافته است. صفحه نمایش دارای فناوری تقویت کننده بینایی سامسونگ و پوشش ضد انعکاس برای کاهش تابش خیره کننده و بهبود دید محتوا است.

گلکسی بوک 4 اولترا دارای وب‌کم 2 مگاپیکسلی، میکروفون‌های با کیفیت استودیویی با حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی، بلندگوهای چهارگانه تنظیم‌شده با AKG با Dolby Atmos و بلوتوث LE Audio است. این شرکت مستقر در کره جنوبی ادعا می‌کند که بلندگوهای آن‌برد را بهبود بخشیده است و آنها اکنون بیس غنی و صدایی واضح را ارائه می‌دهند. وقتی این لپ‌تاپ با گلکسی بادز 2 پرو جفت می‌شود، تأخیر کمتری ارائه می‌کند، بنابراین حتی با استفاده از این هدفون‌های بی‌سیم، حتی بازی کردن نیز امکان‌پذیر است. سیستم چهار بلندگو دارای دو ووفر 5 واتی و دو بلندگوی 2 واتی است.

صفحه کلید داخلی با اندازه کامل دارای نور پس زمینه است. Galaxy Book 4 Ultra دارای دو پورت Thunderbolt 4 (USB Type-C)، یک پورت USB 3.2 Type-A، یک درگاه HDMI 2.1 (تا 8K 60Hz یا 5K 120Hz)، یک جک صوتی ترکیبی هدفون + میکروفون و یک اثر انگشت است. همچنین این لپ تاپ دارای وای فای 6 و بلوتوث 5.3 است. انرژی آن توسط یک باتری 76 وات ساعت تامین می‌شود و از شارژر USB PD تا 140 وات پشتیبانی می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که گلکسی بوک 4 اولترا می‌تواند تنها در 30 دقیقه با شارژر 140 واتی USB Type-C تا 55 درصد شارژ شود.

سامسونگ گلکسی بوک 4 اولترا رسما معرفی شد

این لپ تاپ تنها در یک رنگ عرضه می‌شود: Moonstone Grey. سامسونگ می‌گوید از مواد بازیافتی بیشتری (آلومینیوم، شیشه و پلاستیک) برای ساخت لپ تاپ پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. سامسونگ همچنین یک تراشه امنیتی مجزای Samsung Knox را برای بهبود امنیت داده‌ها اضافه کرده است. این مبتنی بر فناوری‌های امنیتی ارائه شده توسط اینتل و مایکروسافت است.

این لپ تاپ دارای ویندوز 11 Home است و به همراه Samsung Studio ، یک ویرایشگر ویدیوی جدید که در گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت نیز موجود است، از پیش نصب شده است. برنامه داخلی گالری سامسونگ اکنون دارای Photo Remaster برای ویرایش تصاویر، پاک کردن سایه‌ها و حذف انعکاس است. ویژگی Second Screen به شما امکان می‌دهد از یک دستگاه سری Galaxy Tab به عنوان صفحه نمایش دوم برای گلکسی بوک 4 اولترا استفاده کنید.

Galaxy Book 4 Ultra از 2 ژانویه 2024 در کره جنوبی در دسترس خواهد بود. قیمت اولیه آن در حدود 2595 دلار است، در حالی که بالاترین کانفیگ آن حدود 3932 دلار قیمت دارد.

این لپ تاپ به تدریج در کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد. این شرکت قیمت جهانی این لپ‌تاپ را اعلام نکرده است و ما انتظار داریم که این اطلاعات نزدیک‌تر به زمان عرضه فاش شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد گلکسی بوک 4 اولترا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Samsung

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو