بعد از بیدار شدن در نیمه شب نباید این کارها را انجام دهید

بعد از بیدار شدن در نیمه شب نباید این کارها را انجام دهید


منبع: روزیاتو

1

1402/9/24

23:01


بعد از بیدار شدن در نیمه شب نباید این کارها را انجام دهید

بعد از بیدار شدن در نیمه شب نباید این کارها را انجام دهید

در حالی که برخی از افراد آنقدر خوش‌شانس هستند که می‌توانند به محض بستن چشمان خود به خواب بروند، برخی دیگر به خوبی با مشکل بی خوابی آشنایی دارند.

تلاش برای خوابیدن می‌تواند وحشتناک باشد؛ به خصوص اگر بر کیفیت زندگی شما تاثیر منفی بگذارد. افراد زیادی در دنیا از بی خوابی رنج می‌برند. برای برخی، این دوره‌های بی خوابی ممکن است گاه به گاه بدون ایجاد مشکلات جدی خود به خود برطرف شوند. در حالی که برای برخی دیگر می‌توانند تا ماه‌ها ادامه پیدا کنند.

اگر برای خوابیدن مشکل دارید، کارهای مختلفی می توانید انجام دهید؛ از تغییر رژیم غذایی قبل از خواب گرفته تا دوش آب گرم. اما ممکن است که به دلیل مواردی مانند استرس، اضطراب و سرد یا گرم بودن اتاق خواب دچار بی خوابی شوید.

اگر در نیمه شب ناگهان بیدار می‌شوید، کارهایی می‌توانید انجام دهید تا به شما کمک کنند که دوباره سریع‌تر بخوابید. اما یک کار خاص وجود دارد که به هیچ عنوان نباید آن را انجام دهید.

ممکن است وقتی که بی خواب شده‌اید، فکر کنید که باید در رختخواب بمانید و سعی کنید که بخوابید، اما این کار می‌تواند مشکل را بدتر کند.

اما بدترین کاری که می‌توانید در چنین مواقعی انجام دهید، این است که گوشی خود را چک کنید؛ حتی اگر فقط برای چک کردن ساعت باشد. چراکه چک کردن زمان می تواند استرس را افزایش داده و در نتیجه، خوابیدن را سخت‌تر کند. علاوه بر این، اگر ساعت را در تلفن همراه خود چک کنید، ممکن است وسوسه شوید که سری به برنامه‌های دیگر هم بزنید که مانع از آرامش و به خواب رفتن شما خواهند شد.

نور آبی که از صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها ساطع می‌شود، می‌تواند چرخه طبیعی خواب ما را مختل کند؛ به همین دلیل است که باید قبل از خواب این دستگاه‌ها را کنار بگذارید.

در عوض، اگر نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شوید، ابتدا سعی کنید در رختخواب بمانید تا ببینید که آیا می‌توانید دوباره بخوابید یا خیر. اگر نتوانستید، به جای دیگری بروید.

اگر بعد از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه نمی‌توانید دوباره بخوابید، وقت آن است که از رختخواب بلند شوید. سعی کنید به یک مکان آرام و راحت در خانه بروید و یک فعالیت آرام و کم تحرک را شروع کنید. مانند خواندن یک کتاب یا انجام فعالیتی آرام‌بخش، تا زمانی که دوباره احساس خواب‌آلودگی کنید و سپس به رختخواب برگردید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو