بهترین تفنگ های شکاری کدام اند ؟ (7 تفنگ)

بهترین تفنگ های شکاری کدام اند ؟ (7 تفنگ)


منبع: تالاب

4

1402/9/26

13:54


بهترین تفنگ هاي‌ شکاری کدام اند ؟ هر نوع تفنگ شکاری را کـه انتخاب میکنید، […]

بهترین تفنگ های شکاری کدام اند ؟ (7 تفنگ)

بهترین تفنگ هاي‌ شکاری کدام اند ؟ هر نوع تفنگ شکاری را کـه انتخاب میکنید، باید ایمان داشته باشید کـه هر بار بـه طور موثر عمل می کند. در غیر این صورت، ممکن اسـت متوجه شوید کـه نمیخواهید با یک تفنگ غیر قابل اعتماد در زمان نامناسب در جنگل باشید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب مقاله اي در مورد بهترین تفنگ هاي‌ شکاری را منتشر کرده ایم.

 

ویژگی بهترین تفنگ های شکاری

بهترین تفنگ هاي‌ شکاری یکسری ویژگی هاي‌ مشخص دارند کـه از جمله ان ویژگی ها می توان بـه موارد زیر اشاره کرد:

 

1. دقت بالا

بهترین تفنگ هاي‌ شکاری دارای دقت بالایی می‌باشند کـه بـه شکارچی این امکان را میدهند تا با حرکت کمتر و با صرف کمترین تلاش، حیوانات را بـه صورت دقیق و مؤثر شکار کند.

 


مطالب مشابه: آشنایی با 50 نمونه از بهترین تفنگ های کلاسیک و مدرن جهان


 

2. قدرت بالا

تفنگ هاي‌ شکاری باید مجهز بـه قدرت بالایی باشند و بـه شکارچی اجازه دهند تا در فواصل زیاد، حیوانات را بـه صورت سریع شکار کند.

 

ویژگی بهترین تفنگ های شکاری

 

3. وزن سبک

تفنگ هاي‌ شکاری ایده آل دارای وزن سبک هستند و بـه شکارچی این اجازه را می دهند تا بـه‌اسانی بتواند ان را در دست بگیرد و نیاز بـه تحمل سنگینی ان نباشد.

 

4. طول مناسب

طول مناسب تفنگ شکاری، در استحکام و پایداری در هنگام استفاده از ان نقش دارد.

 

5. ساده بودن استفاده از آن

تفنگ مناسب شکار بـه اسانی قابل استفاده اسـت و بـه کمک ان شکارچی میتواند بـه سهولت با ان كار كند ودر هر شرايطی از ان استفاده نماید.

 

ویژگی بهترین تفنگ های شکاری

 

6. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

تفنگ هاي‌ شکاری می ‌بایست در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشند، بر فرض مثال در برابر باران، گرد و خاک و دیگر عوامل جوی مقاومت داشته باشند.

 

7. قابلیت تعمیر

اسلحه مناسب شکار باید قابلیت تعمیر و نگه‌داری را داشته باشند تا شکارچی بتواند صورت نیاز، ان را تعمیر کند.

حال کـه با ویژگی هاي‌ تفنگ مناسب شکار آشنا شدید در ادامه شـما رابا برخی از بهترین تفنگ هاي‌ شکاری آشنا می کنیم.

 

تفنگ شکاری برحسب نوع تعداد لوله

تفنگ شکاری برحسب نوع تعداد لوله

یکیدیگر از دسته بندهای تفنگ شکاری بر حسب تعداد لوله ي تفنگ می‌باشد. کـه شامل موارد زیر اسـت:

  • تک لول و دو لول
  • چند لول

 

تفنگ شکاری بر حسب قطر داخلی لوله

تفنگ شکاری بر حسب قطر داخلی لوله

در خرید تفنگ شکاری حتماً با اصطلاح کالیبر آشنا شده اید و این کلمه بارها و بارها بـه گوش شـما خورده باشد و برای شـما آشنا باشد. اما منظور از کالیبر تفنگ شکاری چیست و بـه چه معناست باید بگوییم اندازه قطر داخلی لوله تفنگ شکاری را بـه اصطلاح کالیبر می‌گویند کـه بر اساس میلی متر یا اینچ این اندازه را بیان میکنند.شاید جالب باشد کـه بدانید تفنگ هاي‌ شکاری از نوع گلوله زنی دارای تنوع زیادی بر حسب کالیبر می باشند.

 

اما اندازه داخلی تفنگ هاي‌ شکاری ساچمه زنی بـه گیج مشهور اسـت ودر بازار از ان بـه عنوان گیج استفاده میکنند.و واحد مشخصی ندارد و دارای اندازه هاي‌ 10؛ 12 ؛ 16 ؛ 20 ؛ 28 و 410 می باشد. این واحد بـه این معنا اسـت کـه کـه مثلاً اندازه قطر داخلی لوله تفنگ شکاری ساچمه زنی نمره 10معادل اندازه قطر یک ساچمه سربی با وزن یک دهم پوند اسـت.

 

این تعریف در مورد بقیه نمره ها به جز نمره 410 نیز صدق می کند ومرسوم می باشد. در باره تفنگ شکاری ساجمه زنی مدل نمره 410قطر داخلی لوله، 410 هزارم اینچ اسـت. بنابر این هر چه نمره تفنگ کوچکتر باشد، قطر داخلی لوله ان بزرگ تر اسـت. از میان انواع تفنگ شکاری ساچمه اي، نمره 12از بقیه در میان مصرف کنندگان رایج تر می‌باشد. برای خرید تفنگ بادی و انواع تفنگ هاي‌ شکاری دارای مجوز بـه سایت شاهشکار مراجعه کنید.

 

تفنگ شکاری بر حسب مکانیسم فشنگ گذاری

تفنگ شکاری بر حسب مکانیسم فشنگ گذاری

اگر قصد و تصمیم جدی در خرید تفنگ شکاری دارید بد نیست کـه اطلاعات بیشتری درباره ي تفنگ هاي‌ شکاری داشته باشید تا بتوانید بـه هنگام خرید انتخاب راحت تری داشته باشید. تفنگ هاي‌ شکاری بر حسب مکانسیم فشنگ گذاری بـه انواع موارد زیر کـه در ادامه مقاله برای شـما نام برده ایم تقسیم می شوند:

 

تفنگ شکاری اهرمی:

در تفنگ هاي‌ شکاری اهرمی فشنگ گذاری و مسلح کردن اصلح بـه صورت هم زمان صورت می گیرد. برای اینکار کافی اسـت تا اهرمی کـه زیر اسلحه ودر نزدیکی ماشه قرار دارد را بکشید ؛ فشنگ از خزانه اسلحه وارد لوله می شود.

 


مطالب مشابه: 10 نمونه از تفنگ ساچمه زنی


 

تفنگ شکاری گلنگدنی:

تفنگ شکاری گلنگدنی

دراین مدل از تفنگ هاي‌ شکاری، نحوه ي فشنگ گذاری و مسلح کردن مانند نوع اهرمی اسـت، این دو کار بـه طور هم زمان صورت می گیرد، بـه این صورت کـه با کشیدن گلنگدن، فشنگ از خزانه تفنگ وارد لوله تفنگ میشود.

 

تفنگ شکاری خودکار و نیمه خودکار:

تفنگ هاي‌ شکاری خودکار با چکاندن ماشه و نگه داشتن ان؛ مانند مسلسل عمل خواهند کرد. اما در مدل هاي‌ نیمه خودکار برای هر شلیک باید یک مرتبه ماشه تفنگ را بچکانید تا آماده شلیک شود و اسلحه پر شود.

 

تفنگ شکاری کوسه:

در تفنگ شکاری کوسه، چکشی در تفنگ تعبیه شده کـه از بیرون قابل مشاهده نمی باشد. بـه همین خاطر برای مسلح کردن تفنگ شکاری کوسه، تفنگ را باید باز کنید و بعد ان را مسلح کنید.

 

تفنگ شکاری پمپی:

تفنگ شکاری پمپی

دراین مدل ار تفنگ شکاری نیز فشنگ گذاری و مسلح شدن همانند تفنگ شکاری اهرمی و گلنگدنی فشنگ گذاری و مسلح شدن بـه صورت هم زمان انجام خواهد گرفت. برای اینکار دسته زیر لوله تفنگ شکاری را باید بکشید، فشنگ از خزانه وارد لوله تفنگ شکاری می شود و تفنگ هم فشنگ گذاری خواهد شد و هم مسلح می شود.

 

تفنگ شکاری کمر شکن:

این نوع از تفنگ شکاری میتوانند از نوع تک لول و یا دو لول باشند. در هر صورت برای گذاشتن فشنگ باید ابتدا پیم روی تفنگ را بفشارید سپس لوله یا لوله هاي‌ انها را خم کنید تا بتوانید عمل فشنگ گذاری را انجام دهید. حالا با چکاندن ماشه فشنگ شلیک می شود.

 

از بهترین شکاری ها

اسلحه‌هاي‌ شکاری همواره مورد توجه بوده اند؛ انها در اندازه‌ها و با قابلیت‌هاي‌ مختلف تولید می شوند. تک گلوله‌؛ مخزن دوگانه، پمپی، یا نیمه اتوماتیک فرقی نمیکند، در این جا فهرست بهترین تفنگ‌هاي‌ شکاری کـه طی چند سال اخیر ساخته شده و هم‌اکنون بـه فروش میرسد، آورده شده اسـت.

 

1. اسلحه Akdal MKA 1919

اسلحه Akdal MKA 1919

این تفنگ ساچمه‌اي 12 گلوله‌اي در شرکت MKA Arms ساخته می شود و برای ان دسته از افرادی مناسب اسـت کـه با پلتفرم AR-15 آشنایی دارند. قیمت این محصول بر حسب امکانات و قابلیت‌هاي‌ ان از 389 تا 798 دلار تغییر میکند.

 

2. اسلحه Triple Threat

اسلحه Triple Threat

این سلاح در شرکت Chiappa Firearms ساخته شده اسـت و با تفنگ‌هاي‌ دو مرحله‌اي کـه مخزن سه‌گانه دارند متفاوت اسـت. هر گلوله دراین اسلحه را باید جداگانه آماده شلیک کنید. آمریکایی‌ها این سلاح پیشرفته بادقت نشانه‌گیری بالا رابا قیمت 1800 دلار می خرند.

 

3. اسلحه Kel-Tec KSG

اسلحه Kel-Tec KSG

این سلاح اولین بار درسال 2012 عرضه شد و از ان زمان تا کنون پرفروش‌ترین اسلحه شکاری محسوب می شود. سرعت این اسلحه بسیار بالا اسـت و برای دفاع شخصی هم از ان استفاده میشود. قیمت این محصول 990 دلار اسـت.

 

4. اسلحه Mossberg مدل 500

اسلحه Mossberg مدل 500

این محصول یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سلاح‌هاي‌ شکاری پمپی در آمریکا محسوب میشود. دوام، قابلیت نشانه‌گیری دقیق، کارآمدی و قیمت ارزان از مهم ترین مشخصه ‌هاي‌ ان اسـت. این تفنگ ساچمه‌اي 550 دلار قیمت دارد.

 

5. اسلحه Circuit Judge

اسلحه Circuit Judge

این سلاح را شرکت Rossi USA تولید می کند و از ان می توان بـه عنوان ترکیبی از هفت‌تیرهای لوله کوتاه دهه 1800 میلادی و سلاح‌هاي‌ دستی مدرن دوکاره با کالیبر .45 دانست. قیمت این محصول 590 دلار اسـت.

 

6. اسلحه Double Defense

اسلحه Double Defense

این سلاح را شرکت Stoeger تولید میکند و تفنگ‌هاي‌ شکاری قدیمی رابا کاربری مدرن در اختیار ما قرار میدهد. قیمت این محصول 479 دلار اسـت.

 

7. اسلحه Chiappa T-Model

اسلحه Chiappa T-Model

این سلاح در شرکت Chiappa T-Model ساخته می شود کـه مخزن کوتاه، سیستم تپانچه‌اي، و دسته اهرمی از مهم ترین قابلیت‌هاي‌ ان اسـت. «آرنولد شوارتزنگر» در فیلم سینمایی «ترمیناتور 2» از این سلاح استفاده می کرد. قیمت این اسلحه 1200 دلار اسـت.

 


مطالب مشابه: عکس هایی از اسلحه های دیدنی


 

در پایان

تفنگ شکاری یک نوع ابزار جهت شکار حیوانات و پرندگان اسـت. از گذشته تا امروز سلاح یا تفنگ هاي‌ شکاری همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند ودر اندازه ها و قابلیت‌هاي‌ گوناگون تولید می شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو