فیلم The Lion King پرفروش ترین انیمیشن سینمایی تاریخ شد

منبع: بلاکس آپ

147

1398/5/23

15:36


فیلم The Lion King پرفروش ترین انیمیشن سینمایی تاریخ شد

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، فیلم The Lion King (شیر شاه) رکورد فروش انیمیشن ها را شکست و پرفروش ترین انیمیشن تاریخ شد. برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید. 

از پیش از شروع اکران فیلم لایو اکشن The Lion King (شیر شاه) تقریبا همه می دانستند که فروش خوبی را تجربه خواهد کرد و در این راه رکورد های زیادی را خواهد شکست. این فیلم که مخلوطی از انیمیشن و تصاویر واقعی است با فروش خوبی که داشته، به چهارمین فیلم یک میلیاردی والت دیزنی در سال 2019 تبدیل شده است. حال در جدیدترین اخبار این فیلم رکوردی تازه را شکسته و توانسته پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما شود و از طرفی دیگر نیز پرفروش‌ترین فیلم لایو اکشن والت دیزنی در تاریخ این شرکت شود. براساس جدیدترین گزارشی که از باکس آفیس منتشر شده، فیلم لایو اکشن شیر شاه توانسته تا به الان بیش از 1 میلیارد و 334 میلیون دلار فروش داشته باشد و با عبور از انیمیشن Frozen (فروزن) با فروش جهانی 1 میلیارد و 280 میلیون دلار، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما شود. فیلم The Lion King تا به امروز 473.1 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 861.5 میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده که هم به‌ عنوان یک فیلم لایو اکشن و هم به‌ عنوان یک انیمیشن سینمایی شناخته می‌ شود.

بجز شکستن رکورد پرفروش‌ ترین انیمیشن تاریخ، فیلم The Lion King با شکستن رکورد فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) با فروش 1 میلیارد و 264 میلیون دلار، به پرفروش‌ترین فیلم لایو اکشن دیزنی نیز تبدیل شده است. همچنین فیلم The Lion King پس از فیلم سینمایی Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، دومین فیلم پرفروش سال 2019 شده است.

دونالد گلاور در نقش سیمبا، جیمز ارل جونز در نقش پادشاه موفاسا، چویتل اجیوفور در نقش اسکار، بیانسه در نقش نالا، سث روگن در نقش پومبا، جان الیور در نقش زازو، بیلی ایکنر در نقش تیمون، الفری وودارد در نقش سارابی (مادر سیمبا)، جان کانی در نقش رافیکی، فلورنس کازومبا در نقش شنزی، اریک آندره در نقش عزیزی، کیگان-مایکل کی در نقش کماری، جی‌دی مک‌کرری در نقش کودکی سیمبا و شهدی رایت جوزف در نقش کودکی نالا، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Lion King به‌عنوان صداپیشه حضور دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو