بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس


منبع: نیک شو

82

1398/9/20

13:59


بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس

زمانی لکه چای یا قهوه روی لباس های سفید و رنگی ایجاد می شود تمیز کردن آن واقعا مشکل اســت و باید راههای مختلفی را امتحان کــنید تا لکه ها از روی لباس پاک شود در این مقاله راه کارهای مناسبی برای پاک کردن این لکه برای شما پیشنهاد شده اســت در ادامه با همراه باشید .

 

یادتان باشد، زمانی که لکه خیس و تازه اســت ميتوانید آن را به سادگی پاک کــنید. ولی در صورتی که لکه خشک و کهنه شود، به سادگی لحظات اول پاک نمي‌شود و باید روش‌هایی را امتحان کــنید تا لباس تمیز شود.

 

به هر حال قبل از آن‌ که اقدامی به منظور پاک کردن لکه چای و قهوه انجام دهید، باید تمام مراحل را به درستی انجام دهید، چرا که ممکن اســت لکه قهوه و چای روی لباس‌تان ماندگارتر شود. توصیه ميکنیم در صورتی که از پاک کردن لکه روی لباس مطمئن نیستید، لباس‌تان را به یک خشکشویی اینترنتی یا آفلاین ماهر و قابل اطمینان بسپارید.

 

این روزها خشکشویی آنلاین خدمات و سرویس‌دهی مناسب و قابل توجهی در راســتای شستشوی لباس و لکه‌بری انجام ميدهند و کارشما را راحت ميکنند. از این رو شما ميتوانید در زمان خود صرفه جویی کــنید. خشکشویی‌های مکانیزه و جدید امروزه علاوه بر خدمات ابتدایی مانند خشکشویی پرده، پتو، لباس عروس، کت و شلوار خدمات به روز تری شامل خشکشویی تشک تخت، خشکشویی آباژور، کالسکه کودک و بسیاری موارد دیگر را جز خدمات نوین خود ارائه می دهند.

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس

راه کارهای مناسب برای از بین بردن لکه چای یا قهوه

پاک کردن لکه چای یا قهوه از روی لباس

اگر چای یا قهوه روی لباس‌تان ریخت، اولین اقدامی که باید انجام دهید، خشک کردن آن به کمک یک حوله یا دستمال کاغذی حوله‌ای اســت. همچنین در صورت امکان ميتوانید یک اسفنج را با آب سرد خیس کــنید و آن را روی لکه قرار دهید. در نهایت، در اسرع وقت لباس را با شوینده لباس و آب ولرم بشویید. با این حال توصیه ميکنیم پیش از هر کاری تَگ روی لباس را بخوانید.

 

سرکه

سرکه سفید یکی از پاک‌کننده‌های قوی برای لکه قهوه و چای اســت. ترکیبات سرکه شامل اسید‌هایی اســت که این گونه لکه را به خوبی پاک ميکند. در قدیم یکی از پاک‌کننده‌های اصلی لباس‌ها سرکه بوده اســت. همچنین ميتوانید سرکه را با آب ترکیب کــنید و لکه را با یک حوله‌ی تمیز، پاک کــنید.

 

کرم اصلاح

کمتر کسی در شستن لکه چای و قهوه معجزه کرم اصلاح را ميداند. کرم اصلاح حاوی ترکیبات فعالی اســت که ميتواند این نوع لکه‌ها را به خوبی از بین ببرد. به منظور پاک کردن لکه قهوه و چای ميتوانید مقداری کرم اصلاح روی لکه لباس بریزید و آن را با یک دستمال یا حوله مرطوب پاک کــنید.

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس

لکه چای یا قهوه با سرکه ازبین ببرید

 

خمیردندان

خمیردندان لکه چای و قهوه را از روی دندان پاک ميکند. از این روی یکی از پاک‌کننده‌های لکه قهوه و چای، خمیردندان اســت. شما ميتوانید خمیردندان را روی یک مسواک قدیمی و تمیز بریزید و لکه را از روی لباس پاک کــنید.

 

پودر بچه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پودر بچه خاصیت پاک‌کنندگی لکه دارد. از این رو مقداری پودر بچه را روی لکه چای یا قهوه بریزید و چند دقیقه صبر کــنید. در نهایت با یک پارچه نخی و مرطوب، لکه را پاک کــنید.

 

زرده تخم مرغ

یکی از عجیب‌ترین پاک‌کننده‌های لکه چای و قهوه، زرده تخم مرغ اســت. ابتدا زرده تخم مرغ را هم بزنید و سپس به مدت چند دقیقه زرده را روی لکه قرار دهید. در آخر محتویات زرده تخم مرغ را با یک پارچه مرطوب پاک کــنید و لباس را کاملا بشویید.

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه و چای را از روی لباس

لکه چای یا قهوه را خمیردندان به راحتی می توانید از بین ببرید

 

جوش شیرین

جوش شیرین مانند خمیردندان عمل ميکند. از این رو ميتوانید مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کــنید و یک ترکیب خمیری بسازید. این ترکیب را به مدت چند دقیقه روی لکه قهوه یا چای قرار دهید و در نهایت لباس را با آب و صابون بشویید.

 

آب و صابون

یکی از قدیمی و ساده‌ترین روش‌های پاک کردن لکه چای و قهوه، آب و صابون اســت. با این حال این روش تنها برای لکه‌های رقیق و تازه عملی ميشود. از این رو یک کاسه را پر از آب کــنید و قسمت لکه لباس را درون آن قرار دهید.

 

بعد روی لکه صابون بزنید و اجازه دهید لکه از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون آب و صابون قرار بگیرد و در نهایت لباس را کاملا بشویید. در صورتی که لکه پاک نشد، خشکشویی اینترنتی یا خشکشویی آفلاین قابل اعتماد یک گزینه ساده و قابل توجه اســت تا لباس خود را نجات دهید!

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو