سفر به قبرس و آنچه باید درباره گردش و هزینه های اقامت و تفریحات در این کشور بدانید

سفر به قبرس و آنچه باید درباره گردش و هزینه های اقامت و تفریحات در این کشور بدانید


منبع: آرگا

122

1398/11/5

12:20


قبرس یکی از جزایری مهمی است که در دریای مدیترانه قرار گرفته است این منطقه دارای جاذبه های گردشگری مختلفی است از این رو سفر به قبرس برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد. اطلاعات گردشگری درباره قبرس شامل نحوه سفر، هزینه ها و جاذبه های گردشگری است که ما در این مطلب این اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهیم.

قبرس در جزایر مدیترانه ای جنوب کشور ترکیه قرار گرفته است و به عنوان سومین جزیزه با اهمیت شناخته می شود اهمیت سیاسی این منطقه در اروپا موجب پیشرفت های زیادی در منطقه شده است شاید خیلی از افراد این تصور را دارند که قبرس یک جزیره آرام و دور از دسترس می باشد اما بر خلاف این تصورات این جزره دارای چند هزار سال قدمت است و به دلیل اهمیت های سیاسی و تاریخی خود در منطقه برو بیاهای زیادی نیز دارد. فرهنگ و تاریخ هزار ساله قبرس و وجود جاذبه ها و چشم اندازهای دیدنی در این منطقه موجب جذب گردشگران زیادی شده است همانطور که می دانید این منطقه دارای سواحل دیدنی بسیاری و یکی از جذابیت هایی که می توانید در قبرس از آن ها دیدن کنید قدم زدن در ساحل و تفریحات ساحلی است دهکده های کوچک و بزرگی که در این منطقه قرار دارند نیز بر جذابیت های آن برای علاقه مندان افزوده اند. از سوی دیگر اهمیت توریستی قبرس به دلیل وجود بناهای تاریخی همچون کلیساهای قدیمی آن است بسیاری از این بناهای تاریخی متعلق به قرون وسطی هستند و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار می باشند.

راهنمای گردشگری و سفر به قبرس:

تاریخ قبرس  فراز و فرودهای زیادی دارد و خیلی از آثار تاریخی که از دوره های مختلف در این منطقه باقی مانده است گواهی دهنده قدمت طولانی این منطقه است یکی از معدود بناهایی که در قبرس وجود دارند بناهای متعلق به دوران رومی ها هستند بسیای از موزه ها و خیابان های شهر متعلق به آن دوران هستد. برخی از آثار باستانی مقبره پادشاهانی است که حکمرانی داشته اند مجموعه آثار باستانی که می توانید در اینجا مشاهده کنید گویی به یکدیگر متصل هستند و بسیاری از گردشگران از این جاذبه های تاریخی با عنوان پارک مصنوعی تاریخی یاد می کنند. با توجه به دوره های مختلف تاریخی این کشور می توان گفت که هر یک از جاذبه های تاریخی آن متعلق به یک دوران از تاریخ هستند و داستان های متعددی در باره هر یک از این جاذبه ها وجود دارد.

چشم اندازی از قبرس

اطلاعات گردشگری که می توانید درباره قبرس به دست آورید بسیار متعدد هستند شما در سفر خود می توانید با جاذبه های متعددی رو به رو باشد این منطقه به دلیل اینکه از آداب و رسوم خاصی برخوردار است جذابیت های فرهنگی زیادی دارد یکی از لذت های خاطره انگیز تجربه چشیدن طمع غذاهای محلی است آشپزی در این منطقه برگرفته از کشورهای ترکیه و یونان است که متناسب با ذائقه هر ایرانی خواهد بود. غذاهایی که می توانید در رستوران های این کشور میل کنید کباب، دسر و نان های محلی با عطر و طمعی خاص هستند که بهتر است تجربه خوردن آن را داشته باشید. مکان های دیدنی قبرس دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران است و خیلی از افراد دوست دارند تا به این منطقه بروند اما پیش از راهی شدن به این کشور باید اطلاعات گردشگری مهمی را درباره آن داشته باشید.

هزینه های سفر:

مردمان این منطقه زبان رسمی یونانی و تریکه ای دارند اختلاف زمانی این منطقه با ایران یک و نیم ساعت است شما گردشگران عزیز برای خرید و انجام کارهای خود در قبرس باید از واحد پول یورو استفاده کنید فرودگاه هایی که آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند فرودگاه های بین المللی پافوس و لارناکا است. برای کسب آگاهی از هزینه های خود در این کشور نیز می توانید در ادامه این مطلب هزینه های احتمالی تخمین زده شده را مطالعه کنید همه چیز درباره کشور قبرس و آنچه باید درباره این کشور بدانید را نیز می توانید در این بخش مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به قبرس

۱- هزینه اقامت:

همانطور که می دانید نوع تفریحات و گشت و گزارهای هر فردی در طول سفر متفاوت است بنابراین هزینه های جاری در طول مسافرت نیز متفاوت خواهد بود اگر قصد دارید در سفر به قبرس در هتل های ارزان قیمت اقامت داشته باشید باید هتلی با امکانات متوسط و هزینه ۲۵ تا ۳۵ یورو را پرداخت کنید. هزینه اقامت در هتل ها با دو تخت نیز ۶۰ یورو است اما اگر می خواهید سفری خاطره انگیز در این کشور داشته باشد باید برای اقامت در هتل های لوکس و لاکچری آن ۱۲۰ یورو است.

۲- هزینه های خوراک:

برای داشتن یک خرید غذایی ارزان باید به سراغ فروشگاه های مواد غذایی و هایپر مارکت ها بروید برخی از بازارچه های محلی نیز مواد غذایی را به قیمتی مناسب عرضه می کنند اگر برای تهیه هر وعده غذایی خودتان دست به کار شوید به این شکل هزینه های شما کاهش پیدا می کند. خوردن هر وعده غذایی در رستوران های قبرس برابر با ۲۵ یورو هزینه دارد در رستوران های لوکس و لاکچری نیز باید ۱۱۰ یورو بپردازید.

۳- هزینه تفریح:

جاذبه های توریستی و تفریحی که می توانید در سفر به قبرس از آن ها استفاده کنید بسیار متنوع هستند همچنین برخی از این جاذبه های تفریحی به صورت رایگان برای گردشگران ارائه می شوند بازدید از موزه ها از جمله تفریحات لذت بخشی است که به صورت رایگان در اختیار توریست ها قرار می گیرد.

نمای دیدنی قبرس

به طور کلی برآورد هزینه های سفر شما به این کشور متفاوت است و برای داشتن یک سفر ارزان باید ۶۰ یورو، سفری با هزینه متوسط ۶۰ تا ۱۲۰ یورو، سفری لاکچری با هزینه بالای ۱۲۰ یورو پرداخت نمایید. برای اینکه هزینه های سفر شما رو به کاهش باشد بهتر است تا از مکان های اقامتی قیمت مناسب استفاده کنید و رستوران های قیمت مناسب را برای خوردن غذا انتخاب کنید.

آب و هوا:

قبرس از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است تابستان های این منطقه بسیار گرم هستند اما زمستان های آن دارای آب و هوایی مناسب تر است توصیه می شود برای مسافرت خود ماه های آوریل تا اکتبر را انتخاب کنید زیرا می توانید به راحتی از تمامی تفریحات استفاده کنید و مشکلی برای شما ایجاد نشود.

جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های دیدنی :

سفر به قبرس یک تجربه لذت بخش و منحصر به فرد برای افراد خواهد بود در سفر خود به این منطقه می توانید از جاذبه های توریستی متنوعی دیدن کنید جاذبه هایی همچون شبه جزره کارپاس، منطقه باستانی کورایون، لاراناکا، قلعه سنت هیلاریون، منطقه باستانی سالامیس، کیپ گریکو، قلعه کلوسی و … اشاره کرد.

هر یک از این جاذبه های توریستی دارای ارزش تاریخی هستند از سویی با وجود مناظر دیدنی در این منطقه می توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید با این حال برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قبرس می توانید به لینک مشخص شده مراجعه کنید و اطلاعات گردشگری مهمی را در این زمینه کسب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو