مخارج و هزینه های حج تمتع چقدر است؟

منبع: نم نمک

3

1402/9/28

11:41


رییس سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام حج 1403 احتمالا تا دو هفته آینده خبر داد.

مخارج و هزینه های حج تمتع چقدر است؟

آغاز ثبت نام حج تمتع احتمالا تا 2 هفته دیگر

به گزارش نم نمک ، سیدعباس حسینی در شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت : این مجموعه آمادگی دارد تا عملیات حج را همراه با عمره پیگیری کند.

مخارج و هزینه های حج تمتع چقدر است؟

مخارج و هزینه های حج تمتع چقدر است؟

ثبت نام عمره از 22 آذرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. سازمان حج و زیارت برای حدود 70 هزار نفر سهمیه عمره درنظر گرفته است. درحالی که قرار بود این متقاضیان از سه شنبه 28 آذرماه به عربستان اعزام شوند ، برنامه سفرشان تقریبا تا نیمه دی ماه به تعویق افتاد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره تعویق این سفرها گفت : این تصمیم پس از مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اتخاذ و مقرر شد که بستر لازم فراهم و با ظرفیت کامل ، دوره های سفر عمره آغاز شود.

بنابر اعلام این سازمان ، درحال حاضر حدود 5 میلیون و 700 هزار نفر در نوبت عمره و حدود یک میلیون نفر در نوبت حج تمتع هستند. نماینده سازمان حج و زیارت که هم اکنون در عربستان است ، پیش تر گزارش کرده بود بخشی از خدمات مورد نیاز زائران برای حج تمتع رزرو شده است.

حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت نیز در شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  درباره روند اعزام کاروان های زیارتی به عراق گفت : از ابتدای امسال تاکنون 373 هزار نفر با کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده اند ، که نسبت به 9 ماهه مشابه سال قبل 54 درصد رشد داشته است.

محمدی با بیان اینکه اعزام کاروان های زیارتی به عراق به نسبت سال های 98 و 97 به ترتیب 54 و 24 درصد رشد داشته است ، افزود : تا 16 دی ماه نیز برای حدود 30 هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است و تاکنون حدود 5200 نفر ثبت نام کرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو