مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/12/12

09:21


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است انتخابات نمادی از قدرت و امنیت ملی است و می گوید : حضور هنرمندان در این عرصه سرنوشت ساز می تواند الگویی باشد تا نشان دهند آن ها هم در کنار و همراه مردم هستند و هم اینکه هنرمندان نسبت به تعیین سهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و هنری شان دغدغه مند و سهیم هستند.

مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی کیست؟ + بیوگرافی

حضور هنرمندان در انتخابات چه چیزی را می گوید؟

مجید زین العابدین ، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ، درباره نقش هنرمندان در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات و مشارکت سیاسی ، با اشاره به اینکه حضور هنرمندان پای صندوق های رأی در تالار وحدت برای نخستین بار اتفاق افتاده است ، گفت : این امر ، ابتکار نویی بود تا هنرمندان حضور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خود را به صورت متمرکز نشان دهند.

مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی کیست؟ + بیوگرافی

مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی کیست؟ + بیوگرافی

 او افزود : انتخابات نماد قدرت ملی و نماد امنیت ملی است و قطعا حضور هنرمندان در این عرصه سرنوشت ساز می تواند الگویی باشد تا نشان دهند آن ها در کنار و همراه مردم هستند و هم اینکه هنرمندان نسبت به تعیین سهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و هنری شان دغدغه مند و سهیم هستند.

مدیرعامل بنیاد فارابی درباره ارزیابی اش از توجه به مشارکت سیاسی در ساخت آثار سینمایی نیز اظهار کرد : همه آثار سینمایی با توجه به اینکه نوعی تألیف هستند ، گفتمان سازند و زمانی که اثری به مرحله ساخت می رسد ، کارگردان در آن نقش تألیفی داشته و هم نویسندگان که همه این ها تجلی حضور اجتماعی مردم در عرصه های مختلف است. در واقع حضور سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی مردم فقط در انتخابات نیست و انتخابات یکی از نمادها  است. نمادهای مختلفی از حضور مردم داریم و طبیعتا آثار مختلفی در این زمینه  داشتیم.

 او در پایان گفت : امیدواریم مجلس آینده با حضور هنرمندان ، سهم و توجه بیشتری به عرصه فرهنگ و هنری داشته باشند.


بیوگرافی مجید زین العابدین

«مجید زین العابدین» متولد سال 1356 است و تحصیلاتش کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می توان به مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، رئیس شبکه های یک ، سه و پنج سیما ، دبیر شورای اتاق فکر سینما در رسانه ملی ، رئیس شورای سیاست گذاری ورزش صداوسیما ، رئیس شورای اقتصاد رسانه ملی ، دبیر ستاد رسانه ای مکتب شهید سلیمانی ، دبیر بخش فیلم و سریال سومین و چهارمین جشنواره جام جم ، عضو شورای عالی سیاستگذاری جشنواره های تلویزیونی جام جم ، عضو شورای عالی سیاست گذاری جشنواره های مراکز استان های صداوسیما ، قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید در رسانه ملی و دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو