زمان ثبت نام عمره دانشجویی 1402 [جزئیات]

منبع: نم نمک

1

1402/9/19

20:37


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، عمره دانشجویی و اخبار عمره دانشجویی و زمان ثبت نام عمره دانشجویی و زمان ثبت نام عتبات دانشجویی و شرایط ثبت نام عمره دانشجویی و زمان ثبت نام حج عمره دانشجویی و هزینه عتبات دانشجویی و وام عتبات دانشجویی در نم نمک.

زمان ثبت نام عمره دانشجویی 1402 [جزئیات]

«عمره دانشجویی» از سر گرفته می شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اعلام این که اعزام دانشجویان و دانشگاهیان به عمره در دستور کار قرار گرفته است ، گفت : تعداد نفرات اعزامی به عمره در دو هفته پیش رو مشخص خواهد شد.

زمان ثبت نام عمره دانشجویی 1402 [جزئیات]

زمان ثبت نام عمره دانشجویی 1402 [جزئیات]

به گزارش نم نمک ، با نزدیک شدن ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره  پس از حدود هشت سال وقفه ، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره شرایط اعزام دانشجویان به سفر عمره گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در این دیدار گفت : پس از تعطیلی عمره ، دانشجویان مانند سایر هموطنان از این سفر زیارتی محروم شدند. اگرچه زیارت عتبات (عراق) رونق خاصی گرفت و بخش قابل توجهی از دانشجویان بهره بردند ، اما با بازگشایی سفر عمره درخواست داریم که اعزام عمره دانشگاهیان در دستور کار قرار گیرد.

او همچنین اظهار کرد : با تعطیل شدن عملیات عمره تعدادی که ثبت نام کرده و کاروان آن ها آماده اعزام بود بی بهره ماندند که با بازگشایی عمره انتظار داریم تدبیر شده و آن افراد در اولویت اعزام قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از این اظهارات ، به مسئولان بعثه توصیه کرد در این زمینه همکاری لازم را با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها داشته باشند و از ظرفیت های موجود در سقف نسبی برای اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد : بعثه در سال های گذشته همکاری مناسبی با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام دانشگاهیان داشته است و از این پس نیز برای اعزام آن ها به صورت متناسب برنامه ریزی خواهد کرد.

نواب که زمان تقریبی عمره را با توجه به اجاره مسکن مورد نیاز زائران تا اوایل دی ماه اعلام کرده است ، گفت : به سبب قطعی نشدن هزینه های سفر معنوی عمره مفرده ، تعداد نفرات اعزامی در دو هفته پیش رو مشخص خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان پیشنهاد کرد برای امسال با توجه به کم بودن تعداد زائران اعزامی ، کسانی را که در عمره 93 _94 ثبت نام و پول پرداخت کرده اند ، در اولویت اعزام برای عمره قرار دهند و سپس نخبگان المپیادی و کسانی را اضافه کنند که کار فاخری انجام داده اند و یا فرصت های آخر تحصیلات آنان باشد.

بنابر آمار سازمان حج و زیارت ، درحال حاضر نزدیک به پنج میلیون و 700 هزار نفر منتظر عمره هستند. تا پیش از وقفه هشت ساله عمره که به دلیل تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و پس از آن ، قطع روابط سیاسی ایران و عربستان به دلیل حمله به سفارت این کشور رخ داد ، ایران سالانه کمتر از یک میلیون زائر به عمره اعزام می کرد. آخرین پیش بینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این بوده که با برقراری دوباره عمره ، امکان اعزام 350 تا 400 هزار نفر از میان افرادی که در نوبت مانده اند ، وجود دارد. با آن که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت زمان تقریبی ازسرگیری عمره را اوایل دی ماه ، یعنی حدود دو هفته دیگر اعلام کرده ، اما هنوز زمان ثبت نام و هزینه سفر عمره مشخص نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو