توصیه های بهداشتی سفر به مشهد با هواپیما

منبع: آرگا

1

1402/10/4

11:55


هنگامی که ویروس کرونا در جهان فراگیر شد، اهمیت رعایت استانداردهای بهداشتی در سطوح بالا بیش از پیش مشخص گردید. از آن‌جایی که سفر عنصر جدانشدنی زندگی ماست و ما همیشه در معرض بیماری‌های مختلف قرار داریم و از آن‌جایی که در مکان‌های شلوغ و سربسته‌ای مانند هواپیما احتمال انتقال ویروس بیشتر از هرجای دیگری است، رعایت توصیه‌های بهداشتی در سفر با هواپیما بسیار مهم است.

توصیه های بهداشتی سفر به مشهد با هواپیما

از آنجایی که مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است، در این نوشته درباره‌ی توصیه‌های بهداشتی سفر به مشهد با هواپیما برای شما توضیح خواهیم داد.

توصیه‌های بهداشتی قبل از سفر

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای دوری از محیط‌های شلوغ و آلوده انجام دهید این است که رزرو بلیط هواپیما خود را به‌صورت آنلاین انجام بدهید. قبل از سفر و در حال آماده‌شدن برای رفتن به فرودگاه نیز بهتر است که توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنید و هنگام بستن چمدانتان، همه وسایل خود را ضدعفونی کنید. بهتر است ماسک، الکل ضدعفونی و ژل شوینده نیز در کیف‌دستی خود داشته‌ باشید تا در طول سفر بتوانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که فرودگاه محیطی شلوغ و آلوده است و بهتر است دائماً دست خود را به اشیای موجود در فرودگاه، کانترها و نیمکت‌ها نزنید؛ زیرا با برخورد دستتان با صورت و چشم‌هایتان، آلودگی‌ها و میکروب‌ها به‌راحتی وارد بدن شما خواهند شد. نکته دیگر این است که تاحدامکان از پرداخت نقدی پول خودداری کنید و از پرداخت اعتباری و غیرنقدی استفاده کنید تا برخورد کمتری با پول کاغذی که منبع انواع آلودگی‌هاست داشته باشید.

همگی شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است! یک راه مهم برای پیشگیری از انواع بیماری‌های عفونی توجه به تغذیه و تقویت سیستم ایمنی بدن بدین‌وسیله است. بهتر است چند روز پیش از سفر شروع به خوردن غذاهای مقوی و مغذی که دارای انواع ویتامین و پروتئین هستند بکنید. این مسئله می‌تواند تا حد زیادی از بیمار شدن شما جلوگیری کند. نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن نیز از مواردی است که  در سلامتی بدن شما تأثیرگذار است.

توصیه‌های بهداشتی در هواپیما

در هواپیما نیز تاحدامکان از برخوردهای زیاد و بی‌جا با سطوح هواپیما خودداری کنید و حتماً پیش از غذاخوردن از ژل شوینده یا اسپری ضدعفونی استفاده کنید. حتی برای اطمینان بیشتر می‌توانید هر چند ساعت دست‌های خود را ضدعفونی کنید. ازآنجایی‌که ممکن است در هواپیما در کنار غریبه‌ها بنشینم و از وضعیت سلامتی آن‌ها مطلع نیستیم، بهتر است فاصله اجتماعی خود را با آن‌ها حفظ کنیم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب سلامتی شما در طول سفر است، استفاده از آب کافی و مواد غذایی مناسب است. ترجیحاً از غذایی که در هواپیما داده می‌شود استفاده نکنید و مواد غذایی سالم و تازه همراه خود داشته باشید. خوردن غذای سبک و استفاده از آب به‌جای نوشابه از مواردیست که در طول سفر می‌تواند تأثیر به سزایی روی سلامتی شما داشته باشد.

بیشتر هواپیماها برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها از سیستم‌های فیلتراسیون هوایی استفاده می‌کنند. فیلترهای هوایی HEPA، بهترین فیلترهای هوایی موجود هستند که به بهترین شکل از انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. فیلترهایی با امکانات بیشتر می‌توانند آلودگی هوا را هم تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند. هنگام خرید بلیط هواپیما مشهد تهران انتخاب شرکت‌های هواپیمایی‌ای که از چنین سیستم‌هایی در هواپیماهایشان استفاده می‌کنند در سلامتی شما در طول سفر تأثیرگذار خواهد بود.

توصیه های بهداشتی سفر به مشهد با هواپیما

در هواپیما شما می‌توانید تنظیماتی که در اختیارتان است را به شکلی انجام دهید که هوای تازه در محدوده شما جریان یابد و کیفیت هوا بهبود پیدا کند. این مسئله در کاهش احتمال انتقال بیماری‌های ویروسی و سلامتی شما تأثیر به سزایی دارد‌. همچین توجه کنید که بهتر است از عطر و ادکلن در هواپیما استفاده نکنید زیرا استفاده از عطر و ادکلن باعث افزایش ذرات معلق در هوا و کاهش کیفیت هوای کابین می‌شود.

هنگامی که در هواپیما نشسته‌اید ار تماس با افرادی که به نظر بیمار می‌آیند خودداری کنید. نکته‌ی دیگری که رعایت آن مهم است، محافظت از چشمان است. در طول سفر سعی کنید که از لنزها یا عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید. همانطور که می‌دانید یک راه بسیار مهم برای ورد میکروب به بدن، از طریق چشم است و به همین دلیل است که استفاده از این محافظ‌ها اهمیت می‌یابد. در طول سفر نیز از مالیدن چشم‌های خود با دستانتان به شدت خودداری کنید.

باتوجه‌به تمام این نکات استفاده از ماسک می‌تواند یک مانع بزرگ بر سر راه ویروس‌ها، میکروب‌ها و بیماری‌ها باشد. درواقع شما با استفاده از ماسک هم از خودتان و هم از دیگران محافظت می‌کنید. اگر دچار مشکلات تنفسی نیستید استفاده از ماسک یکی از نکات مهمی است که رعایت آن در طول سفر در هواپیما می‌تواند در سلامتی شما تأثیر به سزایی داشته‌ باشد.

در انتخاب صندلی خود در هواپیما سعی کنید، جایی را انتخاب کنید که هوای تازه بیشتری جریان داشته ‌باشد. همچنین همیشه سعی کنید در طول پرواز اندکی تحرک داشته باشید. انجام چند حرکت کششی و نرمشی ساده در طول پرواز به‌طوری‌که برای صندلی‌های اطراف مشکلی ایجاد نشود، در سرحال ماندن و سلامتی شما تأثیرگذار خواهد بود.

 

توصیه‌های بهداشتی پس از رسیدن به مشهد

توصیه های بهداشتی سفر به مشهد با هواپیما

شما به‌راحتی می‌توانید در کنار تهیه پرواز تهران مشهد به‌صورت آنلاین، محل اقامت خود را نیز به‌صورت اینترنتی رزرو کنید. با مراجعه به محل اقامت خود، اتاق مخصوص خود را تحویل بگیرید و از رعایت اصول نظافتی و بهداشتی در آن تا حد ممکن مطمئن شوید. در طول سفر نیز استفاده از ژل‌های شوینده و همچنین استحمام کافی را فراموش نکنید.

همچنین در سفر به مشهد هنگام انتخاب رستوران‌، تمیزترین و معتبرترین رستوران‌ها را برای میل‌کردن غذا انتخاب کنید. زیرا غذا یک از مهم‌ترین مواردیست که می‌تواند موجب بیماری در طول سفر شود.

کلام آخر

مبتلا شدن به بیماری در طول سفر می‌تواند تمام برنامه‌ریزی شما را به هم بریزد و لذت سفر را برایتان از بین ببرد. این مسئله درمورد بیمار شدن پس از سفر هم صدق می‌کند. بیمار شدن پس از سفر می‌تواند خاطره شیرینی را که از سفر در ذهنتان باقی‌مانده خدشه‌دار کند. رعایت نکات ساده بهداشتی به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت و سلامت کامل از سفر خود لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو