نقل قول "دختران آرام می توانند دنیا را اداره کنند" نوشته ربکا هولمن، ثابت می کند که راه های بیشتری برای رئیس بودن وجود دارد و یکی از راه ها این است که یک زن بتا باشید. ویژگی های اولیه یک زن بتا شامل شفقت و کمرویی است. همچنین، زنان بتا عمداً دور از کانون توجه را انتخاب می‌کنند. اغلب، این رفتار با رفتار مطیع اشتباه می شود و علاقه ای به در اختیار گرفتن امور نیست. با این حال، این درست نیست. زنان آلفا دوست دارند قدرتمند و پیشرو باشند، زنان بتا دوست دارند بازیکنان تیم باشند و در پشت صحنه کار کنند. آنها نسبت به موقعیت خود مطمئن هستند و اهمیتی ندارند که توسط کسی هدایت شوند. با این حال، آنها نظراتی دارند که فقط در صورت لزوم ارائه می کنند. اگر عاشق دور شدن از کانون توجه، مراقبت از مردم، و بهترین همراه برای شریک زندگی و دوستان خود هستید، می توانید یک زن بتا باشید. این مطلب از سلام دنیا را مرور کنید تا با تعریف زن بتا چیست و ویژگی های کلیدی زن بتا بیشتر آشنا شوید. با ما همراه شوید.

تعریف زن بتا چیست

همه زنان شخصیت خاصی از خود نشان می دهند. طبق سلسله مراتب سلطه، یک فرد می تواند آلفا، بتا، گاما، امگا یا سیگما باشد. زن بتا فردی دلسوز، درونگرا و متواضع است که همه او را دوست دارند و معمولاً از زنانی که مردان می خواهند با آنها باشند و همه دوست دارند با آنها دوست شوند . او ذاتاً صمیمی، وفادار، خلاق و هنرمند است، و اگرچه خیلی اهل رفتار نیست، اما در صورت لزوم از صحبت کردن خودداری نمی کند.


حتما بخوانید: زنان آلفا چه ویژگی هایی دارند + نشانه و نحوه تشخیص زن آلفا


15 ویژگی شخصیتی زن بتا

هر زن بتا دارای چند ویژگی معمولی است که شخصیت بتا آنها را تعیین می کند. اگر شخصیت شما بیشتر ویژگی های ذکر شده در زیر را نشان می دهد، ممکن است شما یک زن بتا باشید.

1. ویژگی شخصیتی زن بتا: مشکل گشا

بتا ستون فقرات هر ماده آلفا است. او قابل اعتماد، باهوش، اعتماد به نفس، و تنها راه حل، کمک و پشتیبانی است. او در کمک به دیگران خوب است و ماهیت حمایتی او اغلب به هر کسی که به آن نیاز دارد قدرت می بخشد. رفتار طبیعی یک زن بتا به همه اجازه می دهد تا در کنار او راحت باشند و در صورت نیاز از او مشاوره یا کمک بگیرند.

2. ویژگی شخصیتی زن بتا: شغل محور

یک زن بتا در مورد اهداف شغلی و موقعیت اجتماعی خود متمرکز و واضح است. او سخت کوش است و برای رسیدن به هدفش تلاش می کند. او مورد توجه و شهرت قرار نمی گیرد و توجه بی دریغ او به هر کاری به او اجازه می دهد در همه چیز برتر باشد. هوش و ذکاوت بی دریغ او به او کمک می کند تا راه طولانی را طی کند. او به ندرت برای برنده شدن رقابت می کند و به دنبال تحسین و تایید دستاوردهای خود نیست.

ویژگی شخصیتی زن بتا 1

3. ویژگی شخصیتی زن بتا: درونگرا

یک زن بتا خجالتی، آرام و کم حرف است . او منفعل است و فقط وقتی با او صحبت می شود صحبت می کند. با این حال، این را به عنوان نشانه ای از عدم اعتماد به نفس اشتباه نکنید. او انتخاب می کند که چنین باشد و از انتخاب خود مطمئن است. یک زن بتا عمیقاً فکر می کند و از این رو بیشتر اوقات ساکت است. او که از نظر ظاهری راحت است، برون گرا نیست، و اگرچه کمتر صحبت می کند، اما در زمان مناسب حرف خود را می زند. آیا می دانستید که زنان بتا همیشه در افراد خوبی می بینند. آنها به راحتی به دیگران اعتماد می کنند و به انگیزه های آنها شک نمی کنند و آنها را ساده لوح می کند و به راحتی می توان از آنها سوء استفاده کرد.

4. ویژگی شخصیتی زن بتا: دیپلماتیک و منفعل

او ترجیح نمی دهد که قاطعانه موضع بگیرد یا پرخاشگری نشان دهد و در عوض دوست دارد نکات خود را به آرامی با کلماتی خوب بیان کند تا به احساسات دیگران آسیب نرساند. هر زمان که نگرانی پیش می آید، از صراحت و صریح بودن خودداری می کند و برای انتقال دیدگاه ها و ایده های خود از سبک ارتباطی ملایمی استفاده می کند.  او دائماً خود را تنظیم می کند و افکار خود را به دیگران تحمیل نمی کند. او خود را متقاعد می کند که کاری را انجام دهد که ممکن است به آن علاقه ای نداشته باشد، و نگرش حفظ صلح او باعث می شود که در گروهش بسیار محبوب شود. انفعال او او را قابل دسترس می کند، و او معمولاً به عنوان یک میانجی آگاه، اختلافات را حل می کند.


حتما بخوانید: ویژگی شخصیت آلفا، بتا، امگا، گاما، دلتا و سیگما


5. ویژگی شخصیتی زن بتا: عمل گرا

یک زن بتا عملی است و دارای یک فرآیند فکری منطقی است که به او اجازه می دهد تا همه چیز را در چشم انداز قرار دهد. تفکر مستقل و توانایی عمیق اندیشی او را قادر می سازد تا همه چیز را در نور ساده ببیند، که اغلب در روابط و کار گروهی ضروری است. او می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند در حالی که دیدگاه های عمل گرایانه خود را مطرح می کند و منطق او غیرقابل انکار است. 

6. ویژگی شخصیتی زن بتا: همدل

یک زن بتا نسبت به همه دلسوز و همدل است . او تمایل دارد که درک کند و بلافاصله احساسات دیگران را حس کند و همیشه برای ابراز همدردی با عزیزانش قدم برمی دارد و واقعاً به دیگران و احساسات آنها توجه می کند. توانایی تقسیم بارهای دیگران، شادی یا هیجان، یکی از ویژگی های کلیدی یک زن بتا است.

ویژگی شخصیتی زن بتا 2

7. ویژگی شخصیتی زن بتا: مراقب

یک زن بتا به طور طبیعی پرورش دهنده و مراقب است. او به رفتار زنانه و نقش های جنسیتی اعتقاد دارد، عاشق تشکیل خانواده، پرورش دهنده بودن و مراقبت از شوهر و فرزندانش است. مراقبت از چیزهای کوچکی که عزیزانش به آنها احترام می گذارند، ویژگی مشخص یک زن بتا است.

نکته: زنان بتا به عنوان یک پرورش دهنده، نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح می دهند. بنابراین، برای آنها بسیار مهم است که یاد بگیرند اولویت بندی کنند و از خود مراقبت کنند.

8. ویژگی شخصیتی زن بتا: خلاق

او خلاق و هنرمند است و معمولاً در مد، هنر و دکوراسیون ماهر است. او عاشق طراحی خانه‌اش و خلاقیت در لباس‌هاست و از اشکال مختلف هنر استقبال می‌کند. تعجب آور نخواهد بود اگر یک زن بتا زمینه خلاقانه ای را برای دنبال کردن حرفه خود انتخاب کند. مد، طراحی داخلی، هنرهای تجسمی، و چنین مشاغل خلاقانه ای می تواند شغل محبوب زنان بتا باشد.


حتما بخوانید: روابط تیپ شخصیتی ISTP و INTP و ویژگی های آنها


9. ویژگی شخصیتی زن بتا: رهبر بودن

در حالی که زنان آلفا ترجیح می‌دهند به رهبری قدم بگذارند و در کانون توجه قرار گیرند، زنان بتا در رهبری راحت هستند. تیمی متشکل از یک زن آلفا و یک بتا به خوبی پیش می رود، همانطور که یک زن بتا به طور طبیعی یک عضو تیم عالی می سازد. او به دیگران اجازه می دهد تا مسئولیت را بر عهده بگیرند و در عین حال به طور سازماندهی شده به تیم کمک کنند. او همچنین پشتیبانی و قدرت را ارائه می دهد که به حفظ پویایی قدرت خوب کمک می کند. او در مورد رقابت یا بودن ستون فقرات زنان آلفا ناامن و آزار نیست و نقش حیاتی خود را به عنوان یک عضو تیم درک می کند. 

ویژگی شخصیتی زن بتا 3

10. ویژگی شخصیتی زن بتا: اخلاق خوب

یک زن بتا ترجیح می دهد از مجموعه قوانین خود پیروی کند و به هر قیمتی که شده از اصول خود پیروی می کند. او با فضیلت، روحانی و سر به زیر است، اما هیچ چیز مانع اخلاق خوب او نمی شود. او استانداردها و اصول بالایی دارد و در مواقع لزوم از خود و دیگران دفاع می کند. او دوست دارد وجدان خود را پاک نگه دارد و تحت تأثیر قرار گرفتن یا تحت تأثیر قرار گرفتن آن دشوار است.


حتما بخوانید: نقاط قوت و نقاط ضعف زنان بتا


11. ویژگی شخصیتی زن بتا: مد و لباس

او دوست دارد هر روز به‌عنوان بخشی از رژیم تقویت‌کننده اعتماد به‌نفس خود، لباس‌های دیدنی بپوشد. خوب لباس پوشیدن یک جنبه ضروری از زندگی یک زن بتا برای عزت نفس و تصویر او است. بنابراین، او به خرید علاقه مند می شود و هر روز روی لباس پوشیدن بی عیب و نقص تمرکز می کند. یک زن بتا از داشتن لباس های عالی در کمد خود احساس خوبی دارد.

ویژگی شخصیتی زن بتا 4

12. ویژگی شخصیتی زن بتا: زنانه

زن بتا زیبا و زنانه است و ماهیت واقعی زنانگی را تجسم می بخشد. او عاشق خواستگاری کردن است و همیشه ترجیح می دهد که مرد اولین حرکت را انجام دهد. یک زن بتا رویکرد سنتی را در یک رابطه ترجیح می دهد و با ظرافت به مردش اجازه می دهد تا او را جلب کند زیرا او به اعتماد و عشق رضایت می دهد. به محض اینکه مردش را پیدا کند که نیازهای عاطفی او را درک کند، تمام تلاشش را می کند تا این عشق درخشان بماند.


حتما بخوانید: 17 تکنیک برای بالا بردن انرژی زنانه


13. ویژگی شخصیتی زن بتا: عاشقانه

ممکن است یک زن بتا را بیابید که در روابط عاشقانه است و از حرکات عاشقانه سنتی لذت می برد. او حرکات کوچکی مانند گرفتن دست ها، بوسه های پیشانی، رانندگی طولانی و شب های عاشقانه را دوست دارد. او همچنین یک عاشق است و به محض اینکه همراه وفادار خود را پیدا کرد، جنبه رمانتیک خود را آشکار می کند. او همچنین در مورد روابط خود صبور و معقول است و به عاشقانه های زودگذر اعتقادی ندارد. هنگامی که او مرد خود را پیدا کرد، هیچ مانعی برای عاشقانه بودن او وجود ندارد.

14. ویژگی شخصیتی زن بتا: وفادار بودن

تعهد و وفاداری از ویژگی های مهم یک زن بتا است. او در روابط خود و دوستانش وفادار و قابل اعتماد است. او برای یک رابطه شایسته سازش می کرد و شریک زندگی خود را در همه جنبه های زندگی اش در اولویت قرار می داد. بنابراین او یک شریک کامل است که اکثر مردان به دنبال آن هستند و بهترین دوستی است که همه می خواهند.

ویژگی شخصیتی زن بتا 5

15. ویژگی شخصیتی زن بتا: حساس

یک زن بتا ارام و ملایم است و اگرچه از نظر احساسی باهوش است، اما می تواند بیش از حد حساس باشد. او اغلب متوجه می شود که از او سوء استفاده می شود زیرا از قلب خود پیروی می کند و در نهایت بیش از آنچه باید سازش می کند. یک زن بتا در قلب احساساتی است و طبیعت حساس او او را قادر می سازد تا آسایش عزیزانش را بر آسایش خود ترجیح دهد.

سوالات متداول

1. تفاوت بین ماده آلفا و بتا چیست؟

زنان آلفا در موقعیت های اجتماعی و حرفه ای دارای اعتماد به نفس، قاطعیت، مسلط و متکی به خود هستند. آنها اغلب رهبران شهودی و با اراده ای قوی هستند و در موقعیت های گروهی مسئولیت را بر عهده می گیرند. از سوی دیگر، زنان بتا مطیع تر هستند و به جای رهبری تمایل به پیروی دارند. آنها ممکن است بیشتر از دیگران مراقبت و حمایت کنند، اما ممکن است مانند زنان آلفا خود را قوی تر نشان ندهند.


حتما بخوانید: شخصیت شناسی از روی فرم بینی


2. تفاوت بین ماده بتا و امگا چیست؟

زنان بتا ممکن است بیشتر حمایت کننده و پرورش دهنده باشند، در حالی که زنان امگا تمایل بیشتری دارند و دارای تفکر مستقل هستند. یک زن بتا تمایل دارد که یک پیرو باشد و ممکن است حفظ هارمونی و روابط را بر دستیابی به اهداف خود اولویت دهد. از سوی دیگر، یک زن امگا تمایل بیشتری به استقلال، خودکفایی، خودانگیختگی و جاه طلبی دارد و اغلب اهداف و خواسته های خود را بر خواسته های دیگران ترجیح می دهد.

3. چند انتخاب شغلی برای زنان بتا چیست؟

یک زن بتا می‌تواند شغل خلاقانه‌ای در زمینه‌های هنر، صنایع دستی، موسیقی، طراحی، یا فیلم‌سازی یا شغلی که در آن می‌تواند به دیگران کمک کند، مانند پزشک، پرستار، دامپزشک، معلم، مددکار اجتماعی یا داوطلب انتخاب کند. اگر او یک زن عملی با قدرت های سازمانی خوب باشد، می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند. علاوه بر این، کسانی که می توانند تحلیلی فکر کنند، می توانند وارد حوزه های STEM شوند.

4. برخی از زنان بتا شناخته شده چه کسانی هستند؟

مادر ترزا ، جنیفر آنیستون، آدری هپبورن و مرلین مونرو را می توان زنان بتا در نظر گرفت.

5. چگونه یک زن بتا بهتر باشیم؟

زنان بتا به خاطر همدلی و وفاداری خود معروف هستند. حفظ این عادات می تواند به طور خودکار شما را به یک زن بتا بهتر تبدیل کند.

6. زنان بتا متولد چه ماهی هستند؟

اردیبهشت، خرداد، تیر، مهر، بهمن و اسفند عموماً ماده های بتا در نظر گرفته می شوند. با این حال، زنان از این نشانه ها نیز می توانند شخصیت های متفاوتی داشته باشند، و زنان سایر علائم زودیاک نیز می توانند ویژگی های یک زن بتا را داشته باشند.

7. تفاوت بین زنان بتا و زنان سیگما چیست؟

یک زن بتا پرورش دهنده و همدل است. او همچنین عمل گرا، وفادار و خلاق است، هیچ مشکلی در گرفتن دستور از دیگران ندارد، همکاری و منفعل است. در نهایت، او به ساختار اجتماعی زنان که مراقب و خانه دار هستند معتقد است. از طرف دیگر، یک زن سیگما قاطع و مستقل است. او فردی ناسازگار است و دوست دارد آنچه را که می خواهد دنبال کند. علاوه بر این، او تنهایی و خودکفایی را به خاطر جامعه بر حضور در جمع ترجیح می دهد. زنان بتا به شکلی پنهان قدرتمند هستند. یک زن بتا ممکن است درونگرا و خجالتی به نظر برسد، اما زمانی که موقعیت خود را نشان می دهد می تواند تسلط داشته باشد و به اهداف خود برسد. طبیعت همدلانه، شفقت و دیدگاه های واقع بینانه؛ او را به یک دوست و شریک خوب تبدیل می کند. اگر هر یک از این علائم یک زن بتا را در خود دارید، باید شخصیت منحصر به فرد خود را جشن بگیرید. شما از بسیاری جهات زیبا و متعادل هستید. از این رو، زیبایی درونی خود را گرامی بدارید و آن را به سمتی هدایت کنید که زندگی خود را مانند همیشه زیبا کنید.

سخن آخر

یک زن بتا متواضع است و ترجیح می دهد از کانون توجه دور بماند، اما اعتماد به نفس را تنها زمانی به تصویر می کشد که بخواهد. او قابل دسترس، دوست داشتنی، دیپلماتیک، مراقب و همدل است. بسیاری از ویژگی های معمولی، یک زن بتا را به همراهان مهربان و قابل اعتماد تبدیل می کند.