شاید اسم مردهای سیگما را شنیده باشید، اما آیا می دانستید که زنان سیگما نیز وجود دارند؟ این زنان منحصربه‌فرد به‌خوبی در الگوهای کهن «آلفا» یا «بتا» قرار نمی‌گیرند، در عوض، آنها در یک دسته خاص و منحصر به فرد خود قرار دارند. در این مقاله سلام دنیا، همه آنچه که باید در مورد تیپ شخصیتی زنان سیگما و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها بدانید، چگونه یک زن سیگما باشیم، به شما گفته خواهد شد.

حقایقی درباره زنان سیگما:

  • زن سیگما وفادار، قاطع و مستقل است. او از ترندها پیروی نمی کند یا اهمیتی نمی دهد که دیگران در مورد او چه فکر می کنند.
  • زنان سیگما کاریزماتیک هستند، اما همچنین می توانند درونگرا باشند و خود را حفظ کنند.
  • آنها استانداردهای بسیار بالایی برای دوستی و روابط دارند.
  • زنان آلفا صریح و اجتماعی هستند، اما زنان سیگما درونگرا هستند و خود را حفظ می کنند.

تعریف زن سیگما چیست

زن سیگما مستقل، وفادار و قاطع است

زن "سیگما" یک کهن الگوی شخصیتی است که برای تضاد آلفا و بتا ایجاد شده است. زنان سیگما به فشار همسالان یا هنجارهای اجتماعی اهمیتی نمی‌دهند: آن‌ها وقتی می‌خواهند هر کاری را که می‌خواهند انجام می‌دهند. او می تواند کمی مانند یک گرگ تنها باشد، اما زمانی که بخواهد جذاب و کاریزماتیک است. زن سیگما از نظر شخصیتی شباهت زیادی به مرد سیگما دارد.

چگونه زن سیگما باشیم؛ ویژگی های تیپ شخصیتی زن سیگما (Sigma female)

13 ویژگی شخصیتی زنان سیگما


حتما بخوانید: زنان بتا چه ویژگی هایی دارند 


1. ویژگی شخصیتی زن سیگما: وفادار

زنان سیگما مراقب هستند که چه کسانی را وارد زندگی خود می کنند. بنابراین، وقتی یک دوست نزدیک یا شریک عاطفی پیدا می کنند، هرگز به اعتماد آنها خیانت نمی کنند. زنان سیگما تمایل دارند به جای ده ها آشنا، تعداد انگشت شماری دوستان نزدیک داشته باشند، زیرا برای وفاداری و صمیمیت ارزش زیادی قائل هستند.

ویژگی شخصیتی زن بتا: وفادار

2. ویژگی شخصیتی زن سیگما: مستقل

شما هرگز زن سیگما را نخواهید پیدا کرد که برای برآوردن نیازهای خود به شخص دیگری تکیه کند. زنان سیگما برای استقلال خود ارزش قائل هستند و این حقیقت را دوست دارند که هیچ کس دیگری بر آنها قدرت ندارد. این می تواند برای دوستان و شرکای عشقی آنها ترسناک باشد، اما یک زن سیگما به هیچ وجه این عقیده را ندارد.

 ویژگی شخصیتی زن بتا: مستقل

3. ویژگی شخصیتی زن سیگما: صادق

یک زن سیگما همیشه هرچزی را همانطور که هست به شما می گوید، حتی اگر کمی ناراحت کننده باشد. او دوستی است که برای مشاوره واقعی به سراغش می روید، نه کسی که شما را آرام کند یا نوازش کند. از آنجایی که او با افراد زندگی‌اش بسیار صادق است، از دوستانش نیز انتظار دارد که با او صادق باشند،دروغ گفتن به یک زن سیگما ایده خوبی نیست و ممکن است برای همیشه ارتباط شما را قطع کند.

ویژگی شخصیتی زن بتا: صادق

4. ویژگی شخصیتی زن سیگما: کاریزماتیک


حتما بخوانید: زنان آلفا چه ویژگی هایی دارند 


با اینکه زنان سیگما تمایل دارند ساکت باشند، اما زمانی که بخواهند می توانند بسیار جذاب باشند. مردم اغلب یک زن سیگما را جذاب توصیف می کنند،حتما چیزی در حال و هوای او وجود دارد که باعث می شود بخواهید در کنار او باشید.

 ویژگی شخصیتی زن بتا: کاریزماتیک

5. ویژگی شخصیتی زن سیگما: اسرار امیز

شما هرگز نمی توانید یک زن سیگما را در حال افشای اسرار خود به یک غریبه ببینید. در عوض، او احساسات خود را در سینه خود نگه می دارد که همین می توان باعث شود او را کمی منزوی تلقی کرد. با این حال، هنگامی که به افراد مناسب اعتماد کند، می تواند به آنها نزدیک شود و احساس راحتی کند.

ویژگی شخصیتی زن بتا: اسرار امیز

6. ویژگی شخصیتی زن سیگما: دلهره آور

به دلیل طبیعت ساکت و بی اعتمادی طبیعی او به دیگران، بسیاری از مردم می گویند که زنان سیگما در ابتدا کمی ترسناک هستند. نزدیک شدن به او و شروع مکالمه می تواند سخت باشد. اما زمانی که این کار را انجام دهید، مطمئناً اوقات خوبی خواهید داشت.

ویژگی شخصیتی زن بتا: دلهره آور

7. ویژگی شخصیتی زن سیگما: درونگرا

بیشتر اوقات، زنان سیگما ترجیح می دهند زمانی را به تنهایی بگذرانند تا با افراد دیگر. این بدان معنا نیست که او دوستانی ندارد، فقط به این معناست که او به تنهایی برای استراحت و شارژ شدن ارزش قائل است. درونگرایی او می‌تواند او را در مواقعی کمی بی‌تفاوت به‌نظر بیاورد، اما این‌گونه است که او آرام می‌شود.

 ویژگی شخصیتی زن بتا: درونگرا

8. ویژگی شخصیتی زن سیگما: نترس و بی پروا


حتما بخوانید: ویژگی شخصیت آلفا، بتا، امگا، گاما، دلتا و سیگما


زنان سیگما با قوانین خود بازی می کنند و برایشان مهم نیست که دیگران در مورد آنها چه فکری می کنند. اغلب می‌بینید که او هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد، حتی اگر جامعه بگوید که نباید انجام دهد. او به ترندها یا آخرین چیزهای مد شده اهمیت نمی دهد؛ در عوض، او بیشتر به خود و احساسات خود اهمیت می دهد.

ویژگی شخصیتی زن بتا: نترس و بی پروا

9. ویژگی شخصیتی زن سیگما: مثبت اندیش

زن سیگما تمایل دارد از منفی نگری دوری کند، زیرا آن را خسته کننده می داند. به طور مشابه، یک زن سیگما هرگز در مورد شما قضاوت نمی کند، به خصوص اگر او شما را به خوبی نشناسد. او به منفی نگری یا قضاوت‌ کننده بودن اهمیتی نمی‌دهد، زیرا به کارهایی که دیگران انجام می‌دهند چندان اهمیتی نمی‌دهد.

 ویژگی شخصیتی زن بتا: مثبت اندیش

10. ویژگی شخصیتی زن سیگما: با اعتماد به نفس و استانداردهای بالا

وقتی نوبت به پیدا کردن یک شریک عاشقانه می رسد، زن سیگما می تواند بسیار حساس باشد. با این حال، این فقط نشان می دهد که او می داند چه می خواهد و چگونه آن را می خواهد. به ندرت یک زن سیگما را پیدا می‌کنید که برای کسی که قلبش را می‌شکند گریه کند،در عوض، احتمالاً می‌شنوید که او کسی را رها کرده است، زیرا آنها نمی‌توانند استانداردهای او را برآورده کنند.

ویژگی شخصیتی زن بتا: با اعتماد به نفس و استانداردهای بالا

11. ویژگی شخصیتی زن سیگما: ماجراجو

یک زن سیگما که همیشه برای ماجراجویی آماده است، از موقعیت های جدید ابایی ندارد. او می خواهد دنیا را کاوش کند و بیشتر درباره خودش بیاموزد، حتی اگر به این معنی باشد که خودش این کار را انجام دهد.

 ویژگی شخصیتی زن بتا: ماجراجو

12. ویژگی شخصیتی زن سیگما: علاقه مند به خودسازی


حتما بخوانید: نقاط قوت و نقاط ضعف زنان بتا


زنان سیگما اغلب می خواهند خود را بهتر کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند. آنها می‌دانند که رسیدن به آنچه می‌خواهند زمان می‌برد و از اختصاص ماه‌ها (یا حتی سال‌ها) به انجام آن هراسی ندارند.

ویژگی شخصیتی زن بتا: علاقه مند به خودسازی

13. ویژگی شخصیتی زن سیگما: اهمیت ندادن به شبکه های اجتماعی

بسیاری از زنان سیگما از سبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، و اگر از آن استفاده می کنند، به مقدار محدود از آن استفاده می کنند. به این دلیل است که آنها به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهند، از آنجایی که شبکه های اجتماعی بر گرفتن اعتبار از دیگران تمرکز می‌کنند، نیازی به استفاده مکرر از آن نمی‌بینند.

 ویژگی شخصیتی زن بتا: اهمیت ندادن به شبکه های اجتماعی

روابط عاشقانه زنان سیگما

1. زنان سیگما با مردان آلفا و سیگما سازگاری دارند

این به این دلیل است که آنها افرادی را ترجیح می دهند که قاطعانه، مستقل و باانگیزه باشند. افراد آلفا و سیگما می توانند شرکای خوبی برای هم باشند،زیرا آلفاها در کانون توجه قرار می گیرند و به سیگما کمک می کند، اما این نیز می تواند یک رابطه فرار باشد زیرا هر دو دوست دارند تحت کنترل باشند.دو شریک عاطفی سیگما می توانند یکدیگر را به خوبی درک کنند، به شرطی که هر دو به اندازه کافی متعهد باشند تا از جدا شدن اجتناب کنند.

  • زنان سیگما تمایل کمتری به برقرای رابطه با شرکای بتا دارند، زیرا آنها به فرد منفعل به عنوان همسر علاقه ندارند.

. زنان سیگما با مردان آلفا و سیگما سازگاری دارند.

2. زنان سیگما معمولا وفادار، صادق و بدون قضاوت هستند


حتما بخوانید: روابط تیپ شخصیتی ISTP و INTP و ویژگی های آنها


هنگامی که آنها کسی را پیدا می کنند که به او اهمیت می دهند، آنها همه تلاش خود را می کنند تا شریک خوبی باشند. یک زن سیگما احتمالاً در روزهای خوب و بد در کنار شما می ماند و کار را انجام می دهد.

 زنان سیگما معمولا وفادار، صادق و بدون قضاوت هستند.

3. از مشکلات آنها در قرار ملاقات ها جدایی و دقت نظر است

یک زن سیگما ممکن است از نزدیک شدن به مردم تردید داشته باشد، این هم به دلیل استانداردهای بالایش و هم به دلیل تمایلش برای جلوگیری از از دست دادن کنترل است. همچنین اگر یاد نگرفته باشد که صداقت خود را با در نظر گرفتن احساسات دیگران ملایم تر کند، ممکن است خیلی رک باشد. این بدان معناست که اگر حواسش به رفتارش نباشد، می تواند افراد را از خودش دور کند.

از مشکلات آنها در قرار ملاقات ها جدایی و دقت نظر است.

تفاوت بین زنان آلفا و سیگما

1. زنان آلفا اجتماعی تر و صریح تر از زنان سیگما هستند

زنان آلفا و سیگما ویژگی‌های مشابهی زیادی دارند، اما یک زن آلفا ترجیح می‌دهد حضور خود را بهتر نشان دهد. آنها به عنوان پروانه های اجتماعی( فرد برون گرا) شناخته می شوند و هر زمان که وارد محفلی می شوند، تمایل دارند که اخیتار امور را به دست بگیرند. از سوی دیگر، زنان سیگما، کمی محتاط تر رفتار می کنند و خیلی هم صریح نیستند.

زنان آلفا اجتماعی تر و صریح تر از زنان سیگما هستند.

آیا زنان سیگما نادر هستند


حتما بخوانید:17 تکنیک برای بالا بردن انرژی زنانه


بله ، زنان سیگما نادر تلقی می شوند

از آنجایی که زنان سیگما بسیار مستقل و کامل هستند، کمتر از سایر کهن الگوهای شخصیتی رایج هستند. اگر شما یک زن سیگما هستید، می توانید خود را یکی از معدود افراد خوش شانس بدانید.

آیا زنان سیگما نادر هستند

6 کهن الگوی در شخصیت شناسی زنان کدام هستند؟

1. زنان آلفا

یک زن آلفا در یک محیط بر همه چیز مسلط است. آنها اغلب رهبر گروه خود هستند، از اینکه مسئولیت را به عهده بگیرند و به دیگران بگویند که چه کاری انجام دهند نمی ترسند. اگر یک زن آلفا را می شناسید، به احتمال زیاد او را نادیده نخواهید گرفت: او بدون توجه به هر چیزی حضور خود را نشان می دهد.

زنان آلفا

2. زنان سیگما

یک زن سیگما هم مانند زن آلفا قوی است، اما کمی بیشتر یک گرگ تنها است. او دوستان صمیمی دارد، اما اغلب ترجیح می دهد وقت خود را در تنهایی صرف کند. او وفادار است و برای صداقت ارزش قائل است و از گفتن هرچیزی به این شکل که هست ترسی ندارد.

زنان سیگما

3. زنان بتا

زنان بتا حساس و هماهنگ با احساسات خود (و احساسات دیگران) هستند. آنها اغلب مراقبان و حافظان صلح هستند و ترجیح می دهند در پس زمینه محو شوند تا در کانون توجه قرار بگیرند. سخت کوشی آنها تیم ها را منسجم و قوی نگه می دارد. آنها ممکن است در تعیین حد و مرز مشکل داشته باشند و گاهی اوقات می توانند توسط دوستانشان مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

زنان بتا

4. زنان گاما

زنان گاما از زندگی متعادل و برنامه ریزی شده لذت می برند. آنها جذاب و سرگرم کننده هستند، اما همچنین فوق العاده سازمان یافته و در همه امور موفق ترین هستند. آنها سخت کار می کنند تا زندگی خود را منظم نگه دارند.آنها معمولاً برنامه ریزان گروه هستند و بدون توجه به چه چیزی شانه بزرگی برای تکیه دادن می شوند.

زنان گاما

5. زنان دلتا

زن دلتا آرام، محتاط و درونگرا است. او به ندرت منطقه امن خود را ترک می کند و ترجیح می دهد به طور مداوم وقت خود را صرف مهارت ها و علایق خود کند. او آرامش و سکوت خود را دوست دارد و نسبت به دیگر کهن الگوهای شخصیت شناسی در گروه اجتماعی کمتر فعال است. او عملی و صبور با مهارت های ارتباطی قوی است، اگرچه ممکن است با کمرویی و خودآگاهی نیز دست و پنجه نرم کند. یک زن دلتا نسبت به دوستان منتخب خود عمیقاً محبت می کند.

زنان دلتا

6. زنان امگا

زنان امگا عموماً خجالتی، درونگرا، روشنفکر و حساس هستند. کنجکاوی فکری آنها به این معنی است که آنها تمایل به کتابخوانی با سرگرمی های زیادی دارند. نگرش حساس و شیرین آنها می تواند دوست داشتنی باشد، اما همچنین ممکن است منجر به مبارزه با احساسات پنهان شود. هنگامی که به افراد نزدیک می شوند، جنبه عمیق وفادار و پرشور خود را نشان می دهند.

زنان امگا

نکات مهم:


حتما بخوانید: شخصیت شناسی از روی فرم بینی


1. از جدی گرفتن بیش از حد ایده اسامی یونانی شخصیت شناسی خودداری کنید

بسیار شبیه طالع بینی یا MBTI (آزمون شخصیت مایرز–بریگز) آنها ایده ای هستند که مردم برای ایجاد دسته های گسترده ای از افراد به ذهنشان خطور کرده اند.در حقیقت مبنای علمی ندارند.

  • از این شخصیت‌ها برای محدود کردن افرادی که با آن‌ها قرار ملاقات می‌گذارید، دوست می‌شوید یا احترام می گذارید، استفاده نکنید. ممکن است در نهایت یک شخص فوق العاده را از دست بدهید.
  • این ایده ها در فضاهای آنلاین افراطی که افکار منفی نسبت به زنان دارند، رایج شده است. مراقب منابعی که از آنها استناد می کنید، باشید.

 از جدی گرفتن بیش از حد ایده اسامی یونانی شخصیت شناسی خودداری کنید.

2. زنان (یا هیچ کس) را بر اساس تیپ شخصیتی تحقیر نکنید

هیچ نوع تیپ شخصیتی "بهتر" یا "بدتر" از دیگری نیست. به عنوان مثال، جهانی بدون زنان بتا استرس و اصطکاک بسیار بیشتری خواهد داشت و جهانی بدون زنان امگا بسیاری از کارشناسان و متخصصان خود را از دست خواهد داد. هر شخصیت چیزی منحصر به فرد و مهم را به جهان می آورد.

زنان (یا هیچ کس) را بر اساس تیپ شخصیتی تحقیر نکنید.

3. فراموش نکنید که او را به عنوان یک شخص بشناسید

زنان با ویژگی های بسیار متفاوتی وجود دارند. یک زن سیگما ممکن است با هر کلیشه ای مطابقت نداشته باشد و ممکن است شما را شگفت زده کند. اجازه ندهید یک سری دسته بندی ها، دید شما را محدود کند، یکی از بزرگترین کارهایی که نباید با یک زن سیگما انجام دهید این است که به او بگویید چه کسی می تواند باشد.

فراموش نکنید که او را به عنوان یک شخص بشناسید.

سخن پایانی:

زن سیگما اصطلاحی است که برای توصیف زنی متکی به خود، اعتماد به نفس، وفادار و قاطع به کار می رود که به شدت برای استقلال خود ارزش قائل است.عبارت دیگری که اغلب برای توصیف این نوع زن استفاده می شود، گرگ تنها است. شما ممکن است یک زن سیگما در زندگی خود داشته باشید.