شنیدن صحبت های مردم در مورد مردان آلفا و نحوه تبدیل شدن به یک زن رایج تر است، اما زن آلفا بودن به همان اندازه مهم است. یک زن آلفا در میان همسالان خود رهبر است، چه در محل کار، چه در خانه یا با دوستان. حتی اگر یک رهبر زاده طبیعی باشید، باز هم می توانید رهبری و وضعیت آلفا خود را در تمام زمینه های زندگی خود بهبود بخشید. شما می توانید زن آلفا در محل کار و همچنین روابط شخصی خود باشید. در این مطلب از سلام دنیا، ما به مبحث چگونه یک زن آلفا باشیم پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

چیزهایی که باید بدانید

  • با تهیه فهرستی از بهترین ویژگی های خود، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و از تحقیر خود در مقابل دیگران برای تقویت عزت نفس خود اجتناب کنید.
  • برای جلب اعتماد دیگران، اشتباهات خود را قبول کنید و فقط زمانی که واقعاً لازم است عذرخواهی کنید تا از تضعیف صداقت خود جلوگیری کنید.
  • چانه خود را بالا نگه دارید و شانه های خود را عقب نگه دارید تا وضعیت بدنی قدرتمند داشته باشید. برای مسئولیت ها در محل کار داوطلب شوید و با پرسیدن سؤالات فراوان گفتگو را رهبری کنید.

چگونه یک زن آلفا باشیم؟

بخش اول: تغییر نگرش


حتما بخوانید: زنان آلفا چه ویژگی هایی دارند 


1. به خودت مطمئن باش

این اولین قدم مطمئنا سخت ترین است، اما مهم ترین است. باید بدانید که نظرات و ایده هایی دارید که ارزش شنیدن دارند. اگر خود را ارزشمند، شایسته احترام یا شایسته ندانید، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد.

چگونه یک زن آلفا باشیم 1

2. جعلش کن تا درستش کنی

سریع ترین راه برای ایجاد اعتماد به نفس این است که وانمود کنید تا اعتماد به نفس خود را باورپذیر کنید. شما می خواهید خود و همه اطرافیانتان را متقاعد کنید که مطمئن هستید و توانایی دارید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 2

3. فهرستی از بهترین ویژگی های خود تهیه کنید

مشخص کنید که چه چیزی را در مورد خود و بهترین استعدادها و مهارت های خود دوست دارید. ممکن است شنونده خوبی باشید، تخیلی باشید یا برای دوستان همدل باشید. آن لیست را در جایی بگذارید که بتوانید هر روز آن را بخوانید تا به خودتان یادآوری کنید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 3

4. با تعیین اهداف جدید برای خود شروع کنید

به عنوان مثال، به خودتان فشار بیاورید که روزی سه نفر جدید را ملاقات کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. با خود در اطراف انواع افراد راحت تر خواهید شد و شبکه ای از مخاطبین ایجاد خواهید کرد. هنگامی که یک هدف را تکمیل کردید، هدف جدیدی ایجاد کنید تا به سمت آن تلاش کنید تا همیشه به خودتان فشار بیاورید که شخصیت و محبوبیت بیشتری داشته باشید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 4

5. خودتان را ارزیابی کنید اما خودتان را در مقابل دیگران تحقیر نکنید

شما می خواهید به شیوه ای سالم از خودتان انتقاد کنید که به رشد شما به عنوان یک فرد کمک کند. هر چند از منفی نگری خودداری کنید. در خلوت از خودتان انتقاد سازنده کنید، نه در مقابل دیگران، زیرا ممکن است به آنها بگوید که شما به خودتان خیلی فکر نمی کنید و آنها نیز نباید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 5

6. اطرافیان به شما احترام بگذارند

به عنوان آلفا، شما می خواهید مردم تشخیص دهند که شما مهم هستید و شایسته احترام آنها هستید. این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. شما باید روی ایجاد روابطی کار کنید که مردم بتوانند صداقت شما را ببینند. این دو ویژگی و همچنین فصاحت، جذابیت و اخلاق کاری قوی به ساخت شخصیت شما در چشم مردم کمک می کند.


حتما بخوانید: زنان بتا چه ویژگی هایی دارند


حتی اگر می خواهید اکثریت مردم شما را دوست داشته باشند، افرادی هستند که دوست ندارند. اما هدف نهایی این است که مردم به شما احترام بگذارند، خواه با شما موافق باشند یا نباشند. آنها ممکن است شما را به عنوان یک دوست یا همکار دوست نداشته باشند، اما مطمئن شوید که نمی توانند صداقت، اشتیاق و قدرت شما را انکار کنند.

چگونه یک زن آلفا باشیم 6

7. فقط زمانی که لازم است عذرخواهی کنید

بدیهی است که اگر به کسی توهین یا آزار می‌دهید یا مرتکب اشتباهی می‌شوید، باید آن را قبول کنید. اما برای چیزهایی که در مورد آنها پاسخگو نیستید عذرخواهی نکنید زیرا ضعیف خواهید بود. خانم‌ها می‌توانند به ویژه در معرض عذرخواهی برای هر ناراحتی باشند، اما شما باید تعیین کنید که چه زمانی موقعیت‌ها نیاز به "ببخشید" یا "من عمیقا متاسفم" هستند.

چگونه یک زن آلفا باشیم 7

8. دست از بهانه جویی بردارید

مسئولیت اعمال خود را بپذیرید و مسئولیت هر کاری را که انجام می‌دهید، چه موفقیت یا یک اشتباه، انجام دهید. این نوعی صداقت و درستکاری است که مردم با رهبران خوب همراه می کنند. شما نمی خواهید موقعیت ها یا افراد دیگر را به خاطر اشتباهات خود سرزنش کنید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 8

9. تحت استرس مثبت بمانید

اگر می خواهید مردم در مواقع ثبات و همچنین بحران به شما نگاه کنند، باید فردی باشید که به نظر نمی رسد تحت تأثیر استرس و بدبینی قرار بگیرید. ممکن است لازم باشد احساسات را کنار بگذارید تا به وضوح طوفان هرج و مرج را ببینید، خواه این یک مهلت قریب الوقوع در محل کار باشد یا دوستی برای کمک به شما در جستجوی مشاوره مراجعه کند. از طنز استفاده کنید تا دیگران را از استرس خارج کنید، خواه طعنه آمیز، خشک یا صمیمانه.

چگونه یک زن آلفا باشیم 9

10. بدانید چه می خواهید و آن را بخواهید

ابتدا باید تعیین کنید که از زندگی چه می خواهید. این می تواند موارد مختلفی باشد، مانند افزایش حقوق، خانواده سالم و پایدار، یک رابطه عالی، احترام و قدرت، یا حتی در کل شاد بودن. سپس، هنگامی که فهمیدید چه چیزی را می خواهید به دست آورید، به دنبال آن بروید.

  • نترس. اگر احساس می کنید که حق دریافت دستمزد بالاتر یا احترام دیگران را دارید، دریغ نکنید.
  • برای پاسخ دادن به این که چرا چیزی می خواهید آماده باشید. ممکن است همیشه مجبور به مذاکره یا بحث نباشید، اما می خواهید آماده باشید.
  • هنگام پرسیدن واضح و محکم صحبت کنید. تردید نشانه ضعف است. پیگیر باشید و تسلیم نشوید زیرا پشتکار شما در دراز مدت مورد احترام قرار خواهد گرفت.
  • التماس یا ناله نکنید زیرا ضعیف به نظر می رسد. در عوض، طوری رفتار کنید که به آنچه می خواهید می رسید، تا به دیگران نشان دهید که در مورد این هدف یا پیشنهاد جدی هستید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 10

بخش دوم: کار / ارتباط با دیگران


حتما بخوانید: زنان آلفا متولد چه ماهی هستند


1. کنترل اتاق را در دست بگیرید

زنان آلفا مانند "رساناهای اجتماعی" هستند. آنها این توانایی را دارند که در مرکز توجه قرار گیرند، جایی که مردم به آنچه می گویند و انجام می دهند گوش دهند.

  • لازم نیست شما پر سر و صداترین فرد اتاق باشید. مهم نیست چقدر می گویید، مطمئن شوید که ارزش شنیدن را دارد. سخنان شما روی افرادی که به شما نگاه می کنند تأثیر می گذارد، بنابراین قبل از صحبت کردن، برای فکر کردن وقت بگذارید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 11

2. جالب ترین فرد در گروه باشید

از دیگران در مورد خود بپرسید و به آنها علاقه مند باشید نه اینکه کانون توجه خود را معطوف کنید. اگر می خواهید جالب باشید، به دیگران علاقه مند باشید. همه دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند و شما را دوست دارند که به آنها گوش دهید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 12

3. حضور خود را اعلام کنید

شما می خواهید دیگران بدانند که چه زمانی در اطراف هستید و اکنون که شما وارد شده اید فضای اتاق متفاوت است. راه رفتن به داخل اتاق را با سر بالا، شانه‌های پایین و راه رفتن مستقیم و محکم تمرین کنید. طوری رفتار کنید که از مردم انتظار دارید به شما توجه کنند و این کار را خواهند کرد.

چگونه یک زن آلفا باشیم 13

4. دایره نفوذ خود را گسترش دهید

زن آلفا بودن به این معنی است که نمی توانید تنها باشید. شما می خواهید مورد پسند هر کسی باشید که ملاقات می کنید و روابطی را ایجاد می کنید که ممکن است روزی به ارتقای شغلی آینده یا دعوت به مهمانی هیجان انگیز منجر شود. فراموش نکنید که افراد را به یکدیگر معرفی کنید. از زمانی که تنها فردی هستید که همه در یک گروه می شناسند استفاده کنید و افراد را معرفی کنید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 14

5. دوستان و آشنایان زیادی داشته باشید

شما با تمام دنیا بهترین دوست نخواهید بود، اما می توانید تلاش کنید تا نام افراد را به خاطر بسپارید و چیز ساده ای در مورد آنها بیاموزید. وقتی بعداً آنها را به یاد آورید، آنها شما را دوست خواهند داشت زیرا به آنها احساس مهم بودن و به یاد ماندنی بودن دادید. با این حال، به یاد داشته باشید که یک گروه نزدیک از دوستان و خانواده نیز داشته باشید که می توانید به عنوان سیستم پشتیبانی شخصی خود به آنها تکیه کنید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 15

6. از زنان دیگر حمایت کنید

ویژگی‌های زن آلفا در آرمان‌های فمینیستی آغشته است، مانند این تصور که زنان باید متحد شوند و در کنار هم در جامعه بایستند. زن آلفا بودن به این معنا نیست که زنان دیگر را پایین بیاورید و آنها را تحقیر کنید تا موقعیت خود را بالا ببرید. در عوض، باید برای ایجاد یک گروه قوی از زنان چه در محل کار و چه در زندگی اجتماعی خود تلاش کنید.


حتما بخوانید: نقاط ضعف و قوت تیپ شخصیتی زنان بتا (beta)


  • از قدرت و نفوذ خود برای کمک به دیگران به جای منزوی کردن خود استفاده کنید. برای شناختن زنان اطرافتان وقت بگذارید و ارزش آنها را بدانید.
  • این می تواند منجر به راهنمایی شود. راهنمایی برای زنان دیگر یک راه عالی برای استفاده از قدرت شما برای خیر است. شما این توانایی را دارید که روی افراد دیگر تأثیر بگذارید و مهارت های آنها را در محل کار یا اجتماعی توسعه دهید.
  • شما توانایی پرورش نگرش یک گروه را دارید. بهتر است پیوندی سالم با زنان دیگر ایجاد کنید تا اینکه اطراف خود را با کسانی احاطه کنید که ترجیح می دهند مشاجره و درام را به راه بیندازند.

چگونه یک زن آلفا باشیم 16

7. رقابت را در زندگی خود حفظ کنید

به عنوان زن آلفا، باید در صدر بازی خود بمانید. این ممکن است به این معنی باشد که با آخرین روندهای مد همراه باشید یا در محل کار خود قدم های بیشتری را طی کنید تا تأثیر خوبی بر رئیس خود بگذارید. به عنوان زن آلفا باید از راکد بودن خودداری کنید. به خود فشار بیاورید تا رشد کنید و در مورد زمینه شغلی، سرگرمی ها یا سایر علایق خود بیاموزید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 17

8. متکی به خود باشید اما همه چیز را به تنهایی انجام ندهید

شما باید بتوانید کارها را برای خودتان انجام دهید و در موقعیت‌ها در مضیقه نباشید. این به دیگران نشان می دهد که شما شایسته هستید و به کسی نیاز ندارید.

  • فقط به این دلیل که می توانید خودتان یک لاستیک پنچر شده را تعمیر کنید یا خودتان یک وعده غذایی برای یک مهمانی بپزید، به این معنی نیست که نمی توانید استعدادها و توانایی های دوستان، خانواده یا همکاران خود را بشناسید و آنها را درگیر کنید.
  • از دیگران بخواهید که در کنار شما بیایند و با هم کار کنند، باعث می شود آنها احساس نیاز و ارزشمندی کنند و به شما به عنوان آلفا نگاه کنند.

چگونه یک زن آلفا باشیم 18

بخش سوم: به دنبال هدف باشید

1. لباس برای تحت تاثیر قرار دادن

لازم نیست برای جلب احترام و توجه دیگران، کت و شلوار، دامن و کفش پاشنه بلند با یک دفتر گوشه پوشیده باشید. به سبک خود لباس بپوشید و با آن سازگار باشید. لباس هایی بپوشید که قابل ارائه باشد اما در آن احساس راحتی کنید تا اعتماد به نفس خود را ایجاد کنید و آن را به دیگران منتقل کنید. در خیاطی سرمایه گذاری کنید.


حتما بخوانید: ویژگی شخصیت آلفا، بتا، امگا، گاما، دلتا و سیگما


  • لباس‌های خیلی بزرگ یا خیلی تنگ به طور ناخودآگاه به مردم نشان می‌دهند که بدن خود را نمی‌شناسید و نمی دانید چگونه لباس بپوشید.
  • چند اکسسوری را که برجسته هستند انتخاب کنید. می توانید با انتخاب اکسسوری های برجسته مانند گردنبند یا کفش یا کیف پول با رنگ های روشن مردم را به خود علاقه مند کنید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 19

2. لبخند بزنید

این یک مرحله ساده اما مهم است. لبخند زدن به مردم می گوید که شما مثبت اندیش هستید، مسئولیت پذیر هستید و می توان به او اعتماد کرد. ظاهر مثبت و آراسته راهی برای افزایش وفاداری مردم به شما به عنوان آلفا است.

چگونه یک زن آلفا باشیم 20

3. مراقب بدن خود باشید

به عنوان یک زن آلفا، مردم به دنبال مسیر زندگی شما هستند، بنابراین سالم و تناسب اندام مهم است. این یکی از راه‌هایی است که می‌توانید الگوی مثبتی برای افراد تحت تأثیر خود قرار دهید و همچنین بدن خود را از استرس زندگی محافظت کنید. مراقب باشید که با مدهای رایج و گرایش های رژیم غذایی مطابقت نداشته باشید که ممکن است کارساز نباشد تا از خود مراقبت کنید و الگوی خوبی برای دیگران باشید.

چگونه یک زن آلفا باشیم 21

سوالات متداول

1. اگر کمی خجالتی باشم می توانم آلفا شوم؟ 

شما می توانید، اما باید مایل باشید که خود را از منطقه آسایش خود خارج کنید. محبوب شدن و تبدیل شدن به آلفای یک دسته، مستلزم این است که با افراد زیادی صحبت کنید و کمی جسور باشید. وقتی مکان خود را ایجاد کردید، همیشه می توانید کمی ساکت تر باشید.

2. چگونه باید به عنوان یک زن آلفا عمل کنم اگر در دعوا باشم؟

سعی کنید دعوا را میانجیگری کنید، با یادآوری عواقب دعوا به افراد درگیر، اوضاع را آرام کنید. سپس سعی کنید با میانجی گری مشکل را حل کنید و به هر دو طرف اجازه دهید تا قسمت خود را از داستان به اشتراک بگذارند. معمولاً پس از مرحله دوم، موضوع حل می شود، زیرا هر دو طرف نظرات را شنیده اند و بنابراین می توانند هرگونه سوء تفاهم را برطرف کنند. به یاد داشته باشید که شجاع و قاطع باشید.

3. چگونه می توانم یک زن آلفا در بین مردان باشم؟

صرف نظر از جنسیت، شما یک زن آلفا هستید یا نیستید. آلفا بودن به این معنا نیست که شما باید پرخاشگر باشید یا مانند یک گنده رفتار کنید. فقط یک آلفا باشید.

نکات و هشدار های  پایانی

  • از قدرت خود به نفع خود استفاده کنید، اما از آن سوء استفاده نکنید.
  • به زنان زندگی خود توجه کنید. اگر کسی هست که به او احترام می گذارید و او را تحسین می کنید، به کاری که انجام می دهد توجه کنید و از ویژگی های کیفی او تقلید کنید. یا، از سوی دیگر، ممکن است زنانی در زندگی شما وجود داشته باشند که از آنها سوء استفاده می کنید یا آنها را مطابقت می دهید. از آنها یاد بگیرید که چه کارهایی را نباید، انجام دهید، اما می توانید از قدرت خود برای کمک به وضعیت آنها نیز استفاده کنید.
  • مراقب سایر ماده های آلفا باشید. همزیستی در یک محیط غیرممکن نیست، اما چالش برانگیز خواهد بود زیرا قدرت و نفوذ شما ممکن است با هم برخورد کنند و منجر به فاجعه شود.