دکترعلیرضا زالی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/10/11

19:03


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اجرای برنامه های فرهنگی گفت : منابع باید در اختیار دانشجویان باشد و اجرا را نیز باید به آن ها بسپاریم. تجربه نشان داده است اگر به نیروی جوان و پویای دانشجویی اعتماد کنیم ، خروجی با کیفیت تری خواهیم داشت.

دکترعلیرضا زالی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

اجرای برنامه های فرهنگی به دانشجویان سپرده شود

به گزارش نم نمک ، علیرضا زالی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : تمامی این برنامه ها که ماحصل جلسات و همکاری و حمایت شورای فرهنگی دانشگاه است باید در سال های آینده نیز برگزار و به دقت مستند شود.

دکترعلیرضا زالی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

دکترعلیرضا زالی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی در حال توسعه است و بسیاری از آنها برای اولین بار در سطح دانشگاهی اجرا شده است ، افزود : از ماهیت و اثربخشی این برنامه های منحصر به فرد دانشجویی و فرهنگی در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نباید ساده گذشت.

به گفته وی فعالیت های فرهنگی دانشگاه به دو شکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت یا مصوب در شورای فرهنگی دانشگاه ، برای اجرا مطرح می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد : انجام فعالیت های فرهنگی نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد و از همین رو اجرای آن را باید به دانشجویان سپرد ، چراکه این تقسیم کار در دانشگاه ، چالاکی فرهنگی ایجاد می کند. باید با در نظر گرفتن سهم معنوی هر گروه دانشجویی ، از نهایت ظرفیت سایر تشکل ها و کانون ها برای برگزاری برنامه ها استفاده شود.

زالی همچنین بر رویکرد مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در زمینه ارتقای فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ستاد و هیئت رئیسه دانشگاه باید در مسیر اجرای برنامه های فرهنگی و فوق برنامه ، مربی گری کنند ، گفت : منابع باید در اختیار دانشجویان باشد و اجرا را نیز باید به آن ها بسپاریم. تجربه نشان داده است اگر به نیروی جوان و پویای دانشجویی اعتماد کنیم ، خروجی با کیفیت تری خواهیم داشت.

وی بر ضرورت جدی تر گرفتن برنامه های انتخاباتی با توجه به محدودیت زمان تا انتخابات تاکید کرد و از همراهی هیئت رییسه با دانشجویان در این مسیر خبر داد.

زالی با اشاره به لزوم طراحی بسته های آیین نامه ای و فرهنگی برای دانشجویان بین الملل ، تصریح کرد : در خصوص بسته آیین نامه ای ، مهم ترین بحث موضوع پوشش دانشجویان است. دانشجویان بین الملل در بدو ورود به دانشگاه باید با قوانین آشنا باشند و آن را رعایت کنند.

* حمایت همه جانبه موجب هم افزایی و کیفیت بهتر برنامه های فرهنگی می شود

سمیه اسماعیلی ، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه با اشاره به اینکه در دیدار با معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شد گزارش تفصیلی برنامه های فرهنگی دانشگاه به منظور تخصیص بودجه از سوی وزارت بهداشت ارائه شود ، گفت : گزارش برنامه های اجراشده طی 9 ماه اخیر در حوزه فرهنگی دانشگاه مورد توجه وزارت بهداشت خواهد بود.

به گفته وی ، اجرای برنامه ها با حمایت همه جانبه از سوی تمامی اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه موجب هم افزایی و کیفیت بهتر برنامه خواهد شد.

* برنامه های فرهنگی مطابق سلیقه دانشجویان باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، محمود خدادوست ، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه مشارکت همه تشکل ها و انجمن های دانشجویی به منظور برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی در دانشگاه را در افزایش هم افزایی بسیار موثر دانست.

دکتر رحمتی معاون آموزش دانشگاه نیز در ادامه بر اجرا و برنامه ریزی برنامه های فرهنگی طبق اولویت موضوعی و اعتباری و بر اساس سلیقه دانشجویان تاکید کرد.

وی همچنین همکاری سایر معاونت های مربوطه در اجرای این برنامه ها را مهم دانست.


بیوگرافی علیرضا زالی

علیرضا زالی متولد 5 فروردین 1343 در دماوند پزشک ایرانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

او پیش از این رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود. او فارغ التحصیل جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.او در تاریخ 16 مهر سال 98 با ابلاغ وزیر بهداشت به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران منصوب شد. وی در زمان دنیاگیری کروناویروس در ایران نیز فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو