اقامت در هتل‌های شیراز شهر شکوفه‌های نارنج

منبع: زومجی

2

1402/10/12

10:02


اقامت در هتل‌های شیراز شهر شکوفه‌های نارنج

شهری که با باغ‌های باصفا و هوایی دل‌چسب در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان مناسب سفر است.

گشت‌وگذار در بافت تاریخی و تماشای معماری‌های قدیمی، دیدن بازار وکیل و ارگ کریم‌خان و خوردن فالوده شیرازی و عرقیجات معطر پشت زندان، حس خوشی دارد که کمتر جایی می‌توانید آن را تجربه کنید.

قدم زدن در باغ مصفای ارم، باغ قوام نارنجستان، باغ دلگشا و عفیف‌آباد آن هم در فصل بهار با عطر بهارنارنج، حس تازگی و طراوت می‌دهد. عمارت شاپوری، خانه زینت‌الملک قوام، مسجد وکیل، مسجد مشیر و حمام وکیل از مکان‌هایی هستند که با معماری خاص خود نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

شیراز یادگارهایی از فرهنگ و تاریخ ایران دارد که گذشته باستانی کشور را به نمایش می‌گذارد. فقط با صرف زمانی کم، آن‌طرف‌تر از شیراز، در دشت مرودشت می‌توانید نظاره‌گر شکوه و عظمت تمدن ایران در تخت جمشید باشید. بنایی که حدود 25 قرن پیش توسط داریوش هخامنشی جهت تصویری از گستره فرمانروایی هخامنشیان برای آیندگان ساخته شد.

همچنین می‌توانید از نقش رستم به‌عنوان منبعی از تاریخ در دل کو‌ه‌های فارس دیدن کنید و به منطقه پاسارگاد بروید که آرامگاه بزرگ‌ترین پادشاه ایران کوروش کبیر را با معماری منحصربه‌فرد به نمایش گذاشته است.

در این میان از ادبیات و شاعران شیراز نباید غافل شد. شب‌های حافظیه و حافظ خوانی آرامشی دارد که هیچ جای دیگر نمی‌توان آن را تجربه کرد. همچنین بنای سعدیه با گنبد فیروزه‌ای‌رنگ، آرامگاه شاعر شیرین‌سخن ایران در باغی پر از گل و درخت به همراه حوض ماهی از مکان‌های گردشگری است که نباید دیدن آن را از دست داد.

در سفر به شیراز شهر بهارنارنج در کنار جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خود، می‌توانید از معاشرت با مردم خوش‌مشرب و مهمان‌نوازش لذت ببرید. در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر این امکان وجود دارد که سوغاتی‌هایی چون مسقطی، جوخه، بادام‌سوخته، حلوا کاسه و رنگینگ، انواع عرقیجات معطر مثل بهارنارنج، بیدمشک و نسترن و صنایع‌دستی چون خاتم‌کاری، ظروف نقره، گیوه، میناکاری، سفال، معرق‌کاری، نمد، قالی، جاجیم و گبه بخرید و با خود به یادگار ببرید.

شیراز در تاریخچه کهن خود غذاهای سنتی دارد که علاوه بر طعم خوش، رنگ و بوی دلپذیر دارد. شیرازی پلو، کلم‌پلو، هویج‌پلو، قورمه به شکر پلو، اشک نه شیرازی، کوفته هلو، آش سبزی و یخنی‌نخود را می‌توان از غذاهای اصیل شیرازی دانست. بسیاری از این غذاها را می‌توانید در رستوران‌های این شهر میل کنید.

سفر به شیراز به دلیل جاذبه‌های زیاد سفری کوتاه نخواهد بود پس داشتن اقامتی مناسب و باکیفیت لازمه این سفر به شمار می‌آید. هتل ‌های شیراز، هتل‌های پنج ستاره تا سوئیت‌ها و بوم‌گردی‌ها را در برمی‌گیرد. با توجه به سلیقه و بودجه، شما در این شهر گزینه‌های زیادی برای اقامت خواهید داشت.

هتل‌های پنج ستاره شیراز با تجهیزات و امکانات لوکس، خدمات باکیفیت بالا و محیطی آرام به مسافران ارائه می‌دهند. این هتل‌ها معمولاً از امکاناتی چون اتاق‌ها و سوئیت‌های فاخر، رستوران‌هایی با منوی بین‌المللی، استخرهای شنا، سالن‌های ورزشی و امکانات کنفرانس برخوردار هستند.

 

هتل بزرگ شیراز تجربه آرامش و لذت

هتل بزرگ شیراز در سال 1392 در همسایگی دروازه قرآن و بر فراز شهر شیراز نزدیک به ورودی شمال شهر بنا شد. این هتل پنج ستاره در 14 طبقه با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی مجهز شده است که در 158 واحد به میزبانی مسافران شهر شیراز می‌پردازد.

این هتل بر روی سلسله جبال شمال شرقی شهر فرهنگ و هنر ایرانی قرار دارد که دسترسی به اماکن تاریخی و گردشگری چون دروازه قرآن، خواجوی کرمانی، حرم شاه‌چراغ، آرامگاه حافظ و سعدی، باغ جهان‌نما، باغ ارم، آرامگاه هفت‌تنان، تخت جمشید و غیره را آسان می‌کند.

با رزرو هتل بزرگ شیراز شهر زیر پای شماست چون چشم‌اندازی از طبیعت بکر و کوه‌های زیبا را در کنار شهری زنده و پویا خواهید داشت. این هتل شبیه به یک کشتی است و نظر مسافرانی که از دروازه قرآن وارد شیراز می‌شوند را از دور به خود جلب می‌کند.

هتل شیراز

در سفر به شیراز داشتن استراحتی کامل در محیطی آرام بسیار مهم است چون جذابیت‌های گردشگری زیادی دارد که احتمالاً بازدید از آن‌ها و تردد در مسیرهای مختلف شما را خسته خواهد کرد. اتاق‌های این هتل به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌های شیراز امکانات رفاهی چون یخچال، تلویزیون، سرویس ایرانی و فرنگی، ماهواره، کمد، آب رایگان، انواع لوازم بهداشتی، سشوار، روم سرویس، اینترنت رایگان نامحدود، صندوق امانات و غیره را شامل می‌شود. این‌گونه هتل بزرگ شیراز به دغدغه‌های مهمانان خود پاسخ می‌دهد تا سفری رؤیایی برای آن‌ها رقم بزند.

 این هتل مجلل به امکاناتی عمومی مدرن چون خودپرداز، فروشگاه، خدمات باربری، خدمات تهیه بلیط، اتاق چمدان، کافی‌نت، صرافی، خدمات پرینت و فتوکپی و غیره مجهز است تا با اقدامی مؤثر به تأمین رفاه حال مسافران خود بپردازد.

همچنین با رزرو هتل بزرگ شیراز می‌توانید از خدماتی ازجمله خدمات پزشکی، خدمات برای معلولین، آرایشگاه زنانه و مردانه، خدمات CIP (تشریفات ویژه) و ... بهره ببرید. این امکانات و خدمات را به‌عنوان مزایایی ویژه برای اسکان در این شهر باید در نظر گرفت.

تماشای شیراز زیبا از اتاق خود بر بلندای شهر تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود که تنها با اقامت در این هتل میسر می‌شود. پس از کمی استراحت می‌توانید از امکانت تفریحی و ورزشی هتل بهره ببرید. استفاده از سالن بیلیارد، سالن ورزشی و بدن‌سازی، استخر زنانه و مردانه، سونا، جکوزی، اتاق بازی و پارک کودک، گیم نت و بازی‌های ویدیویی هتل خاطره‌ای به‌یادماندنی برایتان رقم خواهد زد.

رستوران ایرانی هتل بزرگ شیراز با سرو غذاهای محلی شیرازی و انواع غذاهای ایرانی در محیطی زیبا با موسیقی سنتی زنده، طعمی اصیل را به ارمغان می‌آورد. در رستوران دریایی می‌توانید انواع غذای دریایی را با مزه‌ای لذیذ در هنگام تماشای شهر شیراز تجربه کنید.

اگر به خوردن غذاهای ایتالیایی علاقه دارید، این هتل فضای دنج و آرام را برای رستوران ایتالیایی خود در نظر گرفته است. صرف لازانیا، پاستا، پیتزا و انواع دسرهای ایتالیایی در این رستوران شما را به قلب شهر رم می‌برد. کافه هتل بزرگ شیراز معروف به هتل دروازه قرآن، محیطی آرام دارد که انواع نوشیدنی‌های گرم، سرد و شربت‌های خوشمزه شیرازی را سرو می‌کند.

از هتل با طی مسیری زیر ده دقیقه با خودرو به ارگ کریم‌خان، حمام وکیل، بازار وکیل، مسجد وکیل، باغ دلگشا، بازار مسگر‌ها، مدرسه خان، مسجد جامع عتیق، مسجد نصیرالملک، باغ نارنجستان قوام، باغ عفیف‌آباد و مرکز خرید شیراز خواهید رسید.

خاطره طعمی بی‌نظیر در بزرگ‌ترین رستوران گردان ایران

رستوران گردان هتل بزرگ شیراز به‌عنوان بزرگ‌ترین رستوران گردان ایران یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز به‌حساب می‌آید. بسیاری از مسافران و ساکنان شیراز صرف غذا در این رستوران را تجربه کرده‌اند.

شاید بتوان گفت این رستوران تنها رستوران گردان جهان است که برای پذیرایی از مهمانان در تراس را دارد. انواع غذاهای ایتالیایی، باربیکیو و فست فود با طعمی لذیذ و کیفیتی مثال‌زدنی در آن سرو می‌شود. این رستوران در یک ساعت چرخشی 360 درجه دارد که هنگام صرف غذا چشم‌اندازی زیبا و منحصربه‌فرد از شیراز به شما ارائه می‌دهد.

از منوی فست فود آن می‌توانید انواع ساندویچ بیف و لمب، بیکن و چیکن و پیتزاهای ایتالیایی و از منوی باربیکیوی آن انواع ماهی کبابی، کباب لقمه، کباب کنجه، مرغ درسته کبابی، کباب مرغ ترش و حتی کله پاچه سفارش دهید.

منوی رستوران گردان هتل بزرگ شیراز آن‌قدر متنوع و وسوسه‌برانگیز است که گزینه‌های زیادی را برای انتخاب غذا پیش روی شما می‌گذارد. ولی از غذاهای ویژه این رستوران می‌توان به پیتزای مخصوص هتل، ماکوی گوشت و مرغ مکزیکی اشاره کرد.

از غذاهای رستوران که بگذریم بایستی به محیط و فضای داخلی آن بپردازیم. در طراحی داخلی رستوران از وسایل باکیفیت استفاده‌شده است و چیدمان و معماری زیبای آن نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. ظروفی که برای سرو غذا استفاده می‌شود همگی سرامیکی و رنگارنگ است که حسی خوشایند را به مهمانان القا می‌کنند.

این رستوران شامل دو فضای داخلی و بیرونی می‌شود که با توجه به ظرفیت آن‌ها می‌توانید جای خود را انتخاب کنید. فضای بیرونی رستوران چشم‌اندازی بی‌نظیر از شیراز را به تصویر می‌کشد. محیط داخلی آن با معماری خاص خود گردان است و 360 درجه می‌چرخد.

سقف رستوران گردان با میله‌های آهنی و نورپردازی شگفت‌انگیز طراحی شده است که جذابیت رستوران را دوچندان می‌کند. کف رستوران با پارکت‌های رنگی محیطی شاد و سرزنده خلق کرده است. برخورد درست، مشتری مداری و نحوه سرویس دهی عالی همگی به‌اتفاق هم بر گیرایی و محبوبیت این رستوران می‌افزاید.

 

اقامت در قلب تاریخ با هتل زندیه شیراز

هتل زندیه شیراز در سال 1394 در جوار مجموعه زندیه بنا شد. این هتل پنج ستاره در مساحتی به متراژ 900 مترمربع در سه طبقه با معماری سنتی طوری که با فضای بافت تاریخی شیراز هماهنگ باشد، ساخته شده است.

حضور هتل در قلب تپنده شهر شما را در جریان زندگی مردم شیراز قرار می‌دهد و سرزندگی و نشاط آن‌ها را به شما هدیه می‌دهد. شب‌ها با صرف چند دقیقه می‌توانید در همسایگی هتل به تماشای ارگ کریم‌خان زند بنشینید. این بنا با نورپردازی خاصی طراحی شده است که زیبایی و عظمت بنای زندیه را بیشتر به رخ می‌کشد.

شیراز

فاصله هتل زندیه شیراز با جاذبه‌های گردشگری چون حمام وکیل، آرامگاه شاهچراغ، باغ عفیف‌آباد، باغ جهان‌نما، موزه پارس و مسجد نصیرالملک بسیار کم است و با صرف زمانی کم امکان دسترسی آسان به آن‌ها وجود دارد.

این هتل 72 واحد اقامتی دارد که به‌صورت اتاق و سوئیت در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سوئیت یک خوابه دو نفره و سوئیت بیزنس را می‌توانید با رزرو هتل زندیه شیراز انتخاب کنید. همچنین اگر برای ماه‌عسل به این شهر زیبا می‌روید با رزرو سوئیت هانی مون که با گل‌های زیبا مزین شده‌اند، می‌توانید خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

اتاق‌های هتل با امکاناتی چون چای‌ساز، یخچال، تلویزیون، تلفن، اینترنت رایگان، تهویه مطبوع، سیستم اعلام حریق، صندوق امانات، آنتن مرکزی، پاور سوئیچ و غیره مجهز شده‌اند تا اقامت بی‌نظیری را برای مسافران رقم بزنند.

در زمان اقامت خود در هتل زندیه شیراز پیشنهاد می‌شود از حمام سنتی که به سبک حمام وکیل ساخته شده است، حتما استفاده کنید. همچنین می‌توانید در مجموعه ورزشی هتل از استخر، سونا، سالن بدن‌سازی و جکوزی لذت ببرید.

اگر در اقامت خود قصد برگزاری همایش یا کنفراس دارید می‌توانید در سالن گردهمایی‌ها در طبقه همکف هتل، به اجرای برنامه‌های خود بپردازید. همچنین از بازارچه سنتی هتل با غرفه‌های مختلف، آژانس مسافرتی، گالری صنایع دستی، خدمات تشریفات ویژه یا همان CIP، ترانسفر، لاندری، تاکسی‌سرویس و سایر امکانات دیگر استفاده کنید تا لذت اقامت شما در این هتل کامل شود.

رستوران‌ها و کافی شاپ هتل زندیه شیراز میزبانی عالی برای مهمانان خود هستند. رستوران سنتی هتل با سرو غذاهای سنتی، گیاهی، فست فود، دریایی، ایرانی و فرنگی در فضایی با طراحی قدیمی عطر و طعم غذاهای اصیل را زنده نگه داشته است. همچنین رستوران کلاسیک هتل، با ظرفیت 80 نفر به سرو انواع غذای باکیفیت ایرانی و فرنگی می‌پردازد.

کافه هتل در فضایی آرام با انواع نوشیدنی و دسر‌های لذیذ از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. از طرفی برای صرف غذا در محیطی باز با نورپردازی خاص و آب‌نماهای زیبا می‌توانید به رستوران حیاط باغ بروید و در هوای خوش شیراز غذای خود را میل کنید.

آرامش و سلامتی در حمام سنتی هتل زندیه شیراز

معماری هتل زندیه شیراز یک تلفیق زیبا از هنر‌های معاصر و عناصر معماری سنتی ایرانی است. این هتل با دکوراسیونی که به‌دقت به جزئیات توجه شده، حس خوشایندی از فرهنگ و تاریخ این منطقه به مهمانان انتقال می‌دهد.

معماری این هتل به‌گونه‌ای است که انگار شیراز کوچک‌شده را در دل خود دارد. معماران هتل زندیه از عناصر معماری سنتی شیراز مثل گنبد و کاشی‌کاری‌های اصیل استفاده کرده‌اند و با ایجاد باغ‌ها و فضاهای باز، امکاناتی آرام و آراسته را برای میهمانان ارائه می‌دهد. این فضاها همچنین به کمک عناصر طبیعی مانند آب‌نماها و گیاهان زیبا، حس آرامش و آرامی ایجاد می‌کنند.

در کنار این معماری زیبا، حمام سنتی هتل به‌عنوان یکی از بهترین حمام‌های سنتی ایران شناخته می‌شود. این حمام با الهام از حمام‌های سنتی دوران زندیه ساخته‌شده است و فضایی باشکوه و آرامش‌بخش را برای مهمانان فراهم می‌کند. این حمام سنتی با جزئیات زیبا و دقت در طراحی، تلاش کرده است تا حس متفاوتی از فرهنگ و تاریخ ایران را منتقل کند که با حمام‌های ترکی که این روز‌ها بسیار مرسوم است برابری می‌کند و حتی برتری دارد.

حمام سنتی زندیه با طراحی سنتی و استفاده از کاشی‌ها و نقوش معماری ایرانی، به مهمانان احساسی از زیبایی و هنر ایرانی را القا می‌کند. در این حمام از عناصر طبیعی مانند سنگ‌های معدنی، چوب و آب به‌عنوان اجزاء اصلی در دکوراسیون استفاده‌شده است که فضایی با آرامش و سرزندگی خلق می‌کند. همچنین آب‌گرم‌کن‌ها و سنگ‌های گرما برای تجدید انرژی در معماری حمام به کار گرفته‌شده است.

این حمام سنتی تجهیزاتی مانند آب‌لرزشی و آب‌گردان دارد که برای ارائه خدمات آب‌درمانی متفاوت به مهمانان در نظر گرفته شده است. همچنین فضاهای دنجی دارد که مهمانان می‌توانند در آنجا برای استراحت و تجربه لحظاتی شاد و آرام بمانند.

با استحمام با مواد طبیعی و گیاهان دارویی در محیطی پاک و سالم که اصول بهداشتی و ایمنی رعایت شده است و استفاده از ماساژ درمانی حمام برای کاهش درد و استرس می‌توانید سفر خود را با رهایی از خستگی به پایان برسانید.

 

کلام پایانی

شهر شیراز با تاریخچه و فرهنگ غنی خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است. هتل‌های شیراز در سطح کشور به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌های ایران شناخته‌شده‌اند و اقامت دریکی از این هتل‌ها می‌تواند تجربه لذت بخشی باشد. با توجه به تنوع و تعداد زیاد هتل‌های این شهر زیبا و باشکوه، گردشگران می‌توانند بر اساس سلیقه و نیاز خود، اقامتی راحت و لذت‌بخش در شهر شیراز را تجربه کنند.

با معماری ارزشمند و مدرن، امکانات لوکس و خدمات فوق‌العاده، هتل‌های این شهر طیف گسترده‌ای از مسافران را پوشش می‌دهند. از نمادهای تاریخی گرفته تا فرهنگ مهمان‌نوازی مردم شیراز، هتل‌هایی چون هتل بزرگ شیراز و هتل زندیه شیراز به گردشگران این فرصت را می‌دهند تا در دل این شهر ادیبان و شاعران، لحظاتی خاص از زندگی را تجربه کنند. به‌واسطه اقامت در هتل‌های پایتخت تمدن و تاریخ، سفری به دنیایی از زیبایی، آرامش و لذت خواهید داشت که در خاطره‌های شما به‌عنوان لحظات فراموش‌نشدنی ثبت خواهد شد.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو