راهنمای سفر 3 روزه به شیراز، شهر بهارنارنج

منبع: پلازا

5

1402/2/17

11:13


راهنمای سفر 3 روزه به شیراز، شهر بهارنارنج

شیراز، شهر شعر و ادب، شهر بهارنارنج، شهر حافظ و سعدی، دیار عاشقان و میعادگاه تاریخ و تمدن است. سفر به این شهر و دیدن تمام زیبایی های آن زمان زیادی نیاز دارد. باید دست کم یک هفته در شیراز باشید تا بتوانید حداکثر جاذبه های گردشگری را ببینید. اما اگر از نظر زمانی محدودیت دارید، می‌توانید یک برنامه سفر 3 روزه برای خود تدارک ببینید. اگر قصد سفر به شیراز دارید می‌توانید برای اولین تعطیلات پیش رو برنامه ریزی کنید و یک سفر خاطره انگیز برای خود رقم بزنید.

خرید بلیط هواپیما شیراز

در اولین قدم توجه داشته باشید که فاصله مکانی تهران تا شیراز با اتوبوس حدود 12 ساعت و با قطار حدود 15 ساعت است. اگر برنامه سفر شما 3 روزه است، باید بلیط هواپیما شیراز تهران و بلعکس را رزرو کنید. در غیر این صورت بخش زیادی از زمان شما در راه رفت و برگشت سپری خواهد شد. این در صورتی است که با خرید بلیط هواپیما شیراز، با حداکثر یک ساعت و 10 دقیقه پرواز به مقصد خواهید رسید و می‌توانید زمان خود را صرف دیدن جاذبه های گردشگری شهر کنید.

برنامه روز اول سفر به شیراز

در اولین روز سفر به شیراز بهتر است تا گشت و گذاری در شهر شیراز و بافت تاریخی بزنید. جاذبه های شیراز کم نیستند اما اگر بازدیدهای خود را از صبح زود شروع می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از مسجد نصیرالملک شروع کنید. مسجد صورتی که در ساعات ابتدایی روز، زیباتر از هر زمان دیگری است. در حدود ساعت 8 تا 9 صب، نور به زیبایی از شیشه های رنگی عبور کرده و فضایی معنوی و فوق العاده زیبا به وجود می‌آورد.

بعد از مسجد نصیرالملک پیشنهاد می‌کنیم از محور زندیه دیدن کنید. مسجد وکیل، حمام وکیل و بازار وکیل 3 مورد از مهمترین آثار این دوره هستند که باید به آنها سری بزنید. بازار وکیل با معماری زیبا و غرفه های متفاوت مکان خوبی برای دیدن معماری و خرید سوغاتی است. سرای مشیریه و سرای فیل نیز در همین مسیر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

اگر زمان شما در شیراز محدود است، پیشنهاد می کنیم از میان باغ های شیراز، چند مورد را گلچین و از آنها دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با نارنجستان قوام شروع کنید و پس از آن خانه زینت الملک که در فاصله کمی از آن قرار دارد را ببینید. در ادامه روز می‌توانید سری به باغ ارم یا باغ گلشن بزنید.

دیدن آرامگاه سعدی و حافظ و همچنین ارگ کریمخانی را به ساعات پایانی روز و حتی شب اختصاص دهید. ارگ کریمخان در شب با چراغ هایی که اطراف آن را روشن می‌کند، جلوه دیگری دارد. از طرف دیگر، گرفتن فال حافظ در شب های حافظیه و قدم زدن زیر درختان سرو شیرازی سعدیه حال و هوای دیگری دارد.

البته در این میان برای صرف ناهار و شام و یا میان وعده نیز باید توقف هایی داشته باشید، رستوران های شیراز تنوع بالایی دارند. اما خوردن کلم پلو شیرازی در رستوران هفتخوان شیراز و یا رستوران سنتی پرهامی را فراموش نکنید. همچنین راهنمای سفر به شیراز بدون پیشنهاد نوشیدن شربت های خنک چیزی کم دارد. حتما خودتان را به نوشیدن یک بهارنارنج خنک مهمان کنید و فالوده بستنی را فراموش نکنید.

راهنمای سفر به شیراز، برنامه روز دوم

روز دوم خود را به دیدن جاذبه های شیراز که خارج از شهر قرار دارند اختصاص دهید. نقش رستم، پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رجب 4 جاذبه مهم در فاصله یک تا یک و نیم ساعته از شهر شیراز هستند که در سفر به شیراز باید از آنها دیدن کنید. فراموش نکنید که این جاذبه ها از شهر فاصله داشته و بهتر است همراه خود کلاه آفتابگیر، کفش راحت، آب نوشیدنی و تنقلات داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما شیراز

البته در اطراف تخت جمشید کافه ، رستوران و حتی هتل نیز وجود دارد که می‌توانید برای صرف ناهار و تجدید قوا می‌توانید به آنها مراجعه کنید. در زمان رزرو هتل شیراز هم می‌توانید هتل آپادانا تخت جمشید را انتخاب کنید.

برنامه روز سوم سفر به شیراز

در سومین روز سفر به شیراز می‌توانید سری به باغ جهان نما، باغ عفیف آباد، باغ نظر، باغ تنان و باغ ملی شیراز بزنید. عمارت شاپوری، مسجد جامع عتیق و غیره برخی دیگر از جاهای دیدنی شیراز هستند که می‌توانید بازدید از چند مورد آنها را در برنامه روز سوم سفر به شیراز قرار دهید.

راهنمای سفر به شیراز، برنامه روز دوم

قدم زدن در خیابان ارم، تماشای بام شیراز از فراز رستوران هتل بزرگ شیراز و رفتن به دروازه قرآن و آرامگاه خاجوی کرمانی را نیز از دست ندهید. توجه داشته باشید که همانطور که اشاره کردیم 3 روز زمان کمی برای سفر به شیراز است. اما با این حال اگر محدودیت زمانی دارید، با یک برنامه فشرده 3 روزه می‌توانید بیشتر جاذبه های شیراز را ببینید. فقط داشتن کفش مناسب و استراحت کافی را از دست ندهید.

رزرو هتل های شیراز با بهترین قیمت در فلای تودی

برای سفر به شیراز و اقامت در یکی از بهترین هتل های شیراز، وارد وب سایت فلای تودی شده و از بخش هتل های داخلی، شیراز را انتخاب کرده و زمان ورودتان را مشخص کنید تا لیستی از هتل های شیراز به شما نمایش داده شود. با مشاهده هر اتاق و مقایسه قیمت ها می‌توانید بهترین اتاق را برای خود رزرو کنید.

هر اتاق دارای مشخصات کامل، امکانات، شرایط رزرو، قوانین و چندین عکس است. با مشاهده کامل اطلاعات هتل، رزرو خود را تا مرحله پرداخت ادامه دهید تا واچر هتل برای شما صادر شود. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام نیز می‌توانید با کارشناسان فلای تودی در تماس باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو