محصولات محافظت از حرارت مو چه مزایایی دارند؟

منبع: آرگا

2

1402/10/12

20:14


محافظت از حرارت مو می تواند، از بروز آسیب های جدی به ساقه مو پیشگیری کند، پیش از تهیه نمودن این محصولات ابتدا باید آشنایی کاملی با مواد سازنده آ ن ها و فواید استفاده از این محصولات داشته باشید، که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید و می توانید، از روش های خانگی برای تهیه چنین محصولاتی آگاهی یابید.

از آن جایی که خانم ها علاقه زیادی به تنوع دارند، ترجیح می دهند، مدام مو های خود را با کمک دستگاه های برقی اتو کرده و صاف کنند و یا مو های مجعد و فر داشته باشند، استفاده مداوم از این وسایل حرارتی می تواند، صدماتی برای مو به همراه داشته باشد، براشینگ کردن مو ها می تواند، آسیب هایی چون ایجاد موخوره، کاهش سلامت مو و آسیب به ساقه مو شود. راه حل این مسئله استفاده از محصولات موثر در محافظت از حرارت مو می باشد.

پیش از استفاده از سشوار، اتو مو و سایر وسایل حرارتی اید ابتدا از محصولات مناسبی که از آسیب دیدن مو جلوگیری می کنند، استفاده نمایید. در این صورت می توانید، با خیال راحت به مو های خود حالت بدهید و دیگر نگران آسیب رسیدن به مو ها نباشید. احتمالا شنیده اید، که استفاده از این ابزار های حرارتی برای مدل دادن به مو احتمالا آسیبی برابر با دکلره کردن مو دارد. در ادامه با فواید محصولاتی آشنا می شوید، که قادرند از آسیب رسیدن ساقه مو پیشگیری نمایند.

بررسی دلیل محافظت از مو در برابر حرارت محصولات مختلف

محافظت از حرارت مو

محصولات محافظ حرارتی مو قادرند، به خوبی مو ها را رطوبت رسانی کنند، این محصولات با ایجاد یک لایه پشتیبان و اضافی رطوبت مو را حفظ می کنند، تا آسیب ناشی از وسایل حرارتی به حداقل برسد، در بیشتر این محصولات از موادی به نام سیلیکون و دایمتیکون به عنوان یک ماده پایه استفاده می شود، زیرا این مواد می توانند، تاثیر خوبی در رطوبت رسانی و حفظ رطوبت مو داشته باشند.

سیلیکون ها پوشش نازک و ضد آبی روی کوتیکول مو ایجاد می کنند، این پوشش مسئول محافظت از تار مو ها در برابر گرمای سشوار، اتو مو و حالت دهنده های حرارتی می باشد و از آسیب دیدن ساختار کوتیکول های مو پیشگیری می کند. دایمکون ها مو را پوشانده و از کاهش رطوبت مو پیشگیر می کنند. از دایمتکون ها در ساختار بسیاری از نرم کننده ها و محصولات ضد گره استفاده می شود تا مو ها صاف و براق شوند.

محصولات محافظت از حرارت مو در بازار موجود می باشند و می توانید، از میان سایر برندهای تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی که در بازار موجود است، مناسب ترین آن ها را برای خود انتخاب کنید، پیش از انتخاب لازم است، آگاهی بیشتری از ویژگی های این محصولات در اختیار داشته باشید.

فواید محصولات محافظ حرارتی مو

استفاده از این محصولات کمک می کند، تا کوتیکول مو صاف شود، منافذ پوست پوشیده شود و همچنین این محصولات کمک می کنند، تا مو با قرار گرفتن در محیط مرطوب کمتر وز و فر شود.محافظت کننده های مو تار مو ها را آب رسانی می کنند و مو ها با دریافت به اندازه رطوبت از از آسیب دیدن توسط گرمای ابزار های حالت دهنده در امان می مانند.
محصولات محافظتی لایه ای محافظ بر روی سطح مو به وجود می آورند، که باعث می شود تار مو رطوبت خود را به راحتی از دست ندهد و در معرض سایر تهدید های قرار نگیرد، محافظ های حرارتی قادرند، به مو ظاهر درخشان و زیبایی ببخشند، باعث شود مو کمتر گره بخورد و حالت پذیر بیشتری داشته باشد.

ویژگی های اسپری های محافظ مو

در هنگام خرید محصولات محافظت از حرارت مو لازم است، به مواد سازنده آن ها دقت داشته باشید، در بیشتر این محصولات از موادی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم استفاده می شود. این مواد کمک می کند، تا سلامت مو ها تضمین شود.

پروتئین گندم هیدرولیز شده

وجود این عنصر در مواد سازنده بسیار مفید می باشد، زیرا این ماده مغذی کمک می کند، تا مو ها رطوبت را جذب کنند و نرم تر شوند. مو ها از آمینو اسید ها تشکیل شده اند و هنگام حرارت دیدن آمینو اسید ها دچار آسیب می شوند، محصولات محافظتی مو دارای پروتئین های هیدرولیز شده گندم  این آسیب را به حداقل می رساند.

بررسی فواید استفاده از محصولات محافظت از حرارت مو

استفاده از محصولات دارای این ماده کمک می کند، تا زمانی که با ابزار های حرارتی کار می کنید، به جای آمینو اسید های مو پروتئین های گندم تجزیه شوند و مو کمترین آسیب را متحمل شود و سلامت آن به خطر نیفتد.

سیلیکون

پیش از این نیز اشاره شد، که در بیشتر محصولات محافظت از حرارت مو از ماده ای به نام سیلیکون نیز استفاده می شود. دایمیتیکون رایج ترین نوع مورد استفاده می باشد، که با ایجاد یک لایه محافظ بر روی مو از وز شدن آن جلوگیری می کند، برای افرادی که دارای مو های چرب می باشند، استفاده از محصولات با مقدار سیلیکون بالا مناسب نمی باشد.

این ماده می تواند منجر به نرم شدن و بی حالت شدن مو شود و مقداری مو ها را چرب کند، بنابراین برای افرادی با مو های چرب پیشنهاد نمی شود، تا حالت مو ها را کم پشت نشان ندهد، اگر دقت داشته باشید، متوجه وجود این ماده در بیشتر نرم کننده مای مو می شوید.

الکل

در واقع از الکل برای محلول ماندن مواد تشکیل دهنده محافظ مو استفاده می شود و پس از اسپری شدن بر روی مو تبخیر می شود و می تواند، تا حدی از آسیب دیدن مو جلوگیری کند، اما تبخیر شدن آن آثار منفی احتمالی نیز به با خود دارد و ممکن است، حین تبخیر مو ها را خشک و چسبناک نماید. بنابراین توصیه می شود، اگر موهای شما خشک است از محصولات فاقد الکل استفاده نمایید.

کواترنر ۷۰

از این ماده تنها در محصولات حرفه ای و البته گران قیمت استفاده می شود، این ماده کمک می کند تا مو ها وز نشده و تا شست و شوی بعدی نرم بمانند، در حقیقت با نشستن این ماده می توانید، تا یک روز مو های نرمی داشته باشید و از مو های خود در برابر ابزار های حرارتی مراقبت کنید. چنانچه پس از استفاده از وسایل گرمازا مو های شما وز می شود، محصولاتی را خریداری کنید، که در آن ها کواترنر ۷۰ به کار رفته باشد، تا دیگر چنین مشکلی را تجربه نکنید.

کوپلیمرهای اکریلاتی PVP

این ماده نیز در ساختار بسیاری از اسپری های محافظت از حرارت مو وجود دارد و کاربرد آن تقریبا مشابه سیلیکون می باشد، پی وی پی قادر است، لایه ای محافظ بر  روی مو ها ایجاد کند و گره ها ی مو ها را باز کند، افرادی که مو های آن ها مدام گره می خورد، با استفاده از محصولات دارای این ماده دیگر با این مشکل دست و پنجه نرم نخواهند کرد.

روش استفاده

بهترین زمان برای استفاده از محصولات محافظتی مو هنگامی است، که مو مقداری مرطوب می باشد، می توانید برای اثربخشی بیشتر قبل از استفاده از این نوع محصولات از نرم کننده استفاده کنید، تا شاهد نتایج بهتری باشید.

توجه داشته باشید، که پس از استفاده از اسپری های محافظتی مو باید تا خشک شدن آن صبر نمایید، هرگز نباید مو های خشک را با کمک ابزار های حرارتی حالت دهید، زیرا این کار باعث شکننده شدن موها می شود. پیش از شروع برای حالت دهی مو ها از سرم های حالت دهنده استفاده کنید.

از حرارت پایین برای حالت دهی مو استفاده کنید و دقت داشته باشید، که از دمای بالاتر از ۱۳۵ – ۱۴۸ درجه سانتیگراد یا ۲۷۵ – ۳۰۰ درجه فارنهایت برای حالت دهی بهره نگیرید. اصول خشک کردن مو با استفاده از ابزار های مختلف بدون آسیب رسیدن به مو ها رافرا بگیرید، تا بتوانید به راحتی مو های خود را خشک کنید و در عین خال از آسیب رسیدن به آن ها پیشگیری نمایید.

آشنایی با روش استفاده صحیح از اسپری های محافظت کننده حرارت مو

محافظ طبیعی مو

علاوه بر محصولات محافظت از حرارت مو که در بازار موجود می باشند، می توانید از روش های ساده برای تهیه محافظ مو خانگی در برابر حرارت اقدام کنید، برخی از روغن های طبیعی می توانند، در ساخت آن به شما کمک کنند. در این زمینه روغن هایی چون هسته انگور، روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آفتابگردان بسیار موثر می باشند.

روغن دانه انگور

از آنجایی که روغن هسته انگور می تواند، گرمای بالایی را تاب بیاورد و نقطه جوش بالایی را به خود اختصاص دهد، به نظر می رسد، گزینه خوبی برای محافظت از مو باشد، علاوه بر این با ایجاد یک پوشش به واسطه روغن هسته انگور می توانید از میزان تماس دستگاه های حرارتی با مو بکاهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز از بهترین روغن ها برای استفاده در این زمینه می باشد و فواید بسیاری برای مو دارد. قطعا شما نیز با خواص روغن نارگیل و تاثیرات آن بر سلامت و زیبایی پوست و مو آشنا هستید. این روغن می تواند، به عمق ساقه مو نفوذ کند و مو را به خوبی آبرسانی کند. این روغن محافظ خوبی در برابر حرارت می باشد و با دارا بودن خاصیت خنک کنندگی پوست سر و مو  را در تابستان تسکین می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو