راه های موثر و قوی برای از بین بردن جای جوش

راه های موثر و قوی برای از بین بردن جای جوش


منبع: زیبامون

226

1398/10/9

20:05


در این مقاله از زیبامون میخواهیم به شما اموزش دهیم چگونه با روش های خانگی و ساده میتوانید لکه های باقی مانده روی پوستتان از جای جوش را محو کنید.

راه های موثر و قوی برای از بین بردن جای جوش

راه های موثر و قوی برای از بین بردن لکه جای جوش

جای جوش یک یاداور دردناک از مشکلات پوستی برای همه است. در این مقاله از زیبامون میخوایم به شما با راه های خانگی یاد بدیم چطور از شر این لکه های مزاحم روی پوستتون راحت بشید.
اسون ترین روش فرار کردن از جوش ها و حساسیت های پوستی اینه که تلاش کنیم یه رژیم سالم و خوب برای پوست رو دنبال کنیم. اما متاسفانه برای درمان جوش و پیشگیری از جوش زدن فقط داشتن یه رژیم سالم کافی نیست و خیلی وقت ها با وجود تمام تلاش هامون بازم پوستمون ناامیدمون میکنه و درست در بدترین موقع جوش میزنه. این نقطه های قرمز ازاردهنده میتونند بدجور روی حس و حال و اعتماد به نفس ما تاثیر منفی بذارند و ظاهرمون رو بهم بریزند. اما خبر خوب اینه که برای رها شدن از اثر و اثار این جوش ها به تعداد زیادی راه حل اسون وجود داره. اگه شما هم مدت هاست دارید با لکه های رو پوستتون سروکله میزنید این مقاله در سایت زیبامون دات کام رو حتما تا اخر بخونید.

مراقبت از جای جوش

چه چیزی باعث میشود جوش بزنیم؟

خیلی از افراد جوش رو با اکنه اشتباه میگیرن. در حالی که اکنه یه مشکل پوستیه که جوش و لکه های قرمز جوش ساید افکت های اکنه محسوب میشن. پوست چرب یکی از اماده ترین پوست ها برای بروز اکنه و جوش هاست. اکنه و نقاط جوش در واقع به عنوان محل تخلیه کثیفی پوستتون ایجاد میشن. وقتی سلول های پوستی شما داخلشون کثیفی و مواد سمی و چربی اضافه جمع میشه کم کم باعث میشن که منافذ پوستتون بسته بشه و پوست نتونه خوب نفس بکشه. این بسته شدن منافذ پوستی باعث میشه که پوست در نواحی مختلف به سطح فشار بیاره و به حالت جوش و اکنه خودش رو بروز بده. 

برای اینکه بدونید چطور از شر جوش هاتون باید خلاص شید اولین قدم اینه که بدونید چطور پوستتون رو تمیز نگه دارید. خیلی ها جوش میزنند چون مشکلات هورمونی دارند ولی اکثریت جوش ها به علت خوب نگهداری نکردن از پوسته. یه مشکل پوستی ساده که میتونید خیلی اسون حلش کنید ممکنه تبدیل به یه کابوس براتون بشه. پس با ما همراه باشید تا همه چیزهایی که راجع به جوش ها لازمه بدونید رو براتون شرح بدیم.

انواع جوش ها و نقاط جوش دار

به طور کل سه نوع جوش پوستی وجود داره که براساس ظاهر و شکلشون و نحوه ظاهر شدنشون روی پوست طبقه بندی میشن.
جوش های سرسیاه که تیره رنگ هستند. خیلی اسون تخلیه و خالی میشن و معمولا اثری هم ازشون به جا نمیمونه و پروسه پاکسازیشون خیلی طبیعی جلو میره.
جوش های سر سفید که باعث جای زخم میشن و عمیق تر هستند. این جوش ها در نوکشون معمولا نقطه سفید و کوچیکی دارند. سختتر تخلیه میشن و جاشون باقی میمونه. این مدل جوش ها بخاطر کمبود کولاژن روی پوست ظاهر میشن.
جوش های قرمز که جاشون قهوه ای رنگ یا قرمز باقی میمونه. این مدل جوش ها در اثر کیست یا مشکلات هورمونی روی پوست ظاهر میشن و معمولا خیلی سخت میشه از شرشون راحت شد و روی پوست اثرشون باقی میمونه.

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش و جای جوش

بین بردن لکه جای جوش

ماسک پودر پوست پرتقال


سرشار از فایده های بی نظیر سیتریک اسید که باعث میشه لکه ها کمرنگ و پوست شما روشن تر بشه، پودر پوست پرتقال برای اونهایی که نمیدونن چطور از شر لکه های جای جوش های قدیمیشون خلاص بشن یه نعمت الهیه.
برای اماده کردن این معجون برای پوستتون نیاز به موارد زیر دارید.
یک قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال
یک قاشق غذاخوری عسل خالص
یک قاشق غذاخوری عسل رو با یک قاشق غذاخوری عسل خالص مخلوط کنید و جوری هم بزنید که یکدست بشه و توش هیچ گلوله ای از پودر پوست پرتقالتون باقی نمونه. ماده به دست اومده رو روی نقاط باقی مونده از جای جوش هاتون که تبدیل به زخم شدن بمالید و بذارید تا 10 یا 15 دقیقه روی این نقاط بمونه. بعد از این با اب ولرم صورتتون رو بشورید.هر روزی که قادر بود این عمل رو انجام بدید تا جای جوش هاتون کم کم کامل محو بشن.

بین بردن لکه جای جوش

روغن نارگیل برای رفع لکه و جای جوش

در واقع شما به سختی میتونید مشکل پوستی ای رو پیدا کنید که روغن نارگیل نتونه بهش کمک کنه. این روغ سرشار از مواد ضد التهاب و انتی باکتریاله که برای پوست میتونه معجزه کنه. این درمان خانگی به پوست شما کمک میکنه که در اینده هم کمتر جوش بزنه.

روغن نارگیل حاوی ویتامین E و ویتامین K و مواد سم زداست و باعث میشه سلول های پوستی بهتر و سالم تر رشد کنند و در نتیجه جای جوش هم سریعتر بهبود پیدا کنه. تمام چیزی که نیاز دارید یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیله. روغن رو کف دست هاتون پخش کنید و اروم با کف دستتون روی پوست صورتتون و ناحیه اسیب دیده ضربه بزنید. بذارید تمام طول شب روی پوستتون بمونه و صبح روز بعد صورتتون رو بشورید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتره که هر روز این روش رو تکرار کنید.

بین بردن لکه جای جوش

ماسک اردنخودچی و گلاب برای رفع لکه و جای جوش

یکی از اسون ترین موادی که تو همه اشپزخونه ها پیدا میشه ارد نخودچیه و کمتر کسی از قابلیت های این ارد برای رفع مشکلات پوستی خبر داره.حالا میخواد استفاده ازش به عنوان یه اسکراب خونگی باشه یا اینکه برای برطرف کردن التهاب و لکه های جای جوش، ارد نخودچی میتونه برای همه این موارد مفید باشه و بی نظیر عمل کنه.

برای تهیه ماسک ارد نخودچی باید موارد زیر رو اماده کنید:
یک قاشق غذاخوری پودر ارد نخودچی
گلاب
ابلیموی طبیعی
طرز تهیه ماسک ارد نخودچی و گلاب برای رفع لکه های پوستی :
ارد نخودچی، گلاب و ابلیمو رو با هم مخلوط کنید تا یه خمیر نسبتا سفت به دست بیاد. خمیر به دست اومده رو به صورت و گردنتون بمالید و یک دست پخشش کنید. بیشتر تمرکزتون رو روی نقاط اسیب دیده و لکه ها بذارید. اجازه بدید ماده روی پوستتون خشک بشه و بعد با اب بشوریدش. برای اینکه نتایج بهتری بگیرید هر روزی که تونستید از این ماسک روی پوستتون بگذارید.

بین بردن لکه جای جوش

روغن درخت چای و درمان جای لکه جوش

اگه پوستی دارید که پتانسیل بالایی برای اکنه و جوش زدن داره، روغن درخت چای ناجی شماست. این روغن خاصیت ضد التهاب بالایی داره و سرشار از مواد انتی باکتریاله که باعث میشه تبدیل به تمام اون چیزی بشه که بهش برای رها شدن از شر لکه های پوستی و جای جوش هاتون نیاز دارید. در ضمن بهترین بخش استفاده از این روغن اینه که اون روی همه پوست ها جواب میده و کارسازه.

چیزی که بهش نیاز دارید فقط سه تا چهار قطره از روغن درخت چای و یه کم روغن برای مخلوط کردن که ترجیحا بهتره روغن بادام و یا نارگیل باشه. روغن درخت چای رو با روغن بادام یا نارگیلتون مخلوط کنید و وقتی که یکدست شد اون رو با دقت روی نقاط اسیب دیده و جای زخم های باقی مونده از جوش هاتون بمالید.

بذارید این روغن کل شب روی صورتتون بمونه یا حداقل دو ساعت بهش اجازه موندن روی پوست رو بدید و بعد بشوریدش. برای گرفتن بهترین نتیجه بهتره که روزانه این عمل رو انجام بدید. برای روغن مخصوص مخلوط شدن باهاش هم ترجیحا روغن های مفیدی که برای پوست بهترند رو انتخاب کنید.

بین بردن لکه جای جوش

سرکه سیب و درمان جای جوش

اگه میخواید PH پوستتون رو حسابی تنظیم کنید استفاده از سرکه سیب بهترین و مفیدترین راه برای شماست. سرکه سیب روغن و چربی اضافی پوست رو میکشه، منافذ پوست رو تمیز میکنه و به طور طبیعی پوستتون رو لایه برداری میکنه و بهتون یه پوست سالم، تمیز و بدون هیچ اثری از جوش هدیه میده. سرکه سیب همچنین کمک میکنه که قرمزی جای جوش هاتون هم کم بشه و سایز محل جوش ها هم کوچیکتر بشه.
چیزی که بهش نیاز دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ، دو قاشق غذاخوری عسل و ابه. سرکه سیبتون رو با عسل حسابی مخلوط کنید و اگه به اندازه کافی مخلوط به دست اومده نرم نبود برای رقیق کردنش بهش اب اضافه کنید. با استفاده از یک پد پنبه ای مخلوطی که درست کردید رو به کل پوستتون بمالید و بذارید تا ده یا پونزده دقیقه روی پوستتون بمونه و بعد با تمیز صورتتون رو بشورید و خشک کنید. برای اینکه نتایج بهتری بگیرید باید این روش رو روزانه انجام بدید. اگه پوست حساسی دارید حتما مخلوط رو رقیق کنید و میزان سرکه سیبش رو کم کنید.

بین بردن لکه جای جوش

زردچوبه و رفع جای جوش

یکی دیگر از موادی که توی هر خونه ای خیلی راحت پیدا میشه زردچوبه اس. ولی کمتر کسی از خواص این ماده برای پوست خبر داره. زردچوبه یکی از قدیمی ترین ادویه های دنیاست و سرشار از خاصیت های مفیده. زردچوبه به شدت ضد التهابه و انتی اوکسیدان هم هست. این خاصیت ها باعث میشن که این ماده به پوست شما برای روشن شدن و محو کردن جای لکه های پوستی و اثر و اثار جوش ها حسابی کمک بشه. استفاده از زردچوبه باعث میشه شما یک پوست درخشان داشته باشید.

تمام چیزی که بهش نیاز دارید یک یا دو قاشق چایی خوری از زردچوبه و یک قاشق ابلیموی طبیعیه. ابلیمو و زردچوبه رو قاطی کنید و مخلوط به دست اومده رو روی نقاط ملتهب و جای جوش هاتون بمالید. میتونید حتی همه صورتتون رو مثل یک ماسک باهاش بپوشونید. بذارید تا نیم ساعت روی صورتتون بمونه و بعد پوستتون رو با کمک اب ولرم بشورید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید هر چند روز یک بار حتما این روش رو انجام بدید. وقتی دارید ماسک رو روی صورتتون میمالید دستکش بپوشید چون ممکنه باعث بشه دست هاتون رنگ بگیرن.

 

نکات مهم برای مقابله با جای جوش

روش های خانگی رو به یاد داشته باشید.بهترین روغن ها برای مقاله با این مشکل روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن کرچکه.
استرس و نگرانی میتونه تعادل پوست شما رو کامل بهم بزنه و باعث بشه کلی جوش های جدید بزنید. پس اگه پوست سالمی میخواید سعی کنید از روح و روانتون هم مراقبت کنید.
معمولا چیزهایی که میخورید یه تاثیر مستقیم روی پوستتون میذارن پس رژیم غذاییتون رو کنترل کنید تا پوستتون اسیب کمتری ببینه و کمتر جوش بزنید. غذاهای سرخ کردنی و چرب میتونن باعث بشن غده های پوستی شما هم چربی بیشتری تولید کنند و منافذ پوست بیشتر پر بشن و در نتیجه بیشتر جوش بزنید پس در مصرفشون زیاده روی نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو