خواص پوست موز برای زیبایی و جوان ماندن شما

خواص پوست موز برای زیبایی و جوان ماندن شما


منبع: آرگا

128

1400/3/29

13:10


بعد از مطالعه این مقاله دیگر پوست موز های خود را دور نریزید و از خواص پوست موز در زیبایی استفاده کنید و لذت ببرید.

 از خواص پوست موز بدانید که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضد قارچ ها، ضد باکتری ها و آنزیم های مفید برای بدن می باشد. و همینطور از ویتامین B12 و B6 و منیزیم و پتاسیم غنی است. برای آشنایی با کاربردهای آن در زیبایی در ادامه این مبحث همراهمان باشید.

خواص پوست موز در زیبایی را بشناسید:

موز میوه ای گرم و شیرین است که طرفداران زیادی دارد و همچنین همه می دانند که این میوه خوشمزه سرشار از خاصیت است، اما جالب اینجاست که بدانید تمام خواص موز در پوست آن نیز وجود دارد و می شود از آن برای زیبایی پوست و بدن کمک گرفت:

از خواص پوست موز چه می دانید؟

  • سفید کننده دندان:

برای از بین بردن زردی دندان ها لایه داخلی پوست موز را روی دندان هایتان بکشید و بعد مسواک بزنید. این کار را یک بار در روز و به مدت یک هفته انجام دهید تا دندان هایتان به درخشندگی مروارید شود. زیرا پوست موز سیتریک اسید دارد و به سفیدی دندان ها کمک می کند. به علاوه وجود اسید سالیسیلیک و ضد پلاک بودن آن از خونریزی لثه جلوگیری می کند.

  • درمان میخچه پا و زگیل:

آنتی اکسیدان های موجود در پوست موز به شما کمک می کند تا از شر زیگیل و میخچه پا خلاص شوید. یک تکه از پوست موز را ببرید و لایه داخلی آن را بر روی میخچه و یا زیگیل خود قرار دهید و با استفاده از یک باند ببندید و یک شب تا صبح به مدت چند هفته برای درمان به آن زمان بدهید. به طوری که هر شب این عمل را تکرار کنید و صبح بانداژ را از روی پای خود بردارید و شب بعد دوباره همین عمل را تکرار کنید تا مشکل برطرف شود.

از فواید پوست موز چه می دانید؟

  • رفع التهاب و جوش و آکنه:

از فواید پوست موز برای برطرف کردن التهاب پوست و از بین بردن جای جوش و آکنه استفاده کنید. پوست خود را بشویید و خشک کنید، سپس با لایه داخلی پوست موز به مدت پنج دقیقه محل مورد نظر را ماساژ دهید و بیست دقیقه به پوست برای جذب مواد پوست موز زمان بدهید و بعد دوباره با آب سرد پوست خود را بشویید و خشک کنید. این کار را چند بار در روز می توانید انجام دهید.

  • بهبود لکه های پوستی:

پوست موز دارای ویتامین A، C، E، و B می باشد که در برطرف کردن لکه های پوستی بسیار تاثیر گذار است. برای از بین بردن لکه های روی صورت خود از فواید پوست موز و لایه داخلی آن به مدت پنج دقیقه با ماساژ دادن آن بر روی قسمت های مورد نظر و اجازه بیست دقیقه ای برای جذب فواید پوست موز استفاده کنید و بعد صورت خود را بشویید. این کار را چندین بار در روز می توانید انجام دهید.

خاصیت های پوست موز را بشناسید

  • درمان خانگی نیش حشرات:

لایه داخلی پوست موز را به مدت پنج دقیقه بر روی قسمتی که دچار نیش زدگی حشرات مانند پشه شده است ماساژ دهید و به مدت پانزده دقیقه به آن زمان بدهید که روی پوست شما بماند و بعد با آب سرد بشویید و در صورت نیاز تا بهبودی دوباره این عمل را تکرار کنید.

  • برطرف کننده ضایعات پوستی:

به مدت دو تا چهار هفته هر شب یک تکه از پوست موز را از داخل بر روی ضایعات پوستی خود بگذارید و صبح این ماسک موز را از روی صورت خود بردارید تا از خواص پوست موز برای رفع ضایعات پوستی بهره مند شده باشید.

هر آنچه لازم است از خواص پوست موز بدانید

  • رفع کننده خطوط خنده و جای چین و چروک:

از فواید پوست موز محکم کردن عضلات پوست و به تاخیر انداختن پیری و نرمی و روشنی به پوست دادن می باشد. روزی یک بار به مدت بیست تا سی دقیقه قسمت داخلی پوست موز را بر روی صورت خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید و این کار را یک بار در روز تا بهبودی تکرار کنید.

  • برطرف کننده خشکی و خارش پوست:

روزی دوبار لایه داخلی پوست موز را بر روی نقطه مورد نظر بمالید و نیم ساعت صبر کنید و با آب سرد بشویید و یا قسمت داخلی پوست موز را به روغن زیتون آغشته کنید و روزی چند بار بر روی همان قسمت که خشک است و یا خارش دارد، بگذارید و بعد با آب سرد بشوید.

پوست موز و اینهمه خاصیت!!!

  • درمان پف زیر چشم:

فیبر سفید داخل پوست موز را به کمک یک قاشق جمع کنید و با دو قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و به آرامی به دور چشمتان بمالید و بعد از گذشت پانزده دقیقه با آب سرد بشویید و در صورت نیاز دوباره این عمل را تکرار کنید.

  • بیرون آوردن تراشه های تیز و کوچک و خار:

یک تکه پوست موز را به دور قسمتی که شی ریز و تیزی مانند خار و یا تراشه داخلش است ببندید و یک شب به آن استراحت بدهید، فردا صبح شی موجود در پوست را که نرم شده است با استفاده از یک موچین خارج کنید.

  • برطرف کننده آلرژی و کبودی های روی پوست:

یک نوار از لایه داخلی پوست موز را بر روی قسمتی که دچار حساسیت و یا کبودی شده است قرار دهید و بگذارید یک شب تا صبح بماند تا از خواص پوست موز بهره مند گردید.

فایده های شگفت انگیز پوست موز

  • کاهش آثار زخم ها

استفاده از پوست موز سبب کاهش سوزش پوست و آثار زخم ها می شود زیرا، دارای اسید های چربی می باشد که کمک زیادی به از بین بردن جای اسکار می کند، پوست موز را روی محل مورد نظر گذاشته و اجازه دهید به مدت یک شب و یا یک ساعت بماند، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه هر روز از این روش استفاده نمایید.

  • بهبود پسوریازیس

این بیماری پوستی سبب پوسته پوسته شدن پوست سر و ایجاد ضایعاتی در قسمت زانو و آرنج می شود و افرادی که از بیماری رنج می برند به منظور درمان آن لایه داخلی موز را روی قسمت های مورد نظر مالیده تا بهبودی را در خود احساس کنند.

فواید بی نظیر پوست موز

  •  درمان سوزش پوست

از دیگر فواید بی نظیر پوست موز رفع ناراحتی های پوستی از جمله : کبودی، آلرژی و سوزش پوست می باشد که می توانید برشی از پوست موز را به مدت یک شب روی محل مورد نظر بگذارید و از شر این دسته مشکلات پوستی خلاص شوید.

کاربرد دیگر پوست موز

پوست موز علاوه بر فواید که بر روی پوست دارد از فواید دیگری نیز برخوردار است که در ادامه شما عزیزان را با موارد کاربرد دیگر پوست موز آشنا خواهیم کرد.

افزایش رشد گیاه :

از دیگر فواید پوست موز تقویت ریشه گیاه و افزایش رشد آن می باشد زیرا، دارای مواد مغذی فراوانی است فقط کافی است به یک سطل آب چند برش پوست موز افزوده و بعد از گذشت چند روز با آن آب گیاهان را آبیاری نمایید.

کاربرد دیگر پوست موز

براق کردن لوازم نقره و چرم :

به جای استفاده از مواد شیمیایی به منظور براق کردن چرم و نقره جات می توانید از پوست موز استفاده کنید، پس از پاک کردن سطح مورد نظر با کمک پوست موز به مدت بیست دقیقه صبر کرده و در نهایت با آب سرد آن را بشویید، در صورت نیاز می توانید از این روش مجددا استفاده نمایید.

بعد از میل کردن موز، پوست آن را دور نیندازید و از آن به عنوان یک ماده مفید استفاده کنید، هرچند خوردن موز با پوست آن نیز بسیار خاصیت دارد و مفید می باشد، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو