ماسک روغن حیوانی برای پوست چه مزایایی دارد؟ + روش تهیه

ماسک روغن حیوانی برای پوست چه مزایایی دارد؟ + روش تهیه


منبع: آرگا

113

1400/2/22

23:10


شما می توانید این روغن را برای ماه ها و یا حتی در خارج از یخچال نگهداری کنید و این قابلیت از روغن حیوانی شده است که از طرفداران بسیاری در جهان برخوردار شود. حالا اگر از تاثیر روغن حیوانی بر پوست خود آگاه شوید استفاده از آن را در برنامه‌های روزانه خود قرار می‌ دهید.

روغن حیوانی از خوراکی های مفید و پرطرفدار برای عملکردهای بدن می باشد که در عصر امروز و آشپزی های مدرن کمتر دیده شده است. قابل ذکر است که این روغن از ویتامین های بسیاری به مانند a و امگا ۳ برخوردار است در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا تاثیر ماسک روغن حیوانی را به شما معرفی کنیم.

معرفی روغن حیوانی

آشنایی با روغن حیوانی

قابل ذکر است که این روغن از خوراکی های پرطرفدار در جهان به شمار می‌آید که به غذا طعمی دیگر می بخشد و در مقایسه با کره نیز می توان روغن حیوانی ار از نظر خواص متعدد انتخاب نمود. همچنین در کنار قدمت چندین ساله از ویتامین‌های بسیاری برخوردار است. گفتنی می باشد که برای تهیه روغن حیوانی باید کره را در حرارت ملایم قرار داد که بعد از تبخیر بخش مایع از قسمت باقی مانده به عنوان روغن حیوانی استفاده می‌ شود. در حقیقت روغن حیوانی مخلوط خالص است که از این رو برای نگهداری و استفاده طولانی مدت از آن نیازی به یخچال نمی باشد.

نحوه تهیه ماسک روغن حیوانی

همان طور که می دانید ماسک برای پوست بسیار خوب و موثر است که در جوانسازی و درخشیدن پوست تاثیر به سزایی قائل است. از این رو طرز تهیه ماسک روغن حیوانی و در ادامه این مطلب برای افرادی که سلامتی پوست برایشان اهمیت بسیاری دارد، پرداخته ایم.

  1. دو قاشق غذاخوری روغن حیوانی را به همراه دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی و مقداری کمی آب در کاسه ای بریزید و با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید.
  2. توجه داشته باشید که باید از مواد ترکیب شده به غلظت خوب و مناسب برسند، بدین معنا که ترکیب مواد نه زیاد غلیظ و نه زیاد شل و آبکی باشد.
  3. پس از آن که ماسک تهیه شده را بر روی پوست نواحی مورد نظر خود بمالید و اجازه دهید که چیزی در حدود ۲۰ دقیقه به همین حالت باقی بماند.
  4. بعد از گذشت زمان مشخص شده آن را با آب سرد بشویید و آن را در ۳ مرتبه و در طی هفته تکرار نمایید.
  • تاثیر این ماسک به روی پوست

به طور کلی از این روغن می تواند به عنوان اکسیر جوان سازی برای از بین بردن جای زخم، جای سوختگی، از بین بردن جای جوش، جای بخیه و رفع کبودی های پوستی استفاده کنید. قابل به ذکر است که این نوع روغن برای هر نوع پوستی مناسب و قابل استفاده از آن می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده و جایگزین مناسبی در ازای ماسک های شیمیایی استفاده نمایید.

معرفی روغن حیوانی

  • نکاتی که باید در نظر داشته باشید

همچنین این روغن به طور کامل از چربی تهیه شده است که مصرف بیش از حد آن می‌ تواند عوارضی برای پوست در پی داشته باشد. از این رو به مقدار مصرف خود در طی هفته توجه کافی داشته باشید و همچنین ترکیبات آن را در صورت خرید از حتماً مطالعه نمایید. در ادامه برای اطمینان کامل از عدم تاثیر منفی این روغن بر عملکرد بدن خود خوب است که آن را با پزشک مورد نظر در تهیه رژیم غذایی خود در میان بگذارید.

مزایای استفاده از این روغن

با مطالعه و نگاه دقیق از این روغن می توانید مزایا و تاثیرات منفی آن را بر عملکرد بدن خود بررسی نمایید.

  • بالا رفتن انرژی

روغن حیوانی در افزایش انرژی تاثیر به سزایی قائل است که دامنه وسیعی از اسیدهای چرب را در برگرفته چربی‌های موجود در آن برای بدن بسیار مفید و ضروری اند، به طوری که کبد برای تولید انرژی به این ویتامین و چربی ها نیاز دارد. افراد ورزشکار و کسانی که در طی روز فعالیت بهتری دارند از روغن حیوانی برای تامین انرژی روزانه خود می توانند استفاده نمایند.

  • کم شدن حساسیت و آلرژی ها

از دیگر مزایای مصرف روغن حیوانی می توان به کم شدن حساسیت اشاره داشت. این روغن فاقد هرگونه شیر و یا دوغ است که از این رو افرادی ک در هضم لاکتوز ناتوان هستند و نمی توانند لبنیات خوبی را مصرف نمایند، با خیال راحت می توانند این روغن را در برنامه غذایی خود اضافه کنند و دیگر نگران مشکلات گوارشی که در پی مصرف لبنیات برایشان ایجاد می شود، نباشند.

  • سلامت عملکرد های قلب

بسیاری از افراد کره به روغن حیوانی را به مانند یک دیگر تصور می‌کنند و فکر می‌کنند که برای سلامتی قلب تاثیر منفی درپی دارد. قابل ذکر می باشد که روغن حیوانی غنی از ویتامین های مفید است که در نهایت به سلامتی قلب منجر می شود. همچنین رویکرد امگا ۳ می تواند سطح کلسترول بد را تا حدود کاهش دهند و کیفیت چربی مصرفی را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

تاثیر روغن حیوانی در سیستم گوارش

  • سلامتی عملکرد های گوارشی

در ادامه معرفی ماسک روغن حیوانی قابل به ذکر می باشد که این روغن دارای بوتریک اسید از اسیدهای چرب کوتاه زنجیر مفید برای عملکردهای بدن به شمار می آید. طبق تحقیقات انجام شده  اسید در کم کردن التهابات مرتبط با دستگاه گوارش بسیار تأثیرگذار است. از این رو بسیاری از متخصصان تغذیه به کسانی که مبتلا به کولیت زخمی و یا در اصطلاح دیگر کولیت روده می باشند مصرف روغن حیوانی را تجویز می کند. همچنین افراد متخصص در طب سنتی از این روغن به عنوان روش موثر برای درمان التهاب و عفونت نام می برند.

  • از بین بردن رادیکال های آزاد

قابل ذکر است که ویتامین ها تاثیر بسزایی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن قائل هستند. همچنین وجود ویتامین آ که در ترکیبات روغن حیوانی پیدا می شود از خواص ضدسرطانی برخوردار می باشد. در ادامه نیز این روغن برای از بین بردن رادیکال های آزاد و کم شدن استرس که در پی به از بین بردن احتمال ابتلا به بیماری های مزمن را در پی دارد، منجر می شود‌.

  • سلامت چشم

سلامت چشم از دیگر مزایای استفاده از روغن حیوانی به شمار می‌ آید که تماماً به علت وجود ویتامین آ در ترکیبات این خوراکی ها خوب و مفید است. وجود آنتی اکسیدان در روغن حیوانی سبب شده تا افراد مصرف کننده به آب مروارید و لکه زرد در احتمال بسیار کمی مبتلا شوند.

  • افزایش سیستم ایمنی بدن

در ادامه آموزش طرز تهیه ماسک روغن حیوانی به معرفی مزایای مصرف این روغن خوب و موثر رسیدیم که قابل ذکر می باشد چربی های مفید موجود در این خوراکی سبب شده تا افزایش سیستم ایمنی بدن را به خوبی شکل دهد.

تاثیر مصرف روغن حیوانی در زمستان

  • مقاوم در برابر سرما

باور افراد قدیمی مصرف این روغن تولید می شود تا عملکردهای بدن از درون گرم شوند و در برابر سرما مقاومت خوبی از خود نشان دهند. شاید بتوان یکی از دلایلی که از این خوراکی به عنوان غذاهای خوب و موثر در زمستان های هندوستان به شمار آمده، گرم شدن عملکردهای بدن از درون بوده است.

  • رفع گرفتگی بینی

سرماخوردگی و گرفتگی بینی از بیماری های آزاردهنده فصول سرما و بهار به شمار می آید. قابل ذکر می باشد که با گنجاندن روغن حیوانی در برنامه غذایی خود می توانید این وضعیت را در طی روند درمان خود تسریع ببخشید. برای از بین بردن گرفتگی بینی هر روز چند قطره از این روغن را گرم کرده و در داخل حفره بینی خود بریزید.

این کار سبب می شود تا راه های تنفسی شما به خوبی باز کرد و در نهایت عفونت ها را از بین ببرد. همچنین توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار باید از خالص بودن روغن حیوانی اطمینان حاصل نمایید.

  • غنی از چربی های مفید

طبیعت که یکی از اساسی ترین نکات در کاهش وزن کم کردن مصرف چربی در برنامه غذایی باشد اما توصیه بسیاری از متخصصان حذف چربی های غیر ضروری و غیر طبیعی از برنامه غذایی‌ است. پروتئین، چربی از درشت مغذی ها به بدن برای ادامه فعالیت کمک بسایری می کنند و حذف آنها از دستگاه غذایی خود راه مناسبی برای کم کردن وزن به شمار نمی آید.

منظور از کم کردن وعده های غذایی غذاهای سرخ کردنی و هله هوله های شیمیایی است که در نهایت باید آن ها را با چربی های سالم مانند روغن حیوانی و آواکادو و جایگزین نمایید.

آشنایی با طرز تهیه ماسک روغن حیوانی

  • سلامتی پوست

و در ادامه تهیه ماسک روغن حیوانی قابل ذکر می باشد که تأثیر آن برای صورت نیز بی شمار است. همچنین از گذشته تا به امروز در این خوراکی برای زیبایی و بخشیدن طراوت به پوست استفاده می شده است. همچنین اسیدهای چرب ضروری موجود در این روغن سبب می شود تا پوست درخشان و نرم شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو