بیوگرافی سیمرا حسن پور؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی سیمرا حسن پور؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/10/13

11:52


بیوگرافی سیمرا حسن پور؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

سمیرا حسن‌پور از بازیگر مستعد ایرانی است که فعالیت هنری خود در سینما را سال 1392 با فیلم تمشک آغاز کرد و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر شد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی سیمرا حسن پور؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

حسن‌پور برای درسال 1388 با سریال دلنوازان کاری از حسین سهیلی زاده وارد عرصه بازیگری شد. وی تا کنون در کارنامه هنری خود تجربه همکاری با کارگردان‌های به نامی چون سیروس مقدم، حسن فتحی، اصغر هاشمی و سامان سالور را دارد. سیمرا حسن پور در سال 1385 برای نخستین‌بار با بازی در نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین کاری از استاد بهرام بیضایی بازیگری در عرضه تئاتر را تجربه نمود. او در سال 1395 با سامان سالور نویسنده و کارگردان سینمای ایران ازدواج کرد.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی سیمرا حسن پور

  • نام و نام خانوادگی: سیمرا حسن پور (Samira Hassanpour)
  • تاریخ تولد: 16 آذر 1363
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر
  • شروع فعالیت هنری: 1385 با نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین کاری از بهرام بیضایی
  • تحصیلات: کارشناسی رشته نمایش از دانشگاه آزاد واحد اراک
  • دوره هنری: شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری
  • قد سمیرا حسن پور: 165 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر سیمرا حسن پور: سامان سالور،  کارگردان فیلم و فیلم‌نامه‌نویس (1. 1395)
  • تعداد فرزند: در هنگام نگارش این مقاله فرزندی ندارد.
  • صفحه اینستاگرام سیمرا حسن پور: samirahasanpur

زندگی خصوصی سیمرا حسن پور

در این بخش از بیوگرافی سیمرا حسن پور با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی سیمرا حسن پور

خانم حسن پور در شانزدهمین روز از ماه آذر سال 1363 و در اواخر فصل زیبای پاییز این سال در تهران به دنیا آمد. وی در یک خانواده 5 نفره بزرگ شد و دو برادر که یکی مهندس عمران و دیگری مهندس برق دارد. پدر سمیرا، تورک زبان و به حرفه مجسمه سازی اشتغال دارد و مادرش خانه‌دار است.

سیمرا حسن پور از دوران دبیرستان به هنر علاقه داشت و پس از ورود به دانشگاه، فعالیتش را با تئاتر مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز کرد. وی با تشویق استادش بهرام بیضایی در کلاس‌های بازیگری حضور یافت و فعالیت هنری خود در عرصه نمایش را به صورت حرفه‌ای ادامه داد.

ازدواج سیمرا حسن پور با سامان سالور

ازدواج سیمرا حسن پور با سامان سالور

سیمرا حسن پور در برنامه دورهمی درباره آشنایی و ازدواج خود با سامان سالور به مهران مدیری چنین اذعان کرد که:

من پیش از ازدواج با آقای سالور، فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ساخته ایشون رو دیدم و همیشه دوست داشتم در چنین فضایی فعالیت کنم. بعد از بازی در فصل اول سریال پایتخت، از دفتر ایشون به من زنگ زدن و من تا اسم آقای سالور رو شنیدم بدون هیچ تاملی پذیرفتم و همین موجب همکاری ما در یک تله فیلم شد.

در فیلم بعدی آقای سالور به نام تمشک، یکی از گزینه‌های انتخابی بودم و قسمت شد که در این فیلم بازی کنم که همین موضوع باعث آشنایی بیشتر و ازدواج ما با هم شد.

حسن‌پور در سال 1395 با سامان سالور، کارگردان فیلم و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران ازدواج کرد و این زوج هنرمند تا هنگام نگارش مقاله پیش‌رو، هیچ فرزندی ندارند.

زندگی شغلی سیمرا حسن پور

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد سیمرا حسن‌پور پس از ورود به دانشگاه فعالیت هنری خود در حرفه بازیگری با تشویق استادش بهرام بیضایی از سال 1385 با نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز نمود.

حسن‌پور سال 1388 با ایفای نقش ناهید در سریال دلنوازان کاری از حسین سهیلی زاده بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. در این سریال بازیگرانی چون شاهرخ استخری، فریبا کوثری، سیاوش خیرابی، پرویز فلاحی‌پور، فریده صابری، سحر قریشی، سمانه پاکدل، مهدی ماهانی، شهین تسلیمی، حدیث میرامینی، شیدا محمودی و زنده‌یاد زهره فکورصبور حضور داشتند.

در سال 1392 سیمرا حسن پور با بازی در فیلم تمشک به کارگردانی سامان سالور فعالیت در حوزه سینما را تجربه نمود. بازی در فیلم تمشک برای حسن پور کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد و که در دیده شدن وی نقش بسزایی داشت.

زندگی شغلی سیمرا حسن پور

سریال های سیمرا حسن پور

سیمرا حسن‌پور فعالیت در قاب تلویزیون را با بازی در سریال دلنوازان محصول سال 1388 تجربه کرد. در همان سال با نقش مهتاب در سریال چاردیواری کاری از سیروس مقدم حضور یافت. از دیگر بازیگران این سریال طنز می‌توان به امیر جعفری، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی، مریم امیرجلالی، ناهید مسلمی، آزیتا لاچینی، جواد عزتی، محمد فیلی، صدرالدین حجازی و زنده‌یاد آتیلا پسیانی اشاره کرد.

این بازیگر در سال 1389 با سریال محبوب پایتخت و ایفای نقش گلرخ شقایقی بار دیگر در قاب تلویزیون ظاهر شد. بازی در این این نقش شهرت بالایی را برای سیمرا حسن پور به ارمغان آورد.

سریال های سیمرا حسن پور

در ادامه مقاله بیوگرافی سیمرا حسن پور به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه تلویزیون می‌پردازیم.

سالنام سریالکارگرداننقششبکه پخش
1388دلنوازانحسین سهیلی زادهناهیدشبکه سه
1388چاردیواریسیروس مقدممهتابشبکه یک
1389پایتختسیروس مقدمگلرخ شقایقیشبکه یک
1390شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (بازمانده ی روز، به سوی خورشید، تقدیر، داوری)محمود معظمی و احمد معظمیشبکه تهران
1391هفت‌سینمرحوم یدالله صمدیشبکه تهران
1396دلدادگانمنوچهر هادیمرضیهشبکه سه
1401بی‌همگانبهرنگ توفیقی و اصغر هاشمیمریمشبکه سه

سیمرا حسن پور در شبکه نمایش خانگی

حسن‌پور در شبکه نمایش خانگی هم حضوری فعال داشته و تا کنون در چند مجموعه نمایشی به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر با شرکت در برنامه رئالیتی شو شب‌های مافیا به کارگردانی سعید ابوطالب برای نخستین بار در شبکه نمایش خانگی حضور یافت.

از دیگر آثار این بازیگر در شبکه نمایش خانگی می‌توان  به ایفای نقش گلین در سریال جیران کاری از حسن فتحی اشاره کرد. در این مجموعه نمایشی بازیگرانی دیگر چون پریناز ایزدیار، بهرام رادان، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، بهناز نازی، امیر جعفری، رویا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور، غلامرضا نیکخواه و مریلا زارعی به ایفای نقش پرداختند.

سیمرا حسن پور در شبکه نمایش خانگی

سالنامه برنامهکارگرداننقش
1399برنامه رئالیتی شو شب‌های مافیاسعید ابوطالبشرکت کننده (پدرخوانده)
1400سریال جیرانحسن فتحیگلین
1400سوداایمان یزدی

فیلم های سیمرا حسن پور

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، سیمرا حسن پور بازیگری در حوزه سینما را سال 1392 با فیلم تمشک در نقش رضوان آغاز کرد. وی برای بازی در این فیلم کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

حسن‌پور در سال 1395 با نقش نازنین در فیلم سایه‌های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی جولوی دوربین قرار گرفت. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، سیامک صفری، هوشنگ توکلی، حدیث فولادوند و ابوالفضل پورعرب به نقش‌آفرینی پرداختند.

فیلم های سیمرا حسن پور

همکاری دیگر سیمرا حسن پور و همسرش سامان سالور با نقش فریبا برای فیلم سه کام حبس محصول سال 1398 شکل گرفت. این اثر سینمایی پس از سه سال در فروردین 1402 به اکران عمومی درآمد. فیلم سه کام حبس با بیش از ده حضور بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌های معتبر جهانی، بسیار مورد توجه قرار گرفت. از دیگر بازیگر این فیلم می‌توان به محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، متین ستوده، محمود نظرعلیان، امین میری، یدالله شادمانی و مریم بوبانی اشاره کرد. سیمرا حسن پور برای بازی در فیلم سه کام حبس کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. علاوه بر این جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا را از آن خود کرد.

بیوگرافی سیمرا حسن پور

سالنام فیلمکارگرداننقش
1392تمشکسامان سالوررضوان
1394عاشقت شدکاوه عزیزی
1395آن‌هااحسان سلطانیان
1395سایه‌های موازیاصغر نعیمینازنین
1397کلوپ همسرانمهدی صباغ‌زاده
1398سه کام حبسسامان سالورفریبا
1399لب خطعلی جبارزاده
1400نمورداوود بیدل

تئاترهای سیمرا حسن پور

سیمرا حسن پور بازیگر در حوزه تئاتر را به شتویق استادش بهرام بیضایی با نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز کرد. این بازیگر تا کنون در چند آثار نمایشی حضور داشته که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تئاترهای سیمرا حسن پور

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1385مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزینبهرام بیضایی
1397سس توت فرنگیمهدی ‌پاشاییتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌قشقایی
1397۳۰/دی/۹۵احسان ‌حاجی ‌پورپردیس ‌سپند ‌- ‌سالن شماره 1
1402تله تواتر میس جولیایوب ‌آقاخانی

در ادامه بیوگرافی سیمرا حسن پور با عکسی از این بازیگر در نمایش ۳۰/دی/۹۵  به بررسی جوایز و افتخارت این هنرمند می‌پردازیم.

بیوگرافی سیمرا حسن پور

جوایز و افتخارات سیمرا حسن پور

سیمرا حسن پور به خاطر حضور درخشان در عرصه سینما، تاکنون موفق به دریافت جوایزی شده است که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

جوایز و افتخارات سیمرا حسن پور

عنوان جایزهجشنواره
1392 کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم تمشکسی و دومین جشنواره فیلم فجر
1394 نامزد بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم تمشکپانزدهمین جشن حافظ
1398 کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم سه کام حبسسی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
1401 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سه کام حبسدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا
2016 برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم سه کام حبس برای فیلم تمشکجشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو

شایعات و حواشی سیمرا حسن پور

شایعات و حواشی سیمرا حسن پور

امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست مواجه بوده‌اند که بازیگری چون سیمرا حسن پور هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر زرد طلاق سیمرا حسن پور از سامان سالور اشاره کرد، که خوشبختانه خیلی زود کذب بودن آن مشخص شد. بارها شایعاتی مبنی بر بچه‌دار شدن این زوج هنرمند در فضای مجازی مطرح شده که جملکی اخباری کذب هستنند. همان طور که در مطالب بالا عنوان شد، این بازیگر در هنگام نگارش این مقاله صاحب فرزندی نشده است.

حقایق پنهان سیمرا حسن پور

بدون شک در این بخش از مقاله بیوگرافی سیمرا حسن پور مایلید تا بیشتر با ابعاد پنهان زندگی این بازیگر آشنا شوید. جالب است بدانید کهحسن‌پور علاوه بر حرفه بازیگری، ورزش والیبال در تیم هنرمندان را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و در کنار آن، به تمرین موسیقی و پیانو هم می پردازد.

وی از دوران کودکی به ورزش علاقمند بود، استعدادش در این حوزه موجب آن شد همیشه ورزش کند و هم اکنون علاوه بر والیبال، پینگ پنگ، ایروبیک و به ورزش شنا هم مشغول است. وی در مقطعی به صورت حرفه‌ای به رشته دو می‌پرداخت که مدال نیز گرفت. در ادامه با عکسی از سیمرا حسن پور در کنار مادرش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان سیمرا حسن پور

آلبوم عکس های سیمرا حسن پور

کلام آخر

سیمرا حسن‌پور از بازیگران خوش قریجه سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است که فعالیت هنری خود را از سال 1385 در حوزه تمایش آغاز کرد. وی تا کنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته و جوایز و افتخاراتی را از آن خود نموده است. در این مقاله از پلازا به زندگی نامه سمیرا حسن پور و بررسی کانه هنری این بازیگر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی سیمرا حسن پور برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر مستعد و دوست‌داشتنی با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو