بیوگرافی بهرنگ علوی؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او

بیوگرافی بهرنگ علوی؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او


منبع: پلازا

3

1402/6/2

11:25


بیوگرافی بهرنگ علوی؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او

بهرنگ علوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که کارش را سال 1383 با فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا کاری از رسول صدرعاملی آغاز کرد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی بهرنگ علوی؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او بپردازیم.

بهرنگ علوی تا کنون در آثار سینمایی و تلویزیونی زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از مهم‌ترین فیلم‌هایی که در شهرت این بازیگر نقش بسزایی داشت می‌توان به دربند، لانتوری، ژن خوک و شادروان اشاره کرد. وی دارای مدرک کاردانی نقشه‌کشی با کامپیوتر و همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا به بیوگرافی بهرنگ علوی و بررسی کارنامه هنری این بازیگر می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بهرنگ علوی

  • نام و نام خانوادگی: بهرنگ علوی
  • تاریخ تولد: 1 فروردین 1359
  • محل تولد: بیمارستان آزادی تهران
  • قد بهرنگ علوی: 175 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • تحصیلات بهرنگ علوی: کاردانی نقشه‌کشی با کامپیوتر
  • دوره بازیگری: فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ‌التحصیلان مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه
  • صفحه اینستاگرام بهرنگ علوی: @behrangalavi_official

زندگی خصوصی بهرنگ علوی

در این بخش از مقاله با زندگی نامه بهرنگ علوی از زمان تولد تا ازدواج این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

بیوگرافی بهرنگ علوی؛ دوران کودکی و نوجوانی

بیوگرافی بهرنگ علوی

بهرنگ در در اولین روز از ماه فروردین سال 1359 در بیمارستان آزادی تهران به دنیا آمد. این بازیگر تنها فرزند یک خانواده سه نفره محسوب می‌شود که مادرش (ناهید جعفری) از مدیران شرکت مخابرات بود و پدرش (رضا علوی) هم فرهنگی بازنشسته و از مدیران سابق آموزش و پرورش است. او از کودکی به بازیگری علاقه‌مند شد و در پی این علاقه از همان دوران در تئاترهای مدرسه بازی می‌کرد که در سنین نوجوانی با یک تئاتر مدرسه‌ای، به عنوان بهترین بازیگر منطقه 6 آموزش و پرورش و هم‌چنین استان تهران انتخاب شد.

اگر شاید مایلید تا در این بخش از مقاله با بهرنگ علوی و همسرش آشنا شوید، درواقع باید اذعان نماییم که این بازیگر در حال حاضر در دوران مجردی به سر می‌برد و هنوز ازدواج نکرده است.

زندگی شغلی بهرنگ علوی

او از کودکی در تئاترهای مدرسه‌ای فعالیت داشت و نخستین بار سال 1370 بازیگری را به صورت حرفه‌ای با تئاتر آدمک چوبی تجربه نمود. بعدها اولین کار تصویرش را با دوربین مخفی به کارگردانی امیرحسین قهرائی آغاز نمود. بهرنگ پس از فارغ‌التحصیلی بازیگری از نخستین دوره مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه به انجمن سینمای فیلم کوتاه پیوست و تجربه بازی در چندین فیلم کوتاه جشنواره‌ای را در کارنامه بازیگری خود دارد.

زندگی شغلی بهرنگ علوی

بهرنگ علوی به‌واسطه بازی در فیلم‌های کوتاه، وارد حرفه بازیگری در حوزه سینما شد و برای فیلم‌هایی چون دیشب باباتو دیدم آیدا (رسول صدرعاملی) و چند روز بعد (نیکی کریمی) در نقش‌هایی کوتاه ظاهر شد. سپس او برای فیلم عیار 14 کاری از پرویز شهبازی انتخاب گردید و با تک سکانسی در این اثر به سینما معرفی شد. وی بعدها با بازی در سریال نردبام آسمان کاری از محمدحسین لطیفی به شهرت زیادی رسید. بهرنگ در سال 1391 با ایفای نقش در فیلم دربند به کارگردانی پرویز شهبازی کاندید نقش مکمل مرد از سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد. در این فیلم علاوه بر او، بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهرانفر و امیر سمواتی حضور داشتند.

در ادامه مقاله بیوگرافی بهرنگ علوی به بررسی کارنامه سینمایی این بازیگر می‌پردازیم، پس همچنان با پلازا همراه باشید.

فیلم های بهرنگ علوی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شده بهرنگ علوی بازیگری در سینما را با فیلم دیشب باباتو دیدم آید شروع کرد و در ادامه برای آثار سینمایی زیادی به ایفای نقش پرداخت. از متفاوت‌ترین کاراکترهایی که بهرنگ به ایفای نقش آن پرداخت می‌توان به شخصیت دایی اسد در فیلم شادروان کاری از حسین نمازی اشاره کرد. او در این اثر سینمایی با یک گریم متفاوت جلوی دوربین ظاهر شد و بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. در فیلم شادروان علاوه بر بهرنگ بازیگرانی چون سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، رؤیا تیموریان، بهرام ابراهیمی و رضا رویگری به ایفای نقش پرداختند.

بهرنگ علوی همچنین در سال 1397 پس از چندسال دوری از فیلم‌های کوتاه در اثری به نام قاشق خالی کاری از دهقان محمدی همراه با مهرداد ‌صدیقیان به ایفای نقش پرداخت.

فیلم های بهرنگ علوی

سالنام فیلمکارگرداننقش
1382سوگ سایه‌هاخداداد جلالیکوتاه
1383دیشب باباتو دیدم آیدارسول صدرعاملی
1385چندروز بعدنیکی کریمی
1387عیار 14پرویز شهبازی
1388زیگزاگمجید توکلیفریدون
1388ندارهامحمدرضا عربابی
1389گزارش یک جشنابراهیم حاتمی کیامحمود
1391دربندپرویز شهبازیبهرنگ
1392این یک رویاستمحمود غفاری
1393مرگ ماهیروح‌الله حجازیرضا
1394لانتوریرضا درمیشیانسعید
1394امکان میناکمال تبریزیفریبرز
1395رفتننوید محمودیموسی
1395سد معبرمحسن قرایی
1396دشمن زنکریم امینیمجید (اشکان)
1397ژن خوکسعید سهیلیروزبه
1397تگزاس 2مسعود اطیابیسیروس
1397مدیترانههادی حاجتمند
1398تا ابدامید امین نگارشیعباس
1399شهربانومریم بحرالعلومیابراهیم
1399گیج گاهعادل تبریزی
1400شادروانحسین نمازیدایی اسد
1401شماره 10حميد زرگرنژاد

سریال های بهرنگ علوی

بهرنگ علوی بازیگری در قاب تلویزیون را با سریال نردبام آسمان کاری از محمدحسین لطیفی در نقش قاضی‌زاده رومی (صلاح‌الدین موسی پاشا) تجربه نمود. او تا کنون در آثار تلویزیونی زیادی بازی کرده که از مهم‌ترین آثار این بازیگر در تلویزیون می‌توان به ایفای نقش حسین فردوست در سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی اشاره کرد.

سریال های بهرنگ علوی

سالنام سریالکارگرداننقش
1388نردبام آسمانمحمدحسین لطیفیقاضی زاده رومی
1389قفسی برای پروازیوسف سیدمهدویپرویز
1394معمای شاهمحمدرضا ورزیحسین فردوست
1395هشت و نیم دقیقهفرزین رحیمی
1397پرگارشهرام شاه‌حسینیفراز
1397احضار روحمحمدرضا آهنجسهراب
1397بر سر دوراهیبهرنگ توفیقیسینا
1399سرزدهبهادر اسدیاصلان
1400-1401ارثیه پدریمیلاد بنایی و مهدی نقویانفریدون جم

بهرنگ علوی در شبکه نمایش خانگی

بهرنگ علوی در این حوزه هم فعالیت‌هایی داشته که از بارزترین آن‌ها می‌توان به ایفای نقش آیت برادر فائزه در سریال سیاه‌چاله کاری از حسین نمازی اشاره کرد. در این سریال علاوه بر بهرنگ بازیگرانی مثل حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی، مجید نوروزی، رضا بهبودی، بیوک میرزایی، غلامرضا نیکخواه، ایمان برات پور و عباس جمشیدی فر حضور داشتند.

بهرنگ علوی در شبکه نمایش خانگی

سالنام برنامهکارگرداننقش
1399رئالیتی شو شبهای مافیاسعید ابوطالبشرکت کننده
1399سریال دادزنسیامک خواجه وندشهرام
1400سریال سوداایمان یزدی
1400برنامه شب آهنگیحامد آهنگیمیهمان
1400ساخت ایران 3بهمن گودرزیظلی
1401برنامه تی ان تیحامد آهنگیمیهمان همراه با بیژن بنفشه خواه
1402سریال سیاه‌چالهحسین نمازیآیت آقابابایی
1402رئالیتی شو شبهای مافیا: زودیاکسعید ابوطالبشرکت کننده

تئاترهای بهرنگ علوی

بهرنگ فعالیت در تئاتر را از سال 1370 آغاز نمود و در ادامه برای نمایش‌های زیادی در این حوزه به نقش آفرینی پرداخت.

تئاترهای بهرنگ علوی

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1370آدمک چوبیجهانگیر طاهریسالن قشقایی مجموعه تئاترشهر
1392نمایشنامه‌خوانی آمدم…نبودیبهادر آذریفرهنگسرای اندیشه
1393نمایشنامه‌خوانی نمایشی برای تواحسان ‌کرمیبه نفع بنیاد خیریه ی یاران برکت مهر و خیریه ی کودکان نقص ایمنی
1393نمایشنامه‌خوانی قرمز و دیگراننازیار ‌عمرانیپردیس ‌سینمایی ‌قلهک
1394زبان اصلیرسول ‌کاهانیتئاتر ‌باران
1394دریا زدگیعباس ‌جمالیتالار ‌حافظ
1394زبان اصلیرسول ‌کاهانیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌سایه
1395نمایشنامه‌خوانی مواحسان ‌کرمیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی
1395ترنحمیدرضا ‌آذرنگتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی
1396زبان اصلیرسول ‌کاهانیتماشاخانه پالیز سالن 2
1396نمایشنامه‌خوانی دی‌روز، پروژه خوانش و اجرا (افرا یا روز میگذرد)علی ‌سرابیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی

جوایز و افتخارات بهرنگ علوی

جوایز و افتخارات بهرنگ علوی

بهرنگ علوی تا کنون توانسته افتخارات متعددی بدست بیاورد و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر مستعد و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده کنید.

سالجایزهجشنوارهبرای
1391کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مردسی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجرفیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی
1394دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اصلی مردسی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجرتئاتر «زبان اصلی» به کارگردانی رسول کاهانی
1395کاندیدای جایزه بهترین بازیگر مردجشن دنیای تصویرسریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی

شایعات و حواشی بهرنگ علوی

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به واکنش مرگ چهره‌های مشهور و همکارانش در سال‌های 98 تا 99 بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد که در ادامه با حواشی زیادی همراه شد. این بازیگر پس از فوت مرحوم علی انصاریان با عکسی از او و درگذشتگانی مثل پرویز پورحسنی، چنگیز جلیلوند، علی سلیمانی، مهرداد میناوند و عزت الله مهرآوران در اینستاگرام خود چنین نوشت: بدترین ناامیدی زمانی که بهت امید میدن.

از حواشی دیگر این بازیگر، دیدار خداحافظی عابدزاده برابر بایرن مونیخ در روزهای عدم شهرت بهرنگ بود که در ورزشگاه آزادی حضور داشت. او در حالی که تصویر عابدزاده را به دست گرفته بود، در قاب دوربین نادر داوودی جا گرفت و با بازنشر این عکس پس از یک دهه، به یکی از سوژه‌های جذاب در عکاسی ورزشی مبدل شد. در ادامه با تصویر مذکور این بخش از مقاله بیوگرافی بهرنگ علوی را به اتمام می‌رسانیم.

شایعات و حواشی بهرنگ علوی

حقایق پنهان بهرنگ علوی

حتماً در این بخش از مقاله مایلید تا بدانید که دلیل ازدواج نکردن بهرنگ علوی چیست؟ این بازیگر زمانی که میهمان برنامه دورهمی مهران مدیری بود اذعان داشت که تا حالا در عمرش هیچ وقت خواستگاری نرفته و به شوخی ازدواج را به مرگ تشبیه کرد، که در زمان خودش بالاخره اتفاق می‌افتد.

وی علاوه بر بازیگری در عرصه مدلینگ و طراحی لباس نیز فعالیت دارد و هم‌چنین عکاسی یکی از هنرهای مورد علاقه‌اش است که با جدیت آن را دنبال می‌کند. بهرنگ علوی به عنوان سفیر حمایت از کودکان کار و زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار و هم‌چنین برگزارکننده گالری‌ها و بازارچه‌های خیریه فعالیت‌هایی دارد.

از دیگر حقایق پنهان درباره این بازیگر باید به تبحر بالایش در ورزش‌های شنا، اتومبیلرانی، یوگا و بیلیارد اشاره کرد. هم‌چنین تیم مورد علاقه بهرنگ علوی در فوتبال، پرسپولیس تهران و باشگاه فوتبال یوونتوس ایتالیا و بازیکن مورد علاقه‌اش هم احمدرضا عابدزاده است.

حقایق پنهان بهرنگ علوی

بهرنگ علوی و پدرش

آلبوم عکس بهرنگ علوی

در ادامه می‌توانید تعدادی از عکس های بهرنگ علوی را مشاهده کنید.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به زندگی نامه بهرنگ علوی، کارنامه هنری و حقایق پنهان در زندگی این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پرداختیم. بهرنگ در طول چند سال فعالت در بازیگری، استعدادش را در این حرفه به اثبات رسانده است و بدون شک آینده‌ای درخشان در کنار موفقیت‌های بیشتر را می‌توان برای این هنرمند متصور شد. امید است مقاله بیوگرافی بهرنگ علوی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر مطرح و دوست‌داشتنی با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو