پایان کش مکش های قلعه نویی با خداداد با یک تماس | خداداد با امیر خان تماس گرفته است؟!

2

1402/10/14

18:11


پایان کش مکش های قلعه نویی با خداداد با یک تماس | خداداد با امیر خان تماس گرفته است؟!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تیم ملی فوتبال ایران درحالی عصر روز گذشته به‌منظور برپایی اردوی متصل به اعزام به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر عازم جزیره کیش شد که در این اردو خبری از خداداد عزیزی مشاور سرمربی تیم ملی نبوده و به نظر می‌رسد باید کار وی در این تیم در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تمام‌شده دانست. نکته قابل‌توجه اینکه طی روزهای گذشته و در پی یک ماجرای جنجالی که شب یلدا و در یک برنامه تلویزیونی به وقوع پیوست، خداداد عزیزی ضمن گلایه از امیر قلعه‌نویی بابت عدم تماس با وی بعد از خداحافظی و استعفایش از همراهی با تیم ملی، نسبت به این موضوع انتقاداتی را مطرح کرده و به‌نوعی اعلام کرد که توقع داشت تا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از اعلام اتمام همکاری خداداد با تیم ملی با وی تماس گرفته و دلایل این امر را از وی جویا شود.

شنیده می‌شود عزیزی به‌تازگی با قلعه‌نویی در تماسی از وی عذرخواهی کرده و به وی اعلام می‌کند منظورش در صحبت‌های مطرح‌شده آن‌طور نبوده که عنوان شده است! با این اتفاق به نظر می‌رسد دوباره بین طرفین صلح برقرار شده هرچند عدم واکنش رسمی قلعه‌نویی به عزیزی خود نشان از آن داشت که سرمربی تیم ملی قصد ندارد به این مجادله در آستانه جام ملت‌ها ورود کند.

قلعه‌نویی: حالا من بدهکار شده‌ام؟

همه اینها درحالی هستند که شنیده می‌شود امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی که توقع شنیدن این صحبت‌ها از سوی مشاور خود در تیم ملی را نداشته تا حدی زیادی از این صحبت‌ها برآشفته شده؛ هرچند سعی کرده تا در مدت کوتاه باقی‌مانده تا جام ملت‌های آسیا واکنش رسمی به این موضوع نداشته باشد. سرمربی تیم ملی در هفته‌های اخیر درد زیادی به دلیل سنگ کلیه متحمل شده و از این بابت هم بیماری اخیر عاملی شده تا او آرامش را به کشمکش و بگومگوهای رسانه‌ای در آستانه جام ملت‌ها آسیا ترجیح بدهد. با این حال درباره واکنش قلعه‌نویی نسبت به اظهارات عزیزی شنیده می‌شود که او در جمعی از همبازیان قدیم و دوستانش در این مورد گفته است: «خداداد بدون اطلاع من استعفا داد و رفت، من دیگر چه صحبتی باید با او می‌کردم؟ اصلا چه حرفی باید می‌زدم؟ او استعفا داده و رفته و دیگر دلیل این صحبت‌ها آن هم در برنامه زنده تلویزیونی را متوجه نمی‌شوم که چرا باید در این مقطع و در آستانه جام ملت‌ها این حرف‌ها مطرح شود؟ اگر قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، یعنی قبل از استعفا، از من می‌پرسید بروم یا نروم من هم دلیل این کار را از وی جویا شده و از او حتما می‌پرسیدم چرا می‌خواهی بروی! الان که گذاشته و رفته، تازه یادش افتاده که چرا تماس نگرفته‌ام؟ الان من باید مدعی باشم که چرا با من تماس نگرفته است. او به من احترام نگذاشت و حالا هم این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که گویا من بدهکار هستم؟!»

امیر قلعه نویی

قلعه‌نویی از مشاورش توقع نداشت!

در این خصوص شنیده می‌شود در ماه‌های اخیر با توجه به انتخاب عزیزی از سوی قلعه‌نویی به‌عنوان مشاور خود، سرمربی تیم ملی از سوی برخی اطرافیانش به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت فشار زیادی قرار گرفته و انتقادات زیادی علیه وی مطرح شده است؛ بنابراین توقع شنیدن این اظهارات جنجالی از سوی خداداد را نداشته است. قلعه‌نویی درنهایت در این جمع این‌طور عنوان می‌کند: «الان برایم فقط تیم ملی و موفقیت این تیم در جام ملت‌های آسیا مهم است. همه تلاش خود را می‌کنم تا با کمک ملی‌پوشان در روزهای باقی‌مانده تا جام ملت‌ها بهترین تدارک را برای این رقابت‌ها داشته باشیم تا به امید خدا و حمایت مردم و مسئولان بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها کسب کنیم.»

امیر قلعه نویی

جالب اینکه در این خصوص شاهرخ بیانی، یکی از پیشکسوتان استقلال نیز روز گذشته در گفت‌وگویی با بیان اینکه کار خداداد اصلا درست نیست و من به هیچ عنوان حق را به عزیزی نمی‌دهم، تاکید کرده بود که سه ماه او در کنار تیم ملی بود و به جای اینکه با قلعه‌نویی تماس بگیرد یا پیش ایشان برود و از مشکلاتش بگوید، در رسانه‌ها از تیم ملی خداحافظی کرد. تا آنجا که من می‌دانم قلعه‌نویی از او دلخور است. چطور می‌شود خداداد به جای اینکه به قلعه‌نویی زنگ بزند یا اینکه به ملاقات ایشان برود در رسانه و تلویزیون ماجرای رفتنش را پیش می‌کشد و تازه از قلعه‌نویی هم به‌خاطر تماس نگرفتنش ناراحت است. حضور در تیم ملی افتخار بزرگی است. همه آرزو دارند در تیم ملی باشند، آن وقت خداداد چرا باید بدون اطلاع قلعه‌نویی تیم ملی را ترک کند. کاملا حق را به قلعه‌نویی می‌دهم و کار خداداد درست نبود.

تلاش‌ها برای دیدار بعدی تیم ملی ادامه دارد اما...

امیر قلعه نویی

بازی تدارکاتی دیگری جز اندونزی در کار نیست

اردوی نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام ملت‌های آسیا از 12 دی در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. این در شرایطی است که اردوی تیم ملی به صورت غیررسمی آغاز شده؛ چراکه 3 لژیونر یعنی علی قلی‌زاده، محمد محبی و سعید عزت‌اللهی با حضور در ساختمان پک تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده‌اند با این حال قرار است طی روزهای آینده این جلسات تمرینی با حضور نفرات بیشتری از لژیونرهایی که به کشورمان سفر کرده‌اند ازجمله علیرضا جهانبخش ادامه پیدا کند. نکته قابل توجه اینکه قرار بود امیر قلعه‌نویی با سفر به ایتالیا و پرتغال در گفت‌وگو با ژوزه مورینیو و سرجیو کونسیسائو، سرمربیان تیم‌های رم و پورتو درمورد زودتر اضافه شدن سردار آزمون و مهدی طارمی به اردو رایزنی کند و البته در جریان جزئیات بیشتری از آخرین وضعیت این دو بازیکن تاثیرگذار قرار بگیرد اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در فاصله حدود یک هفته مانده تا آغاز رسمی اردوی تیم ملی هنوز ویزای قلعه‌نویی صادر نشده است. همچنین شنیده می‌شود که با پیشنهاد کادر فنی تیم ملی، قرار بود یک بازی تدارکاتی دیگر برای تیم ملی تا قبل از اعزام این تیم به جام ملت‌های آسیا برای شاگردان قلعه‌نویی برنامه‌ریزی و هماهنگ شود که البته با وجود آنکه رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد اما نتیجه‌ای تا به امروز در این زمینه حاصل نشده است. در این خصوص حتی اخباری هم درباره بازی دوستانه با تیم ملی مصر منتشر شده اما به نظر نمی‌رسد درنهایت برگزاری چنین دیداری در این فاصله کم باقی‌مانده هماهنگ شود تا به این ترتیب تیم ملی ایران تنها با برگزاری یک دیدار تدارکاتی آن هم در مقابل اندونزی در کشور قطر، مهیای حضور در جام ملت‌ها شود./خبر ورزشی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو