زندگی شبیه‌ سازی شده عجیب کارکنان ناسا در مریخ قلابی !

منبع: ساعد نیوز

4

1402/10/15

08:23


ساعد نیوز: کارکنان ناسا که در ماموریتی برای یک سال کامل در یک محیط ایزوله شبیه‌سازی‌شده زندگی می‌کنند، گزارش کردند که مریخ‌نورد خود را از دست داده‌اند. این محیط ایزوله شبیه به مریخ است.

زندگی شبیه‌ سازی شده عجیب کارکنان ناسا در مریخ قلابی !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، و به نقل از سان، دو مرد و دو زن از کارکنان ناسا برای یک سال باید در یک مریخ شبیه‌سازی شده زندگی کنند. آن‌ها در نیمه راه این ماموریت خبر دادند که یک ابزار مهم را از دست داده‌اند. ظاهرا مریخ‌نورد آن‌ها خراب شده است.

آنکا سلاریو، افسر علوم، به شوخی گفت که برای بازگرداندن مریخ‌نورد خود از خاکستر به عملیات ققنوس نیاز دارند، اگرچه مهندس پرواز راس براکول به جونز اطمینان داد که می توانند آن را تعمیر کنند.

این مکالمه در میان یک به‌روزرسانی ثبت‌شده از مطالعه آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد ناسا یا CHAPEA انجام شده است. جونز، سلاریو، براکول و فرمانده کلی هاستون داوطلب شده‌اند تا به مدت یک سال در زیستگاهی شبیه به مریخ که با پرینت سه بعدی ساخته شده، زندگی در مریخ را تمرین و آزمایش کنند.

این فضای 157.9 متر مربعی جایی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون در تگزاس واقع است. خارج از این زیستگاه که «Mars Dune Alpha» نام دارد، یک مرکز گنبدی شکل است که شبیه به سطح مریخ طراحی شده و مملو از خاک قرمز و مناظر صخره‌ای است.

آن‌ها اولین گروه از حداقل سه گروهی هستند که در این مدل تحقیقات شرکت می‌کنند. تحقیقاتی که فضایی ایزوله و شبیه‌سازی شده برای بررسی زندگی در مریخ می‌سازد. ناسا تلاش زیادی کرده تا زندگی در مریخ شبیه‌سازی‌شده را تا حد امکان واقعی کند. این شامل محدود کردن خدمه برای برقراری ارتباط با دوستان‏ و خانواده به وسیله ایمیل، برای شبیه‌سازی تاخیر ارتباطی فضانوردان با زمین از فضا است.

به‌روزرسانی‌های خدمه یا گزارش‌های آن‌ها نیز به‌ عنوان فایل‌های صوتی ضبط می‌شوند تا محدودیت‌های ارتباطی منحصربه‌فرد را تکرار کنند. آن‌ها همچنین فعالیت‌های مختلفی مانند کاوش مریخ، فعالیت‌های مربوط به حفظ زیستگاه، کشت محصولات کشاورزی، ورزش و کار با روبات‌ها را تجربه کرده‌اند.

بخشی از این مطالعه همچنین شامل قرار دادن عمدی خدمه در شرایط استرس‌زا است، مانند محدود کردن منابع غذایی آن‌ها و خراب شدن تجهیزات. با در نظر گرفتن این موضوع، مشخص نیست که آیا جونز مریخ‌نورد را خراب کرد یا ناسا قصد داشت آن را به عنوان بخشی از آزمایش خراب کند.

خدمه همچنین می‌توانند هنگام خروج از اتاق خود لباس فضایی بپوشند. گاهی اوقات آن‌ها در حال نمونه‌برداری از سنگ‌ها هستند، بعضی‌وقت‌ها هم به دنبال کشف مکان‌های بالقوه ساخت‌وساز هستند. از داخل زیستگاه، آن‌ها می‌توانند یک پهپاد و روبات هلیکوپترمانند را برای کاوش در مناطق دوردست هدایت کنند.

آن‌ها در وقت استراحت با بازی‌های رومیزی و یک سیستم بازی ویدیویی PS4 را که وارد زیستگاه شده خود را سرگرم می‌کنند. آن‌ها حتی یک باشگاه کتاب برای کتاب‌خواندن و بحث در مورد کتاب‌ها راه انداخته‌اند و می‌توانند فیلم و برنامه‌های تلویزیونی هم تماشا کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو