آموزش بافت گره کشویی به صورت مرحله به مرحله

آموزش بافت گره کشویی به صورت مرحله به مرحله


منبع: آرگا

2

1402/10/15

19:08


از جمله آموزش های هنری بسیار کاربردی که شما را برای ساخت وسایل و زیورآلات مختلف کمک می کند و تکنیکی بسیار جذاب می باشد نحوه بافت گره کشویی بوده که خیلی راحت با انجام دادن چند مرحله ساده می توانید این گره را که به صورت یک نوع قفل می باشد یاد بگیرید و از آن بهره مند شوید.

یکی از انواع گره های زیبا و کاربردی که برای ساخت وسایل مختلفی می توان از آن بهره مند شد گره کشویی بوده که نحوه و مراحل بافتن مخصوص به خود را دارد و علاقه مندان به یادگیری این نوع تکنیک ها می توانند از طریق آشنایی با یک روش آموزشی ساده طریقه درست کردن آن را به راحتی فرا بگیرند و پس از آموختن برای کاربردهای مختلفی از آن استفاده نمایند. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان با استفاده از روشی ساده و راحت به آموزش بافت گره کشویی بپردازیم.

آموزش بافت گره کشویی

آموزش ساده بافت گره کشویی

بهتر است بدانید که گره کشویی در ساخت زیورآلات مختلف به ویژه به منظور استفاده به عنوان قفل دستبند کاربرد فراوانی دارد. در حقیقت با یاد گرفتن این مدل قفل که به گره کشویی معروف است می توانید فقط با تغییر دادن ابزار مورد نیاز برای ساخت دستبند به راحتی مدل های متنوعی از دستبند را بسازید و استفاده نمایید و یا به دیگران هدیه دهید. از این رو می توان گفت افراد علاقه مند به انجام کارهای هنری می توانند با یادگیری نحوه بافت گره کشویی به سادگی در ساخت اکسسوری های مختلف این تکنیک را بکار گیرند و صنایع دستی زیبایی را خلق نمایند.

این گره که حالت کشویی داشته و به صورت متحرک بوده موجب شده تا دهانه دستبند به آسانی از هم باز شده و خیلی راحت وارد دست گردد و بعد با کشیده شدن بند های دو سمت قفل کشویی دستبند کاملا به مچ دست کیپ شود. شما می توانید برای درست کردن انواع دستبند های مختلف با سنگ های رنگی، چرم، بند کفش و … از این گره کاربردی استفاده نمایید و با صرف کمترین هزینه کارهای هنری زیبایی را بسازید و حتی در صورت تمایل با فروش آن ها کسب درآمد کنید و یک شغل خانگی برای خود راه اندازی نمایید.

طریقه ساخت گره کشویی

بدین گونه می توانید به راحتی دستبند را به اندازه سایز مچ دست خود کم و زیاد کرده و اکسسوری زیبا و جذابی با ساده ترین روش ممکن برای خود بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید. در صورتی که تمایل دارید با نحوه بافتن این نوع گره یا قفل کشویی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه شده و با مراحل ساخت آن به راحتی آشنا شوید و این تکینک کاربردی را فرا گیرید.

وسایل مورد نیاز

برای درست کردن این قفل کشویی به وسایلی از قبیل نخ زرگری و مهره و سنگ در رنگ و طرح دلخواه برای ساخت دستبند دارید.

مراحل انجام کار

برای این کار در ابتدا باید قسمت انتهایی دستبند اصلی خود را بر روی یکدیگر بگذارید و یک قطعه نخ جدید با اندازه حدود ۵۰ سانتی متر را با یک گره دیگر بر روی هم بپوشانید.

مراحل بافتن گره کشویی

بعد از آن بافت گره را با هدایت کردن بند به طرف چپ آغاز نمایید. در گام بعدی بند طرف راست از قسمت بالایی نخ طرف چپ به سمت پایین حرکت می کند. نخ طرف راست را در زیر نخ چپ و هر دو نخ دستبند اصلی را در دست خود قرار دهید.

آموزش بافت گره کشویی دستبند

پس از آن نخ را از درون حلقه بیرون آورید. سپس هر دو نخ را خیلی محکم کشیده تا بخش اولیه گره موردنظر تکمیل گردد.

روش بافت قفل کشویی

به منظور کامل کردن گره کشویی باید نخ طرف راست را گرفته و نخ طرف چپ را از قسمت بالای آن عبور داده و از قسمت زیر حلقه رد کنید. در گام بعدی نخ طرف چپ را از قسمت زیر هر دو نخ اصلی دستبند عبور بدهید و از درون حلقه به طرف بالا هدایت کنید. بعد از آن هر دو نخ را محکم کشیده تا کاملا سفت گردند. در اینجا یک گره کامل تشکیل می شود.

آموزش ساخت قفل کشویی

به هر تعدادی که دوست دارید می توانید گره بزنید. یک عدد گره هم می تواند کافی باشد ولی به طور معمول برای استحکام کار و بهتر شدن کارکرد آن می توانید سه عدد گره بزنید.

طریقه درست کردن گره کشویی

نکته مهمی که باید به آن دقت نمایید این است که پیش از آغاز کردن بافت گره دوم در صورتی که در گره اول نخ طرف چپ را از زیر نخ اصلی عبور دادید در گره دومی بایستی نخ طرف چپ را از زیر نخ اصلی عبور دهید. به این معنی که در هر گره محل نخ ها تغییر پیدا می کند.

مراحل ساخت قفل کشویی دستبند

شیوه بافت قفل کشویی دستبند

طریقه بافتن گره کشویی

آموزش بافت قفل کشویی

در گام بعدی بافت گره کشویی نخ موردنظر را قیچی بزنید و قسمت انتهایی آن را بسوزانید یا چسب بزنید. باید مواظب باشید که به نخ های اصلی کار برخورد نداشته و گیر نکند. به منظور انجام سوزاندن توصیه می شود از بخش آبی شعله فندک استفاده نمایید تا نخ رنگی سیاه به خود نگیرد و حالت آن تغییر پیدا نکند. نکته دیگری که باید به آن دقت نمایید این است که حتما اطمینان پیدا کنید که قسمت انتهایی نخ دستبند اصلی را کاملا ببندید که از گره خارج نگردد.

 

طریقه بافت گره کشویی دستبند

روش ساخت گره کشویی

طربقه بافتن گره کشویی

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید در صورت تمایل برای یادگیری آموزش بافت دستبند دوستی و بافت کلاه نوزادی بر روی لینک های ارائه شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو