سپاهان یکی از بهترین تیم های این فصل | تعریف و تمجید از سپاهان پایان ندارد

سپاهان یکی از بهترین تیم های این فصل | تعریف و تمجید از سپاهان پایان ندارد


3

1402/10/18

18:03


سپاهان یکی از بهترین تیم های این فصل | تعریف و تمجید از سپاهان پایان ندارد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سپاهان در این فصل از رقابت ها به گونه ایی عالی بوده است که به غول این فصل ملقب گردیده است. تصمیمات جدیدی در مورد بازی سپاهان و الاتحاد اتخاذ گردیده است. شایعاتی از کنار گذاشته شدن سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا و جایگزینی استقلال به گوش می رسد. پشت پرده قرارداد رضا اسدی با سپاهان را مورد بررسی قرار دهیم. تعریف و تمجید از تیم سپاهان پایان ندارد.

سپاهان تنها نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله حذفی است و باید با تیم قدرتمند الهلال روبه‌رو شود. تیمی که نامش برای تمام فوتبال دوستان ایرانی خاطره ساز است. سوای جایگاه این تیم در فوتبال عربستان به عنوان تیم اول و اینکه همیشه اسکلت تیم ملی عربستان بوده، الهلال همیشه در رقابت‌های آسیایی رقابت‌های جذابی با بزرگان فوتبال ما داشته است.

حالا که الهلال با خرید ستاره‌های بزرگ بر جذابیت خود افزوده اما این تیم آبی پوش همانی است که با کسب چهارمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در حال حاضر پرافتخارترین باشگاه قاره کهن است، چه با نیمار و چه بدون نیمار الهلال نام بزرگی است.

آقای گل لیگ برتر به اصفهان می‌رود؟

سپاهان هم در حال حاضر پرستاره‌ترین تیم ما و از نظر کیفیت تنها باشگاهی است که می‌تواند مقابل الهلال بایستد، اما خبر خوش...

مشکلات اخیر سپاهان را همه می‌دانیم. این تیم بعد از آن ضربه شروع فصل بر سر قانون سقف هزینه‌ها و صادر نشدن کارت بازی بازیکنانش، با کسر ۴ امتیاز هم روبه‌رو شد اما باز درون زمین همه را می‌برد. این سپاهان که حالا در ده روز سه باخت متوالی برابر آلومینیوم، گل گهر و شمس آذر متحمل شده و عنوان قهرمانی نیم فصل را از دست داد، از کجا وارد این بحران شد؟

سپاهان

درست است، همه چیز از لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد. جایی که بیش از ۵۰ هزار هوادار سپاهان آمده بودند تا پیروزی مقابل الاتحاد عربستان را جشن بگیرند اما تیم مهمان بدون برگزاری بازی اصفهان را ترک کرد. سپس رای AFC اعلام و سپاهان بازنده ۲۰۰ هزار دلار جریمه و از همه مهمتر از دو بازی خانگی محروم شد. حالا این محرومیت به پایان رسیده و سپاهان در دور حذفی است، بزرگترین سوال فوتبال دوستان این بود که آیا سپاهان به عنوان نماینده کشورمان می‌تواند در خانه خود از الهلال میزبانی کند؟ کیست که نداند بازی در خانه با حمایت هواداران چقدر بر قدرت هر تیمی می‌افزاید! اگر شانس سپاهان در ورزشگاه آزادی برابر الهلال برای پیروزی هر عددی است، در اصفهان و نقش جهان با یک ورزشگاه سراسر زرد چند برابر می‌شود پس خبر خوش اولیه این بود که مشکلات ورزشگاه برای کسب اجازه میزبانی در آسیا برطرف شده و سپاهان می‌تواند در خانه با حضور هوادارانش بازی کند.

اما خبر خوش بعدی ماندن مورایس بود. او که بعد از بحران ۱۰ روز پایانی لیگ - که تحملش از حد توان هر انسانی خارج بود - اعلام کرد خسته شده و می‌خواهد برود. ۶ بازیکن محروم، ۳ بازیکن اخراجی و رامین رضاییان مصدوم همه تا شروع لیگ قهرمانان آسیا و دور برگشت لیگ برتر پرونده‌های قدیمی خواهند بود، پس با حضور مورایس و قولی که مدیران سپاهان برای تقویت تیم به او داده‌اند می‌توانیم امیدوار باشیم دوباره همان بازی‌های جذاب را از این تیم ببینیم.

و اما شاید مهمترین و بهترین خبر خوش از طرف مجموعه سپاهان آب سردی است که بر آتش دلال‌ها ریخته شد! سپاهان ثروتمندترین باشگاه ما و الگوی سایر تیم‌هاست، پس به طور طبیعی وقتی بازیکنی از سپاهان پیشنهاد داشته باشد قیمتش چند برابر می‌شود! در فصل نقل و انتقالات همیشه شاهد بازارگرمی بازیکنان و دلال‌ها هستیم و وقتی قرار شد سپاهان ۵ بازیکن را کنار بگذارد و سه بازیکن جدید بگیرد، بیش از ۳۰ بازیکن مدعی شدند که یکی از آن سه نفر هستند!

مدیرعامل سپاهان با خط کشیدن روی نام بازیکنانی که ادعا داشتند از سپاهان پیشنهاد دارند تا بتوانند تیمی برای خود پیدا کنند، کمک بزرگی به فوتبال کرد. شاید به اندازه  چندده میلیارد تومان سود دلال‌ها با همین اعلام مدیرعامل سپاهان پرید!

سپاهان

حالا دیگر همه می‌دانند سپاهان فلان بازیکنی را که سه سال است بازی نکرده، نمی‌خواهد! پس او نمی‌تواند دو برابر دستمزدش را از باشگاه بعدی طلب کند! بازیکنی دیگر که در ابتدای فصل برای باشگاه‌های بزرگ ددلاین تعیین کرده بود که از اروپا پیشنهاد دارد و حالا نیم فصل است در خانه نشسته، تمام هزینه‌های یک هفته اخیر که مدیران برنامه این بازیکن کرده بودند تا او به سپاهان برود نقش بر آب شد! دیگر حتی نمی‌تواند با استفاده از اسم سپاهان به باشگاه قبلی خود برگرددو هیچ تیمی بیشتر از ۵ میلیارد به او نمی‌دهد!

بازیکن دیگری هم که یک دهم قرارداد عجیب و غریبش برای سپاهان کارایی نداشت و مثل هر فصل نقل و انتقالات دنبال رفتن به تیم بزرگ تهرانی بود، حالا دیگر نمی‌تواند از کارت «خواستن سپاهان» استفاده کند! قراردادش هم درست شده و باید کاری را بکند که در تمام سال‌های اخیر نکرده است، یعنی درخشش درون مستطیل سبز و مهره مفیدی بودن برای تیمش!

سپاهان

بر خلاف آنچه بخش رسانه‌ای تیم ملی منتشر کرده، اصل موضوع سخنان سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان به سرمربی محترم تیم ملی فوتبال منعکس نشده است. ایشان در نشست خبری بعد از دیدار هفته دهم فولاد مبارکه سپاهان و در حین سوال خبرنگاری که در خصوص عملکرد رضا اسدی، بازیکن باکیفیت تیم سپاهان مطرح شده بود، از دعوت 7 بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان به تیم ملی مطلع شدند، به گونه‌ای که حتی از تعداد دعوت‌شدگان سایر تیم‌ها نیز اطلاعی نداشتند؛ با این حال، ایشان در سخنان خود اعلام کردند که از خوشحالی بازیکنان تیم سپاهان خوشحال خواهند بود و به نظر می‌رسد بخشی از سخنان ایشان تقطیع شده است. البته انتظار می‌رفت که سوالاتی بجز آنچه در خصوص بازی است در نشست خبری مطرح نمی‌شد و این موضوع از سوی عوامل هیات فوتبال محترم اصفهان که مسئول برگزاری نشست خبری بودند، مدیریت می‌شد؛ چراکه بر اساس روال بازی‌ها، لازم بود که صرفاً سوالاتی در چارچوب مسابقات مطرح می‌شد. /افکار نیوز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو