سپاهان غول این فصل رقابت ها | سپاهان برترین ها را با خاک یکسان کرده است

2

1402/8/22

18:12


سپاهان غول این فصل رقابت ها | سپاهان برترین ها را با خاک یکسان کرده است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کم نیستن کسانی که می‌گویند سپاهان آنقدر پول داشته که سه تیم کامل خریده و باید همه بازی‌ها را ببرد اما این نظریه احساسی درست نیست چرا که پرسپولیس و استقلال، فولاد و تراکتور و حتی گل گهر و برخی تیم‌های دیگر نیز پول دارند. در دنیای فوتبال و در کل تاریخ هزاران بار اثبات شده که پول خوشبختی نمی‌آورد. خریدن تمام ستارگان جهان تضمینی برای ساختن یک تیم قدرتمند نیست و اصلاً داشتن چند مهره هم سطح در یک پست، بیشتر دردسر دارد تا فایده و مدیریت کردن تیم پرستاره کار هر کسی نیست. این تفکر که سپاهان با خرید ستاره‌های رقبا باعث ضعف آنها شده تنها یک روی سکه است. همین ستاره اگر در تیم جدیدش بازی نکند، هم خودش خراب می‌شود و هم تیم را خراب می‌کند.

در فوتبال تیمی قهرمان می‌شود که المان‌های به خصوصی را داشته باشد. داشتن مهره تنها یک ویژگی است، حفظ آمادگی این مهره‌ها و کل تیم برای یک فصل ۱۰ ماهه از همه مهمتر است. البته یک ویژگی مهم دیگر برای قهرمانی بردن بازی‌های ۶ امتیازی است. در فوتبال به مسابقات رودررو بین رقبای اصلی بازی ۶ امتیازی می‌گویند چرا که شما با پیروزی مقابل حریف مستقیم هم سه امتیاز خودتان می‌گیرید و هم مانع رسیدن سه امتیاز به حریف می‌شوید. فرقی نمی‌کند این رقابت در بالای جدول و برای جام قهرمانی باشد یا در انتهای جدول و برای بقا، در لیگ بازی ۶ امتیازی همیشه بسیار مهم است چرا که علاوه بر امتیازات، به شما روحیه بهتر و دست بالاتر را می‌دهد. چه برای قهرمانی و چه برای بقا، شما به همه ثابت می‌کنید تیم شایسته‌تری هستید.

حالا نگاه کنید به نتایج این فصل؛ در حالی که هنوز به یک سوم لیگ هم نرسیده ‌ایم و سپاهان دو بازی عقب افتاده دارد. از هشت بازی انجام شده و ۲۴ امتیاز ممکن، سپاهان تنها ۵ امتیاز از دست داده؛ ۲ امتیاز مقابل نساجی به خاطر مساوی و ۳ امتیاز برابر ملوان به خاطر شکست خانگی. اما شش برد دیگر جملگی یا پرگل و با قاطعیت و یا مهمتر، برابر رقبای مستقیم بوده است. سپاهان در شروع فصل تراکتور را با سه گل برد. سپس در هفته سوم استقلال را با یک گل شکست داد و حالا در هفته دهم پرسپولیس را با همین نتیجه برده، سه رقیب اصلی در مسیر قهرمانی که با فاصله بسیار بالاتر از فولاد، گل گهر و سایر تیم‌ها، شانس قهرمانی دارند.

فوتبال است و هزار اتفاق، هنوز دو سوم مسابقات باقی است و هزاران اتفاق ممکن است درون و بیرون زمین روی سپاهان تاثیر بگذارد. فوتبال اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و هیچ آدم عاقلی در هیچ کاری بعد از پیمودن یک سوم مسیر در مورد انتهای کار نظر نمی‌دهد! اما این حقایق منافاتی با آنچه ما گفتیم ندارد. تا اینجای فصل و تا همین حد از مسابقات سپاهان شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بوده و در تمام زمینه‌ها این گزاره را به اثبات رسانده است.

در اطلاعیه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان آمده؛ با عنایت به مطالب حاشیه‌ای منتشر شده در خصوص مصاحبه شامگاه یکشنبه سرمربی محترم تیم فوتبال سپاهان، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌‎گردد:

سپاهان

یک) باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به عنوان یک باشگاه ورزشی با 27 رشته ورزشی و 2121 ورزشکار، در طی یک سال اخیر 127 ورزشکار به تیم‌های مختلف ملی روانه کرده و در این مسیر، همواره یاور و یاری‌رسان تیم‌های مختلف ملی بوده است. این موضوع در خصوص رشته پرطرفدار فوتبال نیز همواره مورد توجه قرار گرفته و تعداد قابل توجهی از بازیکنان رده‌های مختلف سنی باشگاه سپاهان جزو دعوت‌شدگان به تیم‌های ملی هستند. رویکرد باشگاه سپاهان همواره حمایت از تیم‌های مختلف ملی به شمار می‌رفته است و بازیکنان ملی‌پوش آقا و بانوی این باشگاه همواره با حمایت‌های قابل توجه سپاهان روانه مسابقات تیم ملی شده‌اند و فدراسیون‌های مختلف ورزشی همواره به این رفتار حرفه‌ای باشگاه سپاهان اعتراف کرده‌اند. موید این موضوع، بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی نوجوانان کشور، درخشش این بازیکنان و همچنین برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان فوتبال در اصفهان به میزبانی سپاهان بوده است. 

دو) تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشور، به عنوان هسته اصلی و ستون توسعه فوتبال، همواره مورد حمایت این باشگاه بوده و ژوزه مورایس، سرمربی محترم تیم سپاهان نیز همواره در گفتگوهای مختلف خود عنوان کرده‌اند که به عنوان «یک ایرانی» از تیم ملی فوتبال کشور حمایت کرده و همواره باید حامی تیم ملی فوتبال کشور بود. ایشان همچنین در نشست خبری خود با رسانه‌های گروهی از حضور سرمربی محترم تیم ملی و رئیس محترم فدراسیون فوتبال در اردوی سپاهان پیش از دیدار مقابل آلمالیق ازبکستان تشکر کرده و همواره حامی حضور بازیکنان مختلف خود در تیم ملی بوده‌اند.

سپاهان

سه) بر خلاف آنچه بخش رسانه‌ای تیم ملی منتشر کرده، اصل موضوع سخنان سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان به سرمربی محترم تیم ملی فوتبال منعکس نشده است. ایشان در نشست خبری بعد از دیدار هفته دهم فولاد مبارکه سپاهان و در حین سوال خبرنگاری که در خصوص عملکرد رضا اسدی، بازیکن باکیفیت تیم سپاهان مطرح شده بود، از دعوت 7 بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان به تیم ملی مطلع شدند، به گونه‌ای که حتی از تعداد دعوت‌شدگان سایر تیم‌ها نیز اطلاعی نداشتند؛ با این حال، ایشان در سخنان خود اعلام کردند که از خوشحالی بازیکنان تیم سپاهان خوشحال خواهند بود و به نظر می‌رسد بخشی از سخنان ایشان تقطیع شده است. البته انتظار می‌رفت که سوالاتی بجز آنچه در خصوص بازی است در نشست خبری مطرح نمی‌شد و این موضوع از سوی عوامل هیات فوتبال محترم اصفهان که مسئول برگزاری نشست خبری بودند، مدیریت می‌شد؛ چراکه بر اساس روال بازی‌ها، لازم بود که صرفاً سوالاتی در چارچوب مسابقات مطرح می‌شد. 

چهار) باشگاه فولاد مبارکه سپاهان مجدداً اعلام می‌دارد از حضور بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی استقبال کرده و امیدوار است این بازیکنان بتوانند به عنوان سربازانی ارزشمند در اختیار تیم ملی فوتبال کشور باشند و از نگاه فراگیر سرمربی محترم تیم ملی فوتبال به همه باشگاه‌ها و لیگ و جوانان ارزشمند پرورش‌یافته باشگاه‌ها سپاسگزاریم./خبرورزشی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو