ارگ علیشاه تبریز و بازدید از این بنای تماشایی

ارگ علیشاه تبریز و بازدید از این بنای تماشایی


منبع: آرگا

1

1402/10/18

21:06


ارگ علیشاه یک ارگ و سازه باستانی و تاریخی بوده که علاقه مندان زیادی دارد. این سازه با ویژگی های مختلف خود مورد توجه علاقه مندان است.

ارگ علیشاه که یکی از سازه های بلند و دیدنی در تبریز می باشد از زیبایی های زیادی برخوردار بوده و شما می توانید در این بخش نیز با زیبایی های این‌ نواحی آشنا شوید.

معماری های علیشاه

معرفی ارگ علیشاه؛

این سازه از قدیمی ترین دیواره ها به شمار می آید. قدمت دیرینه این بنا به ۷۰۰ سال پیش باز می گردد. این بنا را می توان یکی از مهم ترین جاذبه ها برای علاقه مندان دانست. در نوشته های تاریخ نگاران نیز اسامی زیادی از این‌ بنا یاد شده است.

ارگ علیشاه

 

در اثر گذر زمان نیز این بنا مرمت شده و از این حیث این بنا ویژه بوده و مورد توجه خواهد بود. در تاریخچه این بنا نیز رخدادهای طبیعی و تاریخی زیادی ثبت شده اند. این ارگ ویژگی های کاربری فوق العاده ای داشته و از نزدیک می توانید با آن رو به رو شوید. این ارگ از دیدنی های تبریز بوده و علاقه مندان زیادی از زیبایی های آن دیدن می کنند.

معماری ارگ:

با بررسی بخش مهمی از معماری این ارگ‌ نیز می توانید جاذبه های زیادی را تجربه کنید. این بنا یک شاهکار هنری از معماری ایرانی به شمار می آید. این بنا در نوع یک سازه اسلامی به شمار می آید ‌و علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. ساروج و مصالح بادوامی در این بنا به کار رفته اند. این بنا در اثر زلزله نیز آسیب هایی دیده و از این جهت مرمت شده است.

مجموعه علیشاه

این برج و بنا دیدنی های فوق العاده ای داشته و شما از نزدیک زیبایی های مهمی از این سازه را مشاهده می کنید. کاشی ها و ستون های مرمری در این بنا نیز زیبایی های زیادی دارند. کتیبه های ویژه و گچبری های این‌ بنا نیز ویژگی های زیادی داشته و آن را یک سازه برجسته کرده اند.

درون این بنا نیز طاق هایی وجود داشته که در نوع خود یک معماری ویژه به شمار می آید. حفاری های گوناگونی در این‌ بنا صورت گرفته اند که هر یک به نوعی دارای اهمیت بوده.  معرف اهمیت این مجموعه برای شما به شمار می آید.

بنای قدیمی علیشاه

در نزدیکی ارگ علیشاه نیز رستوران و کافه هایی وجود داشته که شما می توانید با زیبایی های این‌ مجموعه ها نیز آشنا شوید. این رستوران ها مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند. زیبایی های این‌ سازه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می توانید با زیبایی های این‌ مجموعه آشنا شوید.

ارگ باستانی علیشاه

شما می توانید با سفر به این مجموعه نیز تجربه ای ویژه داشته باشید. معماری این مجموعه علاقه مندان زیادی داشته و توجه زیادی را به سوی شما جلب می کند. مکان های دیدنی تبریز با زیبایی های خود علاقه مندان زیادی داشته و شما می توانید در این بخش زیبایی های زیادی از آن را مشاهده کنید.

چیزی که در معماری این ارگ مورد توجه است ساروج هایی بوده که نوع معماری را ویژه می کند. این بنا دارای طاق های زیبایی هستند و درون معماری این نیز می توانید با زیبایی های زیادی رو به رو شوید. این سازه زیبایی های زیادی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو