دیدنی های اسکو و نگاهی به زیباترین مکان های تماشایی این منطقه برای گردشگران

دیدنی های اسکو و نگاهی به زیباترین مکان های تماشایی این منطقه برای گردشگران


منبع: آرگا

143

1398/12/11

22:43


شهر اسکو یک منطقه خوش آب و هوای کوهستانی است که در میان کوه های سهند و استان آذربایجان شرقی واقع شده است دیدنی های اسکو بسیار دیدنی و جذاب هستند. از جمله مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به طبیعت سرسبز و تماشایی برکه گوگلی اشاره کرد این شهر دارای جاذبه های تاریخی و باستانی با ارزشی نیز می باشد.

فرهنگ و سنتی که در اسکو وجود دارد دارای پیشینه و قدمت بالایی است که مردمان این منطقه با نجابت و صلابت آن را نسل به نسل منتقل کرده اند و آن را به همان نحوی که هست نگهداری کرده اند طبیعت زیبای این شهر هر ساله توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب می کند به ویژه در فصل های بهار که چشم اندازهای آن برای علاقه مندان بیشتر خواهد شد. اما جدای از طبیعت گردی و تفریح در فضای سبز می توانید در میان جاذبه های باستانی و تاریخی شهر گشتی بزنید و از نزدیک این بناهای تاریخی ارزشمند را مشاهده کنید.

بهترین زمانی که می توانید برای سفر خود به این منطقه انتخاب کنید فصل تابستان یا بهار است در این فصل ها امکان تفرج بیشتری برای علاقه مندان ایجاد می و شود و لذت بیشتری از سفر خود می برند. خیلی از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند برای اقامت ویلاهای منطقه را انتخاب می کنند خیلی ها نیز دوست دارند تا شب خود را خانه ها سنتی سپری کنند به همین خاطر به روستای زیبای کندوان سفر می کنند و برای اقامت خانه های سنتی کرایه می کنند. گشت و گزار در خیابان ها و مراکز خرید نیز یکی دیگر از لذت هایی است که می توانید در سفر خود به این شهر آن را تجربه کنید خریدن سوغاتی از این مراکز خرید نیز بسیار خاطره انگیز و دلنشین خواهد بود.

دیدنی های شهر زیبای اسکو:

روستای کندوان یکی از مناطق توریستی و گردشگری مهم در شهر اسکو است این روستا دارای تپه های صخره ای زیبا است این روستا به شکل کندو است از این رو نام آن را روستای کندوان نامیده اند قرار گرفتن این خانه ها در دامنه کوه های سلطان داغی بر جذابیت های توریستی در بین گردشگران افزوده است. جدای از این منطقه تاریخی و پر جاذبه می توانید در ادامه این بخش با جاذبه های بیشتری از شهر اسکو آشنا شوید و اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این شهر به دست آورید.

 

برکه گوگلی:

این برکه یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در اسکو است این دریاچه زیبا و تماشایی در دامنه کوه های چانگیل واقع شده است و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است آب این دریاچه بسیار پر آب است از این رو برای فعالیت های کشاورزی از آن استفاده می شود. انجام امور دامداری و کشاورزی با استفاده از آب های این دریاچه امکانات بیشتری را در اختیار اهالی روستای مجارشین قرار داده است. شما علاوه بر بازدید از این دریاچه می توانید به روستای پلکانی مجارشین بروید و از طبیعت زیبا و تماشایی آن دیدن کنید آب این دریاچه از ذوب شدن برف ها به وجود آمده است و آب منطقه را تامین می کند.

چشم انداز اسکو

روستای حیله ور:

یکی دیگر از طبیعت های دوست داشتنی و زیبای اسکو طبیعت چشم نواز و بکر روستای حیله ور است این روستا در ارتفاعات آتشفشانی کوه های سهند واقع شده است یکی از ویژگی های گردشگری برجسته در این روستا خانه ها و کلبه هایی است که در دل کوه کنده شده اند. بر اساس تحقیقات و بررسی های مختلفی که بر روی این مناطق صورت گرفته است نشان داده می شود که این ورستا از دوران مادها برجای مانده است در این منطقه مسکونی زندگی انسان ها و دام ها در کنار یکدیگر است.

شهر تاریخی اسکو

روستای زیبای کندوان:

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در شهر اسکو روستای پر جاذبه و شناخته شده کندوان است این روستا به شکل صخره ای و کندوی عسل است علت نامگذاری این روستا به روستای کندوان همان خانه های کندویی شکل است بسیاری از این خانه دو طبقه ای ساخته شده اند و در میان آن ها خانه هایی چهار طبقه نیز دیده می شوند. جاذبه های این روستا بسیار منحصر به فرد است و یکی از مکان های دیدنی تبریز نیز شناخته می شود خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند برای اقامت خود از ویلاها و خانه های اجاره ای روستا استفاده می کنند.

روستای اسکو

حمام میلان:

این حمام تاریخی یکی دیگر از جذابیت ها و دیدنی های شهر اسکو است و در یکی از روستاهای اطراف وقع شده است قدمت تاریخی این بنا بسیار طولانی است و تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که این حمام در دوران صفویان ساخته شده است. معماری برجسته ای که در این حمام وجود دارد توجه خیلی از علاقه مندان و گردشگران ر ا به خود جلب می کند این بنا به دلیل معماری جالبی که دارد دمای معتدلی در محیط داخل و خارج دارد. در طراحی این بنا از طراحی هشتی استفاده شده است وردی های این حمام نیز به شکل های خاصی ساخته شده اند که حرارت را از داخل حمام خارج نمی کند. از بخش های مختلفی که در معماری این بنا به کار رفته است می توان به ورودی، سربینه، دلان و گرم خانه اشاره کرد این بنا به دلیل تاریخی بودن در سال ۱۳۸۲ به عنوان یک اثر تاریخی ثبت شده است.

حمام اسکو

چشمه آقبلاغ اسکو:

یکی دیگر از دیدنی های اسکو این چشمه است که یک چشمه آب معدنی است این چشمه آب در روستای عنصرود واقع شده است آب این چشمه دارای دو ورودی کانال است و بسیار خنک می باشد خاصیت های درمانی که این چشمه آب معدنی دارد موجب اهمیت آن شده است. این چشمه از قسمت پایینی تپه سرازیر می شود دهانه این چشمه دارای عرض ۲ متر است برای دسترسی به این روستای می توانید خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از تفریحان کوهنوردی استفاده می کنند و لذت آن را تجربه می کنند.

دیدنی های اسکو

آشنایی با جاذبه های زیبا در شهر اسکو می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما قرار دهد شما علاقه مندان در سفر خود به این منطقه می توانید از مکان های دیدنی تبریز نیز دیدن کنید. در سفر خود به این منطقه می توانید از سواغاتی های نیز خریداری کنید سوغاتی های این منطقه دوشاب اسکو، فرش ابریشم، نان، گل محمدی و .. است که می توانید در این سوغاتی های لذید و خوشمزه خریداری کنید و برای عزیزان خود این سوغاتی ها خریداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو